Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ikivihreät musiikkilöydöt

Vastaus: Ikivihreät musiikkilöydöt

Kaikkea sitä voikin radiosta löytää. Viime talvena olin ajelemassa jotain asioita toimittamassa ja radio rock sattui olemaan päällä. Siellä soiteltiin uusia tulevia mielenkiintoisia levyjä. Bändin nimi ei ensin sanonut mitään, kun seuraavaa biisiä ja albumia pohjustettiin, mutta heti kappaleen alettua olin aivan myyty. Uutta Asiaa loistavalla 80-luvun rock-soundilla, olkaa hyvä.

YouTube - FINGER ON THE TRIGGER - ASIA - OMEGA (Complete Track!)

On myös ilo huomata, että 80-luvun kulttibändi Toto tekee taas nousua ihmisten suosiossa. Africa on ehdottomasti rock-historian parhaita hitaita, joten kannan myös oman korteni kekoon Toton osalta linkittämällä loistavan live-version Pariisista vuodelta 1990. Africa on eittämättä yksi lapsuusaikojen suosikeista ja edelleen se täytyy kuunnella läpi usein.

YouTube - Toto - Africa (Live in Paris 1990)
 
Vastaus: Ikivihreät musiikkilöydöt

Kiitokset hyvistä musiikeista. Tämä ketju on harvinaisen mukava, koska se ei ole vain lista, vaan linkki lista. Lisäksi olette pistäneet varsin hyvää tavaraa näytille.

Ja erityisesti rakkauteni teihin syttyi kun jätitte tämän seuraavan biisin listaamisen minulle ja saan nyt fiiliksissä sen teille linkittää. :)

YouTube - Freebird - Lynyrd Skynyrd

Tämä on tärkeä biisi wanhalle rokkikukolle. Muistan nimittäin ajan jolloin en tajunnut musiikista mitään. Mankka oli vain sitä varten, että kasetille sai äänitettyä röyhtäilyjä ja piereskelyitä. Kunnes sitten meille tuli cd-soitin. Sitä ihmeteltiin sitten kylä voimin ja ainoa levy oli Kikka -mä haluun viihdyttää. Kiinnostukseni musiikkia kohtaan oli lähes lopullisesti menetetty, mutta isoveli haki kaupasta The Metal box - kokoelman. Biisejä tuli ja meni, kunnes tämä raita alkoi pyöriä. Ja se... Se oli jumalaista. Sain kuulla suomennoksen sanoista ja se kuullosti pienen kekaran korviin hienoimmalta mitä olin ikänä kuullut, vaikka en sitä täysin tajunnut. Ja edelleen ihan fiiliksissä tästä biisistä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ikivihreät musiikkilöydöt

Oli jäänyt taas yksi kaunis kappale unholaan. Olinpa tuossa eilen perjantaina työasioissa liikkeellä autolla ja radio rock tuttuun tapaan päällä. Marselle kiitos siitä, että palautti tämän upean aussirokkiklassikon jälleen mieleen. AC/DCtä olkaa hyvä:

YouTube - ACDC - Who Made Who
 
Vastaus: Ikivihreät musiikkilöydöt

Hitto vie, jos aletaan puhumaan seksikkäistä naislaulajista, niin tässä on teille sellainen! Ja mikä ÄÄNI! Tähän ei nykypäivän Shakirat, Spearsit tai GaGat yllä, lava tyhjäksi, täältä tulee 80-luvun alun ja koko musiikkihistorian ainoa oikea BLONDIE!

YouTube - Blondie - Call Me
Suht tuore coveri kyseisesta biisista, osui ja upposi..
YouTube - call me- Sabrina Salerno & Samantha Fox
Tuosta onkin sitten luontevaa siirtya kyseisten artistien vanhempaan materiaaliin..

Edit:
Jo listattuja kuunnellessa muisti palautu patkittain..
YouTube - Antiloop - In My Mind
YouTube - Sinead O'connor - Nothing Compares 2 U (High Quality)
YouTube - 2 Unlimited - Let The Beat Control Your Body [1994]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ikivihreät musiikkilöydöt

Lisää naiskauneutta teille katsottavaksi arvoisat pelitoverit. Jälleen kerran ihastellaan upeaa vaaleaverikköä 80-luvun alusta. Ole hyvä, Kim Wilde ja Cambodia...

YouTube - Kim Wilde Cambodia (Live in England, 1982)

PS. Ja niille tiedoksi, joita kiinnostaa, Kim on kyseisen videotaltioinnin aikaan ollut 22 vuotias.

Tässä vielä linkki levyversioon, josta näkyy itse laulajakin huomattavasti paremmin:

http://www.youtube.com/watch?v=BNYzQ3yUUEw&p=339C7A29E04D7DBF&index=11&playnext=2

Ja oikeastaan voitaisiin laittaa myös toinen linkki Cambodiaan. Vuodelta 1994, joka kuullostaa myös aivan uskomattoman upealta. Kuunnelkaa tuota ääntä ja katsokaa tuota naista!

http://www.youtube.com/watch?v=GY61xGH1FjA&p=339C7A29E04D7DBF&playnext=1&index=8
 
Vastaus: Ikivihreät musiikkilöydöt

Ja erityisesti rakkauteni teihin syttyi kun jätitte tämän seuraavan biisin listaamisen minulle ja saan nyt fiiliksissä sen teille linkittää. :)

YouTube - Freebird - Lynyrd Skynyrd

Linkki vaan ei taida olla oikea? Tuli kyllä etsittyä itse sitten tuo tubesta! Myös Tube on mahtava arkku vanhoihin hevilöydöksiin joita tuli aikoinaan Headbangers ball:sta kuunneltua (Nuclear Assault/Testament/Kreator...) Ai noita aikoja!
 
Vastaus: Ikivihreät musiikkilöydöt

Uuuh. Tuon Kingston Wall -linkityksen kautta tsekkasin sitten useammankin pätkän Lepakosta. On se hieno bändi, pitänee pyöräyttää kiekot taas tänään läpi.

Pekka Streng - Takaisin virtaan Suomalaisen musiikin hienoimpia hetkiä. Tasavallan Presidentti vetää ihan järjettömän upeasti.
Anathema - Sleepless ´93-versio vanhalla laulajalla. Tämän tahtiin pyöritettiin teininä tukkaa niin maan pirusti :)
Curtis Mayfield - Move on Up Jos tämä ei tanssita, niin ei mikään
Mother Love Bone - Chloe Dancer / Crown of Thorns Tästä ei löytynyt kuin heikkotasoinen livepätkä, joten laitoin tämän toisen. Kuunnelkaa, kyseessä siis Pearl Jamin esiaste. Hitto miten upea biisi.
 
Vastaus: Ikivihreät musiikkilöydöt

Linkki vaan ei taida olla oikea? Tuli kyllä etsittyä itse sitten tuo tubesta! Myös Tube on mahtava arkku vanhoihin hevilöydöksiin joita tuli aikoinaan Headbangers ball:sta kuunneltua (Nuclear Assault/Testament/Kreator...) Ai noita aikoja!

Juu sössin tuon linkin, mutta korjasin sen.

Ja uusintana laiskoille: Free Bird

E: Ja hankkija kyllä pisti aivan taivaallisen biisin. Minoguen uran tähtihetki sanoisin.
 
Ylös Bottom