Olen melko eri mieltä suhteessa subjektiiviseen kokemukseesi liittyen henkilökohtaisuuksiin menemisestä, joten toivottavasti tästä analyysista on apua. Tämän tarkemmin en voi enää väärinkäsityksiäsi oikoa.
Henkilökohtaisuus:
Aika mielenkiintoinen tapa kysyä asioita"
Pohjautuu tekstiin:
Eli ongelmana on se, että yhdellä on enemmän rahaa taustalla? Kaikki hyvä-paha-lässytykset on sitten sellaista turhaa koristelua siihen päälle?
Analyysi: Teksti johon kommentti pohjautuu lähentelee ilmeisesti henkilökohtaisuuksiin menevää kommentointia luetellun analyysinkin perusteella. Kirjoittajan kommentteihin viitataan hyvä-paha-lässytyksenä tai turhana koristeluna. Tätä on kuvattu henkilökohtaisuuksien sijaan mielenkiintoisena tapana.
Henkilökohtaisuus:
Jos sinun mielestäsi minulla on jotain muuta syytä taustallani kyseisen kommentin osalta, niin se on sinun ongelmasi, ei minun
Pohjautuu tekstiin:
Hirmuinen kysymysmerkkien vyöry edeltävissä kommenteissa. Esimerkki tässä.
Analyysi: Olennaista tässä ovat ensimmäiset kolme ensimmäistä sanaa: "Jos sinun mielestäsi..." Se on siis ehtolauseke. Ehtolauseke palauttaa arvon false, jolloin lause voidaan ohittaa. Muutoin se toteutuu kuten kirjattu.
Henkilökohtaisuus:
Lainaamassasi tekstissä ei ollut tehty muuta kuin korjattu yritysten suurusluokan eroja (intentio erojen korostamiseen?)
Pohjautuu tekstiin:
Tähän tietysti sellainen pieni korjaus, että toinen näistä korporaatioista on oikeastaan biljoonakorporaatio.
Analyysi: Intentio erojen korostamiseen on yritysten suuruusluokan ero. Yksiköiden välillä puhutaan tuhatkertaisesta erosta, jonka koen ainakin itse merkitykselliseksi.
Henkilökohtaisuus:
Tämä oli ilmeisesti liikaa, kun perinteinen levy lähti käyntiin: Happamat, kakkapäät, kitinä, hyvä-paha-lässytykset. Varmaan unohtui vielä jokin",
Pohjautuu tekstiin:
Useampi viesti konsolisotaketjusta.
Analyysi: Luetellut ilmaukset ovat suoria lainauksia. Perinteinen levy-ilmaus voidaan tulkita siten, että samanlaisia ilmauksia on käytetty aiemminkin. Tämä ei välttämättä perustu totuuteen.
Tämä voi olla henkilökohtaisuus.
Henkilökohtaisuus:
Kuvatunlainen toiminta on myös se, joka tällä foorumilla palkitaan.
Pohjautuu tekstiin:
Eli ongelmana on se, että yhdellä on enemmän rahaa taustalla? Kaikki hyvä-paha-lässytykset on sitten sellaista turhaa koristelua siihen päälle?
Analyysi: KonsoliFIN-keskustelualueella yksinkertaisimmin mitattava positiivinen palkinto on muilta käyttäjiltä saatu tykkäys. Analyysin kirjoitushetkellä tykkäyksiä on kyseisessä viestissä kuusi kappaletta. Myös muissa aiemmin lainattuja ilmauksia sisältävissä viesteissä on tykkäyksiä.
Johtopäätökset:
1 / 5 luetelluista henkilökohtaisuuksista on kirjoittajan puolesta tulkittavissa sellaiseksi. Kirjoittaja pahoittelee heikkoa sanavalintaansa kyseisen tekstin osalta.