Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Horizon Forbidden West

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4 ps5
Ilman day 1 patchia lähes 100 gigaa, hyvä että tuli hommattua lisää tilaa kun alkaa pelien koko räjähtämään käsiin :D


Jos numerot pitää paikkaansa niin kuinkakohan iso tämä peli sitten lopulta tulee olemaan? :D Katselin, että ykkösosan complete edition-paketti oli vain 48gigaa niin jatko-osan lähes tuplasti isompi koko pistää miettimään onko peli vain yksinkertaisesti massiivinen vai onko siellä jonkin muun syyn takia koko kasvanut noin paljon. Meinaa ei se ykkösosakaan lääniltään mikään ihan pikkuinen ollut.

- - -

Peli on muuten Game Informerin seuraavan kuun peli joten sieltä sitten varmaan lisää saadaan kuulla pelistä.
 
Jos numerot pitää paikkaansa niin kuinkakohan iso tämä peli sitten lopulta tulee olemaan? :D Katselin, että ykkösosan complete edition-paketti oli vain 48gigaa niin jatko-osan lähes tuplasti isompi koko pistää miettimään onko peli vain yksinkertaisesti massiivinen vai onko siellä jonkin muun syyn takia koko kasvanut noin paljon. Meinaa ei se ykkösosakaan lääniltään mikään ihan pikkuinen ollut.

- - -

Peli on muuten Game Informerin seuraavan kuun peli joten sieltä sitten varmaan lisää saadaan kuulla pelistä.

Mielenkiintoisempaa on se että jos ja kun tässä on käytetty Krakenia, niin miten iso PS4 versio tulee olemaan. Vai onko PS5 version assetit niin paljon enemmän tilaa vieviä.
 
Kohta ollaan siinä pisteessä että koko kovalevylle mahtuu enää vain 1 peli. Taitaa väistämättä kovalevyn laajennus tulla meikäläiselle pakolliseks jossain vaihees, nytki on enää 120gigaa jäljel nii siihen yks horizon nii se on siinä, jaksa koko ajan poistella. Sit on pelejä mitä pelaa "aina" eli niitä ikuisuuspelejä mitä en poista nii siel ei ikinä oo tarpeeks tilaa kun just yhelle tai kahelle ylimääräselle pelille. Noh, ompahan sitten "pakko" pelata ensin vanhat alta pois ku lyö uutta sisään.
 
Viimeksi muokattu:
Kohta ollaan siinä pisteessä että koko kovalevylle mahtuu enää vain 1 peli.
No ei se yhtäkkiä kuitenkaan 800 gigaan hyppää vaikka satagigaisia alkaa jo olemaankin :)

Mutta kyllähän nuo tallennustilat on aina olleet alimitoitettuja konsoleissa kun laitetaan se suunnilleen pienin välttävä sinne. Oikeastaan jopa onni että on edes teraiset näissä nykysukupolven laitteissa kun ottaa huomioon että ovat muuten kalliimpaa kamaa kuin perinteiset kovalevyt. Jos olisivat jatkaneet perinteisten kanssa niin olisi niissä varmaan vähintään 2 teraa ollut, luultavasti jopa kolmekin. Tai ehkä olisivat säästäneet sittenkin ja olisi ollut joka tapauksessa vain tera, mistäpä näitä tietää.
 
Gameinformerilta uusia kuvia, jestas että on upean näköinen peli.



FHPTxSTWQAAi-rf

FHPTymeXoAApHX0

FHPTzqeXEAIH6mr
 
Alkan nyt kyl jurppii toi molempien ps5/series x tilantarve defaulttina ja next generation pelit jotka ei käynnisty kuin sisäisiltä.

Eipä tossa montaa peliä kyl kovolle pistetä jos alkaa olee koot 100-150 gigaa.

Lusätila vieläkin järkkykallista ja oikeastaan vähintään 2 teranen pitäisi lisätarvekkin olla niin itse ainakin menen pari vuotta ainakin ulkoisilla kovoilla jonne säilöö pelit joita ei just pelaa.

Aika nopsaan noi siirtyy kummiskiin takas sisäiselle verrattuna lataillen uudelleen kokonaan. Välillä puskee aika hitaasti noi serverit
 
No ei se yhtäkkiä kuitenkaan 800 gigaan hyppää vaikka satagigaisia alkaa jo olemaankin :)

Mutta kyllähän nuo tallennustilat on aina olleet alimitoitettuja konsoleissa kun laitetaan se suunnilleen pienin välttävä sinne. Oikeastaan jopa onni että on edes teraiset näissä nykysukupolven laitteissa kun ottaa huomioon että ovat muuten kalliimpaa kamaa kuin perinteiset kovalevyt. Jos olisivat jatkaneet perinteisten kanssa niin olisi niissä varmaan vähintään 2 teraa ollut, luultavasti jopa kolmekin. Tai ehkä olisivat säästäneet sittenkin ja olisi ollut joka tapauksessa vain tera, mistäpä näitä tietää.

No toi ny oli semmonen heitto vaan ja oliski se 800gigaa vapaana, mulla on 667,2gigaa käyttötilaa jostain 494.4gb games and apps, media gallery 317.2mb, saved data 9.30gb ja other 91.43gb. Et jee 1tb kovalevy josta tyyliin viedään heti puolet siivusta ja siihen tyyliin 5 peliä ja pari pienempää indie peliä, siinä on nyt sit semmonen huikeet 71.77gb vapaata., siihen ei menis ees tää horizon. Toki olis varaa nyt poistaa pari peliä josta vapautuis 90gb, mut se on sit just semmosta jatkuvaa venksaalmista et mitä nyt poistaa ja mitä ei. Noh tällä nyt on venskalttavaa, ite ainakin nyt odotan vuoden tai pari jos vaik hinnat laskis sopivalle köyhälle tasolle ja ostais samantien 2tb tai jotain. Siihen asti on nyt näin mentävä.
 
Toivottavasti tässä ei tuo maailma ole niin rajattu kuin 1 osassa, toivoisin melkeinpä uusimpien Assassins Creedien kaltaista vapautta niin pääsee kunnolla seikkailun makuun. Pelasin tässä joku aika sitten 1 osan DLC:n suoraan AC Odysseyn jälkeen ja kyllä se tuntui todella rajatulta.
 
Toivottavasti tässä ei tuo maailma ole niin rajattu kuin 1 osassa, toivoisin melkeinpä uusimpien Assassins Creedien kaltaista vapautta niin pääsee kunnolla seikkailun makuun. Pelasin tässä joku aika sitten 1 osan DLC:n suoraan AC Odysseyn jälkeen ja kyllä se tuntui todella rajatulta.
Mulla kävi sama homma, kun BOTW jälkeen pelasin tuon ekan osan. Toisessa kiipeät mistä vaan ja toisessa ei pienen kivenkään päälle meinannut välistä päästä hyppäämään. Toivottavasti jatko-osa oli tuossa mielessä vähän vapaampi. :)
 
Mulla kävi sama homma, kun BOTW jälkeen pelasin tuon ekan osan. Toisessa kiipeät mistä vaan ja toisessa ei pienen kivenkään päälle meinannut välistä päästä hyppäämään. Toivottavasti jatko-osa oli tuossa mielessä vähän vapaampi. :)

Gameplay videoista päätellen näin ei tule olemaan, samat keltaiset pylpyrät ja reunat siellä odottaa.
 
Itse taas en tykännyt uusimmissa AC-peleissä siitä kuinka jokaista tasaista pystysuoraa seinääkin pitkin pystyi oikomaan vaikka mitään jalan tai käden sijaa ei näkynyt alustassa. Tämä oli pois immersiosta ja siitä maailman tutkimisesta ja reittien kartoittamisesta mitenkä edetä, kun ei voinut ihan laput silmillä katsoa mapista lyhyintä reittiä päämäärään ja lähteä juoksemaan eteenpäin ilman huolen häivää mahdollisista esteistä matkalla.

Muistelin myös, että tässä jatko-osassa pitäisi olla kiipeily vapaampaa mitä se oli ykkösosassa ja näinhän se ainakin game directorin mukaan on:

Free Climbing Is Much Freer

While Horizon Zero Dawn’s open world let players explore plenty of nooks and crannies of its world to uncover secrets, reach new biomes, and more, the climbing traversal was rather limited, largely defined to specific areas with only one clear path to explore. Not anymore with Horizon Forbidden West, which will allow for more freedom to climb from ledge to ledge than before.

In terms of the traversal and the human combat, this was a point from Horizon Zero Dawn, where we wanted to improve the mechanics. And this [State of Play] is a showcase for that, to show you can now free climb anywhere in the world,” de Jonge said in an interview with IGN, noting that the way Forbidden West allows for free climbing actually changed during development.

“We hand annotated lots of the rocks, the cliffs, the mountain sides. But at some point, we changed that to an automatic system that just detects if there is a latch somewhere in the geometry,” he said.

“So now the entire world, everything is automatically annotated. That means you can climb anywhere,” he continued, noting that this will be somewhat limited inside settlements, where players also shouldn’t expect to fight, either.

“There is more hand-placed, controlled exploration going on there. But outside of the settlements, in the open world, you can climb anywhere.”

De Jonge clarified that what players saw in the State of Play - when Aloy’s Focus zeroes in on a few handholds on columns of dilapidated buildings - isn’t a sign that that’s the only structure people can climb. Rather, the Focus lets players get a better sense of where these grabable spots are.

“I think some people think that you have to [use the Focus] to be able to climb, but that's not true. This is just for light, for low light conditions, to be able to highlight them so you can actually see them better. But the player could climb anyway without having to ping.”
 
Itse taas en tykännyt uusimmissa AC-peleissä siitä kuinka jokaista tasaista pystysuoraa seinääkin pitkin pystyi oikomaan vaikka mitään jalan tai käden sijaa ei näkynyt alustassa. Tämä oli pois immersiosta ja siitä maailman tutkimisesta ja reittien kartoittamisesta mitenkä edetä, kun ei voinut ihan laput silmillä katsoa mapista lyhyintä reittiä päämäärään ja lähteä juoksemaan eteenpäin ilman huolen häivää mahdollisista esteistä matkalla.

Muistelin myös, että tässä jatko-osassa pitäisi olla kiipeily vapaampaa mitä se oli ykkösosassa ja näinhän se ainakin game directorin mukaan on:

Hmm mielenkiintoista nähdä miten tämä toimii, ainakin siinä yhdessä videossa minkä näin oli näitä keltaisia tarttumapitnoja, onko niitä vain tietyissä paikoissa vai miten tuo toimii niin vähän hankala sanoa. Aika sekavan oloinen selitys.
 
Itse toivon että on rajatusti ja hallitusti avautuva maailma, etenee juoni ja tekeminenkin tasaisemmin eteenpäin. Moni avoimen maailman peli hukkuu liian laajalle ulottuvaan sälään josta äkkiä tulee infoähky ja jää koko pelin eteneminen puolitiehen. Itellä tapahtuu varmaan 70% tuon tyylisistä peleistä..
 
Itse taas en tykännyt uusimmissa AC-peleissä siitä kuinka jokaista tasaista pystysuoraa seinääkin pitkin pystyi oikomaan vaikka mitään jalan tai käden sijaa ei näkynyt alustassa. Tämä oli pois immersiosta ja siitä maailman tutkimisesta ja reittien kartoittamisesta mitenkä edetä, kun ei voinut ihan laput silmillä katsoa mapista lyhyintä reittiä päämäärään ja lähteä juoksemaan eteenpäin ilman huolen häivää mahdollisista esteistä matkalla.

Muistelin myös, että tässä jatko-osassa pitäisi olla kiipeily vapaampaa mitä se oli ykkösosassa ja näinhän se ainakin game directorin mukaan on:
No ei se kummemmin immersiota luo nuo keltaiset tarkoin määritellyt paikatkaan mitä tässä ekassa oli. Eikä varsinkaan se, että aina ei pienemmän kivenkään päälle meinannut päästä hyppäämään.
 
No ei se kummemmin immersiota luo nuo keltaiset tarkoin määritellyt paikatkaan mitä tässä ekassa oli. Eikä varsinkaan se, että aina ei pienemmän kivenkään päälle meinannut päästä hyppäämään.
Ei ole toki räikeät keltaiset merkitkään paras tapa hoitaa tämä, mutta esimerkiksi Ghost of Tsushimassa ei ollut keltaisia merkkejä vaan sinne oli ikään kuin jätetty edellisten kiipeilijöiden toimesta ne kiipeilyvälineet merkaten mahdollisen reitin. Tuo on jo hieman immersiivisempi ratkaisu. Ja oikeastaan enemmänkin itseä haittaa juuri tuo toinen pointtini jos sitä pääsee mistä tahansa tarttumaan kiinni, niin se karsii juuri sitä seikkailun tuntua, kun pelaajan ei tarvitse muuta kuin katsoa mikä on linnuntietä lyhyin reitti määränpäähän ja lähteä talsimaan.

Onneksi tässä jatko-osassa nämä keltaiset viivat loistavat poissaolollaan niinkin pitkään kunnes pelaaja painaa focus-nappulaa jolloin ne ilmaantuvat näkökenttään. Näin ainakin vaikuttaisi olevan gameplay trailerin perusteella. Toivottavasti Aloy tarttuu myös kiinni seinään vaikkei näitä olisikaan highlightattu ensiksi fokuksen avulla vaan fokuksen käyttäminen oli sitten niin sanotusti viimeinen vaihtoehto jos pelaaja ei muuten näe mitään reittiä eteenpäin.

Trailerin perusteella grapple hook-kohdat taasen vaikuttaisivat olevan koko ajan näkyvissä keltaisina pallukoina. Mutta kaipa tuo ratkaisu on tehty pelattavuus mielessä. Nyt ainakin kun robottidinoja vastaan taistelee niin taistelun tiimellyksessä näkee heti mihinkä pääsee grapple hookkaamaan karkuun pitäen combatin momentin yllä kun ei tarvitse mitään focus-näppäimiä erikseen painella kesken combatin. Muistaakseni ykkösessä tuota näppäintä painaessa se efekti oli aika ärsyttävä joka varmaan entisestään korostuisi jos sitä combatissa joutuisi enemmänkin käyttämään.
 
Ei ole toki räikeät keltaiset merkitkään paras tapa hoitaa tämä, mutta esimerkiksi Ghost of Tsushimassa ei ollut keltaisia merkkejä vaan sinne oli ikään kuin jätetty edellisten kiipeilijöiden toimesta ne kiipeilyvälineet merkaten mahdollisen reitin. Tuo on jo hieman immersiivisempi ratkaisu. Ja oikeastaan enemmänkin itseä haittaa juuri tuo toinen pointtini jos sitä pääsee mistä tahansa tarttumaan kiinni, niin se karsii juuri sitä seikkailun tuntua, kun pelaajan ei tarvitse muuta kuin katsoa mikä on linnuntietä lyhyin reitti määränpäähän ja lähteä talsimaan.

Onneksi tässä jatko-osassa nämä keltaiset viivat loistavat poissaolollaan niinkin pitkään kunnes pelaaja painaa focus-nappulaa jolloin ne ilmaantuvat näkökenttään. Näin ainakin vaikuttaisi olevan gameplay trailerin perusteella. Toivottavasti Aloy tarttuu myös kiinni seinään vaikkei näitä olisikaan highlightattu ensiksi fokuksen avulla vaan fokuksen käyttäminen oli sitten niin sanotusti viimeinen vaihtoehto jos pelaaja ei muuten näe mitään reittiä eteenpäin.

Trailerin perusteella grapple hook-kohdat taasen vaikuttaisivat olevan koko ajan näkyvissä keltaisina pallukoina. Mutta kaipa tuo ratkaisu on tehty pelattavuus mielessä. Nyt ainakin kun robottidinoja vastaan taistelee niin taistelun tiimellyksessä näkee heti mihinkä pääsee grapple hookkaamaan karkuun pitäen combatin momentin yllä kun ei tarvitse mitään focus-näppäimiä erikseen painella kesken combatin. Muistaakseni ykkösessä tuota näppäintä painaessa se efekti oli aika ärsyttävä joka varmaan entisestään korostuisi jos sitä combatissa joutuisi enemmänkin käyttämään.
Eiköhän tuo focus highlightaa vaan ne samat tietyt paikat, josta vain ja ainoastaan voi kiivetä. Eipä tuossa mitään immersiota ole sen enempää. Mut toivotaan, että olisi edes vähän parempi tuossa jatko-osassa.
 
Ylös Bottom