Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Horizon Forbidden West

Nyt rullaa lopputekstit ruudulla ja lopetus olis ollut hyvä ellei tekijät olisi sortuneet yhteen pahimmista perisynneistä minkä voi jatko-osan kanssa tehdä eli...
Tulee jotenkin Mass Effect -pelisarja mieleen

jossa olisi riittänyt, että taistellaan erilaisia avaruuspiraatteja ja -roskajoukkoja vastaan, mutta homma piti eskaloida ihan kunnolla.
 
Jos joku varusteita päivittäessä miettii, että mistä ne kaikki apex versiot pitäisi löytää niin ne löytää vain öisin joten ei muuta kuin lähimpään shelteriin skippaamaan aikaa ja sitten sen halutun koneen reviirille. Tuon kun sain tietää niin johan alkoi aseet päivittymään.
Kiitän tästä tiedosta. Vaikka viikko meni vastaukseen, niin on tässä viikon ollukin peli telakalla. Pitääpi käydä päivittää aseet tappiin asti, kunhan tässä tauon jälkeen käynnistelee taas peliä uudestaan.

Skannaus trophykin jäi saamatta vaikka mielestäni olen kaikki eri koneet skannannut. Toisaalta eipä tuo ole vielä pelin läpäisystäkään pystiä antanut.
Tarinan jos pelaa läpi, niin tätä trophyä ei voi enää välttämättä saada, koska niihin pitää skannata aave/spectre ja loppubossi. Ellei sit kaiva savea esiin ennen tuota tehtävää. Peli itsessään savettaa todella usein pelin etenemisen, kun käy katsomassa load savesta. Muille koneille löytyy kyllä open world spawneja.

Tuo lopputaistelu oli kyllä varsinkin mulle pettymys. Ei minkäänlaista haastetta. Perus koneistakin kobra tarjoaa suuremman haasteen
 
Tarinan jos pelaa läpi, niin tätä trophyä ei voi enää välttämättä saada

Tämä oli tiedossa ja tein vielä ennen viimeistä tehtävää uuden manuaali tallennuksen ihan varoiksi.
Kävi ilmi, että mä olin kuitenkin onnistunut jotenkin missaamaan perus grazerin joka on siinä skannaus listassakin ihan ekana.
Kai tuo johtui siitä kun se oli tuttu perus vihu niin tiesin mihin sitä pitää muutenkin ampua.

Tämä oli varsin mielenkiintoinen vertailu, mutta spoilereiden takia en suosittele katsomaan ennen kun peli on pelattu loppuun.

 
Tämä oli tiedossa ja tein vielä ennen viimeistä tehtävää uuden manuaali tallennuksen ihan varoiksi.
Kävi ilmi, että mä olin kuitenkin onnistunut jotenkin missaamaan perus grazerin joka on siinä skannaus listassakin ihan ekana.
Kai tuo johtui siitä kun se oli tuttu perus vihu niin tiesin mihin sitä pitää muutenkin ampua.

Tämä oli varsin mielenkiintoinen vertailu, mutta spoilereiden takia en suosittele katsomaan ennen kun peli on pelattu loppuun.



En kato (vielä) mutta vastaavia muistaki peleistä. On tultu siihen kun pelit näyttää paremmalta kun oikea elämä :p
 
Täytyy sanoo että paras peli sitten RDR2 pelin, jota olen pelannut. Alussa ajattelin että mikä ykkösosasta teki minuun vaikutuksen, mutta ei tarvinnut paljon pelata kun muistui mieleen. Tarina vaikuttaa hyvältä eikä koskaan tiedä mitä tulee tapahtumaan.

Itse pelaan norm tasolla ja sillä että kaikki näkyy kartalla. Jokainen vähän isompi kone tai kovempi ihmispomo on sellaisia että niitä vastaan tappelen jonku aikaa. 20-60min menee yhteen. Teen vähän kaikkea sieltä sun täältä sekaisin. Aika hidasta on mun eteneminen mutta toisaalta eihän tässä mitään kiirettä ole

38% tällä hetkellä
 
Tuossa nyt tuli vastaa joku romu keräily eri henkilöille..
yhdelle kerätään jotain reliikkejä ja yksi paikka on rinteessä ja siellä nippu ruostuneita tankkeja..
kaikki auottu ja skannerissa ei näy yhtään hohtavaa avattavaa luukkua ja kaikkea tarvittavaa ei ole löytynyt.. kävin myöhemminkin ja luukut hehkui taas mutta mitään uutta niistä ei löytynyt.. nyt taisi jäädä melko suuri tehtävä kokonaisuus jumiin..
 
Tuossa nyt tuli vastaa joku romu keräily eri henkilöille..
yhdelle kerätään jotain reliikkejä ja yksi paikka on rinteessä ja siellä nippu ruostuneita tankkeja..
kaikki auottu ja skannerissa ei näy yhtään hohtavaa avattavaa luukkua ja kaikkea tarvittavaa ei ole löytynyt.. kävin myöhemminkin ja luukut hehkui taas mutta mitään uutta niistä ei löytynyt.. nyt taisi jäädä melko suuri tehtävä kokonaisuus jumiin..
Jos tuo on se rinne jossa on paljon puiden oksia ja muuta tavaraa niin muistaakseni ne tankit oli yllättävän suurella alueella ja mullakin meni hetki löytää ne.
Muutamassa tankissa on myös kaks avattavaa luukkua ja ne tarvittavat kamat on moottoritilassa.
 
On tässä jotain oikein tehty sillä vaikka lopetus oli pieni pettymys niin nyt tekisi mieli jo aloittaa uusi tallennus hardilla vaikka mun taidoilla tuo taitaa olla aika itsemurha kun yleisen mielipiteen mukaan tämän normal on jo lähellä ykkösen hardia.
Äsken tuli verkkiksestä heitettyä vielä se collectors edition tilaukseen kun se tremortusk olikin videoissa paljon hienompi mitä myyntikuvissa ja onhan se näköjään myös aika massiivinen.
Sitten täytyy vaan päättää vienkö tuon levyversion paikalliseen vaihdossa joskus vai laitan tuon paketin mukana tulevan koodin tänne myyntiin halvalla.

Plussaa vielä pelin trophy listauksesta joka on hyvä esimerkki siitä miten tuo kuuluu hoitaa.
Joitakin varmaan ärsyttää kuinka helppo se on, mutta se saa pelaajan kokeilemaan hieman kaikkea ja jos sun olis pakko voittaa vaikka kaikki machine strike pelit niin mä en olisi pelannut sitä ollenkaan sillä jo tutoriaali oli melkein liikaa.
Mutta kun sun pitää voittaa vaan kaks tyyppiä kerran eli kaks lautaa niin päätin kokeilla ja pelasin mielelläni kaikkien beginner tason pelaajien kaikki laudat.
 
Mulla peli etenee hitaasti, mutta varmasti. Nyt noin 50% pelistä pelailtu, mutta pääjuonta on yhä paljon jäljellä, koska teen niin paljon näitä sivuhommiakin.

Muuten hard-taso on tuntunut edelleen ok:lta, mutta yhdellä Hunting Groundilla oli pakko madaltaa vaikeus normaaliin, kun "piiloiskut" ei tappaneet hardilla vihuja ekasta lyönnistä ja kahden lyönnin taktiikalla ei vaan päässyt parhaan tason aikarajaan. Jos olisi ollut sopivat varusteet piiloiskun vahvistamiseen, niin olisi varmaan mennyt hardillakin, mutten jaksanut jättää tuota odottamaan sitä, että löydän sopivat varusteet hommaan.

Tosin koska oon tehnyt niin paljon sivuhommia, niin oon oikeasti ihan ylilevelöitynyt tällä hetkellä eli myös siitä syystä hard voi tuntua edelleen näinkin ok:lta :D Kauhulla odotan, että mitä tästä tulee, kun levelcap tulee jossain kohtaa vastaan enkä enää voi ylilevelöityä näin pahasti. Jo tälläkin hetkellä ylileveillä noiden isompien robojen alasaanti ei ole helppoa, vaikka kaikki olen kyllä saanut kaatumaan. Tai no fireclaw jäi vielä odottamaan vähän parempia aseita ja suojia, kun sellaiseen jossain kohtaa törmäsin. Frozen Wildissa kyseiset otukset tuotti mulle normal-tasollakin haasteita vaikka level cap oli jo silloin saavutettu.
 
Tosin koska oon tehnyt niin paljon sivuhommia, niin oon oikeasti ihan ylilevelöitynyt tällä hetkellä eli myös siitä syystä hard voi tuntua edelleen näinkin ok:lta :D Kauhulla odotan, että mitä tästä tulee, kun levelcap tulee jossain kohtaa vastaan enkä enää voi ylilevelöityä näin pahasti.

Joku korjatkoon jos olen väärässä, mutta olen edellen varma ettei se hahmon taso vaikuta muuhun kuin kestävyyteen.
Paska jouskari on ihan yhtä paska tasolla 50 kuin tasolla 5.
Paremmat aseet sekä tehokkaammat valor kyvyt sitä vahinkoa nostaa.
 
Peli meni tässä alkuviikolla läpi, jotain 70h ja 90% näyttää mittarit. Harmittava joku bugi pelissä kun kaikki ammus yms pussit on täysin päivitetty mutta trophyä ei ole tullut.
 
Peli meni tässä alkuviikolla läpi, jotain 70h ja 90% näyttää mittarit. Harmittava joku bugi pelissä kun kaikki ammus yms pussit on täysin päivitetty mutta trophyä ei ole tullut.
Puuttuuko sulta pussi ruoalle? Mulla oli sama ongelma ennen kuin huomasin, että trophyn kuvauksessa mainittiin myös food pouch eikä mulla sellaista edes ollut. Itse sain sen kun ekan kerran ostin ruokaa siltä ekalta kokilta jolle tehdään yksi tehtäväkin.
 
Joku korjatkoon jos olen väärässä, mutta olen edellen varma ettei se hahmon taso vaikuta muuhun kuin kestävyyteen.
Paska jouskari on ihan yhtä paska tasolla 50 kuin tasolla 5.
Paremmat aseet sekä tehokkaammat valor kyvyt sitä vahinkoa nostaa.
Joo kestävyyteen ja tietty siihen, että kun on ylileveleitynyt, niin luultavasti saanut hankittua parempia kykyjä/aseita/suojia kuin tämän tason haasteissa oletuksena ajateltaisiin olevan.
 
Puuttuuko sulta pussi ruoalle? Mulla oli sama ongelma ennen kuin huomasin, että trophyn kuvauksessa mainittiin myös food pouch eikä mulla sellaista edes ollut. Itse sain sen kun ekan kerran ostin ruokaa siltä ekalta kokilta jolle tehdään yksi tehtäväkin.
Ahaa enpä varma ole, sen tehtävän kuitenkin tein mutten nyt muista ostinko siltä ruokaa, pitää tarkistaa.
 
Nyt menin kokeilemaan areenaa ja syön kaikki sanani siitä, että hard olisi ok taso mulle. :D
Ei nyt mitään isoja spoileja, mutta avaudun vähän enemmän noista haasteista ja jos joku ei halua nähdä, niin siksi spoilereihin.
Siis kaksi ekaa yhden tähden taistelua sain selvitettyä hardilla ajallaan parin kokeilun jälkeen. Kolmannen voitin kyllä hardilla, mutten riittävän nopeasti eli lopulta päädyin vaihtaan tason normaaliin. Sitten tuli neljäs haaste, jossa on esivalitut aseet ja en saa tuota hakattua missään ajassa edes normaalilla vaan kuolo korjaa ennen sitä. Easylla vihdoin vasta sain tuon neljännen haasteen voitettua

Osittain syynä oon varmasti, että tämä areena estää mulle mieluisimmat pelityylit: ei ole mahdollista yhtään etukäteen asetella ansoja tai piiloiskeä vihollisia, kun heti areenalle tippuminen nostaa vihollisten aggrot tappiin. Areena on myös tosi pieni alue, jossa ei ole yhtään mahdollisuuksia liitovarjoponnahduksiin tms. jotta edes vähän voisi hakea etäisyyttä vihollisiin. Lisäksi tuossa neljännessä lisähaasteessa esivalitut aseet oli erit, mitä yleensä itsellä tulee käytettyä, niin niiden käyttö tuntui kömpelöltä enkä oikein löytänyt varmaan oikeaa strategiaa. Mutta silti tämä kyllä tuntuu niin paljon vaikeammalta kuin mikään tähän asti pelissä.

