Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hogwarts Legacy

varmaan vois olla hyvä peli.. mut toimiiko jos ei ole yhtään potter lefaa tai kirjaa lukenut/nähnyt
Topicissa 21 sivua ja jokaiselle sivulle löytyy joku joka kysyy täysin samaa asiaa :D kiintiö täynnä tämän sivun osalta, onneksi olkoon voittajalle!

Hyvähän se on, että löytyy kiinnostusta.

Itsellä meni ylläolevan viestin spoilerin kohtaus ohitse, eli olen kaukana tietävistä tietäjistä, mutta ei fiilistä haitannut vaikka puoliso paljon kriittisemmällä fanisilmällä peliä pelaakin
 
Topicissa 21 sivua ja jokaiselle sivulle löytyy joku joka kysyy täysin samaa asiaa :D kiintiö täynnä tämän sivun osalta, onneksi olkoon voittajalle!

Hyvähän se on, että löytyy kiinnostusta.

Itsellä meni ylläolevan viestin spoilerin kohtaus ohitse, eli olen kaukana tietävistä tietäjistä, mutta ei fiilistä haitannut vaikka puoliso paljon kriittisemmällä fanisilmällä peliä pelaakin
Täytyy kritisoida, että sivulla 16 alkaa olla vasta asiaa pelin ennakkoon saaneiden arvostelijoiden linkkauksia, mutta sen jälkeen ei oikein mitään ihmeellisempiä kuin näitä "odotan perjantaita innolla" -tyylisiä viestejä, joten on aika hankala löytää kyllä mielipidettä.

Itsellä esim. ei ollut vielä äsken tiedossa, että pelin julkaisu on vasta huomenna(?). Luulin, että tämä peli on siis jo ulkona.

Olisi "hauska", jos näin tylysti vastailtaisiin myös kaikille näille "Miten tämä plus-jäsenyys oikein toimii" tai "mikä ihmeen ensisijainen konsoli"-kysymyksiin.
 
Peli on selvästi paremman näköinen. Leffoissa jo ikä painaa tietysti, vaikka ne sen aikaiseen tasoon nähden olivatkin tasokkaita.
 
Tämähän on jo pieni ilmiö, enkä usko että keskustelu pelistä hiljenee vielä pitkään aikaan.

Kasvoin tämän velhomaailman keskiössä. Isosti. Siltikään jostain syystä itselläni se sama taika ( :D ) ei ole näin vähän vanhempana palannut. On saman ikäluokan kavereita ja tuttuja joilla mm. ensimmäiset tatuoinnit olivat Potter-aiheisia, ja toisia joilla kotona satojen arvoisia HP Lego -settejä, koska nyt se on mahdollista. En sano että sarja olisi menettänyt mielessäni arvoaan, vaikka sitä innostusta ei ole samalla tavalla ollutkaan. Ehkä sain vain kokea sitä kaikkea tarpeeksi jo silloin.

Nyt on kuitenkin huolelliset harkinnat meneillään siitä että painanko liipaimisesta ostonapilla, ja annan julkaisun huuman viedä mukanaan. Tuntuu että se on jotain mitä mun kuuluisi tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy kritisoida, että sivulla 16 alkaa olla vasta asiaa pelin ennakkoon saaneiden arvostelijoiden linkkauksia, mutta sen jälkeen ei oikein mitään ihmeellisempiä kuin näitä "odotan perjantaita innolla" -tyylisiä viestejä, joten on aika hankala löytää kyllä mielipidettä.

Itsellä esim. ei ollut vielä äsken tiedossa, että pelin julkaisu on vasta huomenna(?). Luulin, että tämä peli on siis jo ulkona.

Olisi "hauska", jos näin tylysti vastailtaisiin myös kaikille näille "Miten tämä plus-jäsenyys oikein toimii" tai "mikä ihmeen ensisijainen konsoli"-kysymyksiin.
Myönnän sarkasmin ja pahoittelen aiheutunutta mielipahaa. Mielestäni tätä on aika monesti kysytty nimenomaan parilla viimesivulla niin sillä ihmettelen, että ei viitsitä vilkaista edes yhtä sivua taaksepäin.
Mites peli mahtaisi maistua ei niin Harry Potter fanille? Hehkutus on saanut harkitsemaan ostoa, nyt kun Dead Space meni läpi :D
Kysytään nyt uudestaan ja hieman eri tavalla, eli en ole mikään pötter fani enkä tiie tästä mittää. Mihii tätä vois verrata? Voisko ei harry pötter fani tykätä tästä? Vai meneekö koko idea ns pieleen kun ei ole koko konsepti tuttu?
No miltäs peli maistuu. Itse en ole potteristi, mutta leffat olen katsonut vain nähdäkseni mistä hype johtuu? Saakos tästä ei-potteristit mitään mielihyvää?
varmaan vois olla hyvä peli.. mut toimiiko jos ei ole yhtään potter lefaa tai kirjaa lukenut/nähnyt

ja hieman allergisoi tämä huispaus ja muu potter slangi? onko pelin kohderyhmä alla 10v vai sopiiko fossiileillekkin?
Ja tosiaan vastausten puute johtuu että pelin virallinen julkaisu huomenna.

Mä en ihan osta tota sun vertausta, että jos pyydät apua plus-jäsenyys topicissa, joka on yksi Sonyn kehittämä sekametelisoppa vs "en tykkää porkkanasta, mutta kannattaako maistaa porkkanakakkua". :D

Mutta vitsit sikseen, kuten jo aiemmassa viestissäni sanoin, mutta sivuutit niin HC-fanit saa enemmän iloa ja siitä hype syntynyt. Kirjoista tutut paikat saa mielikuville vastineen ja leffoja katsoneet pääsee koluamaan samoja lokaatioita, kun missä Potter seikkailee 100v päästä pelin tapahtumahetkestä.

Muutaman pelitunnin perusteella vähemmän perehtynytkin fani viihtyy ja oppii koko ajan uutta. Hyvä puoli ehdottomasti se, että jos kiinnostus herää esim. Jotain lokaatiota kohtaan niin tietoa löytyy varmasti uuden tiedon janoisille.

Pelimekaniikka tuntuisi olevan kunnossa, joten hyvät arvosanat ei tule pelkästä potter leimasta.

Gameplay trailereista saa aika hyvän kuvan, jos herättää kiinnostusta niin ehdottomasti hankintaan.


Tätä ei myydä kuin jenkeissä ja briteissä kaiketi. Mutta onpahan jumalaisen komia ohjain.


Näytä liitetiedosto 10651
Nykypäivänä näissä ei ole enää mitään aluekoodauksia? Melkein pitäisi kytätä ja laittaa tilaukseen rapakon takaa. Vihdoin tyylikäs pleikkariohjain!
 
Viimeksi muokattu:
Tuleva aamu ei lähdekkään käyntiin giganttikierroksella, kun halvinta hintaa PS5 versiolle tarjoilee omalla reitillä VPD. Vielä kuukausi sitten en aatellut että ostohousut nykästään jalkaan julkasupäivänä, mutta kyllä se on itsekin lähdettävä hogwartzeilee.
 
Kävit koulut silloin kun ei opetettu englantia? Wow
Aika tökerö kommentti. Mistäs sitä tietää vaikka kyseessä olisi henkilö kaksikielisestä kodista, jossa on puhuttu sekä suomea että ruotsia? Silloin voisi ruotsiksikin pelaaminen olla paljon miellyttävämpi skenaario kuin englanniksi pelin pelaaminen. En toki tiedä onko tällainen tilanne kyseessä, mutta et tiedä sinäkään.
 
Tänään olin lähdössä Deluxe Editionin hakemaan. Tuulettelin oikeen kunnolla, että pitkästä aikaa kuukausien tauon jälkeen tekee mieli pelata jotain. No Deluxehan oli joka puolelta myyty loppuun eikä normaalia suostuttu myymään. Peli jää nyt sitten ostamatta, kun into pelata katosi. :( Eikä tiedä monenko kuukauden päästä se tulee taas. Kyllä harmitti/harmittaa. Nyt näen pelin vain muovikotelona joka maksaa 70€ ja johon jää muovit päälle.
 
Tämähän on jo pieni ilmiö, enkä usko että keskustelu pelistä hiljenee vielä pitkään aikaan.

Kasvoin tämän velhomaailman keskiössä. Isosti. Siltikään jostain syystä itselläni se sama taika ( :D ) ei ole näin vähän vanhempana palannut. On saman ikäluokan kavereita ja tuttuja joilla mm. ensimmäiset tatuoinnit olivat Potter-aiheisia, ja toisia joilla kotona satojen arvoisia HP Lego -settejä, koska nyt se on mahdollista. En sano että sarja olisi menettänyt mielessäni arvoaan, vaikka sitä innostusta ei ole samalla tavalla ollutkaan. Ehkä sain vain kokea sitä kaikkea tarpeeksi jo silloin.

Nyt on kuitenkin huolelliset harkinnat meneillään siitä että painanko liipaimisesta ostonapilla, ja annan julkaisun huuman viedä mukanaan. Tuntuu että se on jotain mitä minun kuuluisi tehdä.
palpatine-star-wars.gif


Minulla Harry Potter -fanitus on ollut pikemminkin lapsuudesta asti parin vuosikymmenen aikana kasvanut trendi. Lapsena luin ensimmäisen kirjan ja katsoin ensimmäisen elokuvan. Tykkäsin, mutta ei siitä mitään sen kummempaa fanatismia seurannut, vaikka nostalgian kipinä jäikin elämään. Seuraava kosketus koko Harry Potteriin tuli vasta kun kaikki kirjat ja elokuvat oli jo ulkona ja minä itse reilu parikymppinen. Ei se vielä silloinkaan mitään maata mullistanut, mutta sittemmin sarjaan on kehittynyt joku side ja elokuvat on katsottu meillä useampaan kertaan. Kirjoja en ole vieläkään saanut aikaiseksi lukea yhtä enempää. Ja mainittakoon, että Ihmeotukset-sarjaa en henkilökohtaisesti lue edes samaan kaanoniin. Sen verran kuraa olleet.

Tätä taustaa vasten peli ainakin vielä noin 5 tunnin peluun jälkeen iskee täydellisesti. Sopivasti tuttua, mutta kuitenkin ajallisesti sen verran lähdemateriaalista irrotettuna, että pöytä on perusteellisesti siivottu sen painolastista. Tässä vaiheessa en edes odota mitään alkuperäisteoksiin verrattavaa tarinaa, vaan minulle riittää toistaiseksi, että saan tutkia maailmaa ihan vain tavallisena Tylypahkan oppilaana. Että jos jossain vaiheessa elämääsi odotit omaa kutsukirjettä Tylypahkaan, niin tämä on varmasti tähän mennessä paras tapa toteuttaa se unelma. Jatkosta en tietysti voi vielä sanoa mitään, kun vasta alkutahdit takana.
 
Ylös Bottom