Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lukemisen ymmärtäminen?

Niin sanoin etten tiedä mihin aikakuteen tv sarja sijoittuu. En koskaan sanonut että en tiedä mihin aikaan Yakuza 0 sijoittuu. Lopeta sanojen suuhun laittaminen.

Parempi olisi, ettei "typeriin viesteihin" vastaisi lainkaan, jos se ainoa vastaustyyli on tuollainen "räväkkä". Tämä siis vinkkinä ihan kaikille.

Avatumisketju, eli sana vapaa.

Avautumsketju. Voin sanoa mitä haluan.
Foorumin sääntöjen puitteissa, kyllä. Mutta yritin tässä nyt vinkata, että monesti parempi tapa reagoida mielestään typeriin viesteihin on olla vastaamatta lainkaan. Koska se on nähty niin lukemattomia kertoja, että kärkkäistä vastauksista voi hyvinkin nopeasti eskaloitua turhaa kinaamista. Ja siinä sitten herkästi jo lipsutaan sellaiselle alueelle, jossa moderointia tarvitaan. Tuolta vältytään, kun ei alunperinkään lähdetä tölväisemään ketään.

Foorumin sääntöjen puitteissa, kyllä. Mutta yritin tässä nyt vinkata, että monesti parempi tapa reagoida mielestään typeriin viesteihin on olla vastaamatta lainkaan. Koska se on nähty niin lukemattomia kertoja, että kärkkäistä vastauksista voi hyvinkin nopeasti eskaloitua turhaa kinaamista. Ja siinä sitten herkästi jo lipsutaan sellaiselle alueelle, jossa moderointia tarvitaan. Tuolta vältytään, kun ei alunperinkään lähdetä tölväisemään ketään.

Pitää täysin paikkansa. Joskus vaan hyvin selkeästi halutaan repiä vain riitaa aiheesta ymmärtämättä mistä puhuu, niin niihin tekee mieli vaan vastata ja antaa palautetta. :)

Niin sanoin etten tiedä mihin aikakuteen tv sarja sijoittuu. En koskaan sanonut että en tiedä mihin aikaan Yakuza 0 sijoittuu. Lopeta sanojen suuhun laittaminen.
Okei, oikeassa olet, meni tuo itseltä ohi. Anteeksi. En silti ihan ymmärtänyt tuota "So?" -kommentin tarvetta, mutta mikäs teen.

Pitää täysin paikkansa. Joskus vaan hyvin selkeästi halutaan repiä vain riitaa aiheesta ymmärtämättä mistä puhuu, niin niihin tekee mieli vaan vastata ja antaa palautetta. :)
Jos viittaat nyt minun viesteihin, etkä siihen @Renebauman viestiin, niin ei ollut kyllä tarkoitus haastaa riitaa. Jos näin oli, niin en tiedä mistä itse sait sen käsityksen ja vielä "selvästi". Tarkoitukseni oli vain antaa sitä palautetta, mistä itsekin tuossa puhut. Mutta väärinymmärryksistähän moni eripura saa alkunsa.

Okei, oikeassa olet, meni tuo itseltä ohi. Anteeksi. En silti ihan ymmärtänyt tuota "So?" -kommentin tarvetta, mutta mikäs teen.

Jos viittaat nyt minun viesteihin, etkä siihen @Renebauman viestiin, niin ei ollut kyllä tarkoitus haastaa riitaa. Jos näin oli, niin en tiedä mistä itse sait sen käsityksen ja vielä "selvästi". Tarkoitukseni oli vain antaa sitä palautetta, mistä itsekin tuossa puhut. Mutta väärinymmärryksistähän moni eripura saa alkunsa.

Joo ei varmaan olisi ihan nii kärkkäästi tarvinnut vastata. Hyvä kun kuitenkin tajusit että meni väärin. So kommentti oli lähinnä koska en ymmärtänyt miksi hän minulle sen kertoi kun en kysynyt missään vaiheessa mihin aikaan Yakuza 0 sijoittuu. Mutta on tässä peiliin katsomista myös omalta osalta miten tuohon ekaan viestiin suhtaudun sen sijaan että olisin kysynyt onko hän ymmärtänyt jotain väärin.

Joo ei varmaan olisi ihan nii kärkkäästi tarvinnut vastata. Hyvä kun kuitenkin tajusit että meni väärin. So kommentti oli lähinnä koska en ymmärtänyt miksi hän minulle sen kertoi kun en kysynyt missään vaiheessa mihin aikaan Yakuza 0 sijoittuu. Mutta on tässä peiliin katsomista myös omalta osalta miten tuohon ekaan viestiin suhtaudun sen sijaan että olisin kysynyt onko hän ymmärtänyt jotain väärin.
Joo, ei siinä mitään. Monesti kyllä itsekin tulee kirjoiteltua/vastailtua sen verran kiireellä, että ei välttämättä ole ihan sisäistänyt lukemaansa tai sitten se oma viesti on joko sekava tai tahattoman kärkäs.

Elokapina.. Jeesus sentään taas mitä idiootteja. Ehkä olen vanhanaikainen mutta tollanen urpoilu kyllä alkaa keittämään.
"Tiesulku aloittaa Elokapinan Myrskyvaroitus-kampanjan, jonka tavoitteena on kasvaa Suomen historian suurimmaksi kansalaistottelemattomuuskampanjaksi"

Tavoitteena siis 'Kansalaistottelemattomuus'. Vanhaan aikaan joutaisi tyrmään moiset sekoilijat ja nyt me sitten poliisia myöten hyssytellään niitä kun tukkivat tietä ja logistiiikan siinä samalla. Poliisin pitäisi minusta sitoa noi tommosset sinne espan puihin tai aitoihin kiinni ja voisivat sieltä sitten huudella mitä ikinään on sanottavaa mutta sentään autoteitä heidän sovi sulkea.

Viimeksi muokattu:

Elokapina.. Jeesus sentään taas mitä idiootteja. Ehkä olen vanhanaikainen mutta tollanen urpoilu kyllä alkaa keittämään.
"Tiesulku aloittaa Elokapinan Myrskyvaroitus-kampanjan, jonka tavoitteena on kasvaa Suomen historian suurimmaksi kansalaistottelemattomuuskampanjaksi"

Tavoitteena 'Kansalaistottelemattomuus'. Vanhaan aikaan joutaisi tyrmään moiset sekoilijat ja nyt me sitten poliisia myöten hyssytellään niitä kun tukkivat tietä ja logistiiikan siinä samalla. Poliisin pitäisi minusta sitoa noi tommosset sinne espan puihin tai aitoihin kiinni ja voisivat sieltä sitten huudella mitä ikinään on sanottavaa mutta sentään autoteitä heidän sovi sulkea.
Äläs nyt. Onhan se hyvä että nuoriso harrastaa eivätkä vaan istu sisällä naamat kiinni (jonkin valinnaisen laitteen) ruudussa.

Itse olen yleisestikin elämästä sellaista mieltä, että asiat muuttuu paremmaksi niitä määrätietoisesti parantamalla, ei olemalla toisten tiellä. Mut joo, kelit kai kylmenee ja voi sadellakkin.

Edit. Typo

Itse olen yleisestikin elämästä sellaista mieltä, että asiat muuttuu paremmaksi niitä määrätietoisesti parantamalla, ei olemalla toisten tiellä. Mut joo, kelit kai kylmenee ja voi sadellakkin.

Edit. Typo
En vaan pääse yli tuosta heidän tavoitteeesta, kansalaistottelemattomuudesta... Mitä helkkaria kukaan tuolla saavuttaa? Perinteistä anarkismia sillä erotuksella että nää paskahousut menee itkemään äitien ja isien luokse heti kun joku tuleee vähän hutkimaan?
Noi on kaikki pelkkiä tyhjiä housuja ja heillä itselläkään ole mitään muuta keinoa ilmaista olemassaoloaan kuin retkeilemällä keskellä katua ja sitten ilakoida (kyllä @HesusR , niistä saatanasta syntyneistä ruuduista) että on päässeet uutisiin.

En vaan pääse yli tuosta heidän tavoitteeesta, kansalaistottelemattomuudesta... Mitä helkkaria kukaan tuolla saavuttaa?
Itseasiassa historiassa on saavutettu monia asioita juurikin tuolla tavalla. Asioita mistä sinä, minä ja moni muu voidaan nykypäivinä nauttia. Kaikki ei ole aina ollut itsestäänselvää vaan on pitänyt taistella muutoksesta parempaan. Joskus siihen on joutunut käyttämään tällaisiakin keinoja.