Sanokaa, etten ole ainoa, jolle tämä areena kyllä läväytti sellaisen vaikeuspiikin naamalle, ettei ole tosikaan. Ja oon siis ihan ylilevelöity näihin areenan ekoihin taistoihin ainakin jos pitäisi uskoa, että tämä on tarkoitettu oikeasti lvl20 tasolle. En edes uskalla kokeilla tuota seuraavaa neljän taiston settiä, kun tämä ekakin iski naamalle näin pahasti :D

Lisäyksenä vielä että muuten olisin varmasti hyväksynyt vaikeuspiikin ja kokeillut tätä hardilla niin pitkään että olisin lopulta voittanut tämän silläkin (olisi kestänyt varmasti hetken…) mutta kun tämä vielä maksoi aika monta shardia joka kokeilulta niin ei tällainen kymmenien kertojen kokeilukaan oikein onnistu.
 
Viimeksi muokattu:
saa pelaajan kokeilemaan hieman kaikkea ja jos sun olis pakko voittaa vaikka kaikki machine strike pelit niin mä en olisi pelannut sitä ollenkaan sillä jo tutoriaali oli melkein liikaa.
Minulla on taas päinvastainen kokemus tuosta machine strikestä. Alussa tuntui sekavalta ja joka kerta kun on mennyt kovempia vastuksia vastaan pelaamaan, on ollut pelko että joko sitä nyt jää jumittamaan. Mutta ei, nuo tekoälypelaajat on todella typeriä. Menevät aina lopulta "ansaan" tai sellaiseen paikkaan että on epäedullinen sille ja saa helposti hoideltua.

Tästä kertoo jo sekin että en ole niitä uusia nappuloita käyttänyt ollenkaan vaan käyttänyt niitä "ram"-tyypin nappuloita. Niitä kun muistaa pitää tarpeeksi "korkealla" pelilaudalla niin saa etuja puolustukseen ja hyökkäykseen ja voittaa helposti. Sitten vain odottaa että vastustaja tekee kämmin. Yleensä tämä tapahtuu aika pian jos vain itse siirtelee omiaan paikasta toiseen niin ettei vastustaja yllä hyökkäämään, jolloin se tulee yhdellä tai useammalla nappulalla lähemmäs.

Useamman kerran olen myös voittanut tilanteesta, jossa olen ollut ihan varma tappiosta. Yhdellä nappulalla kolmea tai neljää vastaan jne.

Olikohan se nyt "experienced" vai "skilled" joka ollut kovin vastustaja ja tuntui että oli helpompi kuin helpomman tason tyypit. Yksi luotti Slitherfangiin, joka oli muistaakseni 9 pisteen veroinen nappula. No, keskityin sen moukaroimiseen kaikilla napeillani ja voitin pelkästään sen hoitelemisella.

Lisäksi kannattaa käyttää jatkuvasti overchargea. Samoin on tärkeää ettei anna ilmaisia pisteitä vastustajalle vaan mieluummin overchargettaa omat niin että saa vastustajaan mahdollisimman paljon osumia. Näin varsinkin tuon slitherfangin kanssa oli pakko tehdä kun sillä oli järkyttävän pitkä ulottuvuus ja kova damage. Välttelin sitä ja kun oli osumaetäisyydellä niin iskin kaikilla millä pystyin. Lisäksi vastustaja taas kämmäili ja lähti vain kauemmas sen sijaan että olisi hyökännyt.

Witcher 3:n Gwentissä oli paljon pahempia jumeja ja siinähän muistaakseni vielä piti voittaa kaikki vastustajat achivementtia ajatellen.

Ei minulla sitä vastaan mitään ole että trophyja varten noita ei ole pakko pelata mutta mielelläni olen pelaillut ne kaikki mitä tullut vastaan. Ja vaikeaksi en itse tuota pysty sanomaan, varsinkin kun pärjää noilla melkein heti alussa saaduilla pelinappuloilla.

Nykyään minulla tosin "ram"-tyypin nappuloiden kavereina on jokin "shoot" (tms) nappula ja perushyökkäys-tyypin nappula koska noita ram-tyyppejä ei minulla ole tarpeeksi täyttämään koko valittavissa olevaa nappulamäärää. Ensisijaisesti kuitenkin hyökkäilen aina "rammeilla" kun pystyvät puskemaan vihollisen nappuloita ja se on todella hyödyllinen ominaisuus.

Ja ei siinä että olisin kaikkia vastustajia todellakaan päässyt ensimmäisellä mutta silti ne on tuntuneet lopulta helpoilta ja/tai tyhmiltä kun sitten voittaa aivan yllättäen kun huomaa että saa hoideltua tarpeeksi nappuloita että on pisteet voittoon. Ja toisaalta pari kertaa on ollut liian innokas ja antanut ilmaisen voiton vastustajalle, joten se täytyy muistaa että pitää omat nappulat tarpeeksi kaukana vihollisen vastaavista.

Senkin vinkin antaisin, että kannattaa pitää nappulat ryhmässä, niin että voi antaa takaisin jos joku erehtyy hyökkäämään yhtä vastaan. Ja usein näissä käy niin että eivät edes hyökkää mutta itse ulottuu useammalla hyökkäämään vastustajan kimppuun.
 
Viimeksi muokattu:
Seuraava päivitys eli v1.07 on julkaistu sekä PS5- että PS4-versioon. PS4-version muutoslogi on sen verran pitkä, etten käsin jaksa nakutella. Täytyy odottaa tovi, jotta Orbis Patches -sivusto tuon päivityksen noteeraa, ja saan sieltä copy-pastella otettua listan.

Mutta perinteisten tarinatehtäväkorjausten lisäksi ainakin depth of field -efektiä on sorkittu, varjojen laatua kohennettu, ja valokuvatilaa parannettu.

Update! Redditiin oli tullut Guerrillalta täsmällinen muutoslista.

FIXES AND IMPROVEMENTS

Main Quests

Fixed an issue in main quest ‘Reach for the Stars’ where the quest would not progress correctly if the second shuttle cable connector was shot first.
Fixed an issue in main quest ‘Reach for the Stars’ where the player could exit the play space.
Fixed an issue in main quest ‘The Embassy’ where rushing back through the Barren Light gate during The Embassy will get the player stuck in Barren Light.
Fixed an issue in main quest “Death’s Door” where the player could summon their mount in an underground location.
Fixed an issue in main quest “Death’s Door” where the player cannot interact with a console.
Fixed an issue in main quest ‘The Sea of Sands’ where the objective to craft the diving mask updated incorrectly, blocking progression.
Fixed an issue in main quest ‘Thebes’ where the player could squeeze through a gap in geometry near the Underwater Powerplant and fall out of the world.

Side Quests

Fixed an issue in side quest ‘Breaking Even’ where the player could not talk to Porguf to turn in the quest if Talanah was also present in Camp Nowhere.
Fixed an issue in side quest ‘Shadow in the West’ where reloading a save could respawn the player outside of an enclosed combat space.
Fixed an issue in side quest ‘Blood Choke’ where Atekka could be idling unresponsively outside Thornmarsh if the player approached from a certain direction.
Fixed an issue in side quest ‘A Soldier’s March’ where Penttoh could become unresponsive while moving towards the mountain peak, thus blocking progression.
Fixed an issue in side quest ‘The Second Verse’ where the “Talk to Zo” objective does not update after abandoning the side quest midway.
Fixed an issue in side quest ‘Nights of Lights’ where the “Gather the Gizmo” objective does not update.

World Activities

Fixed an issue in Gauntlet races where in rare cases the race did not start after completing a practice run.
Fixed an issue in Gauntlet races where coming in last place could count as a win.
Fixed an issue in Gauntlet Run: The Stillsands, where the player could be directed to play the Activity before the Activity can be started.
Fixed an issue with the Elusive Fanghorn salvage contract where the quest would sometimes not complete correctly.
Fixed an issue with the Elusive Fanghorn salvage contract where the machine trails would not show if the player fast traveled away during the objective.
Fixed an issue with the ‘Ravager Cannon’ salvage contract where the objective did not update correctly if the player detached one of the cannons with a high damage, high tear attack.
Fixed an issue with the Eastern Lie Regalla camp where loading a save made at the campfire would place Aloy at a different campfire.
Fixed an issue in Salvage Contract Ancient Relics, where the “Gather Ancient Relics” objective would stay stuck on 2/3.
Fixed an issue in Regalla Camp Devil’s Grasp where enemies may not respawn after reloading a save game during the “Kill the Rebel Leader” objective.
Fixed an issue in Rebel Outpost Jagged Deep where the player could teleport across the map when reloading a save game.
Fixed an issue in Sunken Cavern: The Gouge, where the player could swim through a gap in the cave wall.

UI/UX

Added an ‘Always Off’ option for weapons & ammo, and tools & potions in the Custom HUD options.
Fixed several outfit icons that used the incorrect assets in the inventory menu.
Fixed an issue with the map where unnatural movement would occur when centering the view on the player or a quest objective.

Graphics

Added smoother transition between Tropospheric and Cirrus cloud layers, and better matching of the coloring of the supercell Anvil and Cirrus clouds.
Fixed an issue with the Very Large Array Tallneck where the model would display low level detail at a certain distance.
Made multiple tweaks to vegetation to improve image quality in the Favor Performance mode.
Fixed an instance of flickering white lights in main quest ‘Death’s Door’.
Improved stability of depth of field during cinematics.
Reduced stepping artifacts from SSAO in extreme closeup situations
Reduced changes to saturation on motion blur.
Improved quality and stability of shadows.
Improved quality of grass in specific situations.

Performance and Stability

Multiple crash fixes.
Fixed several instances where NPCs and textures would visibly stream in on PS4™ when the player approached a settlement at high speed.
Fixed several instances where loading screens or black screens would trigger unintentionally.
Fixed an issue with streaming after the end credits sequence was skipped.

Photo Mode improvements

Increased precision in precision mode to allow for much more control when orienting and moving the camera, especially when using long focal lengths and large apertures.
The minimum focus distance has been reduced to 5cm allowing for more creative shots and macro photography.
Changed the film back to 35mm full frame, for more clear focal length and DOF translation, and more intuitive selection of focal lengths for virtual photographers.
Added many more focal lengths to cover the range between 10mm and 300mm in 35mm full frame allowing for more creative expressions.
Added a FoV match for the default camera.
Increased the radius that photographers can use around Aloy from 5 to 10 meters.

Various small quality of life improvements.

The Auto Focus rectangle and the Rule of Third grid are now hidden when using the Hide UI option.
Fixed an issue where a moire effect could be visible on characters’ skin during close-up shots.

Other

Fixed a camera collision issue that would sometimes occur when the player was mounted and maneuvering near obstacles of a certain height.
Fixed several animation issues with NPCs in settlements.
Slightly increased the ammo cost of the Propelled Spike weapon technique for game balance reasons.
Fixed an instance where Aloy could get stuck inside geometry in the Memorial Grove settlement when trying to jump out through a gap in the wall.
Fixed an issue where the game would appear to hang briefly after skipping through the end credits sequence.
Fixed an issue where the PS5 Operating System “Game Presets” difficulty would override the difficulty level in-game.
Fixed an issue where interactable objects would sometimes lose collision, causing the player to fall through the object.
Fixed an issue where the player might fall through the world when fast traveling while on a mount.


Lähde: Reddit
 
Viimeksi muokattu:
Valitettavasti ei ole vieläkään performance-tila parantunut, ainakaan mitenkään merkittävästi. Hankala huomata mitään eroa aikaisempiin päivityksiin.
 
Valitettavasti ei ole vieläkään performance-tila parantunut, ainakaan mitenkään merkittävästi.
Known issues -listan kärjessä komeilee edelleen ”The team will continue to investigate reported graphical issues regarding shimmering, sharpening and screen saturation.” -huomautus. (Ja heh, olihan se huomattu tuossa videollakin.)
 
Se minun yhden tehtävän jumi ei kyllä lähtenyt vaikka patcnoteissa oli "Fixed an issue in Salvage Contract Ancient Relics, where the “Gather Ancient Relics” objective would stay stuck on 2/3.".. jos tuo nyt se on (peli jo kiinni) romutankkien luukut kyllä hohtaa ennen aukaisua mutta mitään niissä ei enää ole.. olikohan kaikkiaan 5 vai 6 luukkua..
 
Ylös Bottom