Vielä kun tämä kaunis ajatus toimisi kaikkien muidenkin kirjoittajien kohdalla. Todella aktiivisia kirjoittajia on kuitenkin vain kourallinen tällä foorumilla. Ei tässä nyt ihan kauheasti tarvitse muistiinpanoja tai jotain pänttäämistä sen osalta, että tunnistaa useammankin kirjoittajan lähtökohdat tai mieltymykset.
Kyllä minäkin tunnistan tai olen tunnistavinani eri lokeroihin meneviä kirjoittajia mutta nimenomaan pyrin silti keskittymään siihen itse tekstiin kirjoittajan sijaan. Motivaatioksi riittää se että pyrin parempaan. Muut tehköön miten tekevät ja toki toivon että oltaisiin kaikki ihmisiksi mutta jos homma ei mene kaikkien kohdalla kuten omalla niin ainakin tiedän että itse olen yrittänyt. Sekin on jo jotain.
En usko olevani ainoa, joka erottaa varsinkin selvästi puolueelliset kirjoittajat jokseenkin puolueettomista. Luonnollisesti tämä näkökulma vaikuttaa myös siihen tulkintaan siitä viestistä, kuten tässäkin tapauksessa. Jos pelaa pleikkarilla vaikka 20h vuodessa, niin kyllähän se vähän erikoiselta kuulostaa, että 200e+ erikoisohjaimen 5h akunkesto on suurikin huolenaihe. Ei minulla tässä ole mitään henkilökohtaista hyökkäystä ajatuksena taustalla, mutta lähinnä erikoiselta tuntuu tuo tulokulma. Ikävää, jos tämä kuitenkin tulkitaan jonkinlaisena vinoiluna.
Ymmärrän kyllä yhä mitä sanot enkä ole varsinaisesti eri mieltä mutta asiaa voi lähestyä myös eri tavalla. En siinä kyseenomaisessa tapauksessa edes hoksaa mitä merkitystä sillä on paljonko pelaa kun oman mielipiteensä voi silti asiasta sanoa. Sillä pelimäärällä tai konsolilla ei ole mitään merkitystä. Eikä motiivillakaan jos pysytään kommentoimassa itse asiaan. Ja jos vielä tuohon sanon oman mielipiteeni niin nimenomaan se, että ohjain on yli 200 euroa ja sen akunkesto on huonompi kuin perusohjaimessa, on seikka johon on helppo tarttua. Onhan se muutenkin oleellista että jos on ns. "pro-ohjain" niin pitäisi ominaisuudet olla samaa kategoriaa eikä huonompaa kuin perusohjaimessa. Näen että ihan aiheellisesti tuohon on siis tartuttu: asioiden pitäisi kehittyä eikä ottaa takapakkia, ei ainakaan jos samalla pyydetään isompaa hintaa. Olkoonkin että hinnalle on myös muita perusteita, niin perusasiat pitäisi olla kunnossa.
Olet mielestäni ihan oikeassa periaatteesi kanssa, mutta eihän tuo käytännössä toteudu. Vai miten näet esimerkiksi minun Microsoft-kriittisiin viesteihin suhtautumisen? Käsitelläänkö nämäkin viestit omina kokonaisuuksinaan vai osana ajattelumallia "No tää yks herra taas angstaa Microsoftia"? Tällä foorumilla mielestäni asioita myös vääristää tämä jo aiemminkin keskusteltu kuplautuminen, jossa kompataan tai ollaan komppaamatta liian paljon nimimerkin perusteella.
No joo, se on sitten ehkä jo aihe, johon en haluaisi mennä kun olet tainnut sen perusteella uuden nimimerkkisi ja kuvakkeenkin valita. Johonkin se raja täytyy vetää että nyt on, pojat, hävitty tämä peli - pelatkaa jos jaksatte mutta minä menen saunaan.
Ja ehkä tässä nyt muutenkin rönsyili keskustelu ihan muualle tuolta mistä alunperin kommentoin. Ehkä päädyn nyt vain komppaamaan tätä:
Mutta nämä nyt on taas näitä.
ja näitähän nämä juuri taas on
Tietenkin saa kritisoida, mutta pointti olikin siinä, että ehkä niille isoja tunteja pelaaville asialla on hieman enemmän merkitystä. Eikä nyt liity pelkästään sinun viesteihin, mutta tuo keskustelu alkoi mennä tuon akkukeston ympärille, eikä niitä muita ominaisuuksia enää juuri käsiteltykään. Jos huono akkukesto on se muiden esiteltyjen ominaisuuksien ohi ajava asia, niin tosiaan sitten se ohjain kannattaa jättää kauppaan. Itselleni esimerkiksi tuo akkukesto ei ole ongelma, toisin kuin tuotteen hinta. Ohjaimen kiinnostaviin ominaisuuksiin listaisin vaihdettavat tattimoduulit, jotka on ainakin jenkkirahassa hinnoiteltu kohtuullisesti.
Kuten tuossa ylempänä jo kirjoitin niin ainakin minusta akunkesto 200 euron ohjaimessa täytyy olla vähintään sillä mallilla että perusohjaimet ei ole parempia. Ja jos jatketaan sillä autovertauksella niin kyllä varmaan tartuttaisiin sielläkin johonkin yksittäiseen seikkaan jos uutuus-Audi (tms.) olisi jossain huonompi kuin kymmenen kertaa halvempi perus-Toyota.
Ja koska akunkesto on mitä on, niin myös tuotteen hinta nousee entistä isommaksi ongelmaksi.
Tästä voi tietty olla eri mieltä mutta minusta tuolle mielipiteelle/näkemykselle on selkeä logiikka olemassa ilman että sen tarvitsee liittyä fanitukseen, pelitunteihin tai mihinkään muuhunkaan ylimääräiseen.
No tässä viittasin lähinnä siihen ilmiöön, että tälläkin foorumilla tuntuu olevan näitä ryhmiä, jotka ovat lähes kaikesta samaa mieltä ja peukutkin menee ristiin. Ehkä siinä sitten tuntuu ainakin itselle ylikorostuvan se klikkiytyminen. Kai tätä asiaa saisi ihan oikeasti todennettuakin tilastoilla, mutta onko se sitten perusteltua ja ennen kaikkea hyödyllistä yleisesti keskustelua ajatellen. Siihen saakka asian käsittely on kuitenkin tätä puolin ja toisin mutuilua.
Tässä täytyy jo miettiä että onko se jotenkin kiellettyä että jos mielipiteet menee yksiin? Olen minäkin huomannut että tykkäilin paljon samojen kirjoittajien viesteistä mutta nimenomaan viesteistä enkä kirjoittajista itsessään. Toki pakostakin ihminen muodostaa mielikuvia myös kirjoittajista ja osasta on positiivisempi näkemys kuin toisista mutta minä ainakin jakelen reaktioita sen mukaan jos näen sille tarvetta. Usein se jää laittamatta pitkiin viesteihin kun vain osasta asiasta on samaa tai eri mieltä, niin pelkkä hymiö suuntaan tai toiseen ei kerro oikein vielä mitään. Silloin tuleekin yleensä vastattua, kuten nyt.