Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Puhu omasta puolestasi. Minulle ainakin on tuonut paljonki iloa ja hyötyäkin kuulla miten porukat noita koneita on saanut ja kyllä se mielestäni konsolin omaan ketjuun kuuluu. Se myös kuuluu vahvasti siihen yleiseen uuden laitteen odotteluun, yhteiseen jännäilyyn ja hehkutteluun mitä se aina on uuden laitteen tullessa markkinoille. En vain voi käsittää miten voi niin paljon haitata, että ketju voi mielummin olla hiljaa, kun keskustella siitä milloin ja miten konsolit tyypeille liikkuu. Ja kun kaiken lisäksi tuo pakettien odottelu keskustelu siirtyy ihan luonnollisesti ”asiaan” sitä mukaa, kun porukka saa konsoleita käsiinsä. Joten sori nyt vaan jos en ihan ymmärrä tuota aivan joutavan päiväistä kitinää ettei tuo keskustelu kuulu tuohon ketjuun. Anna/antakaa ihmisten fiilistellä ja keskustella.
Joo, en ole asiasta sen enempää avautumassa mutta täällä foorumeilla on aika usein tapana kritisoida juurikin heti kun asia vähänkin aiheesta poikkeaa. Itse vieläpä usein olen se, jota ei pieni off topic edes haittaa ja enemmänkin olen ollut se, joka helposti lähtee sivupoluille.

Siinä alkoi kuitenkin olla sivu tai kohta kaksi pelkkää seurantailmoitusta enkä tosiaan ollut ensimmäinen joka tuon huomasi. Vähän sellainen kupla siellä menossa missä konsolin tilaajat mehustelee eikä tajua että jos kiinnostaa se varsinainen aihealue eikä jokaisen jampan henkilökohtainen tilausseuranta, niin se on aika turhaa selailua. Eikä noita aiheita nyt kauhean kätevästi voi tauottaa niin että homma jatkuisi sitten kun seurantaviestit loppuu.

Fiilikset laitteesta ja peleistä taas on täysin asiaan kuuluvaa mutta onko se nyt kauhean oleellista jokaisen tilausta kaikkien seurata yhteisesti?

Näitä keskusteluja tosin on muillakin foorumeilla tasaiseen tahtiin että mikä on kenenkin mielestä asiaan kuuluvaa ja mikä ei. Hyvin vähän on yleensä itseä haitanneet mutta ymmärrän kyllä jos on sellaisiakin, joita tämä voi ärsyttää enemmänkin.

• Like
Reactions: Zak
Siinä alkoi kuitenkin olla sivu tai kohta kaksi pelkkää seurantailmoitusta enkä tosiaan ollut ensimmäinen joka tuon huomasi. Vähän sellainen kupla siellä menossa missä konsolin tilaajat mehustelee eikä tajua että jos kiinnostaa se varsinainen aihealue eikä jokaisen jampan henkilökohtainen tilausseuranta, niin se on aika turhaa selailua. Eikä noita aiheita nyt kauhean kätevästi voi tauottaa niin että homma jatkuisi sitten kun seurantaviestit loppuu.
Ja se on huonompi asia, kun sivu tai kaksi vähemmän keskustelua yleensäkkin? Ei nuo mitään oikeaa asiaa alleen hävitä ja vähenevät pikku hiljaa pois. Noista on myös iloa ja hyötyä joillekin, minä mukaan lukien. Mitä iloa ja hyötyä on kirjoittamattomista sivuista ketjussa? Hyvin helppo nuo on ohittaa jos niistä ei ole kiinnostunut. Toistan siis edelleen: aivan turhaa kitinää ja muuden fiiliksen alentamista. Koeta hyvä mies vähän aikaa kestää tuotakin keskustelua.

Ja se on huonompi asia, kun sivu tai kaksi vähemmän keskustelua yleensäkkin?
Vähemmän kuin mitä? Mihin vertaat sivumäärää ja miksi se on asia, johon pitää tätä asiaa edes verrata? Minusta viestejä voi olla jos niissä on asiaa, ei se sen ihmeellisempi juttu ole. Sinusta taas täysin turhakin jauhanta on asiaa ja automaattisesti hyvä juttu, ns. sisältöä?

Ei nuo mitään oikeaa asiaa alleen hävitä ja vähenevät pikku hiljaa pois.
Kyllähän ne alleen peittää sen oikean asian jos sieltä etsii vaikka että missä on viimeksi ollut jotain muuta kuin tilausseurantaa.

Noista on myös iloa ja hyötyä joillekin, minä mukaan lukien. Mitä iloa ja hyötyä on kirjoittamattomista sivuista ketjussa?
Ei foorumilla ole mitään kirjoittamattomia sivuja. :D Sivuja luodaan sitä mukaan kun tulee kirjoituksia, joten ei tarvitse pelätä että sinne jäisi täyttä tyhjää väliin. Eikä hiljaisuutta ole mikään pakkoa turhalla sisällöllä täyttää. Sitä on netti jo nytkin täynnä.

Hyvin helppo nuo on ohittaa jos niistä ei ole kiinnostunut. Toistan siis edelleen: aivan turhaa kitinää ja muuden fiiliksen alentamista. Koeta hyvä mies vähän aikaa kestää tuotakin keskustelua.
En minä ole missään kohtaa kieltänyt asialla mehustelemista, sille vain olisi voinut perustaa oman aiheensa. Enemmän siitä varmasti hyötyä olisi sen kautta ollut myös kun olisi voinut tilausasioita vertailla omassa aiheessaan eikä etsiä niitä yleisestä keskustelusta. Juuri siksihän täällä noista aiheen vierestä puhumisista yleensä ihan modejenkin osalta huomautellaan.

En minä ole missään kohtaa kieltänyt asialla mehustelemista, sille vain olisi voinut perustaa oman aiheensa.
Perustaa oman aiheen joka on kuollut muutamassa päivässä. Mitä järkeä? Tuosta hetkellisestä mehusteluista ja tilaustenseurannoista ei ole mitään oikeata haittaa kenellekkään.
Vähemmän kuin mitä? Mihin vertaat sivumäärää ja miksi se on asia, johon pitää tätä asiaa edes verrata?
Mikä tuossa on vaikea ymmärtää? Joko siellä on sivu tai pari tilausmehustelua tai siellä on sivu pari vähemmän keskustelua yleensäkin. Parempi asia se foorumin kannalta on jos siellä on sivu pari enemmän keskustelua, kun se että sitä ei ole. Ei ole mielestäni kovin vaikea ymmärtää. Kuten sanoin, noista tilauskeskusteluistakin on monelle hyötyä ja iloa, minä mukaan lukien ja esim minulle niiden lukeminen ja kirjoittaminen nostaa sitä yleistä konsolin odottelun fiilistä. En voi sille mitään jos sinun on sitä vaikea ymmärtää. Sivu tai pari vähemmän keskustelua taas on tyhjää, siitä ei ole iloa kenellekkään.
Eikä hiljaisuutta ole mikään pakkoa turhalla sisällöllä täyttää.
Mutta kun se ei ole turhaa sisältöä. Koettaisit nyt painaa sen paksuun kalloosi. Se voi olla sitä sinulle mutta se ei ole sitä monelle muulle, esim minulle.

Tämän enempää en ala kantaani perustelemaan. Jos et ymmärrä niin en voi sille mitään.

Perustaa oman aiheen joka on kuollut muutamassa päivässä. Mitä järkeä? Tuosta hetkellisestä mehusteluista ja tilaustenseurannoista ei ole mitään oikeata haittaa kenellekkään.
En minä tätä itse keksinyt, siellä on aiemmin kuulemma sellainen ollut. Voit käydä sitä järkeä sieltä kysymässä. Sinä kuitenkin olet se, joka koet ne viestit oleellisiksi, joten sinä sitä erillistä aihetta siis meistä myös enemmän tarvitsisit, minä en tarvitse niitä viestejä mihinkään.

Mikä tuossa on vaikea ymmärtää? Joko siellä on sivu tai pari tilausmehustelua tai siellä on sivu pari vähemmän keskustelua yleensäkin. Parempi asia se foorumin kannalta on jos siellä on sivu pari enemmän keskustelua, kun se että sitä ei ole.Ei ole mielestäni kovin vaikea ymmärtää.
Ookoo. No jos nollapostaukset ja aiheen täyttäminen täyttämisen takia on sisältöä niin turhapa tästä en enempää väitellä.

Kuten sanoin, noista tilauskeskusteluistakin on monelle hyötyä ja iloa, minä mukaan lukien ja esim minulle niiden lukeminen ja kirjoittaminen nostaa sitä yleistä konsolin odottelun fiilistä. En voi sille mitään jos sinun on sitä vaikea ymmärtää. Sivu tai pari vähemmän keskustelua taas on tyhjää, siitä ei ole iloa kenellekkään.
En ole kai sanonut etten ymmärtäisi sitä. Se ei vain ole oikeassa paikassa. Kannattaa vähän seurata miten täälläkin foorumeilla yleensä on ohjattu vähemmästäkin johonkin oikeaan ketjuun off topicia jauhamaan. Siksi minäkin tänne siirsin tämän meidän jauhannan.

Mutta kun se ei ole turhaa sisältöä. Koettaisit nyt painaa sen paksuun kalloosi. Se voi olla sitä sinulle mutta se ei ole sitä monelle muulle, esim minulle.
Tuo on sinun mielipiteesi etkä sinä ole tietääkseni se, joka tällaisesta päättää. Minäkään en tietty asiasta päätä mutta kovinpas koet tässä nyt olevasi oikeassa etkä vain yhtä kantaa edustamassa.

Tämän enempää en ala kantaani perustelemaan. Jos et ymmärrä niin en voi sille mitään.
Ainoa mitä ymmärrä on se, miten sait tästä niin ison asian aikaiseksi ja miten koet, etten ymmärtäisi sanomaasi. En vain ole samaa mieltä. Se on ihan eri asia. Kaikenlaiset paksujen kallojen heittelytkin voisi jättää pois tällaisesta eikä julistaa jotain yhtä ja oikeaa sanomaa asiassa, jossa selvästi ja varmasti on useita eri näkemyksiä. Kuten sanoin, en ollut ainoa joka asiasta kirjoitti, enemmänkin komppasin. Silti tartuit nimenomaan tähän minun vastaukseeni. Onko viestisi sama myös toiselle kirjoittajalle paksuja kalloja myöten?

Sinä kuitenkin olet se, joka koet ne viestit oleellisiksi, joten sinä sitä erillistä aihetta siis meistä myös enemmän tarvitsisit, minä en tarvitse niitä viestejä mihinkään.
Minä en tarvitse ERILLISTÄ aihetta, koska nuo kuuluu Switch 2 ketjuun. Enkä minä ole ainoa, joka kokee ne oleellisiksi, kaksi ihmistä napisi noista viesteistä, kuinka moni niistä kirjoitti tai jätti napisematta?
Ookoo. No jos nollapostaukset ja aiheen täyttäminen täyttämisen takia on sisältöä niin turhapa tästä en enempää väitellä.
Edelleenkin, sinun mielestäsi nollapostauksia, näköjään aika monen muun mielestä ei. Kahdella ihmisellä tuntui olevan ongelmia, aika monella muulla ei.

Ja sinä et ole mikään modesta seuraava sanomaan mihin joku kuuluu tai ei kuulu. Käsittääkseni kukaan mode ei käynyt asiasta huomauttamassa vaan sinä ja yksi toinen foorumisti.

