Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hitman: Absolution

Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

No hoi.. Miten tässä pystyy vaan tainnuttamaan kohteen edellisten osien tapaan esim. ruiskulla tms.?.. Ei ois tarpeen todellakaan kaikkia ottaa pois päiviltä.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Pystyyhän ne tainnuttamaan ainakin käsin selän takaa...

Taitaa alkaa neljäs tai viides tehtävä, loistava ollut tähän asti: vain kohteet tapettu, laukaustakaan en ole prologin jälkeen ampunut. Hard-vaikeustaso tuntuu aika sopivalta ainakin ensimmäiselle pelikerralle.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

No hoi.. Miten tässä pystyy vaan tainnuttamaan kohteen edellisten osien tapaan esim. ruiskulla tms.?.. Ei ois tarpeen todellakaan kaikkia ottaa pois päiviltä.
Ainut tapa tainnuttaa on lähestyä takaa ilman asetta ja painat nappia joka siihen näytölle tulee, tämän jälkeen sitä nappia pitää rämpyttää hetken aikaa kunnes uhri taintuu.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Vielä kun en ole päässyt pelaamaan, niin kysäisenpäs uteliaisuudesta: Miten vaikeusasteet tässä eroavat toisistaan? Aiemmissahan vaikeustasot lähinnä vaikuttivat tallennusten määrään, osuman kestävyyteen ja kartassa kerrottuun informaatioon. Kaikki aikaisemmat Hitmanit läpi pelanneena Silent Assassin -ratingilla (okei on siel pari Professionaliakin kun joku on failannut) varmaan uskaltaa aloittaa suoraan Hardilla? Uskallan kuitenkin odottaa enemmän kädestä ohjattua toimintaa kuin edellisissä osissa...
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Tämä on ensimmäinen Hitmanini ja pelaan suoraan Hardilla, se on ainakin toistaiseksi (7. tehtävä) ollut erittäin sopiva: olen kyllä hinkannut useita tehtäviä alusta alkaen monia monia kertoja, kun en ole halunnut tappaa tai kärähtää, mutta ei se ainakaan vielä ole muuttunut turhauttavaksi. Lisäksi on vielä kaksi vaikeustasoa, jotka lisäävät vihollisten määrää ja poistavat vinkit ja intuition, jolla aistii viholliset seinien läpi ja voi auttaa vähän valeasun kanssa mennessä.

Hiukan tuo bugailee ainakin minulla: parissa tehtävässä on käynyt niin, että vartijoiden toiminta ei ole lähtenyt käyntiin vaan ovat seisseet paikallaan tekemättä skriptattuja toimintojaan jolloin etenemismahdollisuudet ovat olleet tappamatta olemattomat. Siihen on kyllä auttanut uudelleen käynnistäminen.

Miellyttävän vaikea ja monipuolinen, vähintään Dishonoredin tasoinen hiiviskely, joitain tosi upeita juttuja tullut jo vastaan.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Vielä kun en ole päässyt pelaamaan, niin kysäisenpäs uteliaisuudesta: Miten vaikeusasteet tässä eroavat toisistaan? Aiemmissahan vaikeustasot lähinnä vaikuttivat tallennusten määrään, osuman kestävyyteen ja kartassa kerrottuun informaatioon. Kaikki aikaisemmat Hitmanit läpi pelanneena Silent Assassin -ratingilla (okei on siel pari Professionaliakin kun joku on failannut) varmaan uskaltaa aloittaa suoraan Hardilla? Uskallan kuitenkin odottaa enemmän kädestä ohjattua toimintaa kuin edellisissä osissa...

Enpä tiedä onko tuossa hirveästi "kädestä ohjaamista", melkein päinvastoin. Itse tosin nyt PC:llä olen pelannut läpi hardilla joka vaikuttaa juuri sopivalta vaikeustasolta, tosin ei expert siitä kai kauheasti eroa. En ole juuri muita kokeillut kuin hardia paitsi contracteissa puristia ja experttiä.
Expert muuten sama kait kuin hard paitsi ei checkpointteja (jotka ovat muutenkin vähän tyhmiä). Purist on sitten oma lukunsa = "no help, no guides, no UI, only a crosshair"

Asiat joihin vaikeustaso vaikuttaa on ainakin instinctin regenerointi ja määrä (puristilla ei laisinkaan), instinctin tarjoamat vinkit, vihujen reaktionopeus, vihujen määrä tasoilla (hardilla ainakin lisää vihuja), ja ne puolivälicheckpointit.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Ei ole ainakaan tuntunut kädestä ohjaamiselta, hyvin vapaasti on saanut/joutunut tappotavat etsimään. Välillä on menty narulla ja sitten aina kokeiltu vähän erikoisempia tapoja, kun on vaan löytynyt.

Paras hengenlähtötapa on tähän mennessä (9. tehtävä) ollut

Mason McCreaydylla, joka grillailee jenginsä kanssa Shaving Lenny -tehtävässä: sabotoin sähköjohdon ja kun Mason meni kuselle johtojen päälle, tuli miehelle vähän feedbackia.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Joo nyt on muutama tehtävä takana, tällä hetkellä menossa tossa "Run for your life" tehtävässä, jota esiteltiinkin trailereissa. Mutta mitä helvettiä tuo uusi ranking systeemi on??! Viime kentässä kukaan ei spotannut mua, en tappanut ketään, ja tyrmäsin (en tappanut!) yhden vartijan ja varmistin ettei kukaan myöskään löytänyt tajutonta ruumista. MISSÄ ON MUN SILENT ASSASSIN? Eikö oikeasti sitäkään saa enää, jos yhden jätkän tyrmää? Alkaa mennä jo naurettavaksi.

Ja tuosta Terminus tjsp. tehtävän lopusta, aivan fataali virhe pelintekijöiltä:
47 ei failaa murhayrityksessä koskaan, ei koskaan, vaikka kohde olisikin 3 metriä korkea lihaskimppu.

Niin, ja ekasta tehtävästä eli tutoriaalista:
Onko niitä neljää Victoriaa vartioivaa jätkää edes mahdollista jättää tappamatta?
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Niin, ja ekasta tehtävästä eli tutoriaalista:
Onko niitä neljää Victoriaa vartioivaa jätkää edes mahdollista jättää tappamatta?

Käsittääkseni ei ole, koska kyseisessä kohdassa halutaan vain esitellä tuota point shooting -systeemiä. :)
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Eilen pääsin Absolutionin kimppuun ja foorumilla olleiden viestien perusteella olis asennoitunut vähän epäilevästi.
Mutta mitäs mitäs!?? Kyllä tämä on mielestäni aivan ehtaa Hitmannia pienillä parannuksilla.....no joo, tuo intuitio toiminto on ehkä vähän kyseenalainen, mutta muuten on aivan mahtava peli.
Tämän parissa tulee vietettyä aikaa ja paljon :D
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Ja tuosta Terminus tjsp. tehtävän lopusta, aivan fataali virhe pelintekijöiltä

No ei välttämättä. Kun olet Decontamination-osassa ja hiippailet erään kyseisessä tehtävässä olevan huoneen lävitse, katso televisiota niin saat käsityksen siitä, mitä mainitsemasi Terminus-tehtävän lopussa tapahtui.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Paras hengenlähtötapa on tähän mennessä (9. tehtävä) ollut

Mason McCreaydylla, joka grillailee jenginsä kanssa Shaving Lenny -tehtävässä: sabotoin sähköjohdon ja kun Mason meni kuselle johtojen päälle, tuli miehelle vähän feedbackia.

Kyseinen kohta valitettavasti bugaa PC:llä, eikä anna mahdollisuutta interaktioon jollei kohde ole ihan vieressä. Kerran sain sen toimimaan mutta muuten peli käyttäytyy kuin koko mahdollisuutta olisi olemassakaan. :(

Joo nyt on muutama tehtävä takana, tällä hetkellä menossa tossa "Run for your life" tehtävässä, jota esiteltiinkin trailereissa. Mutta mitä helvettiä tuo uusi ranking systeemi on??! Viime kentässä kukaan ei spotannut mua, en tappanut ketään, ja tyrmäsin (en tappanut!) yhden vartijan ja varmistin ettei kukaan myöskään löytänyt tajutonta ruumista. MISSÄ ON MUN SILENT ASSASSIN? Eikö oikeasti sitäkään saa enää, jos yhden jätkän tyrmää? Alkaa mennä jo naurettavaksi.
Et voi saada "silent assassinia", jollei ole kohdetta tapettavana. Niin se vain on. Tällaisessa tapauksessa paras mitä voit saada on shadow. Tappotehtävässä vihuja voit toisaalta tainnuttaa vaikka kuinka monta ja saada silti SA:n kunhan piilotat ruumiit.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Kyseinen kohta valitettavasti bugaa PC:llä, eikä anna mahdollisuutta interaktioon jollei kohde ole ihan vieressä. Kerran sain sen toimimaan mutta muuten peli käyttäytyy kuin koko mahdollisuutta olisi olemassakaan. :(

Liekö kyse samasta kuin minulla, koska ihmettelin aluksi aivan samaa, mutta
johdon irroittamiseen tarvitaan jakoavain, joka löytyy siitä johdon vierestä tynnyrin päältä. Jakoavaimen kanssa se suostuu irrottamaan johdon ja sen jälkeen myös tunnistaa vivun väännettäväksi. Kokeile.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

No ei välttämättä. Kun olet Decontamination-osassa ja hiippailet erään kyseisessä tehtävässä olevan huoneen lävitse, katso televisiota niin saat käsityksen siitä, mitä mainitsemasi Terminus-tehtävän lopussa tapahtui.
Onkohan tuosta mitää viteota tai joku kertomuksen laittaa et mitä tapahtui?
Yllätti minutkin toi, mutta toisaalta->
Herra 47:han ei ole mikään superihminen vaan huippukoulutettu vakooja/salamurhaaja. Toisaalta vaikutti tarinassa myös siltä että ei se enään ollut niin hyvä mitä aikasemmin, lienee vanhus tulossa?

Mutta nytten on Absolution pelattu läpi ja fiilikset ovat vähän kaksijakoiset, peliä piti kyllä hyvänä mutta noi aikasemmassa viestissäni vaivaneet "viat" pakottivat meikää nössöilee urakalla... No kokeilee seuraavan pelaamisen vaikeamalla vaikeusasteella.

Ehkä tässä myös häiritsi se että ei annettu esim vartioiden vaatteilla pällistellä kohdella parin metrin päästä(jossain tehtävissä) vaan toiset vartiat alkoivat epäilemään... Toisaalta sehän on sitä realismia että toiset vartiat epäilevät "uutta" naamaa vartoissa mutta ei niinkään jos olet kokko esim.

Kuitenkin myös musiikit eivät nousseet Blood Moneyn tasolle ja eikä fiilis, jostain syystä vaikka esim pelattavuus/ohjattavuus oli eri planeetalta.

Hyvä peli kaikki tyyni mutta jotenkin noi bugit(omasta mielestäni) ja musiikki/tunnelma eivät nousseet sille tasolle mitä siltä odotti loistavan Blood Moneyn jälkeen mutta jokatapauksessa tästä on loistava jatkaa, harmi vain kun herra 47 tuli myöhään tällä konsolisukupolvelle.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Onkohan tuosta mitää viteota tai joku kertomuksen laittaa et mitä tapahtui?

