Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Siinä tovereille muutama faktuaalinen prospektinäkymä abysmaalisen probleemapesäkkeen eksaktiin terminointiin. Tai jotain.

Tämä ei ollut se, mitä itse ajoin takaa, vaikka sillä ei toki olekaan väliä oman kirjoituksesi kannalta. Mielestäni itse kunkin kannattaisi vain tarkastaa, että repiikö ne vanhat teemat ja jutut suoraan siitä ikälopusta kirjasta sadattatuhannetta kertaa foorumille postailtavaksi.

Provosoinnit ovat asia erikseen, vaikka tietystikin samoilla vanhoilla paskaväitteillä provosointi on vielä typerämpää touhua. Itse en lähtisi 'putsaamaan pöytää', lähinnä sen takia, että minäkin lentäisin pihalle.

Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

3. Konsolisotaketjuissa oli aika usein hyviäkin pointteja länkytyksen seassa ja osa porukasta jaksoi oikeasti paneutua asioihin perusteellisesti. Nyt tulee vaan konsolisotahuutojen tylsimpiä ja väsyneimpiä muotoja vastaan kun turhimpiin töräytyksiin ei voi vastata mitään ja keskustelut eivät pääse kehittymään kiinnostavalle tasolle. Muinoin heppoisimmat fraasinsuoltajat saivat heti tiukkaa ja raakaa palautetta ja keskustelu pysyi elävänä.

Oma viisisenttiseni konsolisotaan on, että eiköhän tämän sukupolven kaikki latteudet RROD:neen, Soccermutseineen ja plösön 1080p@120fps lässytyksineen ole taputeltu niin moneen kertaan, että oikein pahaa tekee (eli jos näihin eliöhin törmää niin ei muuta kuin RBP:tä kehiin vaan). Joten uusiksi avattu alue näiden sotimiselle menisi väsyneeksi "tikusta asiaa" vääntämiseksi. Suorille pelivertailuille on kuitenkin omat ketjunsa asiasta kiinnostuneille ja hyvä niin.

Mutta kunhan joskus (toivottavasti pian!) seuraavan sukupolven hypemasiinat pääsevät kunnolla vauhtiin niin konsolien kohtaamisesta tulee taas mitä suurinta kansanhuvia tälläkin foorumilla, toivottavasti mitä hienoimmin perustein ja analyysein. Ja tuoreemmat käyttäjät: kannattaa mennä lukemaan tuota vanhaa konsolisotaketjua mikäli aika tulee pitkäksi. Sieltä löytyy melko legendaarista settiä leiristä jos toisesta (kevyet 1016 sivua)!:D

On niinq sillee ja tällee NIIN siistii lukee siistei sanoi ja niinq oppii jotaa uutta hei. kävin niinq guuglettaas parit sanat ja ne niinq avautu mulle ihan uudel levelil. Oon vege mutten vihannes, peace out, YO.

Sivistyssanojen käytölle on aikansa ja paikkansa, mutta täällä se väkisin tuppaa huvittamaan. Mutta paras komedia on usein tahatonta, joten jatketaan samaan malliin.

mutta täällä se väkisin tuppaa huvittamaan

Onko tämä siis kannanotto mistä, foorumin laadusta? Muakin tuppaa huvittamaan, kun jengi ei osaa edes argumentoinnin (iih!) alkeita.

Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ei voi kuin nauraa Kovalchukin selityksille ja ajatusmaailmalle. Se on varmaan sitten hirveää rahastusta mitä Sony harrastaa kun tekee kirjoista elokuvia, sarjakuvista elokuvia, elokuvista pelejä etc. etc. Mutta ainoa asia mitä tämä PS-valioyksilö tekee on valittaa halosta.

Harmillista sinänsä sillä joskus Kovalchuk oikeasti osaa kirjoittaa asiaa, mutta nyt ei voi kuin ihmetellä miten tälläinen tyyppi pääsee riehumaan vieläkin. Vai onko K:sta tehty nyt PS-puolen Xbugs?

Ei voi kuin nauraa Kovalchukin selityksille ja ajatusmaailmalle. Se on varmaan sitten hirveää rahastusta mitä Sony harrastaa kun tekee kirjoista elokuvia, sarjakuvista elokuvia, elokuvista pelejä etc. etc. Mutta ainoa asia mitä tämä PS-valioyksilö tekee on valittaa halosta.

Se on hyvä, että sinua naurattaa, mutta onkohan tämä hieman väärä paikka tälle henkilökohtaiselle avautumiselle? Kirjoista elokuvien tekeminen on ehkä siinä mielessä hieman eri juttu, kuin peleistä elokuvien tekeminen, että kirjoja voi lainata ilmaiseksi kirjastoista. Tietenkin pelejäkin voi lainailla, mutta ei nyt kuitenkaan ihan samassa mittakaavassa kuin kirjoja. Kyllähän ne kirjoista tehdyt elokuvat ovat tavallaan rahastusta ja laatukin useimmiten on mitä on, ainakin Harry Potter-elokuvat ovat minusta olleet aika heikkotasoisia, tai ehkä en vain pidä kyseisestä hahmosta. Ja sen tulevan Uncharted-elokuvankin laatu varmaan tulee vaihtelemaan välttävän ja heikon välillä.

Harmillista sinänsä sillä joskus Kovalchuk oikeasti osaa kirjoittaa asiaa, mutta nyt ei voi kuin ihmetellä miten tälläinen tyyppi pääsee riehumaan vieläkin. Vai onko K:sta tehty nyt PS-puolen Xbugs?

Asiaa joo, mutta äärettömän harvoin. Olen vain sellainen persoona, että pidän enemmän väittelystä. Eräs ystäväni totesikin joskus, että olisin hyvä poliitikko :D Ja hei, jätetäänpä nyt nuo Xbugs-vertailut pois kokonaan! Ja vai että riehumaan? Muutama poikkipuolinen sana ja ihmettely Halosta ja Xbox-fanit ovat takajaloillaan ja valittavat "riehumisesta"? Jo on aikoihin eletty :D

Ja noissa kahdessa tapetille nostetussa viestissä taitaa enemmän olla vikana se kirjoittaja, kuin mitä niissä viesteissä lukee. Jos joku 200-300 viestiä foorumille kirjoittanut jäsen, joka ei ole ollut aktiivisesti mukana konsoliväittelyissä, olisi kirjoittanut kyseisenlaiset viestit, ei varmasti olisi noussut tällaista meteliä.

Avanto, mikä tuossa ensimmäisessä viestissä sinusta oli niin kauheaa? Minähän vain teen siinä pientä grafiikkavertailua Crysiksen ja Reachin välillä todeten, että Crysis vetää mielestäni selkeästi pidemmän korren. Lisäksi totean, että Halo ei omissa silmissäni ole tavallista FPS-peliä kummempi. En edes hauku peliä mitenkään riidanhakuisesti tyylillä "LOL, joku Halo taas, sehän on ihan p****", vaan totean aivan asiallisesti nuo kaksi mielipidettäni. Mielipiteen ilmaisu asiallisesti on kai edelleen Suomessa sallittua, tai niin ainakin olettaisin.

Mielipiteen ilmaisu asiallisesti on kai edelleen Suomessa sallittua, kunhan sen ilmaisee asiallisesti, eikös?

Vaikka TeRm0z jo aikaisemmin sinulle erittelikin tämän pointin järjetömyyden (kaikkihan tänne kirjoittavat omia mielipiteitään), niin laitetaan vielä kertaalleen.

En minäkään jaksa jankuttaa jokaisessa Metal Gear Solidia koskevassa ketjussa ja uutisessa, että MGS4 oli mielestäni ihan kuraa, enkä ymmärrä miksi sitä niin kovasti arvostetaan. Vaikka se onkin mielipiteeni ja minä sentään olen pelannut itse peliä ja muodostanut mielipiteeni sen perusteella. En YouTuben, enkä varsinkaan epämääräisten "kavereiden" perusteella.

Ja luulin sinun muuten saaneen jonkinlaisen muistutuksen tuosta Halo: Reach -ketjun viestistä. Ehkä siitä selviää, mikä siinä oli väärin moderoinnin mielestä.

Vaikka se onkin mielipiteeni ja minä sentään olen pelannut itse peliä ja muodostanut mielipiteeni sen perusteella. En YouTuben, enkä varsinkaan epämääräisten "kavereiden" perusteella.

Pöh, kyllä yhden Youtube-videon katsominen antaa kaikki eväät totuudenmukaiseen analyysiin. Sofistitkin olisivat vaikuttuneita väittelyn tasosta, joka perustuu noin kattavaan aiheeseen tutustumiseen.

En minäkään jaksa jankuttaa jokaisessa Metal Gear Solidia koskevassa ketjussa ja uutisessa, että MGS4 oli mielestäni ihan kuraa, enkä ymmärrä miksi sitä niin kovasti arvostetaan. Vaikka se onkin mielipiteeni ja minä sentään olen pelannut itse peliä ja muodostanut mielipiteeni sen perusteella. En YouTuben, enkä varsinkaan epämääräisten "kavereiden" perusteella.

Jankuta toki, jos haluat. Ei se minua haittaa, koska ei kyseinen nimike minustakaan mikään äärettömän kummallinen ollut, vaikka sen kahteen kertaan läpi pelasinkin. Korkeintaan sellainen 8 ½ arvoinen tekele mielestäni, joka sisälsi liikaa välivideoita ja liian vähän itse pelattavaa, vaikka pelattavuus olikin loistavaa.

Mutta ei kai me enempää aleta hiuksia halkomaan? Johan tässä meinaan on taas toista sivua jauhettu ohi aiheen siitä, kuinka oli aivan kauheaa, että yksi onelinerisi poistettiin ja sen takia olet nyt vuodattanut oikein ämpärillisen kaikkien niiden niskaan, jotka ovat joskus esittäneet mielipiteitä, jotka eroavat omistasi. Jos vaan annettaisiin asian olla ja mentäisiin nukkumaan? Pitäisi meinaan olla pirteänä huomenaamusta taas vahtimassa, että alaiset tekevät työnsä, joten ei viitsisi tässä koko yötä väitellä turhasta.

Kovalchuk sinun ongelmasi on se, että tietyt asiat pätevät vain tietyssä aiheessa. Sinulla ei ole mitään linjaa mitä vedät vaan tunnut tökkivät kepillä jäätä ja sitten lähdet kun jää pettää.

Jos oikeasti olisi tuota mieltä "rahastuksesta" niin se homma pätee sitten kaikkeen. Elokuvateollisuus usein raiskaa alkuperäisen teoksen ja rahastaa siitä sitten aika surutta ajattelematta sitä katsojaa. Miksi siis jokin asia olisi hyväksyttävämpää kuin esim. pelistä tehtävä elokuva etenkin kun Halo:n potentiaali hyvään tai edes katsottavaan elokuvanautintoon on normaalia suurempi? Kuitenkin ohjaajaksi ei ole tulossa sitä erästä sankaria.

Väittelyistä jos tykkäät niin miksi sitten aina sanot, että et halua enää asiasta enää kirjoittaa tai sen enempää omista päätelmistäsi selittää? Tuntuu omituiselta, että aloittaa väittelyn mitä ei ole edes tarkoitus käydä loppuun kunhan itse saa sanottua sen viimeisen sanan.

Jos joku konsolisodan ulkopuolinen olisi tuon asian sanonut niin luultavasti modet olisivat poistaneet tekstin ja antaneet varoituksen. Mutta kun kirjoittajalle tulee tietty maine niin se tuntuu aina pehmentävät iskua aika paljonkin.

Jankuta toki, jos haluat.

Mutta kun en halua ja ymmärrän kyllä hyvin, ettei tuota varmasti suurinosa muistakaan kirjoittajista halua. Ja itse asiassa, kyllä henkilökohtaisesti ymmärrän mikä siinä MGS4:ssa on hyvää ja vaikka en ymmärtäisi, niin hyväksyisin, että joku muu ymmärtää.

Ei ole kenenkään etujen tai tarpeiden mukaista se, että minä kävisin jokaisessa mahdollisessa käänteessä muistuttamassa omasta mielipiteestäni. Varsinkin jos se ei edes perustuisi mihinkään henkilökohtaiseen kokemukseen.

Johan tässä meinaan on taas toista sivua jauhettu ohi aiheen siitä, kuinka oli aivan kauheaa, että yksi onelinerisi poistettiin ja sen takia olet nyt vuodattanut oikein ämpärillisen kaikkien niiden niskaan, jotka ovat joskus esittäneet mielipiteitä, jotka eroavat omistasi. Jos vaan annettaisiin asian olla ja mentäisiin nukkumaan? Pitäisi meinaan olla pirteänä huomenaamusta taas vahtimassa, että alaiset tekevät työnsä, joten ei viitsisi tässä koko yötä väitellä turhasta.

