Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

inFamous - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Oliver

KonsoliFIN Alumni
Tämä ketju on siis on siis tarkoitettu pelin jo hankkineiden kirjoitteluille, sekä tietysti pelistä muuten kiinnostuneille.
 
Vastaus: inFamous (varsinainen pelikeskustelu)

PELI LÖYTYY TYRNÄVÄN PRISMASTA!!!....
eiku :(


Mites, en ole paneutunut kokoversioon sen pahemmin, mutta tuleeko itse kokoversiossa tämä "Abandoning Mission" - juttu kuten demossa jos menee liian kauas, vai onko peli todellakin oman mielen mukaan tutkittavissa.
 
Vastaus: inFamous (varsinainen pelikeskustelu)

Voiko tähän ketjuun kertoilla uutisia itse peliä koskien, vai palataanko vanhaan ketjuun?

9lives-pelisivusto tenttaili Bruce Obergiä (SP-lafkan co-founder) DLC-materiaalista ja multiplayerin mahdollisuudesta.
Bruce Oberg, co-founder of Sucker Punch, has confirmed that there are no plans on having DLC or multiplayer for their upcoming open-world action title, inFamous.
Ei siis ole suunnitelmissa multiplayeria päivityksenä, saati sitten ladattavaa lisäsisältöä luvassa inFamousiin.
Herran mukaan Sucker Punchilaiset lomailevat tovin ja siirtyvät sitten uuden projektin pariin.
 
Vastaus: inFamous (varsinainen pelikeskustelu)

Voiko tähän ketjuun kertoilla uutisia itse peliä koskien, vai palataanko vanhaan ketjuun?
Kaikki ko. pelin aiheinen keskustelu tänne vain.
Demo-, hankinta- ja muu yleinen ennakkohehkutus toiseen ketjuun, joka suljetaan jossain vaiheessa.
 
Vastaus: inFamous (varsinainen pelikeskustelu)

9lives-pelisivusto tenttaili Bruce Obergiä (SP-lafkan co-founder) DLC-materiaalista ja multiplayerin mahdollisuudesta.

Ei siis ole suunnitelmissa multiplayeria päivityksenä, saati sitten ladattavaa lisäsisältöä luvassa inFamousiin.
Herran mukaan Sucker Punchilaiset lomailevat tovin ja siirtyvät sitten uuden projektin pariin.

Just mietinkin tätä DLC-puolta tästä pelistä. Olen nyt vuoden aikana ilokseni huomannut miten loistava (kaikella on tietysti huonotkin puolensa) asia ladattava lisäsisältö on. On jotenkin käsittämätöntä, jos tähän peliin ei muka tulisi mitään lisäsisältöä, sillä kyseessä on yksinoikeuspeli ja ilmeisesti Sony julkaisee tästä myös konsolibundlen. Luulisi että juuri nämä pelit saavat lisäsisältöä esim. uusia saarien muodossa.

Voiko todella olla mahdollista että Sony ei muka vaatisi, eli ostastaisi tähän jotain lisäsisältöä? Vai onko tosiaan niin että lisäsisältöön panostetaan Sonyn ja Microsoftin toimesta vain jos peli tulee molemmille alustoille (lue: Fallout 3 ja GTA IV)? Eli riittääkö pelkästään yksinoikeuspeli, jonka takia yksinoikeuslisäsisältöä ei nähdä niin kovana myyntivalttina. Kyllähän Little Big Planetkin sai ja saa lisäsisältöä lähes joka viikko. LBP:n luonne tosin myös mahdollistaa tämän, ja en nyt tarkoitakkaan että Colelle pitäisi uutta nuttua tulla storeen ihan joka torstai.
 
