HideoMiyamoto
Well-Known Member
Ilman day 1 patchia lähes 100 gigaa, hyvä että tuli hommattua lisää tilaa kun alkaa pelien koko räjähtämään käsiin
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Ilman day 1 patchia lähes 100 gigaa, hyvä että tuli hommattua lisää tilaa kun alkaa pelien koko räjähtämään käsiin
Jos numerot pitää paikkaansa niin kuinkakohan iso tämä peli sitten lopulta tulee olemaan? Katselin, että ykkösosan complete edition-paketti oli vain 48gigaa niin jatko-osan lähes tuplasti isompi koko pistää miettimään onko peli vain yksinkertaisesti massiivinen vai onko siellä jonkin muun syyn takia koko kasvanut noin paljon. Meinaa ei se ykkösosakaan lääniltään mikään ihan pikkuinen ollut.
- - -
Peli on muuten Game Informerin seuraavan kuun peli joten sieltä sitten varmaan lisää saadaan kuulla pelistä.
No ei se yhtäkkiä kuitenkaan 800 gigaan hyppää vaikka satagigaisia alkaa jo olemaankinKohta ollaan siinä pisteessä että koko kovalevylle mahtuu enää vain 1 peli.
Itsellä tulee tätä kuvaa katsellessa ainoastaan mieleen kuinka nastaa tulee olemaan hypätä tuosta alas ja leijailla sillä laskuvarjoa muistuttavalla vempaimella maan kamaralle Zeldan tyyliin.
No ei se yhtäkkiä kuitenkaan 800 gigaan hyppää vaikka satagigaisia alkaa jo olemaankin
Mutta kyllähän nuo tallennustilat on aina olleet alimitoitettuja konsoleissa kun laitetaan se suunnilleen pienin välttävä sinne. Oikeastaan jopa onni että on edes teraiset näissä nykysukupolven laitteissa kun ottaa huomioon että ovat muuten kalliimpaa kamaa kuin perinteiset kovalevyt. Jos olisivat jatkaneet perinteisten kanssa niin olisi niissä varmaan vähintään 2 teraa ollut, luultavasti jopa kolmekin. Tai ehkä olisivat säästäneet sittenkin ja olisi ollut joka tapauksessa vain tera, mistäpä näitä tietää.
Mulla kävi sama homma, kun BOTW jälkeen pelasin tuon ekan osan. Toisessa kiipeät mistä vaan ja toisessa ei pienen kivenkään päälle meinannut välistä päästä hyppäämään. Toivottavasti jatko-osa oli tuossa mielessä vähän vapaampi.Toivottavasti tässä ei tuo maailma ole niin rajattu kuin 1 osassa, toivoisin melkeinpä uusimpien Assassins Creedien kaltaista vapautta niin pääsee kunnolla seikkailun makuun. Pelasin tässä joku aika sitten 1 osan DLC:n suoraan AC Odysseyn jälkeen ja kyllä se tuntui todella rajatulta.
Mulla kävi sama homma, kun BOTW jälkeen pelasin tuon ekan osan. Toisessa kiipeät mistä vaan ja toisessa ei pienen kivenkään päälle meinannut välistä päästä hyppäämään. Toivottavasti jatko-osa oli tuossa mielessä vähän vapaampi.
Free Climbing Is Much Freer
While Horizon Zero Dawn’s open world let players explore plenty of nooks and crannies of its world to uncover secrets, reach new biomes, and more, the climbing traversal was rather limited, largely defined to specific areas with only one clear path to explore. Not anymore with Horizon Forbidden West, which will allow for more freedom to climb from ledge to ledge than before.
In terms of the traversal and the human combat, this was a point from Horizon Zero Dawn, where we wanted to improve the mechanics. And this [State of Play] is a showcase for that, to show you can now free climb anywhere in the world,” de Jonge said in an interview with IGN, noting that the way Forbidden West allows for free climbing actually changed during development.
“We hand annotated lots of the rocks, the cliffs, the mountain sides. But at some point, we changed that to an automatic system that just detects if there is a latch somewhere in the geometry,” he said.
“So now the entire world, everything is automatically annotated. That means you can climb anywhere,” he continued, noting that this will be somewhat limited inside settlements, where players also shouldn’t expect to fight, either.
“There is more hand-placed, controlled exploration going on there. But outside of the settlements, in the open world, you can climb anywhere.”
De Jonge clarified that what players saw in the State of Play - when Aloy’s Focus zeroes in on a few handholds on columns of dilapidated buildings - isn’t a sign that that’s the only structure people can climb. Rather, the Focus lets players get a better sense of where these grabable spots are.
“I think some people think that you have to [use the Focus] to be able to climb, but that's not true. This is just for light, for low light conditions, to be able to highlight them so you can actually see them better. But the player could climb anyway without having to ping.”
Itse taas en tykännyt uusimmissa AC-peleissä siitä kuinka jokaista tasaista pystysuoraa seinääkin pitkin pystyi oikomaan vaikka mitään jalan tai käden sijaa ei näkynyt alustassa. Tämä oli pois immersiosta ja siitä maailman tutkimisesta ja reittien kartoittamisesta mitenkä edetä, kun ei voinut ihan laput silmillä katsoa mapista lyhyintä reittiä päämäärään ja lähteä juoksemaan eteenpäin ilman huolen häivää mahdollisista esteistä matkalla.
Muistelin myös, että tässä jatko-osassa pitäisi olla kiipeily vapaampaa mitä se oli ykkösosassa ja näinhän se ainakin game directorin mukaan on:
No ei se kummemmin immersiota luo nuo keltaiset tarkoin määritellyt paikatkaan mitä tässä ekassa oli. Eikä varsinkaan se, että aina ei pienemmän kivenkään päälle meinannut päästä hyppäämään.Itse taas en tykännyt uusimmissa AC-peleissä siitä kuinka jokaista tasaista pystysuoraa seinääkin pitkin pystyi oikomaan vaikka mitään jalan tai käden sijaa ei näkynyt alustassa. Tämä oli pois immersiosta ja siitä maailman tutkimisesta ja reittien kartoittamisesta mitenkä edetä, kun ei voinut ihan laput silmillä katsoa mapista lyhyintä reittiä päämäärään ja lähteä juoksemaan eteenpäin ilman huolen häivää mahdollisista esteistä matkalla.
Muistelin myös, että tässä jatko-osassa pitäisi olla kiipeily vapaampaa mitä se oli ykkösosassa ja näinhän se ainakin game directorin mukaan on:
Ei ole toki räikeät keltaiset merkitkään paras tapa hoitaa tämä, mutta esimerkiksi Ghost of Tsushimassa ei ollut keltaisia merkkejä vaan sinne oli ikään kuin jätetty edellisten kiipeilijöiden toimesta ne kiipeilyvälineet merkaten mahdollisen reitin. Tuo on jo hieman immersiivisempi ratkaisu. Ja oikeastaan enemmänkin itseä haittaa juuri tuo toinen pointtini jos sitä pääsee mistä tahansa tarttumaan kiinni, niin se karsii juuri sitä seikkailun tuntua, kun pelaajan ei tarvitse muuta kuin katsoa mikä on linnuntietä lyhyin reitti määränpäähän ja lähteä talsimaan.No ei se kummemmin immersiota luo nuo keltaiset tarkoin määritellyt paikatkaan mitä tässä ekassa oli. Eikä varsinkaan se, että aina ei pienemmän kivenkään päälle meinannut päästä hyppäämään.
Eiköhän tuo focus highlightaa vaan ne samat tietyt paikat, josta vain ja ainoastaan voi kiivetä. Eipä tuossa mitään immersiota ole sen enempää. Mut toivotaan, että olisi edes vähän parempi tuossa jatko-osassa.Ei ole toki räikeät keltaiset merkitkään paras tapa hoitaa tämä, mutta esimerkiksi Ghost of Tsushimassa ei ollut keltaisia merkkejä vaan sinne oli ikään kuin jätetty edellisten kiipeilijöiden toimesta ne kiipeilyvälineet merkaten mahdollisen reitin. Tuo on jo hieman immersiivisempi ratkaisu. Ja oikeastaan enemmänkin itseä haittaa juuri tuo toinen pointtini jos sitä pääsee mistä tahansa tarttumaan kiinni, niin se karsii juuri sitä seikkailun tuntua, kun pelaajan ei tarvitse muuta kuin katsoa mikä on linnuntietä lyhyin reitti määränpäähän ja lähteä talsimaan.
Onneksi tässä jatko-osassa nämä keltaiset viivat loistavat poissaolollaan niinkin pitkään kunnes pelaaja painaa focus-nappulaa jolloin ne ilmaantuvat näkökenttään. Näin ainakin vaikuttaisi olevan gameplay trailerin perusteella. Toivottavasti Aloy tarttuu myös kiinni seinään vaikkei näitä olisikaan highlightattu ensiksi fokuksen avulla vaan fokuksen käyttäminen oli sitten niin sanotusti viimeinen vaihtoehto jos pelaaja ei muuten näe mitään reittiä eteenpäin.
Trailerin perusteella grapple hook-kohdat taasen vaikuttaisivat olevan koko ajan näkyvissä keltaisina pallukoina. Mutta kaipa tuo ratkaisu on tehty pelattavuus mielessä. Nyt ainakin kun robottidinoja vastaan taistelee niin taistelun tiimellyksessä näkee heti mihinkä pääsee grapple hookkaamaan karkuun pitäen combatin momentin yllä kun ei tarvitse mitään focus-näppäimiä erikseen painella kesken combatin. Muistaakseni ykkösessä tuota näppäintä painaessa se efekti oli aika ärsyttävä joka varmaan entisestään korostuisi jos sitä combatissa joutuisi enemmänkin käyttämään.