Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Iältään varttuneemmat eli yli 30-vuotiaat pelaajat

Jos hiihtämistä harrastaisin niin sitä kiertäisin itsekin talvisin. Äkkiseltään kartalta kun katselin niin korkeimman ja matalimman kohdan korkeusero on jotain 25m paikkeilla.
Suolijärven maastossa se tuli itsekin aikoinaan juoksenneltua lenkkiä kesäisin, ja miksei joskus hiihdeltyäkin talvisin, mutta muistaakseni silti juoksulenkillä tuli käytyä selvästi enemmän. Tuosta nyt toki on jo yli 20 vuotta aikaa. Silloin kun vielä tuli siis Herwoodissa asuttua. Toki siellä käydään pojan kanssa edelleen vuosittain ainakin kesäisin, kun äitini, eli pojan mummu siellä vieläkin asuu. Itse kyllä pidän paikasta, ja tykkäsin aikoinaankin asua. Ihan liian ikävän maineen sai joskus aikoinaan. Täydellistä paikkaa ei toki missään liene, mutta hyvin on Hervantaa joka tapauksessa kehitetty oikeaan suuntaan monella tapaa vuosien varrella.
 
Kyllähän sitä tulee ihan liikaa pelattua mutta: eläkeläisellä on aikaa. :) Sen olen huomannut että liian pitkä pelaaminen vaikuttaa pelin suorittamiseen. Ensimmäinen tunti menee lämmitellessä ja siitä kaks tuntia on sitä parasta flowta ja sitten alkaa suoritus heikkenemään.
Mä pelaan aika paljon noita suurstrategia-pelejä (joissa suurin osa ajasta kuluu pelkkään miettimiseen) ja muutaman tunnin pelaamisen jälkeen alkaa pää olemaan jo niin sekaisin ettei siinä edes huomaa mitä ympärillä tapahtuu. Tauot tekevät siis hyvää ihan pelin kulun kannalta.
 
Kelpaako tuore blogini tähän ketjuun? Aiheena on verkkopelaajia taannoin viihdyttänyt julkaisu MAG – Massive Action Game, jonka parissa tuli koettua paljon hyviä hetkiä ennen servereiden sulkeutumista noin kymmenen vuotta sitten.

Edit. Laaman lisäksi myös @kriswel puhui MAGista taannoin ja sen pohjalta innostuin lopultakin kirjoittamaan aiheesta.
 
Ylös Bottom