Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hitman: Absolution

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Parempi tämä Hitman minun mielestäni oli kuin Deus Ex. Deus Ex oli mekaanisesti ihan hyvä, mutta ei siinäkään minun mielestäni liiemmälti vapautta ollut, minkä lisäksi sopivat taidot kehittämällä kentät pääsi läpi lähestulkoon juoksemalla. Ja ne pomotaistelut.

Hitmanissa on paljon hyviä tehtäviä, mutta sitten siellä on joukossa niitä (2-3 aiheuttivat minulle turhaa turhaantumista), jotka pilaavat iloa vähän liikaakin.

Eli vastaus on Dishonored ellet ole sitä jo pelannut.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Tänään oli tullut Hitmaniin uusi patchi, minkä ilmeisesti pitäisi korjata noita kaatumisia:
Hitman: Absolution crash-fix patch coming next week | VG247
Ainakin ajankohta sopisi siihen, että patchi koskisi juuri noita kaatumisia. Ihan vaan jos joku on odotellut patchin tuloa, että jaksaisi taas pelailla. Kannattaa kyllä varmaan silti ottaa kopioita tallennuksista tai itse ainakin niin aion tehdä :(
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Pakkohan tämä oli sitten kuitenkin tilata, vaikka vähän epäröinkin. Sen verran kahtiajakoisia arvosteluja tämä on saanut ja valitettavasti ne huonot kommentit paljolti nimenomaan vanhoilta Hitmanin faneilta. Toivotaan, että en pety ja kenttiä jaksaa hieroa erilaisia ratkaisuja hakien. Sehän oli koko homman pihvi ja suola aiemmissa peleissä.

Valeasuihin luvattu(?) tekoälypatchi kuulostaa hyvältä, vaikka en ole peliä hetkeäkään pelannut.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Huh kun nous pala kurkkuun pelin jäädyttyä Attack of the Saints -tehtävässä. Aattelin jo että savet korruptoitu ja kaikki on menetetty, mutta ei onneksi käynyt niin pahasti vaan selvisin säikähdyksellä. Jokos tuo korjauspäivitys on jakelussa? Täytynee yhdistää ps3 taas vaihteeksi nettiin, jos on, ja ladata se... ensi kerralla ei välttämättä käy yhtä hyvin ja nyt en uskalla koskea enää koko peliin ennen päivittämistä :D

Ps. HD collection Eurooppaan helmikuun 1. pvä.
 
Hitman: Absolution [PS3/X360]

virheraportti: Ainakin PS3-versioon korruptoitumisen estävä päivitys tuli parisen päivää sitten.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

En ole aikaisempia sarjan pelejä omistanut, mutta hieman pelikokemusta niistä oli kuitenkin taustalla. Absolution tuli sitten hankittua ja läpäistyä, ja lopputunnelmat jäivät positiivisen puolelle. Juuri ne perinteisemmän tyyliset kentät olivat parhaimpia, kun taas pakenemiset tai putkessa paikasta toiseen siirtymiset olivat harvoin nautittavaa pelattavaa, ja tylsistymiseltä ei voitu välttyä. Ehkäpä parhainpana kenttänä jäi mieleen Barbershop.

Pelin tarina olisi tietysti kiinnostanut jonkun verran enemmän, jos aiempia Hitmanejä olisi tullut kunnolla pelattua. Nyt se ei ainakaan juuri mielenkiintoa herättänyt missään vaiheessa, ja ne pienetkin nousevan mielenkiinnon hetket kuihtuivat melko nopeasti. Ulkoasultaan Absolution oli hyvä, ja valittu graafinen tyyli sopi peliin hyvin.

Online-puolen osalta Contracts on ihan potentiaalinen pelimuoto, josta innokkaimmille varmasti irtoaa lisää pelitunteja. Pelkästään yksinpelikin oli pituudeltaan tällaiseksi peliksi kyllä ihan sopiva, ja epilogi oli jo niin väsynyt tehtävä, että ihan hyvä, että peliä ei enempää pitkitetty.

Parhaimmillaan hyvin viihdyttävä, mutta ajoittain kovin epätasainen tuotos.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

En ole aikaisempia sarjan pelejä omistanut, mutta hieman pelikokemusta niistä oli kuitenkin taustalla. Absolution tuli sitten hankittua ja läpäistyä, ja lopputunnelmat jäivät positiivisen puolelle. Juuri ne perinteisemmän tyyliset kentät olivat parhaimpia, kun taas pakenemiset tai putkessa paikasta toiseen siirtymiset olivat harvoin nautittavaa pelattavaa, ja tylsistymiseltä ei voitu välttyä. Ehkäpä parhainpana kenttänä jäi mieleen Barbershop.
Aamen. Perinteiset kentät olivat timanttisia, joten olihan sitä tasoa pakko tuoda alaspäin heikkojen pakenemiskohtausten avulla. Itsellenikin jäi parhaiten mieleen Hopen kadut ja Barbershop, miksei myöskin Blackwaterin jälkimmäinen osa. Musiikit eivät kyllä yltäneet edeltäjiensä tasolle mitenkään, joten tunnelman luominen jäi vähän puolitiehen. Lisäksi suurin osa kentistä oli jopa turhan synkkiä, joka tuo mieleen väkisin Contractsin. Esimerkiksi olisin pitänyt paljon enemmän
Attack of The Saints -tehtävän tikimotellista, jos se olisi ollut pelattavissa "ehjänä", eikä palasiin räjäytettynä.

Pelin tarina olisi tietysti kiinnostanut jonkun verran enemmän, jos aiempia Hitmanejä olisi tullut kunnolla pelattua. Nyt se ei ainakaan juuri mielenkiintoa herättänyt missään vaiheessa, ja ne pienetkin nousevan mielenkiinnon hetket kuihtuivat melko nopeasti. Ulkoasultaan Absolution oli hyvä, ja valittu graafinen tyyli sopi peliin hyvin.
Niin no. Aikaisempienkin Hitmanien tarina on semmoista huttua että oksat pois, mutta eihän tätä pelisarjaa ainakaan ennen pelattu tarinan takia. Olihan tuossa ainakin yksi ennalta-arvaamaton twisti, mutta jotenkin juoni tuntui silti yhdentekevältä. Ulkoasusta samaa mieltä.


epilogi oli jo niin väsynyt tehtävä, että ihan hyvä, että peliä ei enempää pitkitetty.
Tähän yhdyn pienin varauksin. Epilogin ensimmäinen osa oli kyllä täyttä kuraa, joka oli tehty logiikalla "tungetaan se täyteen vartijoita ja annetaan pelaajan vittuuntua". Toinen osa puolestaan oli hyvinkin viihdyttävä ja siihen löysin muutamankin etenemistavan kohtuullisen nopeasti. Viimeinen osa taas oli aivan liian helppo lopetukseksi. Enemmän kuitenkin vierastin "Countdown" -tehtävää, joka oli alusta loppuun todella huonosti suunniteltu ja rakennettu. Se oli myös ainut kenttä, jossa jouduin murhaamaan vartijoita sillä hinnalla, ettei minua huomata.

Kokonaisuudessaan kuitenkin hyvä peli, ja tulen varmasti palaamaan tämän äärelle myöhemmin etsimään uusia keinoja ratkaista tehtävät (mahdollisimman hiljaisesti tietysti). Lopusta jäi vahva jatko-osafiilis, ja pienellä viilauksella tästä toki saa entisten Hitmanien arvoisen pelin. Kunhan ensin nyt eliminoidaan nuo turhat putkijuoksukohdat ja vähennetään suojissa kyykkimisen tarvetta.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Tämähän on kuin luotu ladattavalle lisäsisällölle, enkä itse ainakaan pistäisi yhtään pahakseni, jos IO pyöräyttäisi skirmish-tyylisiä kontrahteja DLC:n muodossa. Murhatehtävät on kuitenkin se 47:n leipä. Mun mielestä joku täysin juoneton "uramoodi" rahankeruineen sun sellasineen toimisi Hitmanissa paljon paremmin. Eikös Blood Moneyssa tämänkaltainen systeemi ollutkin? Joku viemäritukikohta, missä valkattiin aseet ja sun muut. Siitä on jo aikaa, kun on viimeksi pelannut sitä, niin ei oikein tahdo vanhan mieli muistaa... Mutta niin se kai nykypäivänä menee, juoni ja monari pitää olla, muuten nillitetään.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Muutama luku nyt pelailtu ja toistaiseksi ihan OK:lta vaikuttaa.
Absolution on mielestäni saanut liiankin negatiivisen vastaanoton maailmalla, varsinkin vanhojen fanien toimesta. Itsekin olen aikamoinen fani ja etenkin Hitman 2 ja Hitman: Blood Money olivat lempipelejäni Playstation 2:lla.

Onhan tässä muutamia ärsyttäviä juttuja, Suurin on se, että kaikki kentät eivät enää olekaan salamurhatehtäviä, ja sitten se jo edellä mainittu valeasusysteemi. On se aika rasittavaa kun saman alan jampat tuntuvat heti aavistavan että, “joo eihän toi tyyppi kuulu meidän joukkoon” ja sitten alkaakin jo kauhea räiskiminen. Tämä ajaa lähes aina siihen tilanteeseen, että täytyy kyykkiä suojassa ja odotella vaan oikeaa hetkeä milloin edetä, joka siis on pidemmän päälle melko tylsää. Toki itsekin paukuttelemalla voi edetä, mutta se ei ole koskaan ollut Hitmanien idea, ja kun pelaan hardilla, niin se onkin yllättävän vaikea tapa edetä. Itse yritän pelata niin, että yhtäkään ylimääräistä äijää en tapa.

Pelin parasta antia onkin yllätys, yllätys salamurhatehtävät. Näissä se vanhan Hitmanin taika tulee kunnolla esille, kun saa suunnitella kaikessa rauhassa, että mitenkäs sen kohteensa sitten teilaa. Harmi vaan että, Harry Potterista tuttu kelmien kartta on tässä pelissä poissa (Eli siis se kartta mistä näki kaikkien ihmisten liikkeet reaaliajassa.) Sitä tulee lähes kokoajan kaivattua.

Eihän tämä nyt paras Hitman ole, mutta en tätä täysin tyrmäätkään. Täytyy vielä pelata läpi ja antaa lopullinen tuomio.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Joo, kyllähän tuo valepukusysteemi pistää välillä vihaksi. Sumun läpi epäillään valepukeutujaa ennen, kuin itse edes näkee, missä se sumun läpi kyylääjä luuraa. Toinen huvittava ja suorastaa typerä juttu on se, että jos sinua aletaan epäillä, niin hiipimällä saa epäilyt vähenemään. Siis mitä ihmettä? Koko kiinni jäämisen logiikka toimii ihan eri tavalla, kuin järjellä voisi olettaa. Vihollisen etäisyys ja kauanko se sinua päin ehtii katsoa, ovat ne vaikuttavat tekijät eikä se, miten oikeasti liikut. Valepuvulla voi hieman vähentää kiinni jäämisen riskiä, mutta aika naurettavaa touhu välillä on.

Ongelman juurihan on selvästi kenttien koossa. Vaihtoehtoisia alueita eri valepuvuille ei yksinkertaisesti ole ja koko homma menisi liian helpoksi, jos sopivalla puvulla pääsisi joka paikkaan kenenkään kauheasti epäilemättä. Konsolit eivät ilmeisesti jaksa mallintaa isompia alueita ja sen takia homman nimi on ahtaissa paikoissa kyyristely.

Ei huono peli missään nimessä, mutta vähän jää sellainen grafiikkademon maku suuhun. Näillä grafiikoilla tämä olisi ollut mielestäni vasta seuraavan konsolisukupolven heiniä. Ehkä ne kentätkin oltaisiin saatu vähän isommiksi alueiksi.

Niin ja peliajasta on tähän mennessä yli puolet mennyt kyttien pakenemiseen, mikä on kieltämättä aika turhauttavaa. Ja miksi se kohde pitää antaa tarjoittimella, kuin jollekin idiootille? Hyvä, että ehti tissibaariin sisään, kun ruudussa jo kerrottiin, että kohde löydetty! Itsellä ei ollut siinä vaiheessa vielä hajuakaan, missä se kohde oli, mutta ilmeisesti kamera käväisi siinä suunnassa.

