Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ikaruga?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pacdam
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Eikö se tajua?

HEX se jaksaa aina olla yhtä rakentavalla tuulella..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Pelasin kyllä mielestäni peliä aivan riittävästi, mutta noita pieniä virheitä eksyy valitettavasti arvosteluihin aina silloin tällöin. Niistä on vain otettava opiksi.

Totta ja ihan hyvä asenne, mutta toi on jo aika iso asiavirhe. Ihan informatiivisuuden ja yleisen uskottavuudenkin vuoksi olisi hyvä muokata sitä arvostelua jälkikäteen. Tiedän kyllä, ettei se kuulu porukkanne tapoihin, mutta voihan niitäkin aina muuttaa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Pelasin kyllä mielestäni peliä aivan riittävästi, mutta noita pieniä virheitä eksyy valitettavasti arvosteluihin aina silloin tällöin. Niistä on vain otettava opiksi.

- Esa

Vastaus tähän tekstiin:

---------
Tässä asia jonka aikoinaan huomasin, ja jonka takia en arvosta enään mitään Esan arvosteluja:

Ahkeralla tahkoamisella pelaajan käyttöön annetaan yhä tehokkaampia aseita. Viitseliäämmille vääntäjille luvassa on koko ruudun räjähdyksillä täyttäviä erikoisaseita ja muita vastaavia bonuksia. Viisi pelattavaa kappaletta - Ideal, Trial, Faith, Reality ja Metempsychosis - on kukin jaettu muutamaan hirvittävän vaikeaan osioon. Jokaisen pätkän välissä setvitään myös olemattoman kepeää taustajuonta, mutta pääosassa on luonnollisesti lähes taukoamaton toiminta.

Kuten kaikki tiedämme, Ikarugassa ei ole yhtään ansaittavaa asetta tai juonipätkää. Toki on Homing Laser mutta sitä ei ansaita pelin kuluessa vaan on jo alussa.

PELASIKO ARVOSTELIJA PELIÄ ENNEN ARVOSTELUA?

Lähinnä vaikuttaa siltä että ei. Luulisi kuitenkin että olisi voinut asiat tarkistaa muilta arvostelijoilta - lukemalla netistä - ennen kuin oman hypetysenakkonsa kirjoittaa!
-------

Terv: XShava
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey
HEX se jaksaa aina olla yhtä rakentavalla tuulella..
Niin jaksaa. Onko jotain hampaankolossa? :rolleyes:

Kommentit kohdistuivat kirjoittajaan (eikä pelkästään tämän ketjun kirjoitusten takia), jonka kirjoitukset katosivat JOSTAIN syystä. Väärinkäsitysten välttämiseksi poistin nyt nuo omat viestini, jottei näyttäisi, että ne kohdistuvat johonkin muuhun.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Keskustelun tasoa voisi hieman nostella. Asianomaisten rauhoittamiseksi kerrottakoon, että korjaan virheet lähipäivinä. :)

EDIT 13.7.2003: Done.

- Esa
 
Noniin, nyt on reilu 7h pelikellon mukaan taulussa ja pelin hienoudet alkavat avautua! Ensimmäisen kentän chainit menee jo tasasesti päälle 80:n. Askel askeleelta eteenpäin :) Toisen jakson alun 'paperikoneet' tuottavat edelleen vaikeuksia chainien keruuta ajatellen, joten tyydyn vain pysyttelemään hengissä ja napsimaan yhden tai kaksi hassua komboa.

Kerran oon huvikseni pamauttanut pelin läpikin, mutta ainakin mulle todellinen motivaatio syntyy (pisteiden kasaamisenkin edellyttämän) taitotason kehittämisestä. Kerrassaan loistava peli, joka tarjoaa taatusti iloa vielä vuosienkin jälkeen, kuten monet DC:n omistajat voivat kertoa :D

('Normal'-vaikeustaso)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Minulla on 18 tuntia takana ja saan ensimmäisessä kentässä vasta jotain vajaa 80 chainattua. Tosin olen koittanut ensin päästä kaikki kentät läpi yhden kreditin voimin, jolloin ne avautuvat harjoittelua varten. Nelos- ja viitoskenttää en ole saanut vielä auki. Se neloskentän pyörivä härveli heti intro-osuuden jälkeen osaa olla niin pahuksen kinkkinen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tuhnu
Minulla on 18 tuntia takana ja saan ensimmäisessä kentässä vasta jotain vajaa 80 chainattua. Tosin olen koittanut ensin päästä kaikki kentät läpi yhden kreditin voimin, jolloin ne avautuvat harjoittelua varten. Nelos- ja viitoskenttää en ole saanut vielä auki. Se neloskentän pyörivä härveli heti intro-osuuden jälkeen osaa olla niin pahuksen kinkkinen.


Mä taas oon jättänyt noi chapterien avaukset myöhempään ja tahkonut oikeestaan pelkästään Trial Modea. Kahden ekan kentän tarjoama haaste on mulle vielä toistaseks ihan riittävä, siis nimenomaan chainien, pisteiden ja fiiliksen valossa. Se nelosen pyörivä systeemi vaikuttaa tosiaan aika epäinhimilliseltä, mutta kyllä siihenkin varmasti taktiikat löytyy =:o

Pitääkin kohta alkaa kirjaamaan Trialin tuloksia, kun sille ei jostain syystä oo laitettu omaa taulukkoa :/
 
Tälle pelille olisi kyllä kiva saada joku Suomen ranking-lista, tuo Atarin net ranking on turhan kovatasoinen. Listan ylläpitäjää vaan ei taida löytyä. Itse voisin kyllä jonkinlaista listaa pitää, mutta ei ole mitään, mihin laittaa tulokset kaikkien nähtäville.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tuhnu
Tälle pelille olisi kyllä kiva saada joku Suomen ranking-lista, tuo Atarin net ranking on turhan kovatasoinen. Listan ylläpitäjää vaan ei taida löytyä. Itse voisin kyllä jonkinlaista listaa pitää, mutta ei ole mitään, mihin laittaa tulokset kaikkien nähtäville.

Ei kai nuo nyt niin kauhean kovatasoisia ole... näyttää sitäpaitsi olevan suomalaisia oikein useampikin tuolla "Other European Countries" -listalla. Top50:een pääsee jo 2,3 miljoonan tuloksella joka mielestäni ei aivan kamalan vaikea ole saada. Eikös tuon verran tule jo ekasta tasosta jos sen kunnolla chainaa?

Totta on että tuo koko lista on aika kovaa tavaraa mutta onpahan ainakin haastetta! Itseä harmittaa että omistan vain DC-version niin en pääse tuonne listoille mutta voihan sitä näin vertailla...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rainman
Ei kai nuo nyt niin kauhean kovatasoisia ole... näyttää sitäpaitsi olevan suomalaisia oikein useampikin tuolla "Other European Countries" -listalla. Top50:een pääsee jo 2,3 miljoonan tuloksella joka mielestäni ei aivan kamalan vaikea ole saada. Eikös tuon verran tule jo ekasta tasosta jos sen kunnolla chainaa?

Hmm, en olekaan huomannut tuollaista listaa. Minulla on nyt vajaa 5 miljoonaa pistettä ennätys. En ole vielä keskittynyt pisteiden keruuseen, vaan 4- ja 5-chapterien avaamiseen. Eilen kuolin yhden kerran liikaa nelosen bossiin, pahus. Käynpä katselemassa tuota listaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rainman
Ei kai nuo nyt niin kauhean kovatasoisia ole...


:rolleyes:


..näyttää sitäpaitsi olevan suomalaisia oikein useampikin tuolla "Other European Countries" -listalla. Top50:een pääsee jo 2,3 miljoonan tuloksella joka mielestäni ei aivan kamalan vaikea ole saada. Eikös tuon verran tule jo ekasta tasosta jos sen kunnolla chainaa?

Ekasta on mahdollista saada ainakin 3.2 miljoonaa. Mistä muuten tonne 'Other Europeans'-listalle pääsee tirkistelemään? Ei tullut ainakaan nopealla vilkasulla vastaan. Ois kyl hauska saada kotimainen Challenge-lista jonnekin..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey
Mistä muuten tonne 'Other Europeans'-listalle pääsee tirkistelemään? Ei tullut ainakaan nopealla vilkasulla vastaan. Ois kyl hauska saada kotimainen Challenge-lista jonnekin..

Itse ihmettelin tätä ketjua luettuani ihan samaa. Englanninkielisellä sivulla eri listojen valikkoa ei jostain syystä ilmeisesti olekaan, mutta japaninkielisillä on:

http://www.ikaruga-atari.net/ranking.php

Tuolta, siitä leveimmästä valikosta löytyy listat maittain/alueittain. Tulosten kirjaamisen voi toki tehdä helpommin sivujen englanninkielisellä versiolla.
 
Oletteko muuten päässeet challenge-modessa peliä läpi? Minulla jämähtää aina samaan kohtaan, kolmoschapterin välibossiin. Pelitunteja on takana vähän yli 20. Ensimmäisen chapterin chainit menevät minullakin yli 90:n toisinaan, ennätys taitaa olla 96.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tuhnu
Oletteko muuten päässeet challenge-modessa peliä läpi? Minulla jämähtää aina samaan kohtaan, kolmoschapterin välibossiin. Pelitunteja on takana vähän yli 20. Ensimmäisen chapterin chainit menevät minullakin yli 90:n toisinaan, ennätys taitaa olla 96.

Ei onnistu. En ole kyllä vielä kakkosen strategioiden kehittämisen lomassa ehtinyt kuin muutaman kerran yrittää, mutta samaan jäi mullakin. Tosta vielä ehkä selviääkin, kunhan keskittyy ainoastaan hengissä säilymiseen, mutta kolmosen varsinainen loppumittelö tuntuu ainakin vielä toistaiseksi hyvin kaukaiselta haasteelta. Mielummin tosiaan kehittelen chapterin kerrallaan ja sitten vasta tuohon koko pelin läpäisyyn ja todellisiin maraton-sessioihin :)

96 kuulostaa jo oikein hyvältä, mulla taitaa olla 93.

+ 4 siis seuraava tavoite :)
 
Newbie

Eilen sain viimein Ikarugan ja ensimmäisen peli kerran jälkeen fiilis oli lähinnä että "mitähän tossa juuri tapahtui?". Kyllä se siitä sitten alkoi vähitellen selviämään ja peli vaikuttaa erittäin hyvältä mutta nyt kaipaisin jotain yleisiä vinkkejä miten tuossa pelissä pärjää :)
 
Re: Newbie

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Diamond-Dog
Eilen sain viimein Ikarugan ja ensimmäisen peli kerran jälkeen fiilis oli lähinnä että "mitähän tossa juuri tapahtui?". Kyllä se siitä sitten alkoi vähitellen selviämään ja peli vaikuttaa erittäin hyvältä mutta nyt kaipaisin jotain yleisiä vinkkejä miten tuossa pelissä pärjää :)
Katso Conquestia, harjoittele chainitusta, harjoittele yleistä menemistä ja harjoittele lisää ja harjottele vielä paljon lisää.
 
Ylös Bottom