Insurgency: Sandstorm

Gimble

Well-Known Member
E: Tuntuu toimvan huonommin toi asevalikko mitä betassa. Jos on 2 kranaattia, nii tuntuu että sen toisen saa kerran valittua ja sen jälkeen koko valikko alkaa tahmaamaan, eikä meinaa edes se primary enää löytää tietään käteen.

Kannattaa laittaa se "Modern" ohjaus tulille, niin alkaa primarya taas löytymään. Pikkasen on bugia siellätäällä.
 

janneus

Well-Known Member
Joo asevalikko alkoi prakaamaan meidän koko porukalla samassa pelissä, suht samaan aikaan. Eli ehkä jotenkin kenttäkohtainen tjsp?

Ehkä viitisen tuntia tullut pelattua. Ihan hauskaa on, mutta samat jutut just hiertää mitä betassa. Välillä saa juosta minuuttitolkulla ja kuoleminen siihen että joku istuu "jossain ihan tyhmässä paikassa" nostaa aina hymyn huulille. Äänibugia myös tulee. Paljon. Kranaattien kaivaminen asevalikosta liian hidasta. Silti overal fiilis plussan puolella. Omissa peleissä ei kyllä juurikaan ole jengi puhunut, betassa selvästi enemmän tätä harrastettiin. Itselle myös vähän epäselvää että milloin tiimikaverit kuulee omat huutelut chattiin? Kuuleeko jos kuolleena huutelee?

Uzi tosiaan tuntuu tässä pelissä aika hyvälle. Mukana äänibugi, luonnollisesti...

Löysin kanssa vanhan kunnon "elevator glitchin" shooting rangesta :cool:

 

Gimble

Well-Known Member
Meni ihan kohtalaisesti tänään Firefight rundi! Onko 8 tappoa rundissa Suomen ennätys konsolilla? Tai edes foorumilaisten ennätys? Kiinnostaa tietää ja saa nokittaa kuvan kera! ;)

Insurgency Sandstorm (2).png
 

janneus

Well-Known Member
Kiinnostaa tietää ja saa nokittaa kuvan kera! ;)
4bb4f7be-1c6d-4d59-a592-16c194a2c36b.png

#nokitus
 

Gimble

Well-Known Member

Nonni, ei huono! Mutta nyt kyllä vähän haiskahtaa sniper istuskelulta. Olisi pitänyt alunperin tarkentaa, että "kunnolla pelattuna" eli siis objektivea ja MVP oltava, ennen kuin pokaali rehellisesti siirtyy. Se onkin vähän kinkkisempi homma versus istuskella pitkäpiippuisen kanssa jossain turvassa. :D Käytännössä tarkoittaa rynkyllä pelaamista. Tai ehkä SMG, haulikko voi olla syvä uni onnistua kahdeksan kertaa close/medium taistelussa kuolematta rundin aikana. Kyllä tämä nyt uutta kuvaa vähän huutaa, mutta tappoennätys sinne onnea siitä!
 

janneus

Well-Known Member
Tyhmää miten toi Firefight loppuu maximissaa 2-2 tilanteeseen. Viimeisen erän voittaja "voittaa" koko matsin? Missä on paras viidestä? 3-2??
 

Gimble

Well-Known Member
Joo samaa mieltä, kyllä se pitäisi olla kolmeen voittoon. Tässä systeemissä paskempi voi voittaa. En tie onko PC puolella sama, vai onko tämä jokin konsoli-idioottisuus, että matsit ei kestä muka liian pitkään tms. Muutoin on kyllä ihan järkevä pelimuoto, aika kuumottavaa ja siistiä kun viimeisenä voit vielä kääntää pelin ihan päälaelleen kutsumalla "ratsuväen" apuihin cäppäämällä pointin. Paska tiimi antaa sen tapahtua, joten mammaroinnista sakotetaan välillä ihanasti.
 

Eliminaattori

Kielinatsimoderaattori
Ylläpitäjä
Melko paljon on tullut pelattua Insurgencya suomiporukalla. Kivointa se on silloin, kun tiimi on mahdollisimman iso, voi sopia keskenään monia juttuja.

Komentaja + tähystäjä -komboa on alkanut esiintyä enemmän ja se on hyvä juttu. Helpottaa etenemistä huomattavasti, kun tietää savujen laskeutuvan suojaksi. Se on tosin sanottava, että komentajana hääriminen on yllättävän vaikeaa yhdistää aktiiviseen pelityyliin sillä tavoin, että tuki tapahtuu järkevästi ja ripeällä syklillä.

Rauhallisuuttakin on pitänyt opetella, sillä päätön rynniminen on käytännössä se varmin tapa saada nappi otsaan. Hyvin usein tulee käytettyä aseita kuti kerrallaan, niin osuu varmasti maaliin. Kolme nopeaa laukausta vartaloon riittää hyvin, vaikka vastustajalla olisi raskaat luotiliivit.

Vakiosettinä hyökkäyksissä on mukana jokin 2-3 pisteen perusase, jossa punapistetähtäin ja rekyylinvaimennin. Päällä raskaat luotiliivit, raskaat taisteluliivit ja pari savukranaattia. Teroilla mukaan mahtuu myös savumaski, se kun ei pisteitä maksa. Tavallisesti mukana on puolesta riippuen joko M16, AKM, Uzi tai G36K.

Kivointa tässä on ehdottomasti vihollislinjan onnistunut puhkaiseminen sopivasta kohdasta, jolloin liikaa rynniviä vihollisia pääsee jatkuvasti yllättämään. Karttoja ei ole vieläkään tullut opittua kunnolla, mutta taktinen maaston mukaan tapahtuva järkevä kulkeminen ja sen suojassa eteneminen – sillä pääsee jo pitkälle.

Omia ammutaan edelleen silloin tällöin, kun unohtaa, millä puolella sattuu olemaan. Tai sitten ne tavallisimmat tavat – joku vetäytyy vihollisen ahdistamana omien pariin tullen ammutuksi tai ei muista, kummalla puolella on ja herkkä liipaisinsormi hoitaa loput.

Kovasti odotan, että päivitys toisi tiimivärit mukaan. Ja ennen kaikkea järkevät tavat ratkaista voittaja. Jos se on kahdesta voitosta, niin sitten loppuu esim. 2-0 tai 2-1. Eikä todellakaan nykyisellä tyylillä, jossa ties mikä satunnaistekijä ratkaisee voiton.

Pelimuodoista Push edelleen se paras, toisinaan myös Frontline maistunut. Tekoäly on ollut yllättävän paha vastus HC-tilassa, jota on kokeiltu silloin tällöin isolla suomiporukalla. Vain pari kertaa on saatu yksi erä vietyä AI-tiimiltä. Näissäkin pahin vihollinen on oma tiimi, kun viholliset nähdään kaikkialla.

Matseja kertynyt tähän mennessä lähemmäs sata kappaletta.
 

Gimble

Well-Known Member
Omia ammutaan edelleen silloin tällöin, kun unohtaa, millä puolella sattuu olemaan. Tai sitten ne tavallisimmat tavat – joku vetäytyy vihollisen ahdistamana omien pariin tullen ammutuksi tai ei muista, kummalla puolella on ja herkkä liipaisinsormi hoitaa loput.

Tähän lääkkeeksi suosittelen Color Scheme ja sieltä esim. Tritanopia, tai mikä sitten omaan silmään parhaiten natsaa. Ellei ole jo tehty. Default väreissä on ihan selvä ongelma. Tuossa kun on tullut uusia pelaajia pikkuhiljaa ne ampuu aluksi aina omia_AINA. Sen jälkeen kun kertoo tämän vinkin, ampuu huomattavasti vähemmän omia. Parhaassa tapauksessa saattaa lopettaa jopa kokonaan kun silmä adaptoituu ymmärtämään pelihahmon vieressä killuvaa pylpyrää, joka indikoi omaa...siinä on vaan se edellytys tosiaan, että ennen kuin silmä ja aivot voi adaptoitua se pylpyrä täytyy nähdä kunnolla.
 
Viimeksi muokattu:

Eliminaattori

Kielinatsimoderaattori
Ylläpitäjä
Tähän lääkkeeksi suosittelen Color Scheme ja sieltä esim. Tritanopia, tai mikä sitten omaan silmään parhaiten natsaa.
Tällaiset jutut katsotaan toki aivan ensimmäisenä. En tiedä mikä Tritanopia on suomeksi, peli kun on lokalisoitu. Värit kuitenkin luonnollisesti käytössä ja kyseisiä pylpyröitä (sekä niiden yhteydessä olevaa metrilukemaa) tulee vahdattua paljon. Lähitilanteissa näiden huomaaminen vaatii harjaantumista, ja ei meno sentään niin karua ole kuin ensimmäisen viikon aikana.

Ilmaisin hieman epäselvästi tuon tiimiväri-jutun aikaisemmassa viestissä, joten tarkennetaan. Vaaleansininen väri koko tiimille. Tummansininen väri samassa tiimissä oleville kaverilistan pelaajille. Viholliset punaisella, tosin en tiedä onko tällä merkitystä, kun ei ole minkään sortin tägäysmahdollisuutta. Komentaja keltaisella ja neutraalit (taitaa koskea vain valtaamattomia pisteitä) harmaalla. Lähinnä siis tuota vaaleansininen-tummansininen -akselia tarkoitin, koska tummansininen ei näy.

Tulikin taas päivitys, kun avasin PS5:n, täytyypä perehtyä sen sisältöön.
 
Ylös Bottom