Enhän minä tässä ole eriävistä mielipiteistä maininnut mitään, vaan hyvistä kirjoittajista. Hyvät kirjoittajat tarkoittavat esimerkiksi sujuvaa suomen kielen käyttöä ja mielenkiintoisia aiheita. Ei niissä eriävissä mielipiteissä ole mitään vikaa. Niiden esitystavassa ja henkilöön menemisessä sitten onkin. Katsopa vaikka huvikseen sitä, miten sama jengi tulee perässä ketjusta toiseen huutamaan. Yleensä kun argumentointikyvyt eivät riitä, niin sitten spämmätään viesteihin porukalla nauruhymiöitä. Tästä kun puolestaan huomauttaa, niin seuraavaksi keskustellaan siitä, että kannattaako niitä kytätä. Jos noilla ei olisi merkitystä, miksi koko toiminnallisuus on käytössä ylipäätään tällä foorumilla?
Se mikä "tällä kerralla" on eri tavalla on se, että laitan porukan herkemmin sivuutukseen. Aiemmin olin vielä sitä mieltä, että jopa näitä öyhöttävimpiäkin paremmintietäjiä pitäisi jotenkin sietää, koska sananvapaus ja kaikkea sellaista hyvää. Toisaalta kyse on Internet-foorumista, jossa keskustellaan nimimerkkien takana, niin mitä minä voitan sillä, että luen jonkun öyhötystä? Se mikä tässä ehkä eniten väsyttää on jatkuva muiden sanomisten korjailu, kun ei kiinnostaisi jättää mitään valheellista väitettä ikään kuin voimaan. Tästä puolestaan seuraa pitkiä tekstiseiniä, joihin menee kaikilla ylläpitäjiä myöten hermot. Ja edelleen ei puhuta mielipideasioista vaan ihan lähteistä todennettaviksi tosiasioiksi.
Ja ennen kuin joku tästä vakiotrolliporukasta tulee taas rääkymään, niin en yritä tällä viestillä sivuuttaa omia heikkoja kirjoituksiani. Minä olen kuitenkin vastuussa vain omista teksteistäni.
No tämä on kyllä hemmetin hyvä kysymys. Eihän siitä mitään hyötyä olekaan, joskaan eipä se palaaminen siinä lähtövaiheessa ole mielessä.