Ensinnäkin aika vähän saa historiaa tietää jos kansalaistottelemattomuus on automaattisesti huono asia tai ei koe että sillä voisi saada aikaan muutoksia.
Tuo Elokapina tempaus tuskin maailmaa - tai edes Suomea - muuttaa mutta ei välttämättä kannata heitellä mitä sattuu kommentteja vain jos yksi kyseistä vaikuttamismuotoa harjoittava taho tai sen tavoitteet ei miellytä.
Eräskin rouva muutti aikanaan isosti asioita pelkästään istumalla "väärällä" paikalla bussissa.
Itse olen yleisestikin elämästä sellaista mieltä, että asiat muuttuu paremmaksi niitä määrätietoisesti parantamalla, ei olemalla toisten tiellä. Mut joo, kelit kai kylmenee ja voi sadellakkin.
Kannattaa mennä politiikkaan tai muualle yrittämään että miten niitä asioita "määrätietoisesti parannetaan" niin ehkä näkee että mikä se totuus on.
Oikeassa elämässä niitä muutoksia ei tunnu saavan aikaiseksi kuin väkipakolla kun kaiken muutoksen takana on aina vain raha tai äärimmäinen pakko. Raha kuitenkin pääosin aina määrää ja sen mukaan kun mennään niin se on sama kuin rotkoon käveltäisiin.
Jatkuva kasvu ja tälleen. Tähän se meemi missä vedetään verhot kiinni kun ulkona maailma palaa.
Ja melko tympeää ja aliarvioivaa kommentointia tuollainen että ilmat vaikuttaisivat näihin tyyppeihin, kun vastaava porukka on ollut ties missä napapiirillä ajamassa veneitä toisiinsa pahki. Vähän vaikea uskoa että siellä mitään lässyköitä on mukana. Itse uskon että vaatii vähän enemmän rohkeutta tuo kuin täällä kirjoitella nimimerkin takaa. Itse en kehtaisi mutta uskallan sen myöntää. Se on kettumainen paikka olla tuolla "tolkun ihmisten" sylkykuppina.
Jos tuosta hommasta ei muuta siis arvostaisikaan, niin vaatii se ainakin oikeasti kanttia mennä tuonne ja tehdä jotain sen sijaan että lammaslauman tavoin kuvittelee että tällä menolla voidaan jatkaa loputtomasti.
Ja jos taas itseltä löytyy niitä "määrätietoisesti asioiden parantamiskeinoja" niin kannattaa varmaan laittaa ne julki niin saadaan ehkä Elokapinat ja muut pois kun ongelmat saadaan "määrätietoisesti parannettua". Ainakin hyvin poliittinen liibalaaba tuo on, joten ura voisi sieltä ainakin aueta.