Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toivottavasti sinulla tosiaan on kaikki hyvin. Täällä ketjussa voit jatkaa, jos itse aihe kiinnostaa vähemmän kuin henkilökohtaisuudet.

Kaikki on hyvin, toivottavasti sinullakin/teilläkin(olettaen että et ole yksin ajatustesi kanssa) mutta toisten osapuolen kannalta voisi olla parempi vaikka olisitkin yksin. Tehdään jatkossa niin että vastaa toki kirjoituksiini mutta minä saatan lukea ne ja jätän vastaamatta, näin saat varmana mielenrauhan. Toivottavasti tämä auttaa edes vähän sinua.
 
Ärsyttää tälläinen lievä asia kun tuntuu että nykyään tulee harvoin hyviä pelejä ja sitku tulee niin tottakai ne tulee samaan aikaan. Toisaalta mä kritisoin omaa ajatusmaailmaa kun tykkäisin että tulisi enemmän hyviä pelejä mutta myös pidempiä. Toihan on vaikea yhtälö. Ei voi vaatia että tulisi usein ja pitkiä pelejä. Eihän aika riittäis edes sillon kaikkien pelaamiseen
 
Minusta on myös vähän outoa, että sitä pitää useamman kerran mainostaa kuinka on laittanut jonkun estoon. Jos laittaa estoon, niin laittaa estoon, mutta mitä se hyödyttää että nostaa asian kokoajan esiin. Ja kyllä, siinä katoaa osa keskustelua, jolloin taas kerran päästäkseen mukaan mistä puhutaan, niin täytyy oikein mainostaa sitä että joku on estossa ja lähteä tavalla tai toisella kaivelemaan sitä mistä puhutaan.
Joillakin toisilla foorumeilla estolistalla olijoista mainitsemisesta (tai sinne laittamisesta) saa huomautuksen ja viesti poistetaan. Ihan hyvä käytäntö.

Hyvin harvoin irc:ssä tulee laitettua joku /ignore listalle, ongelma noissa (kuten foorumiestoisakin) on yleensä se että vastaukset listalla olijoille näkyvät edelleen, jolloin keskustelu on sekavaa. Helpompi vain jättää huomiotta noin muuten itseä häiritsevät viestit. Irc:ssä välillä ihan vain sanoo clear screen.
 
Kommentoin asiaa vain sen vuoksi, kun nähdäkseni tuli väärinymmärrystä. Kuplia syntyy ihan siitäkin huolimatta, että käyttääkö jotain estotoimintoa vai ei. Ne kuplien rajat ovat vielä varsin helposti monessakin kohtaa todettavissa, mutta en todellakaan jaksa lähteä taas siihen keskusteluun, koska silloin varsinkin foorumi alkaa kuplimaan.
Mutta jos tuota enemmän harrastaa niin se kuplan seinä on ainakin vahvempi tai miten sen nyt haluaakin sanoa.

Estämällä tällaiset sisällöt en koe menettäneeni yhtään mitään arvokasta.
Ehkä näin mutta kuten kirjoitin niin kyllä se äkkiä keskustelua sekoittaa tms.
 
Vastasi vain, että tuohon aikaan peli sijoittuu, kun itse aikaisemmin mainitsit, että et tiedä sitä. Ei kai siitä tartte herneitä nykäistä..

Siis mitä ihmettä sä selität. Ensinnäkin mainitsin että en tiedä mihin aikaan sarja sijoittuu, joten lukemisen ymmärtämisessä on vissiin isoja puutteita. Toisekseen mistä sä päättelet että vedin herneen nenään, aivan uskomaton klovni kommentti. :D
 
Lukemisen ymmärtäminen?

Niin sanoin etten tiedä mihin aikakuteen tv sarja sijoittuu. En koskaan sanonut että en tiedä mihin aikaan Yakuza 0 sijoittuu. Lopeta sanojen suuhun laittaminen.

Parempi olisi, ettei "typeriin viesteihin" vastaisi lainkaan, jos se ainoa vastaustyyli on tuollainen "räväkkä". Tämä siis vinkkinä ihan kaikille.

Avatumisketju, eli sana vapaa.
 
Avautumsketju. Voin sanoa mitä haluan.
Foorumin sääntöjen puitteissa, kyllä. Mutta yritin tässä nyt vinkata, että monesti parempi tapa reagoida mielestään typeriin viesteihin on olla vastaamatta lainkaan. Koska se on nähty niin lukemattomia kertoja, että kärkkäistä vastauksista voi hyvinkin nopeasti eskaloitua turhaa kinaamista. Ja siinä sitten herkästi jo lipsutaan sellaiselle alueelle, jossa moderointia tarvitaan. Tuolta vältytään, kun ei alunperinkään lähdetä tölväisemään ketään.
 
Foorumin sääntöjen puitteissa, kyllä. Mutta yritin tässä nyt vinkata, että monesti parempi tapa reagoida mielestään typeriin viesteihin on olla vastaamatta lainkaan. Koska se on nähty niin lukemattomia kertoja, että kärkkäistä vastauksista voi hyvinkin nopeasti eskaloitua turhaa kinaamista. Ja siinä sitten herkästi jo lipsutaan sellaiselle alueelle, jossa moderointia tarvitaan. Tuolta vältytään, kun ei alunperinkään lähdetä tölväisemään ketään.