Vastaus: inFamous (varsinainen pelikeskustelu)

Itsekin olen vähän ihmeissäni asiasta. Meinaan, peli jää luultavasti aika lyhyeksi huviksi ilman minkäänlaisia lisäherkkuja. Mitenköhän pitkä pelin juoni lienee? Kyllähän tämäkin tulee hommattua sitten joskus kun peli saavuttaa vähintään platinarajan hinta tason. Ihmetyttää tosiaan(jos uutinen pitää paikkansa) ettei Sucker Punch halua tuoda mitään lisäsisältöä peliin ottaen huomioon että sellainen lisäisi sen elin ikää. Ei oikein taloudellisesti ajatellen kovinkaan touttoisa idea tuollainen. Meinaan, kaverithan saisivat vain lisää rahaa jos pistäisivät lisäherkkuja tarjolle. Toisaalta, jos Sony ei halua DLC-kamaa pelilleen niin eihän sille voi pitään. =P Oliko tässä edes netin kautta käytävä Co-op jos ei normaalia multiplayeriä kerran saada mukaan?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: inFamous (varsinainen pelikeskustelu)

Tuli tuolla aikasemmin vähän "haukuttua" peliä siitä että tehtävät on niin samankaltaista toistoa (sivutehtävät). Pelasin ekan saaren läpi kokonaan ennenkuin siirryin tokalle saarelle ja tokalla saarella sitten päätin alkaa pelaamaan peliä niin etten hinkkaa jokaista sivutehtävää läpi ja peli on nyt maistunut huomattavasti enempi eikä tuntunut enää niin toistolle. :)
 
Vastaus: inFamous (varsinainen pelikeskustelu)

Ei oikein taloudellisesti ajatellen kovinkaan touttoisa idea tuollainen.

Kun pelin pelaa läpi, niin sitten voi miettiä voiko siihen yleensäkään tehdä ladattavaa materiaalia. Vai olisiko se väkisin vääntämistä ja ns rahastusta. Ja mitään Co-Oppiakaan tuohon ei pysty järkevästi ymppäämään.

Ja teki nyt lis'ämateriaalia tai siirtyy uuteen hommaan, kuten esim Sly4 niin eiköhän kumpikin ole rahaa tuottavaa touhua loppupeleissä.

Omalta kannaltrani katsottuna, pelissä on ihan tarpeeksi pituutta + sen voi pelata kahteen kertaan reippaasti läpi eri Karma linjalla. Lisäsisältö olisi vain tuonut lisää rahan menoa ja eiköhän tuota ole saanut tarpeeksi kun on pelin hakannut pariin otteeseen läpi.


Tuli tuolla aikasemmin vähän "haukuttua" peliä siitä että tehtävät on niin samankaltaista toistoa (sivutehtävät). Pelasin ekan saaren läpi kokonaan ennenkuin siirryin tokalle saarelle ja tokalla saarella sitten päätin alkaa pelaamaan peliä niin etten hinkkaa jokaista sivutehtävää läpi ja peli on nyt maistunut huomattavasti enempi eikä tuntunut enää niin toistolle. :)

Eikä ne nyt idaho ihan niin toistuvia ole, miten annoit ymmärtää ;) Vähän tulee samankaltaisia ja muutamia aivan samoja. Itse taas tykkäsin tehdä noita lyhyitä sivutehtäviä. No mielipide kysymys tämäkin.
 
Vastaus: inFamous (varsinainen pelikeskustelu)

Spoilerissa eri arvostelulähteiden antamia arvosanoja

9.1- 1UP
9.0- GameDaily
8.5- Gameplayer
8.5- Computer and video Games
8.0-VideoGamer
7.0- Eurogamer

Eli kokonaistulos on 8.4/10
Eli voidaan puhua hyvästä pelistä :)
 
Vastaus: inFamous (varsinainen pelikeskustelu)

Oletko varma, että pelin juonikuviot sallivat Colelle jatkoa DLC:n muodossa?

Ensimmäistä saarta koluttu nyt reilut 90% ja hyvältä on maistunut. Vapaa hiekkalaatikko voisi olla myös rasite, mutta tässä se on toteutettu tavalla joka pitää pelaajan mielenkiinnon yllä monipuolisuudellaan. Pääjuonen lisäksi pääsee tekemään sivutehtäviä, jotka ovat tyyppiä "seuraa tuota", "posauta noi" tai vaikkapa "vedä toi reitti ajassa x". Tämän lisäksi kaiken aikaa taustalla on ikuisuusprojekti, jossa kerätään pariston jämiä sieltä täältä ja nämä yhdessä vaikuttavat Colen varautumiskykyyn. Sähköllä on pelissä olennainen osa, kun sankarimme kaupunginosa kerrallaan sytyttää valot lamppuihin ja palauttaa järjestyksen kadulle lamauttavilla sähköshokeillaan.

Kiipeilemään pääsee ja siinä ei olla onneksi turhan tarkkoja. Eteneminen tapahtuu vauhdilla ja aina löytyy korsi johon tarttua. Ympäristön hyödyntäminen on tehty käytännöllisen helpoksi, missään vaiheessa ei tule edes mieleen välttää tätä tapaa edetä. Suora juokseminen kadulla taitaa jäädä melkeimpä toiseksi.

Hyvän ja pahan välinen taistelu vallasta sankarimme pääkopan sisällä näkyy valinnoissa. Olenko virkavallan ja kansalaisten tukena, vai heitänkö lekkeriksi. Tilanne näiden välillä esitetään ihan suorana mittarina ruudulla. Tähän mennessä pyritty olemaan siellä hyvisten osastolla, vaikkakin osin vahingossa on väliin pahisteltukin. Colen shokkihoidot poikkeavat näiden kahden leirin välillä. Pahistellessa alkavat kadunkulkijat heittelemään kivillä, poliisit juoksemaan perässä ja muutenkin olo on kuin vamppyyritaudin kourissa Oblivionissa. Hyviksenä saat kannustusta ja kehuja kansalaisilta. Ihan pienimmätkin valinnat vaikuttavat, jopa se päästätkö vihulaiset päiviltä vai jätätkö jatkotoimenpiteet virkavallan hoidettavaksi. Loukkaantunut kannattaa mielummin raudoittaa kuin vapauttaa palveluksesta napakalla niskalaukauksella, näin siis jos haluaa pitää sankarin maineensa. Leirin valinta vaikuttaa myös tehtävänantoihin.

Juonikuvoista paha sanoa vielä oikein mitään. Katsotaan nyt mitä loppu tuo tullessaan. Ollut hyvin mielyttävä kokemus tähän asti, vaikka rakennuksiin ja ajoneuvoihin ei pääse sisälle tai mitään konetuliaseita ei pääse hiplailemaan. Demo oli pätkä sieltä, toinen tuolta - itse peli lähtee liikkeelle eri tilanteesta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: inFamous (varsinainen pelikeskustelu)

Just mietinkin tätä DLC-puolta tästä pelistä. Olen nyt vuoden aikana ilokseni huomannut miten loistava (kaikella on tietysti huonotkin puolensa) asia ladattava lisäsisältö on. On jotenkin käsittämätöntä, jos tähän peliin ei muka tulisi mitään lisäsisältöä, sillä kyseessä on yksinoikeuspeli ja ilmeisesti Sony julkaisee tästä myös konsolibundlen.
Voi tietysti olla että SuckerPunchin seuraava peli olisi PS3n Sly Cooper, jolloin Sony varmasti haluaisi mielummin Slyn mahdollisimman nopeasti ulos, kuin inFAMOUS lisäsisältöä joka myöhästyttäisi Slyta.

Tai sitten ovat valinneet strategian että DLCstä puhuminen tässä vaiheessa on huonoa bisnestä ja keskittyvät mainostamaan jo valmiina olevaa osaa pelistä. DLCstä puhuminen julkaisussa kun antaa kuitenkin usein sen kuvan että on kyse materiaalista joka on jo ollut valmiina ja otettiin pois pelistä että päästään rahastamaan uudelleen.
 
Vastaus: inFamous (varsinainen pelikeskustelu)

Mites, en ole paneutunut kokoversioon sen pahemmin, mutta tuleeko itse kokoversiossa tämä "Abandoning Mission" - juttu kuten demossa jos menee liian kauas, vai onko peli todellakin oman mielen mukaan tutkittavissa.
Parin illan pelailulla en ole saanut tehtävää keskeytymään liiallisella haahuilulla. Toisaalta tehtävänantopaikat sijoittuvat sen verran lähelle varsinaista tapahtumaa, että ei siinä edes ole tarvetta lähteä kauaksi seikkailemaan. Kesken tehtävien voi totta kai liikkua ihan vapaasti.
 
Vastaus: inFamous (varsinainen pelikeskustelu)

Loukkaantunut kannattaa mielummin raudoittaa kuin vapauttaa palveluksesta napakalla niskalaulauksella, näin siis jos haluaa pitää sankarin maineensa.
Tuo hieman itseäni häiritsee, koska monesti vihut tulee vahingossakin grillattua hengiltä, ja sen vuoksi ei saakaan hyvää karmaa. Yhden hyvistelytehtävän jälkeen lopputulos jopa painui pahan karman puolelle, vaikka en mielestäni tehnyt yhtään mitään pahaa.

PS. Toisen saaren avauduttua meininki tosiaan hieman tulee muuttumaan, joten vimmaspäissään ei kannata peliä tuomita pelkästään ensimmäisen saaren tapahtumien perusteella. ;)
 
Vastaus: inFamous (varsinainen pelikeskustelu)

Kun pelin pelaa läpi, niin sitten voi miettiä voiko siihen yleensäkään tehdä ladattavaa materiaalia. Vai olisiko se väkisin vääntämistä ja ns rahastusta. Ja mitään Co-Oppiakaan tuohon ei pysty järkevästi ymppäämään.

Oletko varma, että pelin juonikuviot sallivat Colelle jatkoa DLC:n muodossa?

Joo tää on kyl ihan totta. Sinänsä huutelin kyl turhan aikasin täällä kun kokoversiota en ole vielä pelannut, mutta jotenki bisnesmaailmaa uskon tuntevani ja jos Sony näkee lisäsisällössä vähänkään taloudellista hyötyä niin luulisi sitä tulevan tavalla tai toisella. Ja tosiaan tota en edes muistanu et kyseessä on sama lafka joka on myös Sly sarjan takana, joten ymmärrän myös tämän näkemyksen että siirrytään suoraan sen työstämiseen.

Taas hieman viisaampana voin hyvillä mielin jatkaa tätä keskiviikkopäivää :)
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Nyt tuli ekan kerran (pää)tehtävän jälkeen, että olin "vähän paha" enemmän kuin hyvä (pelaan kuitenkin "hyvää äijää"). Toinen saari menossa. En tiedä tuliko se sen takia, koska jouduin pariin tiukempaan paikkaan ja sitten räjähti niitä autoja sun muita mukana kun lobbasin kranuja menemään (ja sitä kautta meni sivullisiakin). Toisaalta olen imenyt välillä "energiaa" haavoittuneilta pahiksilta (tunnustan: trophyn perässä), mutta vastaavasti olen taas auttanut haavoittuneita sivullisia takaisin pystyyn..

Mitä DLC asiaan tulee, niin tähän varmaan olisi suht iisi sellaisia tehdä (toisaalta en tiedä millainen loppuratkaisu tulee olemaan pelissä). Joku "lisäsaari" joka yllättäen paljastuu sumun takaa tms. ( ;) ) ja sieltä paljastuu uusia vihuja ja tehtäviä. Mutta en tiedä olenko mitenkään DLC-kenttien kannalla lopulta... Mutta harkitsen kyllä vakavasti jos niitä tähän julkaistaan.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Toisaalta olen imenyt välillä "energiaa" haavoittuneilta pahiksilta (tunnustan: trophyn perässä)

Tämähän kallistaa vaakaa nyt sinulla väärään suuntaan ja taitaa kerralla mennä enemmän kuin jos parantaa. Ja tuota ei kannata tehdä kun hyvistä pelaa, mikäli aikoo pahiksella vielä pelata. Tuolloinhan saan tuon trophyn sitten hommattua. Ja max karmakin pitäisi hyviksellä saavuttaa, niin mitä turhaan sitä pienentää jos ei ole aivan pakko energiaa ottaa.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Toisella saarella mennään ja nyt ensimmäistä kertaa olen vähän jumissa...eli vinkkiä kaivattaisiin :)

Tehtävän nimeä en nyt valitettavasti muista, mutta tehtävä on pääjuonen tehtävä, jossa vastustajat ajelevat neljällä panssaroidulla bussilla ympäri kaupunkia. Olen kokeillut jo varmaan jokaisesta kulmasta saada bussit tuhottua, mutta ei. Ensin kun aloin Megawatt Hammerilla räiskimään niin Cole totesi, että parempi kokeilla vähän lähempää. Menin lähemmäksi...jopa bussin katolle, mutta ei mitään tapahtunut.

EDIT: Ei mitään...keksein jo :)
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Onpahan muuten harvinaisen koukuttava peli.

