Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ikaruga?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pacdam
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuli pelattua vähän lisää tota Ikarugaa. Todella taktinen peli, ei voi muuta sanoa. Ja nerokkaan yksinkertaisilla kikoilla nuo taktiset kuviot on tuoneet perinteiseen shootterin sisältöä. Ja ulkoasu.. HUH! En voi muuta sanoa kuin että tämä on se peli, joka teki muhun Cuben peleistä suurimman vaikutuksen tähän mennessä. Edes julkaisun Rogue Leader tai viimeisin hitti, Zelda ei ole tehneet tällaista vaikutusta, vaikka WindWaker onkin kyllä miljoonalla tavalla uskomaton saavutus.

Ikarugan ylistykset tosin koskee vain Proge-tilassa VGA-monitorilla "kyljellään" saatuja kokemuksia. Mahtaakohan XBOXin Orta enää säväyttää lainkaan, kun siihen joskus saa rahat säästettyä..?

Joskus aikoinaan tuli muuten hakattua Amigan Project X:ää yötä myöten. Ikaruga vaikuttas olevan melko samaa tasoa addiktiivisuuden saralla. Pleikkarin Raystormikin on edelleen käytössä silloin tällöin.
 
Innostuin Dreamcastin Ikarugan ja Zero Gunner 2:n takia uudestaan shootereista ja olen nyt hankkinut/hankkimassa kokoelman jatkoksi Saturnin parhaimmistoa. Hyllyssä on jo Sexy Parodius, Twinbee Deluxe (tjsp) ja Soukuykurentai (tjsp). Seuraavana ostoslistalla on Radiant Silvergun - sen jälkeen päätän, ostanko enää lisää, vai lopetanko siihen ;)

Aikanaan Amigalla tuli pelattua älyttömän paljon mm. R-Type 2:sta, Project-X:ää, X-Outia, Denarista, Z-Outia, Saint Dragonia, SWIV:ä ja Silkwormia. Noiden pariin olen palannut viime aikoinakin silloin tällöin, useimmiten kuitenkin PC:n tai Xboxin emulaattoreilla, kun ei jaksa ruveta kaivelemaan Amigaa kaapista ja etsimään niitä diskettejä varastojen kätköistä.

-=Pacdam=-
 
En ole kokeillut Dreamcast-versiota. Ainakin Cuben ohjain tuntuu mun käteen paremmalta, mutta se lienee taas makukysymys. Amiga-emulaattori kuullostaa hyvältä jutulta. Pitänee perehtyä siihenkin aiheeseen.

Parin ekan helpohkon chapterin jälkeen alkoikin Ikarugassa tosihaasteet. Onko joku oikeesti pelannut ton läpi?
 
Pelasin eilen peliä Cubella ja aika identtiseltä se näytti DC-versioon verrattuna. Pelattavuus on kuitenkin Cuben pädillä aika tökeröä. Jos Cubeen laittaa arcade stickin kiinni niin se on sitten asia erikseen. DC + arcade stick on siis paljon suurempi kuin Cube + normaalipädi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey
Ja ton pelin ideahan on vielä siinä, että miten sen pelaa läpi :eek: Eli haastetta riittää moneen makuun..

Ikarugaa ammattilaisen pelaamana, kas tässä. Sivulla juttua ko. DVD:stä (jota saa esim. Play-Asiasta) ja videoita itse pelisuorituksesta. Taidetta ;)

-=Pacdam=-
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ajattelin vaan ilmoitella, että yritän kovasti saada peliä CubeFIN:iin arvosteluun.. kyseessähän on sen luokan julkaisu, että se suorastaan vaatii arvoistansa huomiota. :)

- Esa
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Ajattelin vaan ilmoitella, että yritän kovasti saada peliä CubeFIN:iin arvosteluun.. kyseessähän on sen luokan julkaisu, että se suorastaan vaatii arvoistansa huomiota. :)

- Esa


Täysin samaa mieltä, mutta varo kasaamasta liiallisia ennakko-odotuksia. Noista videoista ja niiden yleisestä kommentoinnista eri boardeilla tulee hyvin vahvasti mieleen SMB:n vastaavat. SMB:n arvostelun perusteella oon ymmärtänyt, ettei sulle ihan täysin maistu taktiset high score pohjaiset pelit? Vaikka kyllähän tuo on ymmärtääkseni kelpo viihdettä ihan vaan läpipeluu mielessäkin..
 
Dreamcastilla peliin perehtynyt voisi tietysti saada arvostelun kirjoitettua aika nopeasti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey
Täysin samaa mieltä, mutta varo kasaamasta liiallisia ennakko-odotuksia. Noista videoista ja niiden yleisestä kommentoinnista eri boardeilla tulee hyvin vahvasti mieleen SMB:n vastaavat. SMB:n arvostelun perusteella oon ymmärtänyt, ettei sulle ihan täysin maistu taktiset high score pohjaiset pelit? Vaikka kyllähän tuo on ymmärtääkseni kelpo viihdettä ihan vaan läpipeluu mielessäkin..

Kyllähän ne maistuu, mutta eivät tietenkään kaikki. Jokaisella on joka tapauksessa oma makunsa. Ikarugaa olen odottanut innolla jo jonkin aikaa. :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Dreamcastilla peliin perehtynyt voisi tietysti saada arvostelun kirjoitettua aika nopeasti.

Näitä vaan on valitettavan harvassa konsolifinin kuuluisia dreamcast-kääkkiä lukuun ottamatta. ;)

- Esa
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Näitä vaan on valitettavan harvassa konsolifinin kuuluisia dreamcast-kääkkiä lukuun ottamatta. ;)

Vaikka meitä on vähän, me emme kuole koskaan. :D

Lyhykäisyydessään: Dreamcastin Ikaruga on räiskintäpeliä parhaimmillaan. Ainoastaan Zero Gunner II (DC:llä) saa samanlaisia peliviboja aikaiseksi!

Peli on nopea, kaunis, näppärä ja sisältää mukavia jippoja vaikka "perus 2D-räiskintä 3D-maisella grafiikalla" onkin.

Jos räiskinnät nappaa, tämä on VARMA valinta.
 
Hiljaista on kirjoittelu, vaikka peli julkaistiin "jo" perjantaina. "Kilpailevalla forumilla" taistellaan jo pisteistä. Itse olen ehtinyt niin vähän vielä tahkomaan, ettei ennätyksistä voi vielä puhua, mutta laittakaapa omia taisteluraportteja ja ennätyksiä tähän ketjuun.

Ihan ensi tuntumalla täytyy sanoa, että helvetin hieno peli. Kyllä, kyllä, vaikea se on, jopa easyllä (IMO). Eka chapter menee vielä kohtalaisen helposti, mutta toinen tekeekin jo vaikeuksia. Pelattavuus tuo mieleen wanhat kunnon räiskinnät. Kyllä tällaisella vanhalla naavaparrallakin ihan kyynel tulee silmään kun saa taas ampua niitä pa*kamahavihollisia hirvittävät määrät. Oman lajityyppinsä kuningas, IMO.
 
Tämä eurooppalaisen Ikarugan kansitaide on aivan järkyttävän tökerö. Miksi ihmeessä se tyylikäs amerikkalaiskansi on täytynyt vaihtaa tähän kirkuvan kirjavaan viritykseen.

On muuten 5 vuotta vanha 28" Philipsin telkkari kuvassa:
http://www.sunpoint.net/~makka/seainoaoikeatapa.jpg

Tunnin pelaamisen jälkeen alkaa kuvan ylä- ja alalaitaan ilmestymään sinisiä läikkiä. Ilmeisesti kajarien magneettisuoja ei kestä tätä ainoaa ja oikeaa tapaa pelata(TM) Ikuragaa. Kuva sentään palautuu normaaliksi kun telkkarin taas kääntää oikein päin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Monitorin värit menee heti sekaisin, kun sen kääntää. Onneksi monitoreissa on demagnetize-toiminto, jolla kuvan saa kondikseen.
 
Ikarugan pelikello näyttää nyt 10 tuntia. Peli on kertaalleen vedetty (väkisin) läpi. Loppuosa meni hämärän rajamailla ja kolikoita kului.

Ennätykseni on 2,630,134, jolloin yhdellä kolikolla pääsin osaan 3-1. Kolmea miljoonaa yritän jahka tuo kakkoskentän ensimmäinen osio on hanskassa. Lisäksi ekan kentän chaineja voisi hieman parantaa. Ekan kentän chain-ennätys tällä hetkellä vain reilu 30.

Vaikeuksia tuottaa lisäksi kakkosen bossi, johon yleensä sitten kuolen. Eka kenttä menee nykyään ilman kuolemia ja saan sen bossin tapettua n. 65-67 sekunnin kohdalla.

Tämä kaikki siis NORMAL-moodissa. Easyä en jaksa nyt tahkoa, koska haluan oppia myös viholliskutien keräämistä.
 
Ylös Bottom