Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Tämä, kuten myös lainaamani viesti, sopinee NHL 12 -keskustelua paremmin tänne.

Sinänsä aika kornia, että olet sitä mieltä, että multa meni tuon viestin idea ohi. Itse sitten laitat mulle kuitenkin juuri sellaista viestiä, jollaisia Szuper ei ilmeisesti haluaisi näissä keskusteluissa nähdä.

Ehkä olen myös siinä asiassa sokea, kun en ymmärrä, mitä sulle ensinnäkään kuuluu mun ja Szuperin väliset keskustelut. Mutta kukin tyylillään...
Szuper kutsui viestissään vastarannan kiiskiksi varsin yksiselitteisesti henkilöitä, jotka viesteissään hyvin pitkälti vain valittavat pelin virheistä. Tähän vastasit seuraavasti: "Onko silloin vastarannankiiski, jos ei keksi mitään valittamista pelistä? Onko tämä ketju tarkoitettu vain EA-kriittisille kommenteille?" Mielestäni se siis ei ole vain minun mielipiteeni, että ymmärsit viestin väärin, vaan ihan tosiaankin ymmärsit Szuperin viestin väärin. Itse kirjoitan pelistä niin positiivisia kuin negatiivisiakin asioita, ja vaikka en kirjoittaisikaan, niin ei sillä olisi mitään väliä sen kannalta, kuka ymmärsi viestin sisällön oikein ja kuka väärin.

Julkisella keskustelualueella jokainen saa ottaa kantaa mihin viestiin tahansa. Yksityisviestit ovat erikseen.

Oman viestini pääpointti oli muutenkin se, että NHL 12:ssa on paljon ongelmia. Se on ihan fakta, josta ei pääse yhtään mihinkään. Väärinkäsitystäsi kommentoin vain siinä sivussa, kun kerran kyseistä viestiäsi lainasin jo muutenkin.

Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Tämä, kuten myös lainaamani viesti, sopinee NHL 12 -keskustelua paremmin tänne.

Szuper kutsui viestissään vastarannan kiiskiksi varsin yksiselitteisesti henkilöitä, jotka viesteissään hyvin pitkälti vain valittavat pelin virheistä. Tähän vastasit seuraavasti: "Onko silloin vastarannankiiski, jos ei keksi mitään valittamista pelistä? Onko tämä ketju tarkoitettu vain EA-kriittisille kommenteille?" Mielestäni se siis ei ole vain minun mielipiteeni, että ymmärsit viestin väärin, vaan ihan tosiaankin ymmärsit Szuperin viestin väärin. Itse kirjoitan pelistä niin positiivisia kuin negatiivisiakin asioita, ja vaikka en kirjoittaisikaan, niin ei sillä olisi mitään väliä sen kannalta, kuka ymmärsi viestin sisällön oikein ja kuka väärin.

Julkisella keskustelualueella jokainen saa ottaa kantaa mihin viestiin tahansa. Yksityisviestit ovat erikseen.

Oman viestini pääpointti oli muutenkin se, että NHL 12:ssa on paljon ongelmia. Se on ihan fakta, josta ei pääse yhtään mihinkään. Väärinkäsitystäsi kommentoin vain siinä sivussa, kun kerran kyseistä viestiäsi lainasin jo muutenkin.

Jormis

Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]
On kyllä aika naurettavaa väittää, että pelissä ei ole Momentumia. Jos niin väittää niin kyllä pitää vaihtoehtoisesti rakastaa tätä peliä ja EA:ta hyvin syvästi, tai olla töissä EA:lla..

Samaa mieltä myös minä.

