Piti eilen viidellä koneella pelailla ihan tuelta CrossfireX peli-illassa. Valitettavasti sekin peli oli iso pettymys ja eihän siinä edes pääse viisisteen pelaamaan. Katseet kääntyi siis kenties parhaimaan, sekä aliarvostetuimpaan nettiräiskyttelyyn konsolilla.
Insurgencyy tulille ja sitten oltiin vähän kuutamolla taas tauon jälkeen valikoiden yms. juttujen kanssa. Mutta kyllä se siitä aika nopeasti alkoi sujumaan. Oli mukana ensikertalaisia ja mentiin aluksi muutama co-oppi, joka on muuten yllättävän hyvä ja haastava. Sen jälkeen sitten kunnon peleille Firefightiin. Hienosti toimahtelee peli nykyään, ei mitää ongelmia kellään. Koneina oli 3 Xbox Series X sekä 2 Xbox One X. Jälkeen mainittuilla pyörii 30 fps, mutta ei se tämän pelin kohdalla ole ihan showstopperi. Ihan hienosti voi menestyä niilläkin koneilla kun silmät ensin vähän aikaa totuttelee.
Oli vähän kömpelö alku tällä pelillä konsolilla, mutta nyt pikkuhiljaa mennään koko ajan mintimpään suuntaan. Täytyy varmaankin ottaa tämä taas vakkarityöstöön. Ai että kun se Crossplay vielä tulisi Pleikkarin kanssa, niin jonotusajat lyhenisi reippahasti. Sinne on muuten konsoleillekin tullut match replay toiminto, aika nättiä kyllä tarkastella jälkikäteen matseja kenen tahansa pelaajan näkövinkkelistä tai lintunäkymästä.
Nyt viimeistään voisi olla hyvä hetki kaikkien Bäfään, CODiin ja muihin pettyneiden laittaa oikeasti hyvä sotapeli lataukseen. Ihan hyvä video tästä aiheesta.
Luulen, että Push on suosituin pelimuoto ja itse tulee lähes täysin pelattua sitä. Välillä vähän Ambushia. Mutta Pushiin on ainakin itsellä löytynyt aina pelit välittömästi.
Itsellä on tämä ollut Beta-ajoista lähtien vakiotyöstössä ja uskoisin, että pysyykin. Mitä enemmän tästä pelistä on perillä, niin sitä enemmän tätä osaa arvostaa. Tässä on kaikkