Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Siis tuon otteen tuolta Wiin pelivalikoima ketjusta vai?
Tässä koko viesti jos se helpottaa.

...niin kyseessä on perin kaksipiippuinen juttu...
Toisaalta on ihan kiva, että esim. Sony julkaisee HD-päivitettyinä vanhoja klassikkoja, jotta henkilöt, jotka eivät ole pelejä aikaisemmin kokeneet, voivat nyt kokea ne, tai että pelien suurimmat fanit voivat nyt uudestaan kokea ne teräväpiirtona...

... Toisaalta taas asian voi ymmärtää negatiiviseksikin, jos jonkin konsolin pelikirjasto alkaa koostumaan liian suurilta osin vanhoista lämmittelyistä ja remakeista...

...Yhteenvetona siis voisin todeta, että koen ihan hyväksyttäväksi asiaksi uudet HD-versiot vanhoista klassikoista(vaikka nyt esim. God Of War Collection), mutta jos pelikirjasto alkaa olla enimmäkseen remakeja ja jonkun sarjan 20:tta osaa höystettynä erilaisella ohjauksella, niin ehkä suosittelisin keksimään uusia mielenkiintoisia nimikkeitä...

Siinähän oli ihan mukavaa pohdintaa asiasta... Tulkitaan tämä sitten miten halutaan.

Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Mutta fakta on edelleen se (kuka tietää, ei ehkä ikuisesti), että itse verkkopelaaminen on PS3:lla edelleen ilmaista - kuten se on ollut alusta lähtien. PSN+ tuo sitten jotain lisäjuttuja/valintoja joita joku voi tarvita - ja joku toinen taas ei sitten yhtään.
Live Gold tuo myös yhtälailla lisäjuttuja Silver tilin välille. Erona vain on eri "premium" ominaisuudet.

Cobretti sanoi:
Se on vain kummallista, miten täällä eivät aikuiset ihmiset ymmärrä valinnaisten asioiden päälle. Ei PSN+ ole pakollinen palvelu, eikä Sly-boksia tarvitse ostaa. Aina voi pelata netissä ilmaiseksi ja pistää vanha PS2-konsoli tulille + Sly-pelit.

Tätä samaa olen itsekin ihmetellyt; ei Live Gold ole pakollinen palvelu, eikä Haloa tarvitse ostaa. Valintojahan nämä ovat. Itse olen puhunut kokoajan tästä takin kääntämisestä en niinkään PSN+ palvelun tai remakejen mielekkyydestä. Ja jos nyt tehdään se selväksi, että itse en todellakaan ole remakeja vastaan. Hyllystä löytyy esim God of War Collection(muoveissa tosin kun ei ole ehtinyt sitä pelaamaan) ja tiensä hyllyyn löytää varmasti moni muukin remake, jota en ole edellisten konsolisukupolvien aikana pelannut(God of War trilogia siis kokonaan pelaamatta).

Tämä "jos-mä-en-osta/ole-kiinnnostunut-niin-muutkaan-eivät-perkule-saa-olla" -ajattelu on täysin typerää.

Typerääpä nimenomaan.

Siinähän oli ihan mukavaa pohdintaa asiasta... Tulkitaan tämä sitten miten halutaan.

Niin no enkö juuri sanonut että en tuota kokonaan viitsinyt postata kun löytyy muutaman viestin päästä samasta ketjusta. Sen takia otin vain tuon yhteenveto lauseen. Täällä kun on ollut juttua noista lainauksien pituuksista.

Ei tuo kyllä minun tulkintaani mitenkään muuta varsinkin kun lukee sen Kovalchukin viestin sieltä Wiin pelivalikoima -ketjusta. Kyllä se kelkka on kääntynyt täysin päinvastaiseen suuntaan. Ja tässähän on juuri se avannon pointti. Se mistä koko keskustelu lähti rönsyilemään.

Se mitä Kovalchuk sanoo Wiin pelivalikoimasta tässä ketjussa on myös täysin puppua. Kyllä siellä niitä HC exclusive pelejä on vaikka kuinka. Ihan niinkuin Kalifornia Jani tuossa muutama viesti sitten oikein kuvan kera totesi.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Live Gold tuo myös yhtälailla lisäjuttuja Silver tilin välille. Erona vain on eri "premium" ominaisuudet.

Nyt ennen seuraavaa lausetta pohjustan itseäni sen verran, että minulla on molemmat konsolit tv-tasollani ja olen aina ollut sitä mieltä, että verkkopelaamisestani en eläissäni tule maksamaan jeniäkään nettiliittymän lisäksi, mutta yllättäen olen tilannut Boxille Goldin vuodeksi.

Mielestäni Boxi ilman kultatiliä on yhtä käyttökelpoinen kuin verkonpaino. Pleikkarilla riittää, että maksaa sen nettiliittymän ja pääsee pelaamaan verkkopelejä.
Tämä on mielestäni nyky konsoloille todella merkittävä tekijä. Nyt olen pääsääntöisesti pelannut Boxilla, mutta en tällä näkymin usko, että tulisin Gold tiliäni enää uudistamaan.
Moemmissa konsoleissa on omat hyvät puolensa ja jokainen kuluttaja arvioi omat tarpeensa sille mitkä asiat antavat hänen pelaamiseensa lisäarvoa.

Mielestäni tämä "konsoli sota" alkaa mennä yli minun ymmärryksen, jos hieman kuittailee jostain asiasta, niin ollen menossa heti itkemään "isälle", että annetaan jäähy jollekin käyttäjälle.
Itse otan huumorilla kaikki kuittailut ja osaan jopa mielestäni nauraa hieman itsellenikin. Miksi joillekin ihmisille se on niin perkuleen vaikeaa? Tilanne on täällä kuin lähi-idässä konsanaan. Sota ei tule koskaan päättymaan ennen kuin kehiin astuu Ahtisaari. Ahtisaareksi ei tällä foorumilla ole kukaan moderaattoreista eikä käyttäjistä.

Siis, etkö ihan oikeasti ole huomannut, että Wiitä on kritisoitu Sony-leiristä mm. GameCube-lämmitelyistä ja sarjojen kierrättämisestä? Nyt kun on tulossa uutta Twisted Metalia, Heroes on the Movea ja kokonainen Classics HD -sarja, niin on mielestäni ihan oikein kysyä, että mitä ihmettä nyt on tapahtumassa, kun kaikkea vihattua on tulossa PS3:lle.

Ja tässähän on juuri se avannon pointti. Se mistä koko keskustelu lähti rönsyilemään.

Justiinsa 3 vuoden välein ilmestyvä peli ei ole mielestäni vanhojen sarjojen kierrättämistä. Varsinkaan, jos sitä ei ole PS3:lle ilmestynyt kertaakaan. Tai Sly Raccoon? Enpä ole tuotakaan nähnyt PS3:lla. Voiko näitä väittää millään tasolla minkään asteiseksi lämmittelyksi?

Kauhea tappelu taas, vaikka kuinka yritin pohtivasti kirjoitella ajatuksiani ja vielä sellaiseen muotoon, ettei kukaan voisi loukkaantua. En myöskään ymmärrä, mistä tämä vanha viittaus mielipiteeseeni Wiin pelivalikoimasta tuli, koska totesin mielestäni ihan yleisellä tasolla, että alkaa huonosti mennä, jos pelivalikoima on pelkkiä remakeja ja uudelleenlämmittelyjä, siis koskien ihan kaikkien konsoleiden pelejä.

Ja toisekseen nykyään noihin Joohanhin onelinereihin suhtaudun ihan kylmällä olankohautuksella. Tuonkin onelinerin olisi tietenkin voinut korvata vaikka sillä asiapitoisella vastineella omien mielipiteiden kera, mutta jälleen tällä kertaa näin...

Tuossa jo joku huomauttikin, kuinka tämänpäiväisestä viestistäni oli irroitettu yksi lause ja sitten lainattu vuoden vanha kappale toisesta ketjusta. Asiayhteydestä irroittamalla saa toki aikaan hupaisia kuittauksia, mutta entäs se oma asiapitoinen vastine?

Korostettakoon nyt vielä, ettei kellekään jää epäselväksi: pidän ihan hyväksyttävänä uudelleenjulkaisut HDna ja muut vanhojen sarjojen uudelleenlämmittelyt, mikäli näiden pelien hinnat ovat kohdallaan(esim. PS2-klassikko HD-versiona pitäisi olla halvempi kuin täysihintainen uusi peli), eikä näistä peleistä tule konsolin pelivalikoiman pääasia, vaan pääpaino pysyy kuitenkin uusien nimikkeiden kehittelyssä. Oliko nyt tarpeeksi selvästi sanottu, vai vieläkö väännetään rautalangasta?

Sota ei tule koskaan päättymaan ennen kuin kehiin astuu Ahtisaari. Ahtisaareksi ei tällä foorumilla ole kukaan moderaattoreista eikä käyttäjistä.

Nyt on osallisilla vakavan itsetutkiskelun paikka. Jokaisella pitäisi löytää se oma sisäinen Ahtisaarensa. :)

Yhteenvetona siis voisin todeta, että koen ihan hyväksyttäväksi asiaksi uudet HD-versiot vanhoista klassikoista(vaikka nyt esim. God Of War Collection), mutta jos pelikirjasto alkaa olla enimmäkseen remakeja ja jonkun sarjan 20:tta osaa höystettynä erilaisella ohjauksella, niin ehkä suosittelisin keksimään uusia mielenkiintoisia nimikkeitä.

En yllättynyt, että omaan "syytökseeni" tartuttiin, mutta esimerkiksi tämä täysin perätön juttu, trollauskin, menee moderattoreiden tutkan ohi heittämällä.

Wiin pelikirjasto ei todellakaan ole minkään sarjan kahdettakymmenettä osaa tai remakeja enimmäkseen, mutta tästä en jaksa tässä vääntää. Olisin vain toivonut, että tähänkin olisi tasapuolisuuden nimissä joku moderaattori tarttunut. Vaiko eikö tämä ole sitten tarkoituksenhakuista ja ihan tuulesta temmattua?

Puhumattakaan siitä, että mm. tähän olisi tartuttu:

Käsi pystyyn, joka yllättyi vänkääjän olevan avanto.

Ehkä se kohde mahdollistaa henkilökohtaiset hyökkäykset? Vai eikö tämä tosiaan ole edes poistamisen arvoinen? Jos tätä linjaa saa jatkossakin käyttää, hyvä niin, mutta tehkää se linja sitten selväksi.

Oliko nyt tarpeeksi selvästi sanottu, vai vieläkö väännetään rautalangasta?

Kerros siis ihmeessä vähän lisää Wiin pelivalikoimasta. Perustuuko se täysin (tai suurimmilta osin) remakeihin ja vanhan kierrättämiseen?

Omassa päässäni mielikuva on siis kääntynyt siihen, että koska PS3 ei ole suosikkisi, jokin muu on.

Johtunee hyvin pitkälti siitä, että olen erittäin anti-sonyfanboy, sen voin myöntää.

Voin toki myös myöntää, että mahdollisesti paras konsoli kautta aikojen saattaa hyvinkin olla PS1. Ja voin myös kertoa, ettei PS3:ssa ole mitään mainittavia vikoja, nyt kun hintakin on järkevällä tasolla. Olenko jotain muuta edes kritisoinut tuossa konsolissa?

Voit olla hyvinkin oikeassa. Nyt se vaan särähti kaiken muun yleistyksen seassa.

Tutkan päällä olemisella tarkoitin sitä, että käytin tarkoituksella sanaa heiluminen, koska siten on tuota Wiimotella ohjaamista aikaisemmin kutsuttu tietämättömissä piireissä. Korostin tuota agendaani tuolla sanalla. Sarkasmia tai jotain sellaista se kaiketi on. Ja muuten mielenkiintoista tosiaan, että se nyt osui silmään - ehkä sekin korostaa pointtiani?

Itsehän olen tosiaan ihan pitänyt Wiimotesta ja todennut liikkeentunnistuksen toimivaksi. Ja ainahan sitä on heilumiseksi mollattu, ehkä nyt jatkossa vähemmän kuin ennen, kun kerran moderaattoritkin sen huomaavat.

Kuulin että konsoleita voi ostaa kaupasta vaikka koko paletin! Pääsee sitte jokaiseen kerhoon ynnä salaseuraan :D

Itse omistan (tai olen omistanut) jokaisen television alla olevan konsolin ja käsikonsolin tässä ja viime sukupolvessa. Ja näin tulen tekemään tulevissakin sukupolvissa. Suosittelen sitä näille kaikille fanittajille, jotka sen oman rakkaimpansa nimeen vannovat. Jotkut parantuvat, toiset eivät, mutta että sentään olisi jotain pohjaa näille perättömyyksille.

Kyllä se kelkka on kääntynyt täysin päinvastaiseen suuntaan. Ja tässähän on juuri se avannon pointti. Se mistä koko keskustelu lähti rönsyilemään.

Onneksi edes joku on kartalla mistä on kyse. En siis edelleenkään ole sitä mieltä, että Sly Collection on rahastusta tai PSN+ tai Twisted Metal. Vääntynyttä Rautaa fiilistelin joskus 90-luvun puolessa välissä täysillä ja seuraan mielenkiinnolla mitä uusi versio tuo tullessaan.

Myöskään Metroid Collection ei ole rahastus, eikä ne muutkaan GameCube käännökset. Niitä ei ole pakko ostaa, kuten sanottua ja ne ketkä haluavat ne ostaa, ne varmasti saavat rahoilleen vastinetta.

Takkien kääntyminen on tässä se pointti ja siitä olen nyt jo jauhanut hyvän tovin. Tässä jo esimerkkejäkin jaeltu, ehkä se lopulta menee perille.

Ei kukaan ei ole kääntänyt takkiaan. Fani on vieläkin fani. Fanius saa muiden tekemät jutut tuntumaan typeriltä, jos fanituksen kohde ei siitä tee, mutta jos fanituksen kohde päättääkin sitä tehdä, niin ei se enää niin typerältä tunnukaan. Kyse ei ole siitä, että mielipidettä oltaisiin vaihdettu, vaan fanius on se mielipide.

Toki tästä saa avautua faneille niin paljon kuin säännöt sallivat ja esim. esimerkeillä osoittaa heidän viestiensä ristiriitaisuuden, jolloin kaikki voivat osoittaa heitä sormella ja nauraa. Fanit taas voivat turvautua esim. omaan todellisuuteen vahvana vasta-argumenttina.

Itse olen puhunut kokoajan tästä takin kääntämisestä en niinkään PSN+ palvelun tai remakejen mielekkyydestä.

Avantohan yleisti asioita, mutta tähänhän me kaikki sorrumme. En ole seurannut näitä keskusteluja kovinkaan aktiivisesti, mutta haluaisin nyt kuulla lisää tästä takinkääntämisestä sinultakin. Jos esim. Kovalchuck on valittanut Wiin remake-peleistä aikoinaan, eli konsolin jolla ei siihen aikaan ollut monien mielestä paljoa uutta, mahtavaa pelattavaa ja jonka pelit jäivät myös armotta keskiarvosivustoilla 360:n ja PS3:n jalkoihin lukumääräisesti(jätetään nyt se mielipidekysymys sivuseikaksi), niin miten tilanne on nyt verrattavissa PS3:n nykyiseen pelitarjontaan ja tuleviin remake-peleihin?

Toinen asia on kapulan heiluttelu: jos joku on narissut siitä, ettei jaksaisi aina kapulaa heilutella joka pelissä, niin ei se tarkoita sitä etteikö kyseinen henkilö olisi kuitenkin halukas tekemään näin joskus. Tätähän PS3 ja 360 tulevat tarjoamaan pelaajille tulevaisuudessa: "HC-pelejä", HD-graffaa ja myös liikkeentunnistusta.

Summa summarum, kummankin tehokonsolin vahvuus on niiden monipuolisuus monelta eri kantilta katsottuna.

Takkien kääntyminen on tässä se pointti ja siitä olen nyt jo jauhanut hyvän tovin. Tässä jo esimerkkejäkin jaeltu, ehkä se lopulta menee perille.

Kerronpa sinulle salaisuuden: IHMISTEN MIELIPITEET VOIVAT MUUTTUA AJAN SAATOSSA :eek:

Minusta on erittäin mukavaa, että pääsen nyt kokemaan kaikki God Of Warit teräväpiirtona, koska en ole ennen kyseisiä pelejä päässyt pelaamaan. Jos tämä on siis "takin kääntämistä", niin sitten en voi asialle mitään...

Ja jos joku nyt ei vielä tajunnut, niin se 20. versio samasta pelisarjasta oli kärjistetty esimerkki, eli siis "huumoria", mutta toki ottamalla tällaiset asiat ihan kirjaimellisesti, vaikka jossain syvällä aivoissaan ymmärtäisikin kyseessä olevan kärjistetty huumoripitoinen esimerkki, pystyy toki repimään leukojaan ja purkamaan pahaa oloaan muihin. Minun tarkoitukseni oli pohtia remakejen ja uudelleenlämmittelyiden merkitystä pelialan tulevaisuudelle, mutta ilmeisesti se epäonnistui pahoin, koska olenkin vain "pahainen trollaava ja provoava takinkääntäjä".

Fanit taas voivat turvautua esim. omaan todellisuuteen vahvana vasta-argumenttina.
Tätä argumenttia taas ei minun kirjanpitoni mukaan olla onnistuttu kiertämään, joten melko vakuuttavaa tavaraa, vaikka itse sanonkin.

Ja jos joku nyt ei vielä tajunnut, niin se 20. versio samasta pelisarjasta oli kärjistetty esimerkki, eli siis "huumoria", mutta toki ottamalla tällaiset asiat ihan kirjaimellisesti, vaikka jossain syvällä aivoissaan ymmärtäisikin kyseessä olevan kärjistetty huumoripitoinen esimerkki, pystyy toki repimään leukojaan ja purkamaan pahaa oloaan muihin. Minun tarkoitukseni oli pohtia remakejen ja uudelleenlämmittelyiden merkitystä pelialan tulevaisuudelle, mutta ilmeisesti se epäonnistui pahoin, koska olenkin vain "pahainen trollaava ja provoava takinkääntäjä".

Ei tässä mitään (lue: en pysty kumoamaan tuota järkevästi, vaikka kummatkin tiedämme, mistä oli kyse), mutta nyt kun pidät remakeista, pidätkö myös Wiin remakeista?

Entä mitä olet itse mieltä siitä, onko mielipiteen vaihtaminen fanituksen perässä järkevää? Mä oon vähän eri mieltä stammyn kanssa, sillä musta fanitus syntyy mielipiteistä.

Olisin vain toivonut, että tähänkin olisi tasapuolisuuden nimissä joku moderaattori tarttunut. Vaiko eikö tämä ole sitten tarkoituksenhakuista ja ihan tuulesta temmattua?
Ei tuossa minusta ainakaan suoraan puhuttu Wiin pelikirjastosta mitään, vaan asioista yleisellä tasolla. Tosin tuo viittaus "uudesta ohjauksesta" voi periaatteessa tarkoittaa nimenomaan noita Gamecube-pelien Wii-uudelleenjulkaisuja (jolloin koko kommentti tietysti menee metsään rytinällä ja osoittaa lähinnä kirjoittajan vinoutunutta näkemystä Wiin pelitarjonnasta).

Puhumattakaan siitä, että mm. tähän olisi tartuttu:
Mietin tuon poistamista, mutta se jäi sillä erää tekemättä. Näin jälkikäteen katsottuna viesti olisi pitänyt poistaa.

Korostan taas kerran sitä, että ylläpito ei ole 24/7 valvova hivemind, joka näkee kaiken ja reagoi kaikkeen valtavalla nopeudella. Yhtään ilmoitusta tuosta kyseisestä viestistä ei ole myöskään tullut Report bad postin kautta, joten vaikea sanoa, kuinka moni ylläpidosta ylipäätään on kyseisen viestinyt edes ehtinyt nähdä.

Ja voin myös kertoa, ettei PS3:ssa ole mitään mainittavia vikoja, nyt kun hintakin on järkevällä tasolla. Olenko jotain muuta edes kritisoinut tuossa konsolissa?
Tämä menee nyt kyllä jo vanhojen toisteluksi, mutta kyse on mielikuvista. Luen päivässä satoja viestejä, joten mieleen ei jää mitään yksittäisiä viestejä. Pitkällä aikavälillä ihmisistä alkaa muodostua yleisempiä mielikuvia. Jossain vaiheessa kun tarpeeksi vahva mielikuva tietystä ihmisestä on syntynyt, alkaa sitä peilata kaikkea kyseisen henkilön kirjoittaa nimenomaan sen mielikuvan kautta. Siksi onkin tärkeää joskus miettiä, millaisen kuvan itsestään muille antaa. (Tiedän, että omaan julkisuuskuvaani varmasti liitetään mm. sellaisia vähemmän mairittelevia asioita kuin ylimielisyys, satunnainen huumorintajuttomuus / asioiden liian vakavasti ottaminen ja jonkin verran ylikehittynyt ego. Niin, ja Pleikkari-mieskin olen, pannahinen vieköön.)

Itsehän olen tosiaan ihan pitänyt Wiimotesta ja todennut liikkeentunnistuksen toimivaksi.
Samoin.

Ehkä se kohde mahdollistaa henkilökohtaiset hyökkäykset? Vai eikö tämä tosiaan ole edes poistamisen arvoinen? Jos tätä linjaa saa jatkossakin käyttää, hyvä niin, mutta tehkää se linja sitten selväksi.

Valehtelematta voidaan sanoa, että jos näistä asioista täällä vängätään, niin sinä olet vänkäämässä, niin monta kertaa todistettu. Mitä henkilökohtaista siinä on, kaikki viestit ovat mitä luultavammin tallella, jos haluat tarkistaa.

Entä mitä olet itse mieltä siitä, onko mielipiteen vaihtaminen fanituksen perässä järkevää? Mä oon vähän eri mieltä stammyn kanssa, sillä musta fanitus syntyy mielipiteistä.

Tuuliviirinä toimiminen, eli mielipiteen vaihtaminen päivittäin ei tietenkään minusta voi pitää järkevänä, mutta esim. tässä tilanteessa vuodessa on tapahtunut paljonkin, Wiin pelivalikoimasta löytyy nyt esim. muutakin kuin Mario, Zelda ja PS2-remaket. Samaten remakejen tuleminen PS3:lle on saanut minut ajattelemaan asiaa uudelleen, se onkin kivaa, että voi pelata paranneltuja versioita vanhoista klassikoista, jotka ovat jääneet väliin. Tosin samaan hengenvetoon totean, että ne täysin uudet nimikkeet ja jatko-osat huippusarjoihin ovat kuitenkin niitä tärkeämpiä ainakin minulle.

Onko tämä sitten "takin kääntöä" tai "mielipiteen vaihtamista fanituksen perässä"? Itse en henkilökohtaisesti pysty vastaamaan, koska en tiedä. Saatan olla niin "sokea", koska olen suuri Sony ja PS3-fani, etten huomaa sitä, mutta minun mielipiteeni on muuttunut sen verran, että koen mukavaksi, että voin tulevaisuudessa hankkia näitä vanhoja klassikoita niin halutessani. Kukaanhan ei pakota ketään ostamaan näitä remakeja, vaan niiden hankkiminen on jokaisen oma valinta. Ne ovat siis hyvä lisä PS3:n pelivalikoimaan, niitä voivat niistä kiinnostuneet pelaajat hankkia halutessaan.

Ei tuossa minusta ainakaan suoraan puhuttu Wiin pelikirjastosta mitään, vaan asioista yleisellä tasolla. Tosin tuo viittaus "uudesta ohjauksesta" voi periaatteessa tarkoittaa nimenomaan noita Gamecube-pelien Wii-uudelleenjulkaisuja (jolloin koko kommentti tietysti menee metsään rytinällä ja osoittaa lähinnä kirjoittajan vinoutunutta näkemystä Wiin pelitarjonnasta).

Jos tuo ei ole mielestäsi muuta kuin "asioita yleisellä tasolla" eikä suora viittaus Wiin valikoimaan, jota siis kyseinen nimimerkki nimenomaan tuossa kritisoi, kuten on aiemminkin tehnyt, niin ehkä tosiaan en enempää aiheesta jaksa valittaa.

Tämä on provoa:

Voiko nyt, kun PS2-yhteensopivuuden poistamisen jälkeen Sony näyttäisi tosiaan starttaavan Classics HD -sarjan, ajatella, että kyllähän sille Sonyllekin tuntuisi raha kelpaavan?

Tämä ei:

...mutta jos pelikirjasto alkaa olla enimmäkseen remakeja ja jonkun sarjan 20:tta osaa höystettynä erilaisella ohjauksella, niin ehkä suosittelisin keksimään uusia mielenkiintoisia nimikkeitä.

Toisessa puhutaan "totta", toisessa ei. Kumpi on kumpi?

Mietin tuon poistamista, mutta se jäi sillä erää tekemättä. Näin jälkikäteen katsottuna viesti olisi pitänyt poistaa.

Ehdit kuitenkin jo muuten kommentoida tähän ketjuun ja muutamakin nimimerkki tuota kommentoi. No, ehkä tosiaan tuo on ihan hyväksyttyä. Onko se?

Toisessa puhutaan "totta", toisessa ei. Kumpi on kumpi?
PS2-yhteensopivuus poistettiin jo lähes 3 vuotta sitten, joten sen syy-yhteys tuon Classics HD -sarjan perustamiseen on melko kaukaa haettua. Ja toisaalta edelleen muistutan siitä, että kyse ei ollut tuosta yhdestä ainoasta kommentista irrallisena entiteettinä, vaan siihen liittyi myös aiemmat viestisi aiheen tiimoilta.

Oikeassa olet siinä, että noista kahdesta kommentista Kovalchukin kommentti oli selkeästi provosoivampi (sillä oletuksella, että tarkoitus todella oli tölviä nimenomaan Wiin pelivalikoimaa).

Ehdit kuitenkin jo muuten kommentoida tähän ketjuun ja muutamakin nimimerkki tuota kommentoi. No, ehkä tosiaan tuo on ihan hyväksyttyä. Onko se?
Se kommentti keikkui siinä rajoilla, oliko se sääntöjä rikkova vai ei. Sillä hetkellä tein arvion, että viestiä ei tarvitse poistaa. Mutta kuten sanoin, jälkikäteen ajateltuna olisi kannattanut toimia toisin. Vaan tällaista tämä viestin moderointi on; aina ei voi onnistua. Liikaa en voi korostaa Report bad post -toiminnon olemassaoloa. Sillä voi raportoida, jos viestissä näkee jotain huomautettavaa.

Oikeassa olet siinä, että noista kahdesta kommentista Kovalchukin kommentti oli selkeästi provosoivampi (sillä oletuksella, että tarkoitus todella oli tölviä nimenomaan Wiin pelivalikoimaa).

Kun on nyt kuitenkin syntynyt ne mielipiteet tiettyjen kirjoittajien agendasta, niin eikö tämän pitäisi olla ilmiselvää. Jos se ei sitä ole jo ihan tuon viestin perusteella.

PS2-yhteensopivuus poistettiin jo lähes 3 vuotta sitten, joten sen syy-yhteys tuon Classics HD -sarjan perustamiseen on melko kaukaa haettua.

Onhan se, ja kuten todettua, nämä versionnit tulevat olemaan helpommin saatavilla ja muutenkin paremmin skarpattuja. Tämä ei se pointti ollut, vaan saada nämä tietyt nimimerkit kertomaan mielipiteitä aiheesta (melko suuri osa näistä viestini kohteistä kävikin kertomassa näkemyksiään, valitettavasti lähinnä henkilökohtaisuuksien merkeissä).

Kun on nyt kuitenkin syntynyt ne mielipiteet tiettyjen kirjoittajien agendasta, niin eikö tämän pitäisi olla ilmiselvää. Jos se ei sitä ole jo ihan tuon viestin perusteella.

Puhallan nyt pelin poikki. Totesin jo aikaisemmin(ilmeisesti se meni ohi?), että viesti oli tarkoitettu yleiselle tasolle koskemaan kaikkia konsoleita, ja kyllä, myös PS3:a. On myös ikävää, että kaikki viestini tulkitaan tiettyjen käyttäjien taholta aina näin ja sitten tapellaan, että "saako näin sanoa" ja "vuosi sitten sinä sanoit näin, et sinä nyt voi noin sanoa".

Ja mikä ihmeen agenda? Tarkoittaako se, että sattuu fanittamaan Sonya ja/tai PS3:a, ettei voi keskustella asiallisesti ja faktapitoisesti toisista konsoleista? Kovin ennakkoluuloinen ja mustavalkoinen asenne tuo "toi on tunnettu PS3-fani, ihan varmaan tämä viesti on tarkoitettu provoksi ja härnäämiseksi".

Puhallan nyt pelin poikki.
Jaa, milloin teitistä moderaattori leivottiin?

Ja mikä ihmeen agenda? Tarkoittaako se, että sattuu fanittamaan Sonya ja/tai PS3:a, ettei voi keskustella asiallisesti ja faktapitoisesti toisista konsoleista? Kovin ennakkoluuloinen ja mustavalkoinen asenne tuo "toi on tunnettu PS3-fani, ihan varmaan tämä viesti on tarkoitettu provoksi ja härnäämiseksi".

Et kai nyt rehellisesti voi väittää, ettei viestihistoriasi perusteella voisi tehdä johtopäätöksiä? Ei fanittaminen poissulje asiakeskustelua, mutta historia täynnä puhdasta asiatonta keskustelua kohottaa tietenkin kulmakarvoja.

Ja mikä ihmeen agenda? Tarkoittaako se, että sattuu fanittamaan Sonya ja/tai PS3:a, ettei voi keskustella asiallisesti ja faktapitoisesti toisista konsoleista?

Täällä pystyi aikanaan keskustelemaan paljon henkevämmin koko peliteollisuudesta kuin mitä nykyään, yli konsolirajojen, joten kyllä, fanit ovat tehneet paljon hallaa keskustelun tasolle. Ei varmasti ole ihme, että monia 2000-luvun alun laatukirjoittajia pyörii täällä aina vain vähemmän.

Ylös Bottom