Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
IMO !! Ja sen viljely omassa viestissään.
Aivan hemmetin ärsyttävä sana tai siis lyhenne. IMO = In My Opinion, suomennettuna siis: minun mielestäni.
Minkä hemmetin takia sitä pitää viljellä? Ainahan sinä kirjoitat omaa mielipidettäsi ellet toisin mainitse. Häiritsee luettavuuttakin tommoinen turhien lyhenteiden käyttö. Yleensä nämä IMO:a sisältävät viestitkin ovat melko tuubaa.
Kaikki anglistiset lyhenteen ovat melkoisen rasittavia. zOMG itsellenne vaan, LOL.
No IMO:n yleistyminen juontaa juurensa siitä, että kun sitä ei ennen käytetty (tai ei edes sanottu alussa, että "Minun mielestäni..."), kaikki tulivat vittuilemaan niin kuin kirjoittaisit asian faktana.
Itse asiassa taidetaan yleisemmin tuntea muodossa "in my humble opinion" eli enempi sovittelevampi asenne kuin että annetaan palaa ihan rehellisestiIMO:n vielä ymmärrän, mutta IMHO? ( in my honest opinion). Tarkoittaako kirjoittaja sitä, että tällä kertaa kertoo rehellisen mielipiteensä, kun muulloin mukailee toisia? Ja toisekseen: Mielestäni-sana ei tarvitse eteensä ylimääräistä minun-sanaa. Ah, tätä pilkun hyväilyäni, tästä se perjantai alkaa...
No IMO:n yleistyminen juontaa juurensa siitä, että kun sitä ei ennen käytetty (tai ei edes sanottu alussa, että "Minun mielestäni..."), kaikki tulivat vittuilemaan niin kuin kirjoittaisit asian faktana.
Avautumishengessä tähän liittyen voisi KFINistäkin tiputtaa pois tuon lyhenneplugarin, joka "suomentaa" vissiin GoW ja PES mutta äkkiseltään en muista oliko muita ja vaikka muistaisin, onko moisesta nyt mitään käytännön hyötyä? Ja jotta pakollinen jarevillegallewhatevah saadaan niputettua samaan avautumiseen niin jos ne pieksee pessii päiväl ja yöllä niin mitä hittoa jääkiekkoräppärit tekee Pro Evolution Soccerin parissa?Kun nyt lyhenteistä rupesin kirjoittelemaan, todettakoon vielä, että esimerkiksi pelien nimiä voi lyhentää muillakin tavoilla. Tykkään käyttää esimerkkinä Gears of Waria. Moni mieltää lyhenteen GoW God of Wariksi vaikka sitten ihan tieten tahtoen kontekstista huolimatta. Jotta sekaannuksilta vältytään, miksei vain puhuta suoraan Gearsista tai Gears of Warista? Ei ne merkit maailmasta lopu, ja tekstikin näyttää kivemmalta.
Luultavasti sitä joka haluaa keskustelufoorumeilla ja Messengerissäkin lukea helppolukuista ja ennen kaikkea helposti sisäistettävää tekstiä.Ketä kiinnostaa miltä teksti näyttää?
Mutta kun se menee muissakin asioissa niin, että se kenellä on ongelma, muuttakoot asennettaan.
minua ärsyttää
Luultavasti sitä joka haluaa keskustelufoorumeilla ja Messengerissäkin lukea helppolukuista ja ennen kaikkea helposti sisäistettävää tekstiä.
Hienoa nähdä että sinäkin pystyt vetämään kommentin ulos kontekstista ja saat sen näyttämään noinkin epäilyttävältä
Avaudun, nyt siitä että minua ärsyttää kielitieteiden melkein-maisterina että ihmiset on jossain keskustelufoorumeilla/messengerissä kielinatseja.
Mutta kun se menee muissakin asioissa niin, että se kenellä on ongelma, muuttakoot asennettaan.
Lyhenteiden käyttö silloin tällöin tosin ei tee tekstistä mitenkään huonosti luettavaa tai vaikeasti sisäistettävää imo, ja siitähän tässä nyt oli kyse. Kunhan tietysti koko viesti ei ole pelkkiä lyhenteitä...
Eri asia jos itketään välimerkeistä tai kappelejaosta, joka oikeasti vaikuttaa tekstin luettavuuteen paljonkin. Isot alkukirjaimet, lyhenteiden käyttö, tai kahden pisteen käyttö kolmen sijasta ei vaikuta tekstin luettavuuteen hevonvitun vertaa, imho, mutta niistä täällä jaksaa jotkut nillittää näköjään.
OLEN RIKAS!!!
PSN tarjoaa aina tietystikin uusimman mahdollisen päivityksen, mutta tietyissä tapauksissa (kuten esim. GT5) joutuu lataamaan myös kaikki ne aiemmatkin päivitykset siinä samalla kertaa. Siirrettävää dataa on niin paljon, että hitaalla yhteydellä lataaminen kestää useita tunteja. Tosin jos se ei tunnu siitä mihinkään etenevän, kannattaa tylysti keskeyttää lataus ja yrittää uudestaan.
PS. Kannattaa opetella hyvin pian latomaan virkkeiden alkuun isoja alkukirjaimia, tai vihainen moderaattori pistää korttia viestien heikosta kirjoitusasusta.
Tämä varmasti kuulostaa nyt ylimieliseltä ja elitistiseltä, mutta KonsoliFIN ei halua olla kuin muut. Rima on nostettava korkeammalle, ja yksi tärkeä osa siinä on koettaa pitää huoltaa siitä, että viestit ovat muutakin kuin heikolla ulkoasulla olevaa "chattikieltä".eipä ole aikasemmin tästä mainittu kun kävin muutamalla sivulla niin monet aloittavat pieniillä kirjaimilla jutun.saa valittaa minulle kun tästä mainitsin.
eipä ole aikasemmin tästä mainittu kun kävin muutamalla sivulla niin monet aloittavat pieniillä kirjaimilla jutun.saa valittaa minulle kun tästä mainitsin.
Main
okse
t ov
at
min
ulle
ylit
sep
ääs
emä
tön
ong
elm
a
Minua ärsyttävät mainokset foorumin tekstilaatikoiden reunassa. Tekstien muotoilu menee joskus niiden takia ihan pilalle.