Keksikääs välillä jotain muuta...tappelusivustot on muualla,täällä jokanen voi ilmaista mielipiteensä mut muutamat (omalle mustalle listalle jo 3kpl) henkilöt tulevat vaan nimenomaan vastarannankiiskiksi tänne,eli etsivät virheitä kuin saisivat siitä rahaa tai jotain muuta arvokasta ?
Saako joku tosiaan tyydytystä toisen mollaamisesta tai sanojen suuhun laittamisesta,tai siitä et osaavat puhuttaa jotkut pussiin niin paljon että viitsivät edes tulla jauhamaan sitä tänne?? kertokaas nyt asiantuntijat....
ja tämähän on vain kysymys.

Tuossa vähän laajemmin siitä mihin perustan oman mielipiteeni. Eli itse siis olin/olen sitä mieltä, että pelissä ei ole mitään Momentumia. Joka siis on Szuperinkin mielestä naurettava väite. Jos olet yhtään enempää lukenut sitä ketjua niin ehkä olet huomannut, että aika suuri osa porukasta keksii koko ajan jotain vikoja pelistä. Itsellä peli on toiminut loistavasti. Mutta se ei ilmeisesti ole mullakaan voinut toimia, kun sehän on "fakta" että pelissä on paljon ongelmia. Eli kuulun siihen todella pieneen vähemmistöön, joilla ei ole pelistä huonoa sanottavaa. Olen myös välillä viesteissäni tarttunut toisten henkilöiden virheisiin viesteissään, jos olen ollut asiasta täysin eri mieltä.

Szuper kutsui viestissään vastarannan kiiskiksi varsin yksiselitteisesti henkilöitä, jotka viesteissään hyvin pitkälti vain valittavat virheistä. Ei siis kirjoittanut pelin virheistä. Kantasi on PELIN virheistä. Oma kantani on TOISTEN HENKILÖIDEN KIRJOITTAMISTA virheistä. Omaan kantaani viittaa sekin, kun Szuper heti perään jatkaa: Saako joku tosiaan tyydytystä toisen mollaamisesta tai sanojen suuhun laittamisesta,tai siitä et osaavat puhuttaa jotkut pussiin niin paljon että viitsivät edes tulla jauhamaan sitä tänne?? Voi olla, että Szuper tosiaan siinä hyppäsi heti eri aiheeseen, mutta epäilen.

Mielestäni perustelin aika hyvin, miksi Szuper tai joku muu, voisi sanoa mua vastarannankiiskiksi. Mutta tosiaan vaan kyseinen henkilö itse tietää, että kumpaa vaihtoehtoa tarkoitti.

Se, että NHL 12:ssa on paljon ongelmia on MIELIPIDE, eikä FAKTA, josta ei pääse yhtään mihinkään.

Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360]

Joo-o ei näköjään saa arvostella/heittää sarkastisia viestiä TeRmOz:n arvostelusta tai itse pelista tai TeRmOz tulee ja poistaa viestit.

Ensinnäkään et lainannut viestiäni tai kommentoinut arvosteluani millään lailla poistetussa kommentissa, joten tuo on aika kaukaa haettu salaliittoteoria. Viestistäsi tuli RBP toiselta käyttäjältä, minkä vuoksi se ylipäätään kiinnitti huomion ja lähti poistoon. Poiston syynä yksinkertaisesti, ettei se tuonut yhtään mitään lisäarvoa Ridge Racer -keskusteluun, vaan sisältönä oli yhden virkkeen heitto koskien Dirt Showdownia.

Viimeksi muokannut moderaattori:

ja jostain syystä karpaasi sai tämän perusteella minusta jonkun "peliammattilaisen" kuvan, mitä en kyllä ymmärrä.

Valitettavasti minulle on tullut täysin sama kuva. Kannattaa muistaa että asian voi ilmaista monin eri tavoin, tekstin ulosanti olikin OT-aiheena pari päivää taaksepäin useamman käyttäjän toimesta.

Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Mitkäs näistä on AAA - Pelejä?

Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Mitkäs näistä on AAA - Pelejä?
Ainakin tuo Deus Ex Human Revolution, tosin omasta mielestäni tuo peli PITÄÄ pelata hiiviskellen, eikä aseet paukkuen.

Ei, mutta sanoimpahan vain. Liian monet ihmiset pelanneet pelin läpi ryssien ja aseet laulaen.

Ko. pelin voi siis pelata läpi väärin? Jopas. Itsellä on kolme läpipeluuta alla DE:HR:stä, jokainen eri tavoilla. Yksi full-stealth, yksi ramboilu, sekä yksi "niinkuin oikeasti tekisin". Eli: "Vähäiset" uhkat hengiltä ampuen, isommat vihollislaumat yksi kerrallaan nippuun varjoista. En tiennytkään että ainakin 1,5 kertaa tein väärin.

Tarkoittaako AAA Ampumista?
Miks kysyit että mitkä on AAA pelejä, jos et tiedä mitä se tarkottaa? Ja mikä 18 päivä plussa? Ja joo tosiaan, aika törkeetä sanoa että sen voi pelata väärin. Jokanen pelaa miten haluaa, jos ei tykkää hiippailusta niin sitte pelaa niinku FPS peliä.

Miks kysyit että mitkä on AAA pelejä, jos et tiedä mitä se tarkottaa? Ja mikä 18 päivä plussa? Ja joo tosiaan, aika törkeetä sanoa että sen voi pelata väärin. Jokanen pelaa miten haluaa, jos ei tykkää hiippailusta niin sitte pelaa niinku FPS peliä.

Yritin olla sarkastinen. Ja 18 päivä tulee 2 uutta peliä plussalaisille joita ei vielä tiiä

Ja joo tosiaan, aika törkeetä sanoa että sen voi pelata väärin. Jokanen pelaa miten haluaa, jos ei tykkää hiippailusta niin sitte pelaa niinku FPS peliä.
Sanoinko missään vaiheessa että pelin voi pelata väärin? Sanoin vaan että OMASTA mielestäni peli pitää pelata hiiviskellen, ja harmittelin kuinka liian monet ihmiset (kaverit suurimmaksi osaksi) ovat pelanneet pelin räpi rynnimällä ja aseet laulaen.

harmittelin kuinka liian monet ihmiset ovat pelanneet pelin räpi rynnimällä ja aseet laulaen.

Ja minä harmittelin että, nykyään ei saa pelata peliä niin kuin haluaa.

Mitenkään kettuilematta kenellekään, mutta jos Deus Ex:n pelaa läpi aseet paukkuen ja rymisten niin menettää lopulta aika paljon pelisuunnittelun hienouksia. Pelin jokainen huone kun on suunniteltu siten että siitä selviää ketään tappamatta (jos pomoja ei lasketa).

Mutta jos sen menee rymistelynä läpi niin ei siinä mitään. Toimii se niinkin.

Itse asiaan: plus-palvelu ei ole vielä minua koukuttanut, mutta jos Sony saa yhdistelmän vita+ps3=pilvipalvelun toimimaan aukotta (esim. fifa, f1, nhl(?)....) niin take my money... Nykytahdillaan itselleni ei ole mitään järkeä siinä, että pelattavaa työnnetään enemmän koneeseen kuin työssä käyvä perheenisä ehtii ikinä eläessään edes pelaamaan.

Vastaus: NHL 12+Battlefield 3

Haussa NHL 12 ja Battlefield 3.

Pistäkää YV kiitos.

Jääkiekkopelit voisin myydä vaikka heti koska niitä en pelaa kovinkaan paljoa. hyllyiltäni saattaa löytyä NHL:n pelejä useilta vuosilta vaikka en vielä uusimpia ole hankkinut. aikanaan oli NHL 95 joka oli sen ajan huippuviihdettä. ne ajat ovat kuitenkin taaksejäänyttä ja tuskin monikaan enää palaa 15 vuoden takaisille jääkentille missä vastustajat olivat kovia ja kiekot saattoivat lentää pelaajien ja katsomon läpi. muutenkin oli erikoisia tilanteita kun joillakin maalivahdeilla ei ollut päätä saati edes mailaa käytössä. naurettavimpia bugeja oli jos pääsin viiden vihollisen ohi ja laukoin maalin eikä sitä laskettu vaikka tuhansien katsojienkin ja tuomarin mielestä tilanne oli reilusti ja taktisella tavall tehty maali. voi olla että siitä ajasta ovat grafiikat ja pelitilanteet muuttuneet, varmasti myös taitotasoja on tehty kaikentasosille pelaajille ja joukkueissa pelaajista on tullut entistä persoonallisempia.

Värikkäitä joukkueita on monella maalla ja Suomea lähden kannattamaan NHL 12 ja seuraavankin version parissa. itse en taida kentälle lähteä mutta katsojana pysyn uskollisena joukkueelleni. voi olla että joudun muutaman kerran tuuraajaksi loukkkaantuneiden pelaajien tilalle. kyseessä on silloin tilanne jollaiseen en mielelläni haluaisi. katsojat saattavat ihmetellä tuntematonta suuruutta joka tuskin pysyy edes pystyssä saati pääsee vastustajien läpi syöttämään joukkuetovereille. harjoittelemalla voisin kehittyä jos vain kiinnostuisin lajista. pidän kuitenkin arvokkaana jos yrittää ja joka vuosi jaksaa hypätä kentälle senkin toivossa että joukkue menestyisi rankingeissa ja pelikohtaisissa otteluissa tekee vaikutuksen katsojiin. huipulle on pitkä tie, ja tässä tapauksessa se on jäinen. kaatumisista on vain selvittävä ja yritettävä ottaa kiekko haltuun seuraavan tilaisuuden ollessa kohdallaan.

kaiken toivon voi heittää yhteen joukkueeseen. sama koskee myös Battlefield 3:n sotatilanteita. vastustajia on hankala arvioida ja muutenkin on vain pidettävä iskukyky hyvänä ja reagoitava nopeasti muuttuviin tilanteisiin. taktikoimalla ja rohkealla asenteella pääsee pitkälle. se on tärkeää että osallistuu ja yrittää vain päihittää vihollisensa. tiimityötä korostamatta on pidettävä huoli siitä että taitoja voi aina kehittää vaikka joskus on myös huonompia eriä ja heikot esitykset lannistavat. kovalla kovaa vastaan ja samalla kilpailutilanteen tiedostamalla voi jatkaa etenemistään seuraaville tasoille ja pitää kiinnostuksensa jääkiekossa ja muissa tiimityötä vaativissa turnauksissa.

Vastaus: PSJailbreak eli tarina siitä, kuinka PS3:n suojaukset lopulta murtuivat

onko tuo myyttinen, konsolisukupolvesta toiseen sitkeästi hengittävä "homebrew scene" ylipäätään ikinä tuottanut mitään merkittävää alkuperäisen raudan päälle?

Esimerkiksi Nintendo DS on aivan loistava monitoimilaite nimenomaan homebrew:n ansiosta. Kannattaa tutustua. (Itse käytän DS:ää enemmän e-kirjojen lukulaitteena kuin itse pelikoneena...)

Mihin sitä PS3-konsolia tarvitsee edes, jos haluaa vain ostaa PS2-pelejä. PS2:n saa muuten nykyään aika halvalla.

PS3:ssa on HDMI-liitäntä, PS2 pystyy parhaimmillaankin vain komponenttiin. Nykytelevisioilla tuolla on ainakin itselleni kohtuullisen suuri merkitys, nuo edellisen sukupolven pelit kun tarvitsevat kaiken mahdollisen avun ollakseen vielä graafisesti pelikelpoisia isolla ruudulla. Alkuperäisen xboxin tärkeimmät pelit pystyy onneksi pelaamaan Xbox 360:n kautta ilman ylimääräisiä johdoista johtuvia häiriöitä, PS2:n peleille tällaista mahdollisuutta ei valitettavasti ole. Niitä alkuperäisiä PS2-tuen omaavia PS3:akaan valitettavasti tuskin enää kovin montaa on liikenteessä, YLOD:iin ovat suurin osa jo aikaa sitten lauenneet.

Vastaus: PSJailbreak eli tarina siitä, kuinka PS3:n suojaukset lopulta murtuivat

...nuo edellisen sukupolven pelit kun tarvitsevat kaiken mahdollisen avun ollakseen vielä graafisesti pelikelpoisia isolla ruudulla.

Aika moni niistä tärkeimmistä (tämähän on tietysti makuasia-osastoa, kaikkia ei tulla julkaisemaan uudestaan) PS2-peleistä on julkaistu uudelleen PS3:lle HD-resoilla, trophyilla ja muulla sälällä. Ja Sonyn julkaisemissa peleissä laatu on ollut erinomaista. Pointti siis se, että jos siis todella haluat graafisesti parasta laatua ja niin edelleen (kuten viestissäsi viittaat), niin luultavasti kannattaa hankkia about 20-30 eurolla Blu-ray-setti jossa on yleensä kolme peliä. Tämä siis jos haluat tietyt pelit parhaalla laadulla - sitähän tämä ei muuta että joudut ostamaan pelit "uudestaan".

Esimerkiksi Nintendo DS on aivan loistava monitoimilaite nimenomaan homebrew:n ansiosta. Kannattaa tutustua. (Itse käytän DS:ää enemmän e-kirjojen lukulaitteena kuin itse pelikoneena...)

Ihan mielenkiinnosta: Ostat siis kuitenkin e-kirjat ja jotenkin siirrät ne DS-konsoliin? Vai onko kyse taas yhdestä harmaasta alueesta jossa "vapaaehtoiset" kääntävät kirjoja homebrew-porukalle (joukki, mutta ymmärtänet pointin)?

Tämä on sinänsä mielenkiintoinen pointti ja omalla tavallaan koko keskustelun keskiössä. Lähes kaikki pelikonsolit saa tavalla tai toisella hakkeroitua tai jotenkin modattua, minkä kautta niitä voi käyttää sitten vaikkapa e-kirjojen lukulaitteena, mediasoittimena, kakkureseptien varastona, tms. Mutta miksi? Meillä on jo niin paljon laitteita jotka voivat tehdä nämä asiat paljon paremmin. Ehkä joitakin vuosia takaperin mediasoittimia ja vastaavia ei ollut niin paljon tarjolla (tai ne olivat kohtuuttoman kalliita), mutta nyt on kaikkea ja lähes kaikkea voi tehdä langattomasti läppärin, tablet-laitteen tms kautta (varsinkin jos siihen lisätään tv:t, vahvistimet, nopeat internet-yhteydet jne). Mahdollisuudet ovat lähes rajattomat.

On sinänsä ihan ok että haluaa lukea vaikkapa kirjoja DS-konsolilla, who cares mitä kukin kotonaan tekee omilla laitteillaan. Mutta en tiedä miten suuri argumentti se on hakkeroinnin ja modaamisen puolesta noin yleisellä tasolla. Ainakin tuosta on mielestäni vielä pitkä matka siihen että kaikkien kannattaisi "tutustua" pelikonsoleiden modaamiseen. Ennemmin sanoisin että ihmisten kannattaisi tutustua niihin keinoihin millä itseä kiinnostavat asiat saa toteutettua ilman laitteiden modailuja - se on aika iisiä nykyään. Aina on porukkaa jotka haluavat korkata laitteita ja tutustua niiden syvimpään sielunmaailmaan. Mutta näiden keinojen, kikkojen ja työkalujen julkinen levitys (ja vielä motiivilla "tehdään yhtiölle haittaa") on sitten jo eri asia. Jälkimmäisestähän tässä on lopulta kyse, ei siitä mitä kukin tekee omassa huoneessaan.

Aika moni niistä tärkeimmistä (tämähän on tietysti makuasia-osastoa, kaikkia ei tulla julkaisemaan uudestaan) PS2-peleistä on julkaistu uudelleen PS3:lle HD-resoilla, trophyilla ja muulla sälällä.

Nyt puhutaan hieman eri lukumääristä ja tiedät sen kyllä varmasti itsekin. Noita HD-käännöksiä on tehty vain kourallinen, sen sijaan esim. xboxin yhteensopivuus kattaa n. puolet koko vanhan boksin kirjastosta. Esim. minun PS2-kokoelmani kattaa n. 100 peliä, joista ehkä 5-10 on käännetty HD:ksi. En usko, että tuo lukema kovin paljon tulee kasvamaan. Ja jätetään nyt vielä kokonaan ottamatta kantaa siihen, että ne hd-käännökset joutuu ostamaan uudestaan vaikka peli onkin jo hyllyssä. Minä kun yleensä ostan sen hd-versionkin jos sitä tarjotaan.

Ihan mielenkiinnosta: Ostat siis kuitenkin e-kirjat ja jotenkin siirrät ne DS-konsoliin? Vai onko kyse taas yhdestä harmaasta alueesta jossa "vapaaehtoiset" kääntävät kirjoja homebrew-porukalle (joukki, mutta ymmärtänet pointin)?

Kun sinua nyt kerran noin kovasti kiinnostaa, niin tuossa on yksi esimerkki siitä, mitä tällä hetkellä luen. Kerro, mikä noissa on sinusta laitonta tai vähintäänkin moraalisesti arveluttavaa? Minusta ainoastaan se, että kyseinen sarja päätettiin virallisesti lopettaa cliffhangeriin, jota muut joutuvat sitten paikkaamaan. Ja vieläpä (hui) ilmaiseksi. Ja mikäli lisälukeminen sinua kiinnostaa, niin suosittelen tutustumaan vaikkapa tähän sivustoon.

Tämä on sinänsä mielenkiintoinen pointti ja omalla tavallaan koko keskustelun keskiössä. Lähes kaikki pelikonsolit saa tavalla tai toisella hakkeroitua tai jotenkin modattua, minkä kautta niitä voi käyttää sitten vaikkapa e-kirjojen lukulaitteena, mediasoittimena, kakkureseptien varastona, tms. Mutta miksi? Meillä on jo niin paljon laitteita jotka voivat tehdä nämä asiat paljon paremmin. Ehkä joitakin vuosia takaperin mediasoittimia ja vastaavia ei ollut niin paljon tarjolla (tai ne olivat kohtuuttoman kalliita), mutta nyt on kaikkea ja lähes kaikkea voi tehdä langattomasti läppärin, tablet-laitteen tms kautta (varsinkin jos siihen lisätään tv:t, vahvistimet, nopeat internet-yhteydet jne). Mahdollisuudet ovat lähes rajattomat.

DS voittaa minun käytössäni kaikki nuo muut esimerkit koollaan ja monipuolisuudellaan. DS mahtuu tuosta vaan reissuun lähtiessä takin taskuun, läppäri tai tabletti ei, puhumattakaan että joka tarkoitukseen pitäisi pakata mukaan erillislaite. Älypuhelimilla saattaa nykyään päästä jo lähelle DS:n oheistoimintoja, mutta niillä taas puolestaan pelaaminen ei ole yhtä mukavaa. Monipuolisempaa ja kätevämpää laitetta ei siis minun näkemykseni mukaan vielä ole olemassa. E-kirjat otin esiin yhtenä esimerkkinä sen takia, että se on minun mielestäni yksi laitteen parhaista käyttötarkoituksista. DS:hän jopa muistuttaa avattuna ja kyljelleen käännettynä kirjaa, toisin kuin normaalit tabletit tai lukulaitteet...

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom