Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

inFamous - keskustelu pelistä

Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Jeesatkaa nyt joku. Tuntuu että menee koko peliin hermot ja lähtee samantien myyntiin.

Eli sitä High Ground -tehtävää teen. Eka siinä pitää ladata se joku torni, ja siitä eteenpäin onko oikeestaan epäselvää. Se emäntä sanoo sillä radiolla että pitää palauttaa sähköt "Neon districtille", ja että "seuraa GPS:ää". Mutta kun ekakaan siinä kepsisä ei näy yhtään mitään. Katoin Gamefaqsista niin johonki viemäriin siinä pitäs mennä, mutta mää oon aivan hukassa. Surkeaa ohjeistusta. Lisäksi tässä tehtävässä on niitä rekkoja joka puolella josta ampuu isommalla tykillä niitä Reapereita.

Ei ole peli tähän mennessä muutenkaan vakuuttanut. Taistelu melkoisen tylsää, eikä tuo sähkö elementtikään ole hirveän mielenkiintoiselta vaikuttanut. Graffat ihan ok, mutta melko harmaahan tuo on. Kiipeily ja "parkouri" tosin ihan hauskaa.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Jeesatkaa nyt joku. Tuntuu että menee koko peliin hermot ja lähtee samantien myyntiin.

Eli sitä High Ground -tehtävää teen. Eka siinä pitää ladata se joku torni, ja siitä eteenpäin onko oikeestaan epäselvää. Se emäntä sanoo sillä radiolla että pitää palauttaa sähköt "Neon districtille", ja että "seuraa GPS:ää". Mutta kun ekakaan siinä kepsisä ei näy yhtään mitään. Katoin Gamefaqsista niin johonki viemäriin siinä pitäs mennä, mutta mää oon aivan hukassa. Surkeaa ohjeistusta. Lisäksi tässä tehtävässä on niitä rekkoja joka puolella josta ampuu isommalla tykillä niitä Reapereita.

Ei ole peli tähän mennessä muutenkaan vakuuttanut. Taistelu melkoisen tylsää, eikä tuo sähkö elementtikään ole hirveän mielenkiintoiselta vaikuttanut. Graffat ihan ok, mutta melko harmaahan tuo on. Kiipeily ja "parkouri" tosin ihan hauskaa.

Kartassa pitäisi näkyä jossain harmaalla alueella (eli kartassa on ne jotkut alueet tummia / harmaita, koska siellä ei ole sähköjä - ja siellä alueella liikkuu myös paljon noita rekkoja ja Reapereita) sininen piste, johon menet normaalisti tehtävän tapaan, kävelet siihen 'valoon' ja tehtävä alkaa tavalliseen tapaan (Cole avaa viemärin kannen ja menee alas).

Jos ei kartassa näy mitään, niin joku bugi on sitten kyseessä. Mutta huomaa, että se tehtävä sijaitsee siellä sähköttömällä alueella.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Tuntuu että menee koko peliin hermot ja lähtee samantien myyntiin..

Kandee varmaan lukea uuden Pelaaja-lehden Mediavahti-kolumni... ;)

Täytyy kyllä todeta, ettei peli kovin vaikea ole ("normal"), ainakin jos hyödyntää koko ajan kattojen tuomaa "turvaa", eikä hötkyile liikaa. Välillä toki joutuu taistelemaan maan kamaralla myös (ja tekemään nopeita ratkaisuja), mutta "karkuun" pääsee yleensä katolle tai ainakin nurkan taakse (sinne tosin äijät voi seurata). Eli jos kuolet usein, niin voi olla että hyökkäät liian usein maan kamaralta tms?

Mitä aseisiin tulee, niin tuo High Ground-kenttä on kuitenkin aika alussa. Eli aseet kyllä monipuolistuu pelin edetessä.

Kartta tosiaan näyttää viemärinkannet (niitä on useampia sitten pelin edetessä), eli sinne löytäminen ei pitäisi olla ongelma..
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Noni nyt sit jäi bugin takia tästä platina trophy saavuttamatta.