Itseasiassa historiassa on saavutettu monia asioita juurikin tuolla tavalla. Asioita mistä sinä, minä ja moni muu voidaan nykypäivinä nauttia. Kaikki ei ole aina ollut itsestäänselvää vaan on pitänyt taistella muutoksesta parempaan. Joskus siihen on joutunut käyttämään tällaisiakin keinoja.
Mutta eikös tuommoiset yleiset paha olo kampanjat kuuluisi jonnekin mielenterveyspuolelle? Missä toki onkin parannettavan varaa, ja paljon, menisivät sinne virastojen eteen möykkäämään eikä tukkimaan jo muutenkin ahdasta keskustaa. Ei siinä että siellä vierailisin kovinkaan usein mutta kuitenkin.

Mutta eikös tuommoiset yleiset paha olo kampanjat kuuluisi jonnekin mielenterveyspuolelle? Missä toki onkin parannettavan varaa, ja paljon
Niin... Ensinnäkin, tuo mitä sanoit on hyvin loukkaavaa. Itse olen mielenterveysongelmainen ja se ei ole mikään naurun asia.

Toisekseen, jos sakki haluaa äänensä kuuluviin, tuo on yksi tapa monista. Ja kyllähän se näyttää myös toimivan.

Kolmanneksi, mielestäni planeetan hyvinvoinnista huolissaan oleminen ei ole "paha olo kampanja."

Ei multa ainakaan löydy ymmärrystä tollaselle toiminnalle. Saahan sitä mieltä osoittaa ja mielipiteen ilmaista, mutta siitä ei saa olla muille haittaa, muuten homma voi kääntyä itseään vastaan. Noi on huomionhakuisia pellejä, jotka haluavat, että kaikki on niiden kanssa samaa mieltä. Oon sitä mieltä että asiantuntijat ja tiedemiehet saisivat päättää, mikä on ihmisille ja planeetalle parasta, eikä olisi Trumpmaista öykkäröintiä.

Ensinnäkin aika vähän saa historiaa tietää jos kansalaistottelemattomuus on automaattisesti huono asia tai ei koe että sillä voisi saada aikaan muutoksia.

Tuo Elokapina tempaus tuskin maailmaa - tai edes Suomea - muuttaa mutta ei välttämättä kannata heitellä mitä sattuu kommentteja vain jos yksi kyseistä vaikuttamismuotoa harjoittava taho tai sen tavoitteet ei miellytä.

Eräskin rouva muutti aikanaan isosti asioita pelkästään istumalla "väärällä" paikalla bussissa.

Kannattaa mennä politiikkaan tai muualle yrittämään että miten niitä asioita "määrätietoisesti parannetaan" niin ehkä näkee että mikä se totuus on.

Oikeassa elämässä niitä muutoksia ei tunnu saavan aikaiseksi kuin väkipakolla kun kaiken muutoksen takana on aina vain raha tai äärimmäinen pakko. Raha kuitenkin pääosin aina määrää ja sen mukaan kun mennään niin se on sama kuin rotkoon käveltäisiin.

Jatkuva kasvu ja tälleen. Tähän se meemi missä vedetään verhot kiinni kun ulkona maailma palaa.

Ja melko tympeää ja aliarvioivaa kommentointia tuollainen että ilmat vaikuttaisivat näihin tyyppeihin, kun vastaava porukka on ollut ties missä napapiirillä ajamassa veneitä toisiinsa pahki. Vähän vaikea uskoa että siellä mitään lässyköitä on mukana. Itse uskon että vaatii vähän enemmän rohkeutta tuo kuin täällä kirjoitella nimimerkin takaa. Itse en kehtaisi mutta uskallan sen myöntää. Se on kettumainen paikka olla tuolla "tolkun ihmisten" sylkykuppina.

Jos tuosta hommasta ei muuta siis arvostaisikaan, niin vaatii se ainakin oikeasti kanttia mennä tuonne ja tehdä jotain sen sijaan että lammaslauman tavoin kuvittelee että tällä menolla voidaan jatkaa loputtomasti.

Ja jos taas itseltä löytyy niitä "määrätietoisesti asioiden parantamiskeinoja" niin kannattaa varmaan laittaa ne julki niin saadaan ehkä Elokapinat ja muut pois kun ongelmat saadaan "määrätietoisesti parannettua". Ainakin hyvin poliittinen liibalaaba tuo on, joten ura voisi sieltä ainakin aueta.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom