Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

inFamous [Hype ja hankintahehkutus]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: inFamous [Hype]

Eniten kummastutti grafiikat. Niiden osalta peli vaikutti todella keskeneräiseltä. Parissa kohtaa talot suunnilleen katosivat tai tupsahtivat tyhjästä. Huhhuh!

Pelattavuudeltaan viihdyttävä. Vaihteeksi jotain muutakin kuin putkijuoksua.
 
Vastaus: inFamous [Hype]

IGN julkaisee oman inFamous-arvostelunsa "huomenna". Lainausmerkit siksi, että se voi Suomen ajassa tarkoittaa jotain muuta. Joka tapauksessa arvostelu tulee löytymään tästä. (Kyseisessä URLissa on tällä hetkellä vain Greg Millerin ilmoitus asiasta, mutta kannattaa klikkailla linkkiä aina välillä.)
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Jos en nyt ihan väärin laskenu, niin tänään klo 19 pitäisi arvostelun ilmestyä
 
Vastaus: inFamous [Hype]

IGN julkaisee oman inFamous-arvostelunsa "huomenna". Lainausmerkit siksi, että se voi Suomen ajassa tarkoittaa jotain muuta. Joka tapauksessa arvostelu tulee löytymään tästä. (Kyseisessä URLissa on tällä hetkellä vain Greg Millerin ilmoitus asiasta, mutta kannattaa klikkailla linkkiä aina välillä.)

Uuu! No voin jo arvata, että IGN:n score on vähintään 9.0. Sen verran ovat peliä hypettäneet ja sanoneet "awesomeksi" ja sitten nyt vielä julkaisevat jonkun ilmoituksen ennen itse arvostelua. Tuskin mainostaisivat noin paljon jotain paskapeliä, joka saa jonkun perus seiskapisteviitosen.

Noh, OPM UK antoi jo 9/10. Saas nähdä paljon IGN. Ja pitää kattoa tuo videoarvostelu kans, ellei se sitten paljasta liikaa hauskoja tehtäviä, ettei itse sitten saa kokea yhtään näitä "oijoi!"- tai "ahaa!"-elämyksiä. :P
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Noh, OPM UK antoi jo 9/10. Saas nähdä paljon IGN. Ja pitää kattoa tuo videoarvostelu kans, ellei se sitten paljasta liikaa hauskoja tehtäviä, ettei itse sitten saa kokea yhtään näitä "oijoi!"- tai "ahaa!"-elämyksiä. :P

Kannattaa olla vähän kriittinen noiden virallisten lehtien arvosteluiden kanssa..
Ja jos peli on kunnolla tehty, niin "oijoi!"- ja "AHAA!" -elämyksiä kokee vaikka ne kuinka monta kertaa olisikin jo nähnyt. =P
 
Vastaus: inFamous [Hype]

No nyt löytyi pelistä selkeästi itseäni ärsyttävä asia. Aloitin tuossa leikittelemään voimilla ja aiheuttamaan kaaosta kunnolla. Ensimmäisenä tulikin sitten mieleen kokeilla, että minkälaista jälkeä ihmisten päälle shockwavella heitetyt autot saavat aikaiseksi ja pettymys oli suuri...EI NÄIN!

Muuten peli kyllä vaikuttaa helvetin mielenkiintoiselta ja eiköhän se ja todennäköisesti myös Prototype toimi kesän sateisien päivien pelastajana! Erityisesti tykkään pelissä uusimpana juttuna siitä, etteivät vastustajat havaitse hahmoa liian helposti-->uusimpana harrastuksena on etsiä mahdollisimman korkea rakennus, josta sitten voi sillä "jysäytys" -liikkeellä koettaa heittää tikkaa tauluun:p
 
Vastaus: inFamous [Hype]

No nyt löytyi pelistä selkeästi itseäni ärsyttävä asia. Aloitin tuossa leikittelemään voimilla ja aiheuttamaan kaaosta kunnolla. Ensimmäisenä tulikin sitten mieleen kokeilla, että minkälaista jälkeä ihmisten päälle shockwavella heitetyt autot saavat aikaiseksi ja pettymys oli suuri...EI NÄIN!

...

No mitäs silloin tapahtuu sitten?


...

Muuten peli kyllä vaikuttaa helvetin mielenkiintoiselta ja eiköhän se ja todennäköisesti myös Prototype toimi kesän sateisien päivien pelastajana! Erityisesti tykkään pelissä uusimpana juttuna siitä, etteivät vastustajat havaitse hahmoa liian helposti-->uusimpana harrastuksena on etsiä mahdollisimman korkea rakennus, josta sitten voi sillä "jysäytys" -liikkeellä koettaa heittää tikkaa tauluun:p

Jep, hauskaa myös kun viholliset on katolla ja itse kiipeilee siinä seinällä, niin nämä ei näe Colea jos on tarpeeksi alhaalla. Sitten voi kierrellä eri puolilla rakennusta ja koittaa hyökätä hiljaa jostain suunnasta. :P

By the way, on ehkä demoin siistein kohta sen ekan tehtävän junakohdassa, kun on sellanen kauhee auto- ja viholliskasa siinä raiteilla. Nakkaa sinne kasaan sitten pari kranaattia samalla kun surffaa junan päällä, niin aijai kun on komeeta katottavaa. Kauheet räjähdykset ja kipinät ym. roiskuu ja ukot lentelee. Välillä auto saattaa lentää junan päällekkin, että pitää hypätä karkuun viereiseen sähköpylvääseen. =D

Ja ne räjähtävät päälle juoksevat tyypit aiheuttaa pientä pakokauhua. Yritän aina kiivetä hädissään karkuun ja sillon se kiipeily tietenkin kusee ettei Cole otakkaan kiinni oikeasta kohdasta ja näin. =P
 
Vastaus: inFamous [Hype]

No mitäs silloin tapahtuu sitten?




Jep, hauskaa myös kun viholliset on katolla ja itse kiipeilee siinä seinällä, niin nämä ei näe Colea jos on tarpeeksi alhaalla. Sitten voi kierrellä eri puolilla rakennusta ja koittaa hyökätä hiljaa jostain suunnasta. :P

By the way, on ehkä demoin siistein kohta sen ekan tehtävän junakohdassa, kun on sellanen kauhee auto- ja viholliskasa siinä raiteilla. Nakkaa sinne kasaan sitten pari kranaattia samalla kun surffaa junan päällä, niin aijai kun on komeeta katottavaa. Kauheet räjähdykset ja kipinät ym. roiskuu ja ukot lentelee. Välillä auto saattaa lentää junan päällekkin, että pitää hypätä karkuun viereiseen sähköpylvääseen. =D

Ja ne räjähtävät päälle juoksevat tyypit aiheuttaa pientä pakokauhua. Yritän aina kiivetä hädissään karkuun ja sillon se kiipeily tietenkin kusee ettei Cole otakkaan kiinni oikeasta kohdasta ja näin. =P

fysiikanmallinnus on silloin sangen huono, eli jos auton sillä nopeudella paiskaisi päin ihmistä, niin jälkihän olisi aikamoista ja jos pelin ikärajoituksien vuoksi tätä on hieman rajoitettu, niin silloin olisi suotavaa, että autot edes kunnolla heittelesivät ihmisiä minne sattuu. Pari kertaa näin tilanteen, jossa auto "tuuppasi" ihmisen hellästi takamukselleen. Pääsi pari valittua sanaa, koska shockwave olisi ollut leikkikaluna oiva ase kaikenmaailman hulluuksien keksimiseen...

Tuo kiipeily on kyllä todella mahtavasti toteutettu ja se luo peliin täysin oman fiiliksensä. En tiedä sitten esimerkiksi, että jos peliin olisi mallinnettu autolla ajaminen, niin olisiko tuo kiipeilyn mallintaminen kärsinyt siitä. Crackdownissahan esimerkiksi kiipeily oli kuitenkin perusmeininkiä verrattuna infamoukseen, mutta peli kyllä loisti sitten monella muulla alueella.

Kokeiles siinä mainitsemassasi siistissä kohdassa hypätä junan kyydistä pois hieman ennen niitä autoläjiä ja kiipeät sinne radan vasemmalla puolella olevien todella korkeiden rakennuksien päälle...Sieltä voi keksiä myös jotain riemukasta!
 
Vastaus: inFamous [Hype]

IGN julkaisee oman inFamous-arvostelunsa "huomenna". Lainausmerkit siksi, että se voi Suomen ajassa tarkoittaa jotain muuta. Joka tapauksessa arvostelu tulee löytymään tästä. (Kyseisessä URLissa on tällä hetkellä vain Greg Millerin ilmoitus asiasta, mutta kannattaa klikkailla linkkiä aina välillä.)

Nytpä tuo näytti olevan jo tullut.
9.5 Presentation
This city is alive and you'll feel like you're a critical part of it from start to finish. The easy to upgrade powers, story-expanding Dead Drops, and more wrap you up in the experience.
8.5 Graphics
The city looks great with its destroyed buildings and people dying in the streets. Cole's powers dazzle at times, but there is some pop-in, repetitive environments, and framerate dips.
8.5 Sound
The soundtrack is great, the ambient noise of the city makes you feel like you're there, and the sound effects are solid. Still, why is Cole's voice soooo gravely?
9.0 Gameplay
Cole's powers are stunning and fun, but the real joy is zipping around the city and unraveling the story. I could've gone for a few more enemy types and better Stunt explanations.
9.5 Lasting Appeal
It took me about 25 hours to go through both storylines, but I've put in a total of 30 hours searching for Blast Shards and my Platinum Trophy. All that, and this still isn't old.
9.2
Outstanding OVERALL
(out of 10 / not an average)
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Nytpä tuo näytti olevan jo tullut.

Arvostelijan kanssa on helppo yhtyä siihen, että vaikka aluksi tuntui siltä, että mitenkähän tässä nyt jaksaa aina juoksennella kaupungin laidalta toiselle, niin Colen erikoiskyvyillä+junanraiteiden avulla pitkätkin matkat ovat miellyttäviä liikkua...
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Wow! Taas demo muutti kaiken.

Itse asiassa tuli aikamoinen deja vu, koska samalla tavalla kävi LBP:n kanssa. En ensiksi uskonut, mitä hauskaa tai mitä hienoa siinä pelissä olisi, mutta kun pääsin demoon käsiksi, jäin koukkuun :o Pikkuveli jäi myös koukkuun ja löin kaksi kärpästä yhdellä iskulla ostamalla pikkuveljelleni LBP:n synttärilahjaksi.

Nyt ei tarvitse paljoa pohdiskella, minkä pelin hankin GameStopin vaihtotarjouksesta :D

On se vaan kivaa riehua supervoimilla vapaassa kaupungissa, vaikka se kuulostaakin tyhmältä.
 
Vastaus: inFamous [Hype]

IGN:n arvostelusta:

Lasting Appeal
It took me about 25 hours to go through both storylines, but I've put in a total of 30 hours searching for Blast Shards and my Platinum Trophy. All that, and this still isn't old.

Kiva että pelillä on noinkin paljon "kestämisarvoa" ja että pelin molemmin tavoin läpi pelaamiseen menee noinkiin kauan. Sitten vielä metsästämään platinum trophyä, niin kivasti kuluu aikaa.

Mut jees, saihan se hyvän scoren. :)
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Kaikesta päätellen kuulostaa siltä, että kingi idea on kerrankin oikeasti toteutettu hyvin! (onhan näitä, mutta harvassa ps3:lla)

- Hyvä, että noita supervoimia (eli sähkövoimia) on iso liuta, eikä kaikkia saa heti, vaan niitä pitää ansaita. On myös hyvä, että osa niistä on vain pahiksena pelaavalle ja osa vain hyviksenä pelaaville. Hyvähyvähyvä
- Kiipeily näytti toimivan hyvin
- Ja pelihän näyttää hyvältä!

Mun huolenaihe on vaikeusaste - kuinka vaikeeta tavaraa sieltä tulee vastaan sitten? Ovatko supervoimat liian hyviä jos niitä vaan osaa käyttää?
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Mun huolenaihe on vaikeusaste - kuinka vaikeeta tavaraa sieltä tulee vastaan sitten? Ovatko supervoimat liian hyviä jos niitä vaan osaa käyttää?

En nyt yleensäkään kovin "taitava" pelaaja ole.

Mutta itse olen nyt pelannut Easyllä ja välillä tuppaa henki lähtemään. Viholliset tulee kyllä kimppuun ja välillä joutuu ristituleen. Myös kun vihollinen katoilla ja itse alhaalla. Niin kun osuu, häviävät ja tulevat esiin eri kohdasta kuin missä olivat kun piiloon menivät.

Eilen taas useampi kuolema putkeen, kun eksyin vihollisen hallitseman alueen keskelle. Porukkaa tuli joka suunnasta ja vielä raskaampia yksiköitä parkissa joka suunnassa.

Voimat ei ainakaan alussa ole sinällään liian hyviä, en sitten tiedä kun päästään vielä eteen päin. Tähän tietty vaikuttaa miten viholliset kehittyvät myös.
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Kaikesta päätellen kuulostaa siltä, että kingi idea on kerrankin oikeasti toteutettu hyvin! (onhan näitä, mutta harvassa ps3:lla)

- Hyvä, että noita supervoimia (eli sähkövoimia) on iso liuta, eikä kaikkia saa heti, vaan niitä pitää ansaita. On myös hyvä, että osa niistä on vain pahiksena pelaavalle ja osa vain hyviksenä pelaaville. Hyvähyvähyvä
- Kiipeily näytti toimivan hyvin
- Ja pelihän näyttää hyvältä!

Mun huolenaihe on vaikeusaste - kuinka vaikeeta tavaraa sieltä tulee vastaan sitten? Ovatko supervoimat liian hyviä jos niitä vaan osaa käyttää?

Vaikeusaste näytti ainakin demossa olevan kohdillaan. Hardilla pelattuna henki meni itseltä muutamaan otteeseen, joista nekin juuri tyhmien virheiden ja päättömän juoksun seurauksena. Hyvä vaan että haastetta ollaan nosttetu sopivasti, eikä liian helpolla päästetä pelaamista.

Muutenkin demon jättämä kuva oli varsin positiivinen. Hyppiminen ja kiipeily oli vaivatonta ja tuntui miellyttävältä, sekä ennenkaikkea näytti komealta. Joitain bugeja paikoittain iski vastaan, kuten hahmon yllättävä katoaminen junan alle hypyn jälkeen ja siitä seuraava äkkikuolema. Vihollisten yksipuolinen ulkoasu vähän harmitti, eikä ainakaan demossa personaallista pahiskaarita päässyt näkemään. Ehkä kuitenkin kokopelissä sitten?

Tehtävistä huolettaa ainoastaan toisto. Demon missiot olivat muutenkin aika pitkälti tismalleen samanlaisia ja pelko onkin, että jaksaako koko versiossa sitten juoni pitää mielenkiintoa yllä jos jokainen tehtävä noudattaa kaavaa mennä paikkaan a ja hakata heput b-z. Itse en myöskään lämpeä tuolla shardien metsästämiselle, joten toivottavasti jotain hupia kaupungista saadaan irti muilla tavoilla. Spiderman 2 peli on edelleen ylittämätön lukuisten haasteiden ja puuhan kanssa. Samanlaisia kisoja, stuntti-temppuja ja haasteita suvaitsisi nähdä tässäkin ja muissa peleissä.
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Vaikeusaste näytti ainakin demossa olevan kohdillaan. Hardilla pelattuna henki meni itseltä muutamaan otteeseen, joista nekin juuri tyhmien virheiden ja päättömän juoksun seurauksena. Hyvä vaan että haastetta ollaan nosttetu sopivasti, eikä liian helpolla päästetä pelaamista.

Muutenkin demon jättämä kuva oli varsin positiivinen. Hyppiminen ja kiipeily oli vaivatonta ja tuntui miellyttävältä, sekä ennenkaikkea näytti komealta. Joitain bugeja paikoittain iski vastaan, kuten hahmon yllättävä katoaminen junan alle hypyn jälkeen ja siitä seuraava äkkikuolema. Vihollisten yksipuolinen ulkoasu vähän harmitti, eikä ainakaan demossa personaallista pahiskaarita päässyt näkemään. Ehkä kuitenkin kokopelissä sitten?

Tehtävistä huolettaa ainoastaan toisto. Demon missiot olivat muutenkin aika pitkälti tismalleen samanlaisia ja pelko onkin, että jaksaako koko versiossa sitten juoni pitää mielenkiintoa yllä jos jokainen tehtävä noudattaa kaavaa mennä paikkaan a ja hakata heput b-z. Itse en myöskään lämpeä tuolla shardien metsästämiselle, joten toivottavasti jotain hupia kaupungista saadaan irti muilla tavoilla. Spiderman 2 peli on edelleen ylittämätön lukuisten haasteiden ja puuhan kanssa. Samanlaisia kisoja, stuntti-temppuja ja haasteita suvaitsisi nähdä tässäkin ja muissa peleissä.

Sano muuta. On mukavaa, että vapaata kaupunkia saa hyödynnettyä erilaisia lähestymistapoja hakiessa. Henkihän siinä lähtee helposti, jos vihollisalueen keskelle samantien ryntää, mutta edes hieman kun jaksaa pohtia ja osaa pelata, niin ei demossa kuole kovin helpolla.

Erilaisia vihollisia ei muistaakseni arvostelun perusteella kovin suurta määrää kuitenkaan ollut, mutta shardithan ovat näkyvissä kartalla ja ainakin demossa niitä oli muutama sellaisessa paikassa, että joutui hieman pohtimaan, ja sorminäppäryyttä käyttämään, että niihin pääsi käsiksi-->eli ei veemoista harhailua. Lisäksi pelissähän on "stuntteja" erilaisten tappojen muodossa, mutta eivätpä ne ainakaan allekirjoittaneen mieltä lämmitä

Itseänikin hieman pelottaa tehtävien samankaltaisuus. GTA 4 jäi kesken 10 % pelaamisen jälkeen esimerkiksi sen vuoksi.
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Tilasin tämän jo 1-2 viikkoa ennen demoa. Eikä yhtään kaduta.

Omia mielipiteitä:

Näppäimet:
Sopivat mainiosti tarkoitukseensa (lyhyesti mutta ytimekkäästi:cool:)

Cole McGrath:
Mielestäni kaveri näyttää varsin hienolta ja ääni sopii rooliin täydellisesti. Sähkö joka on Colen "supervoima", näyttää ihan hienolta ja erilaisia kykyjä näyttäisi olevan mukava määrä, ainakin demossa. Saa nähdä montako uutta kykyä esiintyy kokoversiossa. Yllätyksenä minulle, sähkö latautuu itsestään. Muistan lukeneeni, että sähköt LOPPUVAT ja täytyy "imeä" lisää virtaa. No ei se haittaa, muuten jossain paikoissa joista ei löydy sähköä joutuisi säästämään sähköä tai juosta jonnekkin kauas josta löytyy sitä. Kiipeily näyttää Assassin's Creediin verrattuna hyppelyltä, mutta se toimii hyvin. Joskus se tarttuu sieltä mistä ei halunnut. Ja se on huonoa kun yrittää hypätä esim. katolta sellaisen junaradan alle, niin se tarttuu herkästi johonkin reunaan.

Empire City:
Kaupunki vaikuttaa vallan hienolta. Demossa ainakin näyttää siltä kuin kaupungissa olisi jokin kriisi meneillään, ja siellä onkin. Ihmiset keräilevät roskien seasta ruokaa (luulisin), heidän vaatteensa ovat likaisia, he käyttävät hengityssuojaimia (Miksi?). Autot ovat rikkinäisiä, vähintään kolhuilla.Muutenkin kaupungin osa (yksi kolmesta saaresta) näyttää kärsineeltä. Vielä en nähnyt juurikaan tuota hyvän ja pahan eroa kaupunkilaisissa (hurraavat tai juoksevat kirkuen pakoon). Kaikkiin paikkoihin mihin olen yrittänyt kiivetä olen päässyt, eli kaupungissa pääsee kiipeämään minne tahansa. Korkeita rakennuksia ei ainakaan demon saarella ollut.

Viholliset:
No joo, onhan ne saman näköisiä huppu miehiä, mutta kai niitä erilaisiakin tulee vastaan. Normaaleilla Reapersillä on konekivääri ja joku molotov cocktail ja kranaatin välimuoto.
Sitten on niitä kauhua herättäviä kamikaze-tyyppejä, vaikkeivat ne niin kauheita ole kun yhdestä osumasta räjähtävät. Sinkomies on kanssa yksi vihulaisista, mutta sen ohjuksia on helppo väistellä. Minigun-hyypiökin näkyi demossa. Jos ei pääse nopeasti suojaan niin se tappaa ihan mukavasti. Olikos se Conduit se mikä ampuu konekiväärillä ja tekee niitä maata pitkin kulkevia sähkö iskuja. Conduitit osaavat teleporttautua lähellesi.

Katsaus Colen voimiin
original.jpg
Empire City
hero_screen_and_depth_102.jpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: inFamous [Hype]

Spoiler tageihin tai jotain nuo kuvat, kts : ).

Demon kahlasin läpi pienellä kiiruksella, mutta vaikutti toimivalta paketilta. Liikkuminen/kiipeäminen oli paikoitellen kömpelöä, ei oikein meinannu tarttu junaradan tolppaan ym. objekteihin, ellen hypännyt sitä kohden juuri oikeasta kulmasta, mutta pikku sivuseikka.

Demo oli yllättävän vaikea jo helpoimmalla vaikeustasolla! Mutta nou hätä.
 
Ylös Bottom