Bugi tuli siin tehtävässä missä se vanha äijä kiepauttaa sen bussin talon katolle ja pitää Trish sieltä pelastaa. Hyvänä pelasin peliä eka läpi. Kun sain eukon pelastettua se vaan jäi polvilleen katolle. Ei tullut mitään "puhedemoa" eikä xp pojoja ja ei tietenkään myöskään tuota "piilotettua trophyä". Uudet tehtävät vaan ilmesty karttaan. Luulin et noin sen sit pitää mennä ku ekaa kertaa olin pelaamassa läpi. Sit kun pahana pelasin hardilla meni kaikki niinkun pitääkin.

Enää en kyl rupee kolmatta kertaa peliä läpi vetämään tuon takia. Peli on muutenkin täynnä ärsyttäviä bugeja. Välillä viholliset menee kattojen tai tien sisään. Pari kertaa tehtävän aikana kuollessa häviää kartasta kaikki ja joutuu vaan ottamaan tehtävän keskeytyksen. Pari kertaa ukko kuolee ilman mitään syytä. Välillä kiipeily kohdissa se ei ota kiinni palkeista. Kerran sain kyl palkista kiinni mut peli päätti et en saanu ja tuli fail ja ruutu harmaaks. Pari kertaa peli jääty kokonaan ja piti sammuttaa koko kone.

Peli oli pettymys joka osa-alueella ja bugisuus ärsytti. Arvosana 6/10.

Kyllä sen ymmärtää, ku alkaa vituttaa joku kohta niin pitää vaan keksiä tekosyitä minkä takia peli olisi huono. Ei peli ole buginen paska. Ehkä vaan et välttämättä ymmärrä sitä, että ei tuo meidänkaan oma Cole ihan joka paikasta saa aina kiinni. Ellei sitten pelisi ole joku virhepainos joka on täynnä bugeja. Itse en ole vielä tokallakaan peli kerralla löytänyt yhtään bugia. Ja jos sinulla nyt on sattunut tuo ihme bugi niin miksi et sammuttanut konetta ja vetänyt tehtävää uusiksi?
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Kyllä sen ymmärtää, ku alkaa vituttaa joku kohta niin pitää vaan keksiä tekosyitä minkä takia peli olisi huono. Ei peli ole buginen paska. Ehkä vaan et välttämättä ymmärrä sitä, että ei tuo meidänkaan oma Cole ihan joka paikasta saa aina kiinni. Ellei sitten pelisi ole joku virhepainos joka on täynnä bugeja. Itse en ole vielä tokallakaan peli kerralla löytänyt yhtään bugia. Ja jos sinulla nyt on sattunut tuo ihme bugi niin miksi et sammuttanut konetta ja vetänyt tehtävää uusiksi?

Enpä kyllä tuon trophyn takia koko peliä tuominnut. Ja kuten tuossa sanoin, et olin ekaa kertaa vetämässä peliä läpi, joten luulin et noin sen tehtävän pitää mennä. Vasta pahalla tuon tehtävän vedettyäni tajusin sen olleen bugi.

Siitä en tiedä onko pelini joku maanantai kappale, mutta bugeja kyllä löytyi. Eipä se olisi arvosanaa juuri nostanut vaikka yhtään bugia ei olisi tullut vastaan. Peli on/oli kova pettymys. Mutta sehän on vain oma mielipiteeni. Myöskään moni ei yhdy mielipiteeseeni, että saints row 2 on hiekkalaatikko pelien kuningas :D
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Ei siinä mitään, että et pitänyt pelistä, mutta en kummiskaan usko et pelisi olisi ihan noin buginen! Ehkä vähän liioittelua? :D
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Ei siinä mitään, että et pitänyt pelistä, mutta en kummiskaan usko et pelisi olisi ihan noin buginen! Ehkä vähän liioittelua? :D

