"....eikä sitä faktaa voi kiistää, etteikö jokaisesta ostetusta kopiosta menisi jonkinlainen prosentti kahisevaa vihaisen kahelin taskuun."....."rahoitat tavallaan tekoja ja toimintaa, jolla ei pitäisi olla minkäänlaista jalansijaa nyky-yhteiskunnassa."
Neutraalia ja rakentavaa. Tässä vaiheessa, kun tuosta Rowlingin väitetystä törkeydestä on juttua peliin liittyen niin käsittämättömän paljon, pakko kysyä, mihin tuolla tarkalleen viitataan? Mielestäni olen lukenut kaiken mitä Rowling on sanonut tuohon trans-aiheeseen liittyen, ja en vain mitenkään saa sieltä mitään, mikä olisi edes lievästi kontroversaalia. Toki sellaista etteivät kaikki ole samaa mieltä, muttei todellakaan sellaista minkä sanomisen julkisesti pitäisi olla kiellettyä yhtään keneltäkään.
Tuntuu että nykyään, yksinkertainen mielipide, että ihmis-biologia on olemassa, ja se ei ole täysin triviaalia, on jokin ääri-aate. Tämä kehitys on tapahtunut uskomattoman nopeasti, ja tuntuu että moni ihminen kokee, että tässä asiassa on oltava tarkalleen sitä yhtä mieltä, tai syyllistyy suunnilleen rikokseen. Itse rakastan Rowlingin luomaa Harry Potter-maailmaa kovasti. Eikä siihen voi vaikuttaa mitenkään mikään mitä Rowling sanoisi, vaikka hänen kanssaan pitkälti eri mieltä yhteiskunnallisista asioista olenkin. Kaikki tekevät toki päätöksen omantuntonsa mukaan, jos harmittaa niin jättää pelin hyllyyn. Itse vaan en voi ottaa vakavasti, jos joku oikeasti sanoo, että Harry Potter-tuotteet pitäisi kokea jollain lailla kiistanalaisiksi Rowlingin henkilökohtaisten mielipiteiden takia. Enkä nyt väitä että arvostelija tuota mieltä olisi, mutta hämmentävän paljon tuollaisia ihmisiä on tähän peliin liittyvässä keskustelussa tullut vastaan. Oudoksi on maailma mennyt.