En tiedä miksi ottaa noin koville, ehkä ne pikaruokalan työntekijät ovat kiusanneet vuoropäälikköä, mutta kuten jo kirjoittelin, niin keskustelin privaatisti näistä aikaisemmista viesteistäsi paljon ennen tätä poistettua viestiä - kuten kirjoitan nyt jo kolmanteen kertaan. Nyt alkaa pikkuhiljaa toisaalta selviämään, miksi juuri sinä olet aina jankkaamassa samoista asioista, luetunymmärtäminen taitaa olla melko heikoilla kantimilla.

Jos oikeasti olisi tuota mieltä "rahastuksesta" niin se homma pätee sitten kaikkeen. Elokuvateollisuus usein raiskaa alkuperäisen teoksen ja rahastaa siitä sitten aika surutta ajattelematta sitä katsojaa.

Tässä olet melko hyvin oikeassa, elokuva pystyy harvoin, jos koskaan täysin mukailemaan kirjaa. On erittäin vaikeaa saada valkokankaalle kahden tunnin elokuvaan tiivistettyä kaikkea, mitä loistavassa 400-500 sivuisessa romaanissa on. Kirjat usein taustoittavat niissä esiintyviä hahmoja ja kertovat heidän ajatusmaailmastaan ja ajatuksistaan, joita on aika vaikea saada esille elokuvaan. Harva katsoja meinaan jaksaa katsoa elokuvassa kymmenen minuutin kohtausta, jossa henkilö vain miettii itsekseen ja avaa ajatusmaailmaansa.

Väittelyistä jos tykkäät niin miksi sitten aina sanot, että et halua enää asiasta enää kirjoittaa tai sen enempää omista päätelmistäsi selittää? Tuntuu omituiselta, että aloittaa väittelyn mitä ei ole edes tarkoitus käydä loppuun kunhan itse saa sanottua sen viimeisen sanan.

Väittelystä pidän, mutta jossain kohtaa yleensä kaikki on jo sanottu ja väittely muuttuu hiusten halkomiseksi tai henkilökohtaiseksi kettuiluksi(kuten voimme hyvin todeta avannon yllä olevasta viestistä). Tässä kohtaa tunnen usein tarvetta poistua, koska keskustelu ei enää anna minulle mitään. Mutta nyt tosiaan nukkumatti kutsuu, suosittelisin samaa lämpimästi teillekin.

PS. Weldomite, toki voimme jatkaa tätä mielenkiintoista keskustelua kirjoista ja niistä tehdyistä elokuvista vaikkapa sille osoitetussa topicissa. Tämä on erittäin mielenkiintoinen aihe, josta varmasti juttua riittäisi. Siinä mielessä kyllä selitän mielelläni lisää päätelmistäni :)

Elokuvien, pelien ja muiden keskinäisestä suhteesta rohkein avatkoon uuden ketjun, ja keskustelu jatkukoon siellä. Aihe on hyvä ja ajankohtainen, mutta turha keskinäinen nokkiminen jääköön pois.

Luetun ymmärtämisestä kun oli puhetta, niin sepä se taitaakin olla tämän nimimerkki K:n suurin ongelma - jopa niissä mittasuhteissa, ettei käyttäjä enää kiinnitä huomiota omienkaan tekstiensä lausesisältöihin aihealueen lisäksi.

Muiden tekstien kohdalla loppuu joko ymmärrys ja ymmärryksen halu täysin, ja vastaukseksi kirjoitetaan jotain aivan muuta, mistä oli puhe. Tässä tapauksessa vielä yleensä aiheesta konsolisota, tuhannesti läpikäydyin argumentein. On minusta hyvin surrealistista kuulla tällaiselta kirjoittajalta valitus siitä, että aihe ei enää anna mitään - minkä ihmeen takia sitten aloitat saman keskustelun aina uudelleen?

Niin dialektiikan, normaalin argumentoinnin kuin neutraalin keskustelunkin pyhin tarkoitus on kuljettaa aihetta aina eteenpäin. On keskustelijan arkkivirhe jäädä pysyttelemään yhden mutkan hieronnassa. On anteeksiantamatonta ottaa tämä aihe esille vielä toisissa asiayhteyksissä ja vielä täysin samanlaisena, kuin se edellisillä kerroilla esitettiin.

Kokemusperäisten eli a posterioristen laatuväitteiden esittäminen aihesta Halo tai Alan Wake katkaisee lopullisesti kamelin selän, ja tuo myös päivänselvästi esille sen, ettei kirjoittaja pysähdy ylipäätään ajattelemaan omaa tuotantoaan. Tätä implikoi tietystikin myös täydellinen piittaamattomuus kritiikistä (tai edes auktoriteettien kehotuksista).

Luetun ymmärtämisestä kun oli puhetta, niin sepä se taitaakin olla tämän nimimerkki K:n suurin ongelma - jopa niissä mittasuhteissa, ettei käyttäjä enää kiinnitä huomiota omienkaan tekstiensä lausesisältöihin aihealueen lisäksi.

George Herbert wrote in 1651: 'Whose house is of glass, must not throw stones at another"

Sivustakatsojana sanoisin, että ensin tuupitaan, sitten kaadutaan ja lopuksi filmataan vaikka ei oltaisi kaaduttukaan. Sivustakatsoja en näe näissä väittelyissä kovinkaan paljon eroa konsolisotaan. Erona on vain se, että nyt taistellaan siitä, että kehenkä saadaan ylläpidon syyttävä sormi osoittamaan. En väitä, että kukaan harrastaisi tätä tuuppimisleikkiä tietoisesti. Lähinnä pohdin, että onko meissä ihmisissä jotain sellaista joka ajaa meitä moiseen? Olisiko tässä se kasvun paikka?

Varsinkin oikeuden ja tasapuolisuuden nimissä esiinnostetut väännöt näyttävät olevan nykypäivän konsolisotaa. Jonkinlainen kylmänsodan ja konsolisodan yhteen nivoutuma joka kuluttaa aikalailla ylläpidon resursseja (ja anteeksi nyt jos olen vähän suora) täysin turhien viestien olemassaolosta keskustelemiseen, joiden ainoa merkitys ilmenee vain fanaattisuuden avustamana niille joissa on näin valvojan silmistä katsottuna näkyvissä pieniä fanaattisen kannattamisen siemeniä. Lisäksi ollaan pettyneitä siitä, että homma ei toimi ja RBP-napista ei tapahdu sitä, minkä toivomuksen sinne kirjoittaa viestiksi. Ja päätetään siitä syystä toimia oman mielen mukaan. Sivustakatsottuna nämä oikeudenhakuväännöt kieltämättä näyttävät kumpuavan tismalleen samasta fanaattisuudesta kuin itse konsolisodatkin. Usein nämä väännöt myös koskevat konsolisotimista ja vielä useammin asialla on sama kourallinen jäseniä. Ja yhtä useasti tämä kourallinen jäseniä pyrkii yhteenottonsa jälkeen sanelemaan säännöt sille, miten loppuja tuhansista foorumilaisista tulisi neuvoa ja ohjastaa. Jos tämä ei mene läpi, niin sitten ollaan tyytymättömiä. En ole kovin hyvä sivistysanoissa, mutta opiskelen niitä mielelläni (sen mahdollistamisesta kiitokset Joohanhille ;)). Tähän kappaleen loppuun valitsen helpon sanan "absurdia". Luullakseni kirjoitin sen oikein ja joku voisi vielä tarkastaa sopiiko se asiayhteyteen.

Onko tässä nyt ihan oikeasti käynyt niin, että kaikkien huomaamatta on syttynyt uusi konsolisota? Kylmä konsolisota? Jokatapauksessa toivoisin välillenne hivenen sovittelevampaa sävyä, tai on kohta pakko todeta, ettei nämä keskustelut tule koskaan johtamaan yhtään mihinkään.

Ja nyt nukkumaan. Öitä.

Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Nyt tämä juttu rönsyilee sanamuodoissa ja ketä autopeleistä pitävää oikeasti auttaa keskustelu sanamuodoista, varsinkin jos koko keskustelu tullaan käymään kohta jossain toisessa ketjussa. Informaatiota hyvät ihmiset. Jos joku on väärässä, tai pyrkii antamaan väärän kuvan, niin korjatkaa se informaatiolla.

Niin siinä yleensä käy, kun aletaan hienostelemaan turhilla sivistyssanoilla ja yritetään jotenkin osoittaa, että olisi itse parempi kuin muut. Tällöin käy helposti niin, että toinen alkaa puhumaan aidasta ja toinen aidan seipäästä. Kannattaisi ehkä keskittyä puhumaan siitä itse asiasta ja esittää siitä faktoja ja kommentteja, eikä alkaa hienostelemaan ja heittämään henkilökohtaisia kuittailuja.

Hauskaa luettavaa taas tuo Moderointikeskustelu-topic. Yhden poistetun viestin takia itketään kolmen sivun verran. Ottakaa ihmiset ne aamulääkkeet ni kiristää vähemmän.

Ylös Bottom