Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hermot Kireällä

Metal Gear (NES)! Olin 7v. ja hermostuin kun en tiennyt mitä piti tehdä (oli toi enklanti vähä hakusessa). Ne NES:n ohjaimet oli muuten mielettömän kestäviä sekin tuli siinä todettua...:(
 
Kysy vaan kuinka monen pelin parissa?

NHL 98-2001 (näytössä 4 senttiä pitkä naarmu, 2 gamepad prota ja 1 näppis rikki), NB2k2, Sega soccer slam ja todella monia muita joita en nyt muista. Lisäilen kunhan tulee mieleen. Urheilupelit on selkeästikkin niitä räjähdysherkimpiä minun kohdalla.

Ai niin ja NHL:n parissa selvisi myös, että normaali Logitechin hiiri ei kestä seinään heittämistä :)

Vielä tuli mieleen F1 racing championship. Minä kun en nokkelana poikana suostu pelaamaan mitään 20 kierroksen formula kisoja vaan täysimittaisia tietenkin. Joten voitte vain kuvitella kuinka on mennyt hermot, kun aivan viimeisillä kierroksilla tietokoneen ohjastama auto ajaa kylkeen tai ties mitä vastaavaa. Kyllä ratti sai kyytiä, mutta kesti silti. Polkimet kylläkin ovat jo rikkoutuneet.

Bugbearin erinomainen Rally trophy on myös nostanut vihan tunteita pintaan. Ei aina hymyilytä kun on viimeisiä erikoiskokeita menossa ja voitto tulossa, mutta sitten mennäänkin metsään aivan viime metreillä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Snessin NHL 96.
Pelattiin kaverin kanssa rahasta. Eihän meillä suuret rahat ollu kyseessä, mutta ihan periaatteessa oli tosi vittumaista hävitä.
Eikä se mun kaverikaan ottanu sitä ihan hyvällä jos hävis. Siinä tuli testattua kyllä ohjainten kestävyyttä.:D
 
Viimeks oli hermot vähän kireemmällä kun yritin voittaa God Rugalia about tunnin ja sitten vahingossa pistin soft resettiä... :(
 
Microprose Soccer (Sensible Software) C64:llä.

Isoveli voitti aina, mulla peliin tuli jo kammo kun en uskaltanut kieltäytyäkkään muuten olisi saattanut tullut köniin.

Siksi minusta varmaan tuli tämmönen
<-----------

Minä sain aina pelata rikkinäisellä Spectravideo QuickShot joystickilla joka olis sellainen enempi nykyisiä lentokahvaohjaimia muistuttava muotoilultaan, ja toimi kalvokytkimillä, ja joka ei siis sovellu tarkkuutta vaativiin peleihin.
Velipoika valitsi itselleen uuden mikrokytkimillä varustetun (silloin uuta hienoa tekniikkaa:)) Pro Competition tikun.
En siis voittanut yhtäkään peliä.

Ostin sitten toisen samanlaisen Pro Competition tikun, mutta ei mennyt kauaa kun siitä meni yksi mikrokytkin sillai rikki että se ptki vähän väliä. Sain jatkaa rikkinäisellä ohjaimella häviämistä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Drizl
Urheilupelit on selkeästikkin niitä räjähdysherkimpiä minun kohdalla

Suosittelen vakaasti Dreamcastin ja siihen aidon arcade stickin hankkimista. Virtua Athlete 2k-pelissä kun ideana ON näppylöiden hakkaaminen. :D
 
Jokunen vuosi sitten hermostuin muistaakseni Command&Conqueria PC:llä pelatessa. Hiiri tahmasi jossain ratkaisevassa paikassa niin, että revin raivoissani hiiren napit irti. Se oli Microsoftin hiiri. Muuten ihan hyvä, mutta keräsi likaa aika herkästi. Näppistä on tullut taottua useinkin, mutta tuon hiiren lisäksi en ole hajottanut mitään.

Dreamcastilla pelatessa on tullut ärräpäitä useinkin heitettyä, mutta DC:n ohjaimia (arcade stickia lukuunottamatta) ei saa lyödä :)
 
Itselläni on käynyt raivokohtauksia Rogue Leaderissa.Meinasi peli kerran lentää avoimesta ikkunasta.Ssbm:ssä myös.:) :)
 
Kun olen aika rauhallinen, niin pelatessa aika harvoin tulee mitään raivokohtauksia. (Peremminkin duunissa, missä ärräpäät lentelee bugiselle koodille ynnä muulle. Onneksi täällä huoneiden ovet eristävät ääntä hyvin :p) Paitsi pari vuotta sitten kyllä näitäkin koettua kun pelattiin kaverin kanssa kovasti NHL:ää (taisi olla 2000 tai 2001). Ja etenkin silloin kun kaveri teki viimeisessä erässä johtomaalin ja omat yritykset jäivät tuskallisen lähelle. Silloin sitä oltiin jo melkein kaverin kauluksessa kiinni ja toinen käsi nyrkissä. :)

Pätee kyllä minunkin kohdalla tuo, että urheilupelit tuovat tunteet esiin helpoiten.
 
Final Fantasy VIII:n korttipelissä on ohjain lentänyt seinään ja jopa hajonnutkin. Peliä pelanneet tietävät kyllä mistä puhun.
 
Aikanaan Syndicatea olin pelannut ihan helvetin kauan ja pitkälle olin päässyt, sitte olin seivannut tilanteen koko ajan vaan yhteen savegamepaikkaan... Nooooooooh, tulipa sitten otettua pelin alkuvalikosta sitten vahingossa new game. Sitten kun yritin tilannetta korjata, niin painoinkin vahingossa load-nappulan sijasta savea (nuo kun olivat kätevästi vierekkäin) ja seivautui tietty se new game siihen mun pitkälle pelaamani pelin päälle. Tuloksena railo ikkunaan.
 
GT3:sessa, ajelin yhtä cupia jossa oli kolme kilpailua. Olin ajanut jo kaksi eli viimeinen kilpailu oli menossa. En ollut savettanut kertaakaan ratojen välissä, kun ajattelin että helpostihan mää nää voitan. Niin enkö #¤½!?# ryssinyt (en tiedä mikä tuli) viimesen kierroksen toiseks viimeisessä mutkassa niin pahasti että hävisin koko kisan. Sillon kyllä vitutti koko touhu.

Lisättäköön, että kysessää oli jotain 10 kierroksen kisoja.
 
Team Buddiesissa oli TODELLA ärsyttävä kenttä, jossa piti mennä junalla eteenpäin ja lentää lentokoneella. Ohjain lensi seinään varmaan kymmenen kertaa ja naama punasena kiroilin varmaan monta tuntia ennen kuin pääsin sen läpi.
Toinen peli jossa hermot paloivat oli Kuru Kuru Kururin, kun yritti päihittää jotain aikaa.
Juuri pelailin Tekken 4:ä ja kyllä siinäkin kirosanat lentävät kun häviää niin, että vastustajalle jää joku milli energiaa.
Räiskintä-, tappelu- ja varsinkin urheilupeleissä häviäminen kaveria vastaan aiheutta välillä pieniä raivon purkauksia, jos on tiukat sessiot menossa.
Plus paljon paljon NES-pelejä, joissa pienenä meni aina hermot kun ne olivat niin vaikeita.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Muistupa taasen mieleeni eräs ikimuistoinen joulu. Olin pelannut aikoinaan läpi Amigalla Cannon Fodderin. Muistattehan sen "War - Never Been So Much Fun!" Ostinpa sitten veljelleni (miten niin oma lehmä ojassa?) joululahjaksi PC:lle Cannon Fodder 2:sen. Ja eikun pelaamaan! Jaahas, peli ei suostukaan toimimaan. Liian vähän muistia. Elimme siis sitä aikaa, kun pelit vaativat lähes kaiken perusmuistin ja config.sysin ja autoexec.batin viilaamista. Yritimme muutella asetuksia ja kokeilimme vaikka mitä, mutta kun ei niin ei! Loppujen lopuksi koko tietokone tilttas ja sitten oli isäkin vihainen. Olin ajatellut, että tästä pelistä riittää pelattavaa koko joulunpyhiksi, mutta pyhät menivätkin mykkäkouluksi. Miten niin ilon ja onnen juhla tuo joulu?

Toinen tapaus tapahtui pleikkarilla. Oli juuri tuhoamassa MGS:n loppubossia monen yrityksen jälkeen hyvissä energioissa, kun ruutuun ilmestyy teksti: "insert controller 1". Samalla kun huomaan bossin orjuuttavan vastustuskyvytöntä Snakea, huomaan silmäkulmallani Jack Russelin terrierini ohjaimen piuha suussaan. Piuha näytti oikein hyvin pureskellulta. Siinä sitä tuijoteltiin toisimme hetken silmiin, kunnes minun tappava ilme voitti ja koira otti jalat alleen.

Noh, peliähän se vaan on :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Noh minulle taas noita raivokohtauksia on tullut Soul Bladessa PSX:llä...se story mode on kyllä yksi ärsyttävimmistä asioista...varsinkin välillä meinas cd lentää seinään kun tuli koko aika hävittyä Cervantesille ja sitten sitä aina ihanaa "Brave Folk Songia" kuunnellessa uudestaan ja uudestaan ja sen "selostajan" ärsyttävät sanat "You lose!"...AAARGH! :D.

Sitten myös oli Super Nintendolla eräs jalkapallo peli jota pelasin ja siinä lopussa piti pelata tuomarin joukkuetta vastaan ja siinä tuli hävittyä mooonta kertaa ja siinä hermostuessa lensi ohjain seinään.

Super Smash Bros. Meleessä on mennyt monesti hermot eventeissä.
 
todella useasti on kyllä mennyt hermot peleissä. viimeksi tulee elävästi mieleen xboxin dead to rightsi missä on ihan helvetinmoinen vaikeustaso (no ainakin näihin muihin nykyisiin peleihin verrattuna), koko peliä on tullut pelattua hampaat irvessä eikä pelaamisen ilosta.

pc:llä isoimmat raivarit tulee vaikka joissain fps peleissä missä tulee käytettyä yhtä quicksavea ja sitten kun hyppää jonnekkin ja huomaa tipahtavansa kuiluun ja sitten pitäisi painaa quickloadia ja tapahtuukin quicksave, siinäpä sitten ollaan iloisia kun joutuu jatkamaan jostain helvetin kaukaa :\ muutenkin pc/konsolipuolella menee hermot ihan täysin jos on jotain pitkää kenttää tahkonnut eikä ole/voinut savettaa ja sitten peli päättää kaatua.

beatemupeissa yms muissa moninpelissä tahtoo hermot myös mennä pitemmän häviöputken jälkeen, asiaan lisää myös kivasti aggressiota vastuksen voitontanssit/riemuilut :)

autopeleissä on myös kiva jos on jotain puolentunnin kisoja ja sitten lopussa vasta häviää.
 
Driver ja poliisiautojen "työntöapu" :mad:

Vikan tehtävän "Nice driving son", tuli kuultua muutama sata kertaa liikaa, sillon lenteli kahvat.
 
Ridge Racer V:n 99 kierroksen kisassa oli oikein mukavaa kun jossain 70 kierroksen kohdalla (= reilusti yli tunnin ajo) kämmäsin, enkä kerinnyt enää seuraavalle väliaikapisteelle. En ole kokeillut sen jälkeen.
Tuo Driverin vika oli myös aika raastava ja GT3:n Complex Stringin kanssa tappelin myös aika raivohulluna.
 
Ylös Bottom