Jos olet pelannut pelin läpi, niin minusta oli aika selvää ettei pärjännyt, kun Sanchez oli sen tytön lailla jonkinlainen superihminen, minkä lisäksi hieman epäonnistuneiden kokeiden seurauksena kärsi gigantismista (Death Factorysta löytynyt ääninauha kertoi tämän). Lisäksi Fight Night -tehtävä näyttää Sanchezin toiminnassa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Itse olen pelannut nyt läpi normaalilla ja hardilla ja platina trophykin on ansaittu. Hyvä peli jonka pilaa tuo valeasu systeemi. No onneksi siihen on tulossa päivitys.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Nyt täytyy vähän valittaa pelistä, joka on ollut muuten erinomainen. Eli sanotaan se, minkä aika moni muukin on sanonut: checkpoint-systeemi on surkea. Minua ei niinkään haittaa spawnaavat viholliset, vaan se että checkpointteja ei ole tai ne on aivan pirun vaikeasti löydettävissä, mikä tarkoittaa yhden virheen seurauksena sitä, että koko juuttaan kenttä on pelattava alusta lähtien. Tein Attack of the Saints Receptionin toistakymmentä kertaa Hardilla, ja kun lopulta sain kaiken muun toimimaan, se viimeinen vartija onkin sitten aika hankalassa paikassa. Lopulta meni hermot ja vaihdoin Easylle ja "juoksin" kentän läpi.

Eikö checkpointin kuulu tällaiseen kannustaa? Pelaamaan vaikka miten isoja lohkoja uudestaan ja uudestaan, kuuntelemaan toistuvasti samat jorinat ja turhautumaan? Pahin vika on se, että miten tuossa uskaltaa pelin loppupäässä enää lähteä tutkimaan mitään tai etsiä vaihtoehtoisia tappotapoja, kun se vaatii vartijoita täynnä olevan kentän kiertämistä?

Äärimmäisen typerä systeemi, joka pilaa muuten loistavan pelin - eikä minulla ole edes valitettavaa valeasuista, ne tuovat sopivan vaikeuslisän. Checkpointit ovat vain sadismia.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Nyt täytyy vähän valittaa pelistä, joka on ollut muuten erinomainen. Eli sanotaan se, minkä aika moni muukin on sanonut: checkpoint-systeemi on surkea. Minua ei niinkään haittaa spawnaavat viholliset, vaan se että checkpointteja ei ole tai ne on aivan pirun vaikeasti löydettävissä, mikä tarkoittaa yhden virheen seurauksena sitä, että koko juuttaan kenttä on pelattava alusta lähtien. Tein Attack of the Saints Receptionin toistakymmentä kertaa Hardilla, ja kun lopulta sain kaiken muun toimimaan, se viimeinen vartija onkin sitten aika hankalassa paikassa. Lopulta meni hermot ja vaihdoin Easylle ja "juoksin" kentän läpi.

Eikö checkpointin kuulu tällaiseen kannustaa? Pelaamaan vaikka miten isoja lohkoja uudestaan ja uudestaan, kuuntelemaan toistuvasti samat jorinat ja turhautumaan? Pahin vika on se, että miten tuossa uskaltaa pelin loppupäässä enää lähteä tutkimaan mitään tai etsiä vaihtoehtoisia tappotapoja, kun se vaatii vartijoita täynnä olevan kentän kiertämistä?

Äärimmäisen typerä systeemi, joka pilaa muuten loistavan pelin - eikä minulla ole edes valitettavaa valeasuista, ne tuovat sopivan vaikeuslisän. Checkpointit ovat vain sadismia.

Täysin samaa mieltä checkpointeista, roskiin koko systeemi ja vanha esim. 3 tallennusta kentässä mekanismi tilalle. Äärimmäisen turhauttavaa aina kiinni jäädessään aloittaa koko kenttä alusta. Valeasuista olen tosin eri mieltä; sekin systeemi on minusta täysin rikki. Uusi systeemi käytännössä pakottaa pelaajan kyykkimään nurkkien takana ja estää kenttien vapaan tutkimisen. Vaikka valeasu on alueelle sopiva, niin eikös heti ne kusimutterit huomaa, ettet olekaan se sama kaveri, joka eilen oli töissä. Minulle olennainen osa Hitman-pelisarjaa oli se, että alueita sai tutkia helposti ja vapaasti, kunhan valeasu oli oikea. Nyt sekin sitten vesitettiin täysin. Nurkkien ja aitojen takana kyyhöttäminen on nyt vain...tylsää.
 
Ylös Bottom