Ehkä siitä contracts-moodista saa tarinaa enemmän irti.

Toiveissa vanhojen pelien HD-julkaisu...

Edit. Pelaan hardilla ja pyrin pelaamaan niin, etten käytä intuitiota tai varsinkaan sitä bullet time hässäkkää ollenkaan. Ne eivät kuulu Hitmaniin.

Edit.2 Kokeilin ekaa kertaa sitä contractsia ja vaikuttaa huomattavasti hauskemmalta, kuin itse tarinapeli. Kenttien koko on edelleen pieni miinus, mutta mahtuu sinne silti variaatioita vähintään kiitettävästi.

Miljöön ja tunnelman luomisesta on pakko antaa täydet pisteet. Esim. sisäänastelut chinatowniin ja tissibaariin ovat fiilikseltään hienoja, kaiken kruunaa oikeasti elävän tuntuinen ympäristö ja loistava ääninäyttely. Naureskelin chinatownin kunkun reaktiolle, kun vedin kyttäkamppeet niskaan siellä diilerin majassa, jotta sain tapon oikeissa kuteissa. Ja sitten vaan kirvestä ohimoon, sweeeett. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Toiveissa vanhojen pelien HD-julkaisu...

Toiveesi toteutukoon. 1. helmikuuta Euroopassa.

Kaikesta muusta mitä raapustit olen täsmälleen samaa mieltä. Itsekin pelasin hardilla ja kaikki instinct avut poissa, ja kaipasin isompia kenttiä, joissa valepuvuilla olisi oikeasti ollut merkitystä. Nyt peli pakottaa kyykkimään suojissa, vaikka valepuku löytyisikin. No, kyllä se SA pelin hieman bugisesta arvostelusysteemistä huolimatta jokaisesta kentästä Countdownia lukuunottamatta napsahti.

Täytynee tuo HD-collection hommata... vaikka omistankin jo edelliset osat kaksin kappalein, sekä ps2:lle että PC:lle :D
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Itse olen pelannut nyt läpi normaalilla ja hardilla ja platina trophykin on ansaittu. Hyvä peli jonka pilaa tuo valeasu systeemi. No onneksi siihen on tulossa päivitys.

Onkos tietoa, milloin tällainen päivitys on sitten tulossa? Tilasin nimittäin tämän pelin ja se ei kerennyt saapua (Briteistä) vielä jouluksi ja lisäksi tässä on joulun aikaan muitaki pelejä työn alla, joten voisin hyvinkin jaksaa odotella viikon tai pari, jos se päivitys kerkeäisi siinä ajassa ilmestyä.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Onkos tietoa, milloin tällainen päivitys on sitten tulossa? Tilasin nimittäin tämän pelin ja se ei kerennyt saapua (Briteistä) vielä jouluksi ja lisäksi tässä on joulun aikaan muitaki pelejä työn alla, joten voisin hyvinkin jaksaa odotella viikon tai pari, jos se päivitys kerkeäisi siinä ajassa ilmestyä.

Päivityksen pitäisi olla jo tullut.

Console Patch 1.02 (live for EU/US with patch notes) - Eidos Forums

- Increased game stability that will prevent crashes leading to loss of save data.
- Contracts Mode is now accessible without downloading or entering an access code. [PS3 only]
- The disguise parameters on ‘Professional’ difficulties have been tweaked.
- Displayed high scores are now selected from all difficulty levels.
- Players are no longer ‘spotted’ during the end cutscene of the ‘train station’ checkpoint in Run For Your Life.
- Using ‘sleeping pills’ in Contracts mode will now be listed as ‘Accident’ rather than ‘bare hands’ as the weapon used.
- Numerous network and GUI improvements for Contracts Mode.
- Train Station Spotted bug fixed.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]


Hienoa! Mitäs tuo "parametrien tweekkaus" nyt käytännössä sitten tarkoittaa? Spottaako saman asun omaavat kolleegat salamurhaajamme edelleen yliluonnollisen helposti?

