Siihen päälle jos heittää että ei ota kahvia niin hiljaista on joissain tilanteissa
Tästä on minullakin kokemuksia että on itsekin ihmetellyt että onko jotenkin outo kun ei autot kiinnosta kuten muita tuntuu kiinnostavan. Lopulta selvisi että riitti se, että osti itselle ensimmäisen auton, niin oli syytä jo jotain ymmärtää ja kiinnostus nousi siitä selkeästi. Sitä aiemmin tuntui että muut tiesi automallit ja merkit ongelmitta eikä itsellä ollut mitään hajua niistä. Ja se syy oli yksinkertaisesti se, ettei ollut motivaatiota/syytä aiemmin tietää.
En siis ollutkaan epänormaali vaan erittäinkin normaali sillä tapaa, että syvennyin aiheeseen vasta kun se oli itselle ajankohtainen.
Ehkä urheilukin alkaisi kiinnostamaan jos itse olisi innostunut jääkiekosta tai vastaavasta? Mitään joukkuelajeja en ole, peruskoulunkin liikunnan takia, ikinä kiinnostunut seuraamaan mutta esimerkiksi itsepuolustuslajia jokusen vuoden harrastaneena saattaa jäädä niitä televisiosta katsomaankin. Samoin vaikkapa jousiammunta kiinnostaa, joten sitäkin saattaa jäädä katsomaan televisiosta sen takia.
Tuntuukin hyvin oudolta että on silti olemassa jokin normi että täytyy olla tietyn sukupuolen edustajana kiinnostunut tietyistä asioista. Sen sijaan, että kiinnostuisi asioista, jotka itseään kiinnostavat.
Armeija on sitten toinen. Kävin armeijan koska "piti". En siis itse miettinyt asiaa tai päättänyt sitä itse; en miettinyt syitä puolesta enkä vastaan. Kävin koska "piti". Koska miehet käy armeijan.
Jo ajatus siitä että "pitää" tehdä jotain miettimättä ollenkaan on erittäin ärsyttävää. En tiedä mitä olisin silloin aikanaan valinnut armeijan suhteen mutta siinä ärsyttää se, että on tehnyt asioita, joita muka vain "pitää" tehdä.