Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ikaruga?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pacdam
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kulipoika
Tämä eurooppalaisen Ikarugan kansitaide on aivan järkyttävän tökerö. Miksi ihmeessä se tyylikäs amerikkalaiskansi on täytynyt vaihtaa tähän kirkuvan kirjavaan viritykseen.
En tiedä, mutta PAL-version kansitaide on sama kuin Japsi-versiossakin. Helvetin ruma se kyllä on.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
En tiedä, mutta PAL-version kansitaide on sama kuin Japsi-versiossakin. Helvetin ruma se kyllä on.

Japanilaisen kannen värit ovat erilaiset ja paljon tyylikkäämmät. Eurokannessa ne on pilattu hirvittävän räikeällä oranssilla. Eikä pidä unohtaa niitä pieniä kirjavia merkkejä tuossa alalaidassa..

Gamecuben japanikansi: http://www.planetgamecube.com/media/076700001.jpg

[EDIT: :D Juuri meni 3milliä rikki Challengessä. Ja ensimmäisen kerran ylitty 40 chainin raja eka chapterissa.]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kulipoika
Japanilaisen kannen värit ovat erilaiset ja paljon tyylikkäämmät. Eurokannessa ne on pilattu hirvittävän räikeällä oranssilla. Eikä pidä unohtaa niitä pieniä kirjavia merkkejä tuossa alalaidassa..

Gamecuben japanikansi: http://www.planetgamecube.com/media/076700001.jpg
Aivan totta. Eipä nuo kannet olleetkaan aivan samanlaiset. Oli miten oli, kyllä se Jenkki-version kansitaide on paras (joka on sama muuten kuin Ikaruga Appreciate DVD:ssä, tai ainakin melkein sama).
 
Tilasin pelin, mutta se odottaa mua noutopisteessä. Palkkarahat taas lähestyvät mun tiliä ja tarkka laskeutumisaika on ensi viikolla:). Silloin sitten pääsen pelaamaan, kansitaide tosiaan näyttää aika mauttomalta, mutta onneksi peli nyt kuitenkin julkaistiin Euroopassa.

Jäikö tuohon jenkkikanteen se "mahtava peli terveisin IGN" -tyylinen mainos, vai oliko se vain nettimainostusta? Ei nimittäin tuollaistakaan printtiä haluaisi muuten hienoon kanteen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
Jäikö tuohon jenkkikanteen se "mahtava peli terveisin IGN" -tyylinen mainos, vai oliko se vain nettimainostusta? Ei nimittäin tuollaistakaan printtiä haluaisi muuten hienoon kanteen.

Ilmeisesti jäi. Olen lukenut nurinoita forumeilta. IGN'n pojat taitavat olla muutenkin aika sekasin tästä pelistä. Ainakin Net rangking tuntuu olevan täynnä kyseisen sivuston ihmisiä (tai sitten kyseessä on joku toinen IGN). Huvittavinta on kuitenkin se, että Ikaruga ei saanut "kuin" 8,3 / 10 pistettä, joten etukanteen lätkäisty "most intense shooting experiences we've ever had" (and the best looking shooter ever created) tuntuu aavistuksen verran keinotekoiselta. Kyseinen lainaus on kaiken lisäksi heidän Dreamcast-arvostelusta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
Jäikö tuohon jenkkikanteen se "mahtava peli terveisin IGN" -tyylinen mainos, vai oliko se vain nettimainostusta? Ei nimittäin tuollaistakaan printtiä haluaisi muuten hienoon kanteen.

Euroversion kannessa, sen paremmin etu- kuin kääntöpuolellakaan, en mainintaa IGN:stä huomannut.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Euroversion kannessa, sen paremmin etu- kuin kääntöpuolellakaan, en mainintaa IGN:stä huomannut.

Euroversion kanteen onkin saatu ilmeisesti Gamespotilta lainattu "Ikagura is truly a shooter fans's shooter", vaikkei sen lähdettä olekaan merkitty... Outo juttu. Niin ja sokeille tiedoksi, että se on TAKAkannessa.

Euroversion kansi on muutenkin tyylitelty upeilla kirjavilla merkinnöillä. Tiesittekö, että Ikaruga on sallittu kaiken ikäisille Portugalissa? Itse en tiennyt ennen kuin ostin kyseisen pelin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Nyt sitten cubefinissäkin on arviota:

http://cube.konsolifin.net/pelit/pelit.php?id=101

- Esa

Oli jo aikakin... ;)

Harmillista, että tämä peli ei saavuta niitä myyntilukuja, jotka se olisi ansainnut. Huhujen mukaan Euroopan jakelu on takkuilut oikein kunnolla. Belgiaan oli sikäläisen pelilehden mukaan tullut ilmestymispäivänä ainoastaan kymmenkunta kopiota. Englannissa Ikarugaa ei näy vieläkään kuin satunnaisissa paikoissa (pois luikien nettikaupat, joista tätä peliä tuntuu saavan). No, voin kai vain onnitella itseäni hyvästä ja edullisesta peliostoksesta. Minkäänlaisia kyllästymisen merkkejä ei vielä ole ollut ilmassa. Peliaikaa on kertynyt jo yli 30 tuntia. Joka päivä tulee pelailtua puolesta tunnista pariin tuntiin. Yksi peli on niin helppo aloittaa ja äkkiäkös sen jälkeen ottaa vielä toisen ja kolmannen ja neljännen ja......

Tällä hetkellä urakan alla on 5millin raja challengessä ja peruspelissä easyllä pitäisi saada 6milliä. Ekasta ja tokasta kentästä tulee 70 chainia per kenttä. Nyt harjoittelen toisen kentän bossia ja kolmannen kentän alun ketjuja.
 
Etkö lukenyt ohjekirjasta ettei televisiota saa kääntää kyljelleen?!??!?!?!!?! ;)

Siinä nimittäin sanotaan, että tämä vertical 1 moodi on tarkoitettu vain joillekin erikoismonitoreille, joilla saa käännettyä kuvan.
 
Etkö lukenyt ohjekirjasta ettei televisiota saa kääntää kyljelleen?!??!?!?!!?!

Siinä nimittäin sanotaan, että tämä vertical 1 moodi on tarkoitettu vain joillekin erikoismonitoreille, joilla saa käännettyä kuvan.

Saamari, ehdin jo pelaamaan toista päivää televisio kyljellään :) En lukenut ohjekirjaa kovin tarkasti. Ei kai sitä voi kuin jatkaa pelaamista vanhaan malliin...

Tiedä sitten onko tuosta telkkarille jotain haittaa, kuva näyttää hyvältä ja ilma pääsee kiertämään television sisällä... Tosin otan virrat pois vähäksi aikaa aina ennen television kääntämistä (kun ei löydy degauss toimintoa, oletan että televisio tekee sen aina päälle kytkeytyessään). Jos sekään edes vaikuttaa mihinkään?

Pelin ulkoasu parani huomattavasti jipon ansiosta ja teki pelaamisen mielekkäämmäksi. Ostopäätöstä tehdessäni mietin kyllä moneen kertaan, juuri kuvasuhteen erikoisuuden vuoksi. Paras old-school shoot-em-up jota olen pelannut (vaikka niitä ei kovin montaa ole joihin olisin jaksanut syventyä)...

Tällä hetkellä pääsen ensimmäisen chapterin kuolematta läpi, mutta toisen chapterin loppubossiin menee aina vähintään yksi alus, kolmatta en ole läpi asti päässytkään, vain loppuviholliseen asti... Ja vaikeustaso on Easy (toistaiseksi).

Tällä hetkellä ranking-listalla easyllä vain 981150 pojoa... :(

(edit top score)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Onko kukaan teistä vielä pelannut peliä läpi ilman continuen käyttämistä?
kaksinpelinä loputtomilla continueilla pelasin "läpi", ja on kyllä aivan uskomattoman kaoottisen näköstä menoa loppupuolella.
Yksinpelinä en oo ehtiny vielä oikein pelaamaan, eikä pisteetkään oo kovin kummosia. Kaksinpelissä normal-vaikeustason ennätys on kolmos kentän eka osa, ja pisteitä n. kolme miljoonaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Easyllä pääsin läpi yhtään continueta käyttämättä ja pisteitä tuli jotakuinkin 7 000 000. Normal oli jo sen verran vaikea, että kyllästyin. Joitakin continueita tuli, sillä tasolla tuhlattua.
 
En ole päässyt kuin kolmanteen bossiin. Kerran sain sen lähes tulkoon tapettua:). No, ei tässä ole ehtinyt pelatakaan parina viikkona kuin 7h. Chaincombot ovat mulle aivan älyttömän vaikeita... ekassa chapterissa niitä vielä saa mukavasti tehtyä, mutta sen jälkeen hengissä pysymisessä on jo tarpeeksi tehtävää.

Aloitan siis viidellä aluksella, pelaan joko easyllä tai normalilla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ginkei
Todella tyhmää pelata easyllä. Itse olen pelannut vain tasan kerran; jotta saisin unlockattua sound testin (pelaa peli läpi käyttämättä continueta easyllä)

Miksi pelinkehittäjä sitten panee peliinsä easy-vaikeustason, jos se on tyhmää? Otahan nöyrempi asenne.

Mulla on ainakin ollut hauskaa pelata niin easyllä kuin normalillakin. Vaikeuskäyrä ei edes ihmeemmin nouse normalilla ainakaan siihen asti mihin minä olen päässyt, yksi kohta on vain niin vaikea normalilla, että kuolen siinä aina varmasti... tai ainakin 21" tv:ssä se tuntuu liian ahtaalta kikkailulta.
 
Easylla vaikeampi saada pisteitä... tuota pointtia en tullut ajatelleeksikaan, en ole noin perehtynyt- mites se nyt niin on saako normalilla enemmän pisteitä vai onko easyllä vain enemmän paikkoja koota chaineja? Ainakin omalla kohdallani saan normalilla vähemmän pisteitä kuin easyllä, koska noutaja tulee nopeammin :).

Yksi kohta, joka mua on ärsyttänyt on muuten ollut se (3 chapter?) missä molemmilta puolin seinää tulee riveittäin mustia ja valkoisia ammuksia. Easyllä vaihtelemalla väriä saa kerättyä ammukset, mutta normalilla ne ovat päällekäin... hmm tässä työpäivän kuumuudessa aloin miettiä voiko seinältä ampua ne tolpat, jotka suoltavat noita ammuksia ? Tuotahan on pakko testata, eihän tuosta muuten voi päästä kuolematta, eihän :)?

Pelikello on mulla tosiaan töiden vuoksi vasta 7h30min, kun muitakin pelejä pitäisi ehtiä pelaamaan, mutta eiköhän opiskelujen alkaessa jää taas paljon aikaa pelaamiseen. Rehvastele vapaasti vaan, tässä pelissä mä tuskin voin enää nöyrtyä- masentuminen voi olla oikea sana:).
 
Tarkka selvitys jatkuu, tosin kokeilin juuri ja näköjään idea kohdan selvittämiseen kuolematta syntyy parhaiten pelin ulkopuolella. Nimittäin tuo tarkoittamastani kohdasta selviytyy ampumalla ne tykit toiselta puolelta, kokeilin juuri. Mulle on tärkeintä selvitä hengissä mahdollisimman pitkään, sen verran huonosti vielä menee.

Niin tuo kohta on kolmannen chapterin alussa, heti niiden liikkuvien möhkäleiden jälkeen, jotka ampuvat paksuja valojuovia, joista saa ladattua hyvin laserit täysiin muutamaan kertaan. Sen jälkeen tulee kohta jossa mustat ja valkoiset ammukset menevät päällekäin, niin kauan kunnes siis ampuu ne tykit toiselta puolelta :). Miten en tuota aikaisemmin tajunnut.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ginkei
Ginkei kutsuu Esa Mäkijärveä, Esa Mäkijärvi, kuuluuko? Vastausta pyydetään! Luulisi sinulta joku vastaus löytyvän arvostelussa olleeseen tekstinpätkään jonka "mainitsin" aiemmassa viestissäni...

Pelasin kyllä mielestäni peliä aivan riittävästi, mutta noita pieniä virheitä eksyy valitettavasti arvosteluihin aina silloin tällöin. Niistä on vain otettava opiksi.

- Esa
 
Ylös Bottom