Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

inFamous - keskustelu pelistä

Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Itseltänikin puuttuu vielä pari shardia ja tuottaa vaikeuksia löytää niitä, mutta siis..

Pelasin ekalla kerralla hyviksenä läpi ja erään tehtävän lopussa tuli tämä hyvä/paha -valinta. Hyviksenä kun kerran pelasin, niin valitsin valoisan tien. Valinta tuotti kuitenkin vain yhden shardin palkinnoksi. Olisiko pahalla valinnalla sitten saanut enemmän shardeja ja vaikuttaako tämä mitenkään mahdollisuuksiini kerätä kaikki shardit?
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Pelasinpa läpi tänään, täytyy sanoa että toivottavasti tekevät jatkoa pelille, sen verran hieno se oli. :)

Paras peli tänä vuonna mitä olen pelannut. Nyt pitää mennä saunomaan, moikka.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Itseltänikin puuttuu vielä pari shardia ja tuottaa vaikeuksia löytää niitä, mutta siis..

Pelasin ekalla kerralla hyviksenä läpi ja erään tehtävän lopussa tuli tämä hyvä/paha -valinta. Hyviksenä kun kerran pelasin, niin valitsin valoisan tien. Valinta tuotti kuitenkin vain yhden shardin palkinnoksi. Olisiko pahalla valinnalla sitten saanut enemmän shardeja ja vaikuttaako tämä mitenkään mahdollisuuksiini kerätä kaikki shardit?

Mitkään tehtävät eivät vaikuta mahdollisuuksiisi kerätä kaikkia shardeja. Ite pelasin aluksi kaikki tehtävät hyvänä ja samalla pelikerralla keräsin myös kaikki shardit.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Itseltänikin puuttuu vielä pari shardia ja tuottaa vaikeuksia löytää niitä, mutta siis..

Pelasin ekalla kerralla hyviksenä läpi ja erään tehtävän lopussa tuli tämä hyvä/paha -valinta. Hyviksenä kun kerran pelasin, niin valitsin valoisan tien. Valinta tuotti kuitenkin vain yhden shardin palkinnoksi. Olisiko pahalla valinnalla sitten saanut enemmän shardeja ja vaikuttaako tämä mitenkään mahdollisuuksiini kerätä kaikki shardit?

Tehtävistä ulevat shardit eivät lukeudu keräiltävien shardien määrään.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Toissayönä sain pelattua pelin hyviksenä läpi. Vaikka inFamousin tapahtumat jäivät vielä kummittelemaan uniinkin ja siten häiritsemään oikeasti rauhallista lepoa, oli tämä kaikkinensa varmaankin ehkä koko tämän vuoden paras peli. Siis jopa parempi kuin Killzone 2. Itse asiassa varmaan ensimmäistä kertaa koskaan pelihistoriassani suoritin kaikki pelin sivutehtävät, keräsin jokaisen Dead Dropin ja kehitin hahmon kaikki ominaisuudet tappiin asti. (Pahisvoimia en tietenkään saanut, mutta kyllä sieltä se yksi Trophy silti kilahti.) Muutenkin Trophyt olivat sellaisia, että ne sai melko lailla luonnostaan. Ainoastaan Hotfootin kohdalla meinasi usko loppua ja aloin epäillä, että bugaakohan kyseinen Trophy kohdallani. Vaan kyllä se sieltä lopulta tuli, kun reilut puoli tuntia jaksoi raiteilla rällätä. Blast Shardien keräilykin oli ihan hauskaa, kunhan hoksasin, että nehän näkyvät kartallakin L3:a painamalla. :p Tuon tajuaminen tapahtui vaan sen verran myöhään, että ei tullut edes puolia kerättyä. Vaan so not.