Et ollut ainoa et, mutta kuten sanoin jo aiemmin, ihan hyvin olisin voinut vastata toisellekin käyttäjälle mutta sinä olit viimeisin joka asiasta kommentoi. Ei siinä sen kummempaa.

Minä en tarvitse ERILLISTÄ aihetta, koska nuo kuuluu Switch 2 ketjuun. Enkä minä ole ainoa, joka kokee ne oleellisiksi, kaksi ihmistä napisi noista viesteistä, kuinka moni niistä kirjoitti tai jätti napisematta?
Jos on pakko spekuloida, niin voidaan myös kysyä että kuinka moni jätti kritisoimatta vaikka olisi ollut sitä mieltä ettei niitä sinne tarvitse. Ihan turhaa alkaa siis kirjoitettujen viestien perusteella tätä asiaa puntaroimaan. Itsekin meinasin jättää kirjoittamatta juuri sen takia että aavistelin tämän menevän tällaiseen valittamiseen siitä, miten "ilo pilataan".

Ja kuten jo sanoin, enemmän sinä sitä erillistä aihetta tarvitset kuin minä, joka ei tarvitse niitä viestejä yhtään mihinkään.

Edelleenkin, sinun mielestäsi nollapostauksia, näköjään aika monen muun mielestä ei. Kahdella ihmisellä tuntui olevan ongelmia, aika monella muulla ei.
Niin. Jos koet että tuollainen sisältö on parempi kuin "tyhjät sivut" (mikä on melko erikoinen käsite nettifoorumilla) niin ei minulla tosiaan kauheasti siihen ole enempää lisättävää.

Ja sinä et ole mikään modesta seuraava sanomaan mihin joku kuuluu tai ei kuulu. Käsittääkseni kukaan mode ei käynyt asiasta huomauttamassa vaan sinä ja yksi toinen foorumisti.
Nimenomaan kirjoitin jo etten ole asiasta määräävä/päättävä mutta et ole myöskään sinä, vaikka kovasti tässä vaikutat siinä roolissa toimivan.

Minä kyllä tiedän että se oli vain oma näkemykseni mutta edelleen vähän tuntuu että omasi nostat absoluuttisesti totuudeksi.

Et ollut ainoa et, mutta kuten sanoin jo aiemmin, ihan hyvin olisin voinut vastata toisellekin käyttäjälle mutta sinä olit viimeisin joka asiasta kommentoi. Ei siinä sen kummempaa.
Ei varmaan juu kummempaa, muuten vain täällä mainintoja paksusta kallosta ja siitä, miten valitan kaikesta joka aiheessa. Ihan sattumalta valikoitui ja olisi voinut olla kuka tahansa muukin. :D

Mutta tässä kohtaa ehdottaisin että jätetään tämä jauhanta kun vähän vaikuttaisi että molemmilla on jo asiat sanottu. Itsellä ei ainakaan hirveästi ole enempää sanottavaa ja loppujen lopuksi tuo ei niin iso ongelma tai asia ole edes ollut. Tapana vain on tarttua pieniinkin asioihin, erityisesti jos joku muu siitä ensin mainitsee. Tuskin olisin tästä siis itse edes kirjoittanut ellei sinne olisi joku jo asiaa "avannut".

Sitten itse on tosiaan vähän tottunut siihen että täällä aika herkästi ollaan ohjaamassa "oikeaan aiheeseen", joten tuossa kohtaa tuli joku fiilis että tässä kohtaa voisi olla samanlainen tilanne käsillä. Erityisesti kun/jos tuollaisia seuranta-aiheita on ennenkin ollut. Ja jos tuosta jotain hyötyä hakee, niin luulisi olevan helpompi hakea niitä tilausasioita nimenomaan omasta aiheesta, kuten jo kirjoitinkin.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom