Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
En vaan pääse yli tuosta heidän tavoitteeesta, kansalaistottelemattomuudesta... Mitä helkkaria kukaan tuolla saavuttaa? Perinteistä anarkismia sillä erotuksella että nää paskahousut menee itkemään äitien ja isien luokse heti kun joku tuleee vähän hutkimaan?Itse olen yleisestikin elämästä sellaista mieltä, että asiat muuttuu paremmaksi niitä määrätietoisesti parantamalla, ei olemalla toisten tiellä. Mut joo, kelit kai kylmenee ja voi sadellakkin.
Edit. Typo
Itseasiassa historiassa on saavutettu monia asioita juurikin tuolla tavalla. Asioita mistä sinä, minä ja moni muu voidaan nykypäivinä nauttia. Kaikki ei ole aina ollut itsestäänselvää vaan on pitänyt taistella muutoksesta parempaan. Joskus siihen on joutunut käyttämään tällaisiakin keinoja.En vaan pääse yli tuosta heidän tavoitteeesta, kansalaistottelemattomuudesta... Mitä helkkaria kukaan tuolla saavuttaa?
Mutta eikös tuommoiset yleiset paha olo kampanjat kuuluisi jonnekin mielenterveyspuolelle? Missä toki onkin parannettavan varaa, ja paljon, menisivät sinne virastojen eteen möykkäämään eikä tukkimaan jo muutenkin ahdasta keskustaa. Ei siinä että siellä vierailisin kovinkaan usein mutta kuitenkin.Itseasiassa historiassa on saavutettu monia asioita juurikin tuolla tavalla. Asioita mistä sinä, minä ja moni muu voidaan nykypäivinä nauttia. Kaikki ei ole aina ollut itsestäänselvää vaan on pitänyt taistella muutoksesta parempaan. Joskus siihen on joutunut käyttämään tällaisiakin keinoja.
Niin... Ensinnäkin, tuo mitä sanoit on hyvin loukkaavaa. Itse olen mielenterveysongelmainen ja se ei ole mikään naurun asia.Mutta eikös tuommoiset yleiset paha olo kampanjat kuuluisi jonnekin mielenterveyspuolelle? Missä toki onkin parannettavan varaa, ja paljon
Kai itseä vaan sieppaa tuo tyyli millä tekevät juttuaan ja nyt nimeävät sen ylpeänä 'kansalaistottelemattomuudeksi'. Liekö provosointia? jos näin niin osu ja upposi itseeniEi mitään. Kaikki okei.![]()
Ei multa ainakaan löydy ymmärrystä tollaselle toiminnalle. Saahan sitä mieltä osoittaa ja mielipiteen ilmaista, mutta siitä ei saa olla muille haittaa, muuten homma voi kääntyä itseään vastaan. Noi on huomionhakuisia pellejä, jotka haluavat, että kaikki on niiden kanssa samaa mieltä. Oon sitä mieltä että asiantuntijat ja tiedemiehet saisivat päättää, mikä on ihmisille ja planeetalle parasta, eikä olisi Trumpmaista öykkäröintiä.Elokapina.. Jeesus sentään taas mitä idiootteja. Ehkä olen vanhanaikainen mutta tollanen urpoilu kyllä alkaa keittämään.
"Tiesulku aloittaa Elokapinan Myrskyvaroitus-kampanjan, jonka tavoitteena on kasvaa Suomen historian suurimmaksi kansalaistottelemattomuuskampanjaksi"
Kannattaa mennä politiikkaan tai muualle yrittämään että miten niitä asioita "määrätietoisesti parannetaan" niin ehkä näkee että mikä se totuus on.Itse olen yleisestikin elämästä sellaista mieltä, että asiat muuttuu paremmaksi niitä määrätietoisesti parantamalla, ei olemalla toisten tiellä. Mut joo, kelit kai kylmenee ja voi sadellakkin.
Kyllähän noiden perseet jäätyi viime syksynäkin keskenkaiken kaiken tuon 'protestoinnin' kun tuli liian kylmä. Ja hyvä niin. Tien vieressä nurmikolla ei varmaan jäätyis niin pahasti, toivottavasti siellä sitten kylttien kanssa seuraavan kerran eikä keskellä tietä..Ja melko tympeää ja aliarvioivaa kommentointia tuollainen että ilmat vaikuttaisivat näihin tyyppeihin, kun vastaava porukka on ollut ties missä napapiirillä ajamassa veneitä toisiinsa pahki. Vähän vaikea uskoa että siellä mitään lässyköitä on mukana. Itse uskon että vaatii vähän enemmän rohkeutta tuo kuin täällä kirjoitella nimimerkin takaa. Itse en kehtaisi mutta uskallan sen myöntää. Se on kettumainen paikka olla tuolla "tolkun ihmisten" sylkykuppina.
Ok. En ole kauhean selvillä yksityiskohdista ja siksi keskityin lähinnä yleisesti puhumaan tuon kaltaisista toimijoista, varsinkin kun täällä aika yleisesti puhuttiin kansalaistottelemattomuudesta.Kyllähän noiden perseet jäätyi viime syksynäkin keskenkaiken kaiken tuon 'protestoinnin' kun tuli liian kylmä. Ja hyvä niin. Tien vieressä nurmikolla ei varmaan jäätyis niin pahasti, toivottavasti siellä sitten kylttien kanssa seuraavan kerran eikä keskellä tietä..
En tiedä tai jaksa veikata määriä mutta itselle kyllä tuli heti mieleen että eipä tuossa kovin vaikea olisi jotain kipinävuoro-tyyppistä hommaa värkätä. Tuskin sielläkään minua typerämpää porukkaa on, joten ehkä sille on jokin looginen syy ettei tiettyyn vuodenaikaan järjestetä - jos siis ei järjestetä, mitään faktaa kun tuosta ei kai ole.//edit: kuinka monta elokapinaa veikkaatte tapahtuvan marraskuusta maaliskuun välissä?Retkeily ja hihhulointi ei vaan ole niin hirveän mukavaa silloin niin kuvittelisin että kaupunkien liikenne ja logistiikka saa toimia ihan rauhaksiin.
Väärin. Kansalaistottelemattomuus on lain tai vastaavien rikkomista ja siitähän se koko nimi tulee. Eikä se myöskään ole mikään pelkkä "termi" vaan toimintatapa, jolla on tavoite.Tuo "kansalaistottelemattomuus" on kyllä jännä termi. Ilmeisesti siis kaikki rikokset mitä vasemmisto tekee. Oletan että Arhinmäen seinien töhertelytkään ei ollut ollenkaan rikoksia vaan "kansalaistottelemattomuutta"?
Mitä? Jos rikokset sallittaisiin, loppuisi myös kansalaistottelemattomuus heti siinä samallaMitähän kaikkia rikoksia tällä voidaan sallia? Vasta puolen touhuihin tätä termiä ei kai käytetä. En esimerkiksi muista ainakaan että olisi käytetty kun turvekieltoa vastustettiin erinäköisillä ajoneuvoilla.
Tuo "kansalaistottelemattomuus" on kyllä jännä termi. Ilmeisesti siis kaikki rikokset mitä vasemmisto tekee. Oletan että Arhinmäen seinien töhertelytkään ei ollut ollenkaan rikoksia vaan "kansalaistottelemattomuutta"? Mitähän kaikkia rikoksia tällä voidaan sallia? Vasta puolen touhuihin tätä termiä ei kai käytetä. En esimerkiksi muista ainakaan että olisi käytetty kun turvekieltoa vastustettiin erinäköisillä ajoneuvoilla.
Artikkelista lainattua:Tässä ihan hyvä artikkeli avaamaan tätä asiaa kun selvästi on sinulle täysin vieras: https://www.apu.fi/artikkelit/eloka...elemattomuudella-on-suomessa-pitkat-perinteet
Ei ole vieras, mietin vain että mitä rikoksia tällä termillä voidaan vähätellä? Meneekö murha jo yli? Vai riippuuko sekin vain tekijästä, aatteesta ja kohteesta?Tässä ihan hyvä artikkeli avaamaan tätä asiaa kun selvästi on sinulle täysin vieras: https://www.apu.fi/artikkelit/eloka...elemattomuudella-on-suomessa-pitkat-perinteet
Ei ole vieras, mietin vain että mitä rikoksia tällä termillä voidaan vähätellä? Meneekö murha jo yli? Vai riippuuko sekin vain tekijästä, aatteesta ja kohteesta?
Nykyhallituksessahan on vähän se vika, että he joko eivät viitsi tutustua asiantuntijoiden ja tiedemiesten ajatuksiin, tai päättävät ihan aktiivisesti olla noudattamatta suosituksia.Oon sitä mieltä että asiantuntijat ja tiedemiehet saisivat päättää, mikä on ihmisille ja planeetalle parasta, eikä olisi Trumpmaista öykkäröintiä.
No, jos kansalaistottelemattomuudella tarkoitetaan väkivallatonta toimintaa, niin murha todennäköisesti menee yli. En ainakaan ihan äkkiä keksi, miten murha suoritettaisiin väkivallattomasti.Ei ole vieras, mietin vain että mitä rikoksia tällä termillä voidaan vähätellä? Meneekö murha jo yli? Vai riippuuko sekin vain tekijästä, aatteesta ja kohteesta?
Mistä olet saanut kuvan että viranomaisten kädet olisi sidottuja? Mitä edes yrität tässä sanoa? Kyllä siellä virkavalta ja muut toimii tilanteen mukaan kuten aina, joten turha siitä on olla huolissaan.Artikkelista lainattua:
"Asia ei siis ole niin, ettemmekö me ymmärtäisi, että kadun blokkaaminen on laitonta ja että poistumiskäskyn noudattamatta jättämisestä seuraa kiinniotto ja sakkoja."
Onko viranomaisten kädet sidottuja kun nämä kikkailijat kaakaotermospullojensa kanssa ovat parhaillaan useampiakin vuorokausia tien tukkeena aiheuttaen monenlaista ropleemaa?
Kuka sanoo ettei näin myös tehtäisi? Minä ainakin oletan poliisin toimivan toimintatapojen mukaan ja jos käskyjä ei totella, johtaa se pidätyksiin eli paikalta poistamiseen. Mistä tulee ajatus että poliisi ei voisi tehdä tai tekisi mitään?Eikö siis kaikille helpointa turvallisinta olisi viranomaisten suorittaa kiinniotto välittömästi kun ovat kadun tukkineet niin sitten ei olisi kummempaa ongelmaa.
Miten tämä siis käytännössä toimisi? Poliisiko siis ennakoivasti siirtäisi ihmisiä aitoihin ja puihin kiinni? Onko vuoronumerot vai onko poliiseita niin paljon että ei tarvitse jonottaa?Niinkun aloitusviestissäni ehdottelinkin, siirtää kadulta ja kiinnittää vaikka siihen puuhun tai aitaan tai mihin vaan siinä kadun lähellä jos löytyyIhan yhtälailla sitä sanomaansa voi sieltäkin julistaa?
Joo, tosi hienoja ehdotuksia. Siitä voitaisiin jatkaa ideaa esim. lakolla, jossa ollaan töissä ettei häiritä ketään ja mitään.En ymmärrä miksei alunalkaenkaan voisi mennä jonnekin näkyvälle paikalle julistamaan mitä ikinään nyt haluaa julistella mutta kuitenkin olla häiritsemättä julkista liikennettä ja yhteiskuntaa? Putkahan on tietysti yksi vaihtoehto. Mutta putkasta julistaminen ei välttämäti saavuta kovin suurta kohdeyleisöä ja näinollen ehkä aika huono.
Joku ymmärrys nyt kuitenkin tuntuu vieras silti olevan, sillä mitään rikoksia ei tuolla tai muullakaan "termillä" ole vähätelty. Yhtä vakavia rikoksia ne yhä on.Ei ole vieras, mietin vain että mitä rikoksia tällä termillä voidaan vähätellä? Meneekö murha jo yli? Vai riippuuko sekin vain tekijästä, aatteesta ja kohteesta?