Valitettavasti en liioitellut yhtään. Taisi jopa mennä niin etten muistanut ihan kaikki bugeja joita vastaan tuli.
Peli oli jo niin suurta pakkopulla pahalla hardilla pelatessa, että kolmas kerta saa jäädä. Toisen kerran alotin vain helpon platina trophyn kiilto silmissä :p Ilman trophyjä olisi yksi läpipeluu karta riittänyt.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Sit sulla on ollut vain huono tuuri, sillä itse en ole kohdannut kahden läpipeluukerran aikana yhtäkään bugia. Pari kertaa on joku vihollinen lentänyt seinän läpi, joo, mutta ei mitään sen vakavampaa. Ja tuollaisia nyt on joka pelissä.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Mulla on pari kertaa menny cole maasta läpi.
Mutta 'paras' bugi oli sellanen että:
Heitin first sonin korkeelt katolt alas ja se kuoli, mut karttaan jäi punainen piste.
Menin alas katsomaan ja sit se yht'äkkiä pomppas pystyyn.
Sit teilasin sen meleel ja se kaatus ja menin käyttämään arc restraintii(maahan kiinitys).
Mut kesken sen pomppas taas pystyyn ja ei kuollu millään ja siihe se jäi.

Ja sit viel yks oma bugi video:
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Itellä bugitti kerran yks tehtävä pahasti, kun seurasin sitä vanhaa kääpää (Alden) siellä toisessa saaressa, niin olis pitänyt tulla joku välinäytös, jonka jälkeen pomotaistelu, niin eipä tapahtunut mitään. Se ihme echo vaan käveli johonkin patsaaseen ja katos, niin ihmettelin vähän. :D

On tää peli kyllä aika buginen.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Itse en ole huoman pelisä yhtään bugia. En siis yhtään. Ehkä te toiset vaan kiinnitätte vähän enemmän huomiota niihin. Kumma juttu...
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Mites muuten kun pitää kerää noita mitä noi nyt olikaan, jotkut siniset blasmat vai mitkälie joita sitten tökätään tonne sateliittiin. Niin onko ne vain niissä tietyissä paikoissa vai saako niitä tyyliin pelin edetessä mistä vaan, jotta saa täyteen sen tarvittavan määrän? Välillä kun oon ollut paikoissa jossa se on ollut jossain seinäs kiinni, sitten joku mörökölli ampuu mut kuoliaaks ja sitten en enää ookka löytänyt sitä enää vaikka siinä lähistöllä häröillyt. Sitten kun painelen sitä R3:sta niin se ei enää näytäkään kartasta niitten sijainteja. Bugigo? Vaiko vaan vielä kokemattomuutta?
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Mites muuten kun pitää kerää noita mitä noi nyt olikaan, jotkut siniset blasmat vai mitkälie joita sitten tökätään tonne sateliittiin. Niin onko ne vain niissä tietyissä paikoissa vai saako niitä tyyliin pelin edetessä mistä vaan, jotta saa täyteen sen tarvittavan määrän? Välillä kun oon ollut paikoissa jossa se on ollut jossain seinäs kiinni, sitten joku mörökölli ampuu mut kuoliaaks ja sitten en enää ookka löytänyt sitä enää vaikka siinä lähistöllä häröillyt. Sitten kun painelen sitä R3:sta niin se ei enää näytäkään kartasta niitten sijainteja. Bugigo? Vaiko vaan vielä kokemattomuutta?

Siis tarkoitat luultavasti Blast Shardeja? Siis ei niitä tökätä satelliitteihin (Dead Drops) vaan Cole ottaa siitä satelliitista jonkun jutun ja laittaa sen omaan puhelimeen ja kuuntelee sen surinan. Siis ne Shardit on vain tietyissä paikoissa, mutta joistakin sivutehtävistä saat myös niitä. Jos saat vaikka 5 shardia jostain tehtävästä niin sieltä kartasta ei kummiskaan katoa 5 Shardia. Ja jos saat sellaisen ja kuolet niin se pysyy sinulla eikä lähde. En usko, että bugista on kysy. Tuossa pelissä kun saattaa helpostikkiin mennä sekaisin, että "eikös tämä nyt ollut se sama paikka". Eli ei mitään hätää.

Muuten mitä hyötyä oikeen tuosta on kun keraa kaikki Dead Dropit?

Spoileria pelin lopusta.

Niin kauanko tuo Ray Spheren sitten oikeen kestää? Jos sen siis aktivoi.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

...

Muuten mitä hyötyä oikeen tuosta on kun keraa kaikki Dead Dropit?

...

Tarina avautuu paremmin niitä Dead Dropeja kuuntelemalla. Kaikki keräämällä saat myös kolme pronssista trophyä.


...

Spoileria pelin lopusta.

Niin kauanko tuo Ray Spheren sitten oikeen kestää? Jos sen siis aktivoi.

Saat kivan buustin sun sähkövoimiis, eikä se katoa ikinä minnekkään. ;)
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Itellä bugitti kerran yks tehtävä pahasti, kun seurasin sitä vanhaa kääpää (Alden) siellä toisessa saaressa, niin olis pitänyt tulla joku välinäytös, jonka jälkeen pomotaistelu, niin eipä tapahtunut mitään. Se ihme echo vaan käveli johonkin patsaaseen ja katos, niin ihmettelin vähän. :D

On tää peli kyllä aika buginen.

Ei tuo varsinainen bugi ole, todennäköisesti lensit static thrustereilla sen alueen yli, jolla kävely laukaisee tehtävän seuraavan vaiheen. Itsellekin kävi ensimmäisellä kerralla noin, kunnes tajusin juosta vähän taaksepäin.

Aika pieni riesa tuokin oli, enkä itse ainakaan mihinkään merkittäviin bugeihin törmännyt kahdella pelikerralla. Platinapokaali kourassa.

PS3:n vuoden peli -titteli on lähellä ainakin omissa kirjoissani.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Itse en ole huoman pelisä yhtään bugia. En siis yhtään. Ehkä te toiset vaan kiinnitätte vähän enemmän huomiota niihin. Kumma juttu...

En nyt itsekään muista oliko mitään oikeita bugeja, mutta ei ainakaan mitään mikä jäi vahvasti mieleen. Mulle ei paljon väliä, jos jossain 10-15h pelissä joku kuollut jää "ilmaan" pari kertaa tai muuta "hassua". Pari sellaista taisi tulla Infamousissa vastaan jos oikein muistan...

Tuollaiset pikku jutut ovat sarjassa "mitä väliä", varsinkin kun monet kaikkien aikojen kiitellyimmistä peleistä (Fallout 3 anyone?) ovat about 10 kertaa bugisempia. Sitten kun esim. peli menee jumiin niin että pitää buutata koko konsoli, save katoaa tms, niin voidaan jo puhua heikosta laadun tarkkailusta...

Ehdottomasti yksi vuoden peleistä jo tässä vaiheessa mielestäni. Ei täydellinen, mutta pirun koukuttava ja monelta osa-alueeltaan ihailtavan tasapainoinen peli (pienestä toistostaan huolimatta). On sitten varmasti makuasia uppoaako Infamous paremmin vs joku Prototype (enemmän tuhoa ja hektista toimintaa) tai jopa Bionic Commando (joku antoi tällekin 9/10, olisiko ollut Gamereactor?).
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

Muutaman kerran tuli tiputtua kartan läpi veteen. Devit ovat laittaneet vettä kartan alle jotta pelaaja ei jäisi jumiin. Tästä satunnaisesta bugista muistan myös lukeneeni jostain arvostelusta.
Toisella saarella olevan jätetornin kiipeilyssä lentelin pari kertaa tolpan läpi, johon olisi pitänyt tarttua.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

En itekkä ole kyllä mihinkään bugeihin törmännyt, peli nyt vaan aluks tuntuu hieman sekavalta. Oikeestaan mulle vasta nyt ekan saaren jälkeen alkoi selvitä että miten tätä pitää pelata. Kun itse olen tottunut siihen ns putkiräiskintään että pelaajaa viedään paikasta toiseen.
 
Vastaus: inFamous - keskustelu pelistä

ihan hyvä peli, mutta liian lyhyt

Kaikki pelit tuntuu nykyään olevan melko lyhyitä, tiie sitten mistä johtuu. Varmaan trophyt vaikuttaa hieman asiaan myös, kun tuskin tyypit jaksais vetää peliä läpi 3 kertaa jos yksinpeli kestää 470days:) Mut itse en kyl jaksaa roikkua yhen pelin parissa ikuisesti, ellei sitten ole täydellisesti onnistunut nettipeli. Mut muuten on hyvä pelata suht nopeesti, hankkia mahdollisesti ne trophyt ja sitten jo siirtyä uuteen peliin, tai palata vanhaan yms.
 
Ylös Bottom