Toki pientä poraamistakin löytyi. Juoni ei mitenkään erityisen kummallinen ollut, ja loppuratkaisukin oli melko ilmeinen. Välillä Cole lisäksi itsepintaisesti liimautui johonkin paikkaan, johon en olisi halunnut tarttua. Ja joskus noin käydessä kamerakin heitti voltin sekoittaen suuntavaiston. Pikkujuttuja onneksi, jotka eivät kokonaisvaltaista pelikokemusta häirinneet. Itse asiassa pelin vaikeustaso oli juuri sopiva, suorastaan parahultainen.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Eilen hyviksenä läpi. Pahiksena pitää vielä kokeila. On nimittäin sen verta mainio tapaus tämä peli!
Osu kyllä meikäläisen makuhermoon tämä peli aika perusteellisesti. Koko ajan tapahtuu ja pelaminen on kerrassaan sujuvaa.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Peli tuli vedettyä platinum trophyyn asti tossa viikko-pari takaperin. En osaa sanoa ihan tarkkaa tuntimäärää mikä peliin tuli hukutettua, mutta en ihmettelisi josko yli 50 tuntiakin olisi hukkunut.

Karmasysteemi oli aikas surkea tekele ja olisi kaivannut enemmän lihaa ympärilleen. En oikein ymmärrä mitä pelintekijöiden korvien välissä liikkui kun niin yksinkertaisesti jakoivat kaiken hyvis/pahis -teoiksi (muuta kuin että "mennään sieltä mistä aita on matalin"). Lisäksi pääjuonen (ja oikeastaan ainoan juonen) identtisyys oli sitten hyvis tai pahis jäi harmittamaan, sillä olin kuvitellut tapahtumien muuttuvan selvästi, kun karmasysteemikin oli niin heppoinen.

Muuten pelille ei voi kuin kumartaa, oli sen verran täydellinen kokemus muilta osin kuin mistä aiemmin valitin. Colen kiipeily oli mahtavaa, lukuunottamatta TT-2k:n mainitsemaa liimautumista silloin tällöin (joka alkoi vasta ärsyttämään toisella pelikerralla, kun yritin tiettyjä trophyja metsästää) mikä ei kuitenkaan pidemmän päälle pelaamista haitannut.

Ja nyt kun peli on läpäisty jäädään odottelemaan Assasins Creed 2:sta, kun tuo parkour tässäkin pelissä oli se mikä eniten innosti.:)
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Mitä se aika tarkoitti minkä John sanoi lähes jokaisen viestinsä lopussa?
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Mitä se aika tarkoitti minkä John sanoi lähes jokaisen viestinsä lopussa?
<Johnin viesteihin liittyvää spoileria>
Se pystyi kommunikoimaan vain lyhyitä aikoja kerrallaan, joten se ilmoitti, kuinka pitkään voi pitää puheyhteyttä auki.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

<Johnin viesteihin liittyvää spoileria>
Se pystyi kommunikoimaan vain lyhyitä aikoja kerrallaan, joten se ilmoitti, kuinka pitkään voi pitää puheyhteyttä auki.

Jatkoa TT-2k juttuun
...ennenkuin Johnin sijainti saataisiin paikannettua. Sen vuoksi se aika raja mitä se sanoo.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Pystyykö ne gigawatt bladesit lataamaan psn: storest vai saaks ne ainoastaan sen erikois version mukan.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Peli tuli vedettyä platinum trophyyn asti tossa viikko-pari takaperin. En osaa sanoa ihan tarkkaa tuntimäärää mikä peliin tuli hukutettua, mutta en ihmettelisi josko yli 50 tuntiakin olisi hukkunut.

Karmasysteemi oli aikas surkea tekele ja olisi kaivannut enemmän lihaa ympärilleen. En oikein ymmärrä mitä pelintekijöiden korvien välissä liikkui kun niin yksinkertaisesti jakoivat kaiken hyvis/pahis -teoiksi (muuta kuin että "mennään sieltä mistä aita on matalin"). Lisäksi pääjuonen (ja oikeastaan ainoan juonen) identtisyys oli sitten hyvis tai pahis jäi harmittamaan, sillä olin kuvitellut tapahtumien muuttuvan selvästi, kun karmasysteemikin oli niin heppoinen.

Muuten pelille ei voi kuin kumartaa, oli sen verran täydellinen kokemus muilta osin kuin mistä aiemmin valitin. Colen kiipeily oli mahtavaa, lukuunottamatta TT-2k:n mainitsemaa liimautumista silloin tällöin (joka alkoi vasta ärsyttämään toisella pelikerralla, kun yritin tiettyjä trophyja metsästää) mikä ei kuitenkaan pidemmän päälle pelaamista haitannut.

Ja nyt kun peli on läpäisty jäädään odottelemaan Assasins Creed 2:sta, kun tuo parkour tässäkin pelissä oli se mikä eniten innosti.:)

Hassua että toi "liimaantuminen" alkoi minuakin ärsyttää vasta toisella kerralla. Olisi ollut hyvä jos vaikka ympyrää pohjassa pitämällä sen olisi voinut kytkeä pois ja päälle taas kun päästää irti.

Karma systeemi olisi voinut olla parempi joo. Olisi ollut hienompaa kun olisi joutunut tekemään hieman armottomampia ratkaisuja jotka vaikuttavat moneen asiaan.

Mutta kaikkea ei voi saada. Peli on loistava paras tänä vuonna ilmestynyt peli tähän asti. Kokeilin taas pelata Prototypeä ja suoraan sanottuna taas jouduin lopettamaan kontrollien aneemisuuden ja epätarkuuden takia. Siirryin takaisin InFamoukseen. :)
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Ainoastaan sen mukana, ainakin toistaiseksi...

Joo. Paljon oli puhetta että tulisivat storeen myöhemmin mutta auttamatta ovat jo reilusti myöhässä (Suurinosa pelaajista varmaan enää tässä vaiheessa lisätemppua osta).

Hassua että toi "liimaantuminen" alkoi minuakin ärsyttää vasta toisella kerralla. Olisi ollut hyvä jos vaikka ympyrää pohjassa pitämällä sen olisi voinut kytkeä pois ja päälle taas kun päästää irti

Samaa aina itse pelatessa toivoo. Itsellä tuli sama mieleen että jos kiinniottoreaktio tulisi vasta tuon ympyrän vapautuksen jälkeen. Mutta kun ei niin ei. Kylläpä tuon sietää.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Juuri tuli äsken platina trophy raapaistua. :)

Todella maukas peli kaikin puolin. Grafiikka on hyvää, sulavaa ja tyylikästä, vaikkakin ajoittain tahmausta esiintyykin. Äänimaailma on asiallisesti toteutettu musiikkeja lukuunottamatta. Tuntuu että ensimmäisen kerran musaa soi vasta lopputeksteissä. Pelattavuus on selvästi keskivertoa parempi. Hyppiminen, keimailu ja ammuskelu sujuu kiitettävällä tarkkuudella ja kontrollit on tukevasti lapasessa jo vartin harjoittelun jälkeen. Juoni ja kerronta olivat todella positiivinen yllätys. Ääninäyttelyssä ei moitittavaa. Lisätehtävissä on sopivasti vaihtelua ja määrän suhde laatuun on kohdallaan. Pikkujutut siellä täällä rassasivat joskus (kuten pakollinen kuperkeikka grindin jälkeen ja aseiden lievä persoonamattomuus) ja Colen "pakkoliimautuminen" pintoihin ahdisti vähän väliä. Kahdesti tämän läpi pelaa mutta sen pidempää elinikää ei kannata toivoa (eli noin 40h).

8/10

Viimeinen Blast Shard kesti nelisen tuntia löytää ja stunteista Have A Nice Fall (lennätä kolme vihollista katolta alas yhdellä shockwavella) on aivan jumalattoman ärsyttävää tuuripeliä. Sain mokoman tehtyä ihan hervottomalla säkällä pahiksena pelatessani. Normalin ja hardin erot ovat naurettavan pienet.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Karmasysteemi oli aikas surkea tekele ja olisi kaivannut enemmän lihaa ympärilleen. En oikein ymmärrä mitä pelintekijöiden korvien välissä liikkui kun niin yksinkertaisesti jakoivat kaiken hyvis/pahis -teoiksi (muuta kuin että "mennään sieltä mistä aita on matalin"). Lisäksi pääjuonen (ja oikeastaan ainoan juonen) identtisyys oli sitten hyvis tai pahis jäi harmittamaan, sillä olin kuvitellut tapahtumien muuttuvan selvästi, kun karmasysteemikin oli niin heppoinen.

Sucker Punch on henkilöstömäärältään ja resursseiltaan alle keskitasoa oleva firma, joten tuon karmasysteemin yksinkertaisuus johtuu takuulla samasta syystä, kuin Red Faction Guerrillan juonen köykäisyys ja välivideoiden olemattomuus. Eli ei tarpeeksi resursseja. Kun peli pitää saada teknisesti toimivaksi ja "riittävän" bugittomaksi, niin pienten kehitysyksikköjen on karsittava jotain. Yleensä tämä on juonen yms. puolelta, koska pääosa pelaajista ei niihin muutenkaan kiinnitä huomiota.

Sucker Punchin ja Volitionin kunniaksi sanottava, että hiekkalaatikkopelit ovat tekemisen osalta valtavia resurssisyöppöjä, joten itse nostan hattua molemmille porukoille kahdesta loistavasta pelistä, joiden pikkuviat eivät yleisen hyvyyden alta itseäni ainakaan häiritse.

Perusvastaväite; tehdään sitä peliä sitten pitempään, ei oikeasti ole vaihtoehto, sillä julkaisijat vaativat pelin jossain vaiheessa ulos, eikä rahoitusta löydy loputtomiin. Katsokaa vaikka miten ikuisuusprojektit Too Human, Daikatana, Galleon ja Duke Nukem Forever meitä ovat viihdyttäneet. NOT.

Infamouksen seuraava osa voikin sitten olla monipuolisempi, koska nykyinen menestys ruokkii kehitysfirmaa ja sitä kautta laajentaa henkilöstöresursseja.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Noniin, tulipa pahiksena vedettyä läpi. Aivan loistava tekele, monet sandbox-pelit ovat olleet oman makuhermon suhteen huteja, mutta tässä oli sitä jotakin. Toimiva pelattavuus, mukiinmenevä juoni ja ennenkaikkea komeat erikoisvoimaefektit.

Ketjun kommenteista täytyy allekirjoittaa Colen yletön tarttumisinto, joka ei ylöspäin kiivetessä haittaa, mutta alas kiipeäminen on toisinaan tuskaista. Jotkut stuntit tuntuvat myös tuuripeliltä (vasta 14/21 suoritettuna, tosin).

Annetaanpa pelin hetken aikaa jäähtyä, jonka jälkeen hyviksenä ja hardilla läpi. Platinum trophy olisi tästä vielä inhimillisellä effortilla saatavissa, mutta saapa katsoa jaksaako sitä hankkia. Lomaa on kyllä vielä yli kolme viikkoa jäljellä. ;)

9/10 ja suosittelut.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Kaksi kertaa pelattu läpi, toinen hyvänä ja toinen pahiksena.
Mun mielestä todella hyvä peli ja suosittelen kyllä kaikille.
Platinum trophya yritetään... Ei vaan meinaa millään löytyä noi kaikki shardit. 2 puuttuu:( Kai ne sieltä joskus löytyy.
Alkaa vaan usko loppua kun samoja katuja joutuu koluamaan aina vaan uudelleen.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Kaksi kertaa pelattu läpi, toinen hyvänä ja toinen pahiksena.
Mun mielestä todella hyvä peli ja suosittelen kyllä kaikille.
Platinum trophya yritetään... Ei vaan meinaa millään löytyä noi kaikki shardit. 2 puuttuu:( Kai ne sieltä joskus löytyy.
Alkaa vaan usko loppua kun samoja katuja joutuu koluamaan aina vaan uudelleen.

Pahimmat shardit:
Yksi on historic districtillä, 'kraaterin' lähellä , korkeimman talon katolla. On paha koska ei näy siin sähkö tutkas.

Yksi on neonilla. Lähellä zeken kattoa, kaukana, puupaalujen päällä veden päällä.

Yks on warrenilla. Niiden jokien risteys kohdassa . Sininen shard pallura sekoittuu veteen
 
Ylös Bottom