Pitää täysin paikkansa. Joskus vaan hyvin selkeästi halutaan repiä vain riitaa aiheesta ymmärtämättä mistä puhuu, niin niihin tekee mieli vaan vastata ja antaa palautetta. :)
 
Niin sanoin etten tiedä mihin aikakuteen tv sarja sijoittuu. En koskaan sanonut että en tiedä mihin aikaan Yakuza 0 sijoittuu. Lopeta sanojen suuhun laittaminen.
Okei, oikeassa olet, meni tuo itseltä ohi. Anteeksi. En silti ihan ymmärtänyt tuota "So?" -kommentin tarvetta, mutta mikäs teen.

Pitää täysin paikkansa. Joskus vaan hyvin selkeästi halutaan repiä vain riitaa aiheesta ymmärtämättä mistä puhuu, niin niihin tekee mieli vaan vastata ja antaa palautetta. :)
Jos viittaat nyt minun viesteihin, etkä siihen @Renebauman viestiin, niin ei ollut kyllä tarkoitus haastaa riitaa. Jos näin oli, niin en tiedä mistä itse sait sen käsityksen ja vielä "selvästi". Tarkoitukseni oli vain antaa sitä palautetta, mistä itsekin tuossa puhut. Mutta väärinymmärryksistähän moni eripura saa alkunsa.
 
Okei, oikeassa olet, meni tuo itseltä ohi. Anteeksi. En silti ihan ymmärtänyt tuota "So?" -kommentin tarvetta, mutta mikäs teen.


Jos viittaat nyt minun viesteihin, etkä siihen @Renebauman viestiin, niin ei ollut kyllä tarkoitus haastaa riitaa. Jos näin oli, niin en tiedä mistä itse sait sen käsityksen ja vielä "selvästi". Tarkoitukseni oli vain antaa sitä palautetta, mistä itsekin tuossa puhut. Mutta väärinymmärryksistähän moni eripura saa alkunsa.

Joo ei varmaan olisi ihan nii kärkkäästi tarvinnut vastata. Hyvä kun kuitenkin tajusit että meni väärin. So kommentti oli lähinnä koska en ymmärtänyt miksi hän minulle sen kertoi kun en kysynyt missään vaiheessa mihin aikaan Yakuza 0 sijoittuu. Mutta on tässä peiliin katsomista myös omalta osalta miten tuohon ekaan viestiin suhtaudun sen sijaan että olisin kysynyt onko hän ymmärtänyt jotain väärin.
 
Joo ei varmaan olisi ihan nii kärkkäästi tarvinnut vastata. Hyvä kun kuitenkin tajusit että meni väärin. So kommentti oli lähinnä koska en ymmärtänyt miksi hän minulle sen kertoi kun en kysynyt missään vaiheessa mihin aikaan Yakuza 0 sijoittuu. Mutta on tässä peiliin katsomista myös omalta osalta miten tuohon ekaan viestiin suhtaudun sen sijaan että olisin kysynyt onko hän ymmärtänyt jotain väärin.
Joo, ei siinä mitään. Monesti kyllä itsekin tulee kirjoiteltua/vastailtua sen verran kiireellä, että ei välttämättä ole ihan sisäistänyt lukemaansa tai sitten se oma viesti on joko sekava tai tahattoman kärkäs.
 

Elokapina.. Jeesus sentään taas mitä idiootteja. Ehkä olen vanhanaikainen mutta tollanen urpoilu kyllä alkaa keittämään.
"Tiesulku aloittaa Elokapinan Myrskyvaroitus-kampanjan, jonka tavoitteena on kasvaa Suomen historian suurimmaksi kansalaistottelemattomuuskampanjaksi"

Tavoitteena siis 'Kansalaistottelemattomuus'. Vanhaan aikaan joutaisi tyrmään moiset sekoilijat ja nyt me sitten poliisia myöten hyssytellään niitä kun tukkivat tietä ja logistiiikan siinä samalla. Poliisin pitäisi minusta sitoa noi tommosset sinne espan puihin tai aitoihin kiinni ja voisivat sieltä sitten huudella mitä ikinään on sanottavaa mutta sentään autoteitä heidän sovi sulkea.
 
Viimeksi muokattu:

Elokapina.. Jeesus sentään taas mitä idiootteja. Ehkä olen vanhanaikainen mutta tollanen urpoilu kyllä alkaa keittämään.
"Tiesulku aloittaa Elokapinan Myrskyvaroitus-kampanjan, jonka tavoitteena on kasvaa Suomen historian suurimmaksi kansalaistottelemattomuuskampanjaksi"

Tavoitteena 'Kansalaistottelemattomuus'. Vanhaan aikaan joutaisi tyrmään moiset sekoilijat ja nyt me sitten poliisia myöten hyssytellään niitä kun tukkivat tietä ja logistiiikan siinä samalla. Poliisin pitäisi minusta sitoa noi tommosset sinne espan puihin tai aitoihin kiinni ja voisivat sieltä sitten huudella mitä ikinään on sanottavaa mutta sentään autoteitä heidän sovi sulkea.
Äläs nyt. Onhan se hyvä että nuoriso harrastaa eivätkä vaan istu sisällä naamat kiinni (jonkin valinnaisen laitteen) ruudussa.
 
Ylös Bottom