Aluksi pelistä lähti sellaset "what ever"-fiilikset(tosin alku oli melko päräyttävä) mutta siinä sitä sitten tunti venyi kahdeksi, kaksi venyi kolmeksi ja hitto vie, aika kevyesti tuli taas pelattua se neljä tuntia putkeen :D Totaalinen immersio tosin puuttuu, en ole vielä täysin siellä, kaiken keskellä. Mutta uskoisin tämän olevan juuri sellainen teos joka hitaasti vangitsee mukaansa. Ja kun sinne päätyy ei paluuta ole.

Toiminta toimii todella hyvin. inFamousissa todellakin tuntee olevansa nouseva supersankari/pahis. Välillä tulee tehtyä noilla nyypä voimilla sellasia komboja että Hämistä hirvittää! Tähän kun lisää vielä melko sujuvasti toimivan kiipeily-mekaniikan on meininki sen mukaista: mahtavaa ja äärettömän siistiä! Mutta oih ja voih, miksei tässä ole minkäänlaista kunnollista hidastus/refleksi-optiota! Hektistä taistelua olisi aivan suunnattoman herkullista seurata edes muutaman sekunnin ajan kunnon hidastuksella. Tämä myös edesauttaisi upeita tehosteita. Noh, eipä tuo seittiäkään pysty ampumaan joten annettakoon tämä Colelle anteeksi. Sankari on muuten koko pelissä huomattavasti siedettävämpi kuin demossa... Kaveri on kyllä katsonut Dark Knightinsa ääntä herätellessään. Tämä elokuva on muuten tullut monta kertaa mieleen tätä pelatessani...

Hieno pakkaus näin neljän tunnin pelaamisella. Peli ei ole vielä napnnut minua 100% mukaansa mutta jokainen pelaamani tunti upottaa syvemmäksi Empire Cityn syvään kuiluun.
Tätä on saatava heti lisää!

PS: Hauskinta pelissä on seistä lammikossa ja odottaa pahaa avistamatonta siviiliä pakeillesi :D
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Tämähän kallistaa vaakaa nyt sinulla väärään suuntaan ja taitaa kerralla mennä enemmän kuin jos parantaa. Ja tuota ei kannata tehdä kun hyvistä pelaa, mikäli aikoo pahiksella vielä pelata. Tuolloinhan saan tuon trophyn sitten hommattua. Ja max karmakin pitäisi hyviksellä saavuttaa, niin mitä turhaan sitä pienentää jos ei ole aivan pakko energiaa ottaa.

Jos oikein muistan, niin sivullisten "henkiin herättämisestä" saa +3 ja "Bio Leech" -1. Eli laskin, että välillä voi pahiksilta imea energiaa, jos sitten kuitenkin jaksan herätellä sivullisia jaloilleen.. Ehkä muistan väärin nuo luvut tms.

Totta puhuen en usko, että pelaan pelin kaksi kertaa läpi, joten ajattelin napata tuon trophyn matkan varrella (eipä tuota "Bio Leechiä" tavallaan enää sen jälkeen tarvi kun trophy hallussa). Mutta joo, max. karma olisi tietty hauska saada sekin (en tosin tiedä miten tarkkaan pitää pelata että sen saa tms). Trophyjen kanssa mulle menee vähän niin, että ne tuo kivan lisäboostin pelaamiseen, mutta en mä koskaan niitä kaikkia saa. Eli nappailen osan (välillä enemmän, välillä vähemmän), mikä riittää mulle. Eri vaikeustasoilla pelaan pelin aika harvoin uusiksi läpi.

Btw. Ei ole vielä ollut itselle tarvetta, mutta IGN on laittanut pystyyn hyvän infosivun (FAQ on kans näköjään jo vauhdissa):
Guides: Infamous Guide (PS3), Infamous Walkthrough
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Hieman skeptisenä olin pelistä demon jälkeen, mutta nyt kun pelitunteja on muutama takana, voi sanoa että kerrassaan mainio peli. Onhan siinä toki virheensä, mutta juuri nuo mainitut kombot taistelussa tuo hymyn huulille.
Sainpa sen UC2:sen betakoodinkin vaikka peliä en ollut varannut. :)
 
Ylös Bottom