EDIT: Jees, ainakin yksi tyyppi tuolla Eidoksen foorumilla totesi, että valeasut ovat nyt ainakin "riskittömämpiä", entä 47:n oma puku. Eli nyt niistä on ainakin jotain hyötyä, eikä päinvastoin.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Hienoa! Mitäs tuo "parametrien tweekkaus" nyt käytännössä sitten tarkoittaa? Spottaako saman asun omaavat kolleegat salamurhaajamme edelleen yliluonnollisen helposti?

EDIT: Jees, ainakin yksi tyyppi tuolla Eidoksen foorumilla totesi, että valeasut ovat nyt ainakin "riskittömämpiä", entä 47:n oma puku. Eli nyt niistä on ainakin jotain hyötyä, eikä päinvastoin.
Itse olen pelannut vain tuon patchin ilmestymisen jälkeen ja kyllä se valeasusysteemi silti pistää nyppimään. Kenttien koko ja eri ryhmiin kuuluvien vihujen vähyys tekee sen ongelman. Jos vihulla ei olisi yliluonnollisia kykyjän spotata pelaaja, vaikka olisi missä asussa, tehtävät olisivat ihan läpihuutoja.

Järjenvastaisista ärsyttävyyksistä esimerkkinä seuraava tilanne:
Olet itse poliisiasussa ja pyrit alueelle, missä kohde sijaitsee, mutta sitä vartioi poliisi eikä ohi pääse huomaamattomasti (paitsi instinctillä, mutta se on minun papereissani huijaamista). Vieressä on reitti, josta pääsee livahtamaan, mutta siellä pyörii kokki tupakalla. No, ei kai siinä mitään, miten se kokki valeasusi läpi näkisi tai ylipäänsä kiinnostaisi? No, kyllähän se näki. Huutelikin vielä "I see right through your disguise!".

Ei siis kannata pitää peliä minään mestarillisena salamurhaajapelinä, vaan enemmänkin mielikuvitusta ja ajoitusta vaativana puzzlena. Varsin viihteellisenä sellaisena toki.

Ja se contracts-moodi vaikuttaa todella mielenkiintoiselta ja hauskalta. Kokeilin tänään nopsaan tehdä omaa tehtävää ja kerrankin saa todella käyttää hoksottimiaan ja mielikuvitusta. Vielä kun saisi hyvän porukan, jonka kesken ottaa skabaa noissa haasteissa.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Läpi meni että heilahti. Jätti jälkeensä melko ristiriitaiset fiilarit.

En ennen ostoa ollut juurikaan peliin perehtynyt, kuitenkin kaikki aikaisemmat Hitmanit on kaikki pelattu. Ylivoimaisesti eniten kyrsi läpi koko kampanjan tuo valeasusysteemin täysi kuseminen, mistä näköjään moni muukin on kommentoinut. Viimeistään siinä vaiheessa meinas hiukset pudota päästä kun siihen keltaiseen kokokroppakortsuun pukeutuneet tutkijat spottas valeasuisen pelaajan kymmenien metrien päästä. Samaten ne sisäsiittoiset, kaikki toisensa tuntevat vartijat/poliisit olivat kyllä ihan perseestä. Monesti oli aivan sama edetä ilman valeasua. Vanhemmissa Hitmaneissa oli juuri siistiä kun vaivalla sait juuri vaikka kissalan pojan listittyä ja tältä vaatteet vietyä, jonka jälkeen sai suht rennosti tutkia paikkoja ja tarkkailla tilanteita katseista välittämättä. Tässä jouduit jatkuvasti kykkimään jossain piilossa. Instinct-ominaisuudesta en viitsi sanoa kuin yhden sanan: naurettava.

Lisäksi nyppi tosiaan nuo pakenemistehtävät ja "tehtävät" jotka kestivät 1,5 minuuttia (aavikko & vaatekauppa). Vähän turhan tarinapainoitteinen oli myös, aiemmat osat ovat keskittyneet melko irrallisiin ja toisistaan selvästi eroaviin salamurhatehtäviin, mikä on ollut mielestäni paljon parempi vaihtoehto. Tarina oli lisäksi melko susi.

Narinoista huolimatta ihan pelattava peli ja paljon hyvääkin oli. Hienonnäköinen ja tunnelma oli parhaissa salamurhatehtävissä jopa todella hyvä.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Tällainen hieno video löytyi kotakusta, sisältää hauskoja juttuja absolutionista kun tarkoituksella pelleillään systeemin kanssa. Saa stealth-systeemin näyttämään aika tyhmältä ajoittain. Sisältää järjenvastaisia älyttömyyksiä. :D
man hitting 101
(voi sisältää pieniä juonispoilereita koska näytetään cutscenejä)
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Pelattu kertaalleen läpi normalilla ja kyllä kolahti meikäläiseen tämä peli kovaa. Täytyypi nostaa vaikeustasoa ja pelata toisen kerran läpi ja jos siinä samalla sais kerättyä ton 1000G täyteen.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Nyt on tämäkin peli aloitettu tuossa toissa päivänä. Hardilla lähdin pelaamaan ja haastetta tuntuu olevan aikalailla sopivasti; jos alat räiskimään, todennäköisesti kuolet melko äkkiä, joten hiiviskelyyn "pakotetaan".

Yksi kysymys vain... Kentissä R1:llä Instinctiä käyttäessä näkyy usein keltaisella kaikenlaisia pudotettavia kuormia sun muita, joilla voisi aiheuttaa "onnettomuuden" kohteelle. Mutta en ole vielä kertaakaan löytänyt mitään vipua tai vastaavaa, jolla nämä kuormat saisi alas. Tarkoittaako se kuorman yläpuolella keltaisena kiiltävä "lukko" sitä, että siihen pitäisi ampua, jotta se putoaa? Mutta silloinhan kaikki näkee/kuulee, vaikka ampuisinkin äänenvaimennetulla aseella.

Ja sit toinen juttu... Miten noita kohteita voi vaikkapa myrkyttää? Challengeissa näkyy esim. siinä strippiklubi-tehtävässä, että kohteen voi nirhata vaikkapa myrkytetyllä tupakalla tai juomalla.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Yksi kysymys vain... Kentissä R1:llä Instinctiä käyttäessä näkyy usein keltaisella kaikenlaisia pudotettavia kuormia sun muita, joilla voisi aiheuttaa "onnettomuuden" kohteelle. Mutta en ole vielä kertaakaan löytänyt mitään vipua tai vastaavaa, jolla nämä kuormat saisi alas. Tarkoittaako se kuorman yläpuolella keltaisena kiiltävä "lukko" sitä, että siihen pitäisi ampua, jotta se putoaa? Mutta silloinhan kaikki näkee/kuulee, vaikka ampuisinkin äänenvaimennetulla aseella.
Kyllä. Äänenvaimennetulla aseella ammut vaan ketjuun, niin kuorma tipahtaa. Äänenvaimennetusta aseesta kuulee vain luodin osumispaikan (kätevä kikka muuten harhauttaa vartijoita, jos ei pulloja tai tiiliä tahdo löytyä) ja jos kukaan ei näe sinua ase esillä ampumassa, ei kukaan sinua epäilekään. Näissä tilanteissa täytyy siis olla yksin/piilossa niin, etteivät muut sinua näe (esim. suojassa aidan takana). Jos tahdot lisää haastetta niin voit meikäläisen ja monen muun tavoin ottaa vielä nuo instinctin keltaiset viivat ja muut turhat ominaisuudet pois ;)

Ja sit toinen juttu... Miten noita kohteita voi vaikkapa myrkyttää? Challengeissa näkyy esim. siinä strippiklubi-tehtävässä, että kohteen voi nirhata vaikkapa myrkytetyllä tupakalla tai juomalla.

Ensin täytyy tietysti löytää kentästä se myrkkyputeli. Sitten pienen havainnointikierroksen jälkeen jostakin kentän sopukasta löytyy aina lasi tai muu vastaava, josta kohde käy aika ajoin siemaisemassa hörpyn. Kun menet (myrkky taskussasi) lasin viereen, ilmestyy myrkyttämisen vaihtoehto esiin. Tätäkään et tietysti tahdo muiden näkevän, eli jonkinlainen harhautus ympäröiviin ihmisiin on paikallaan.
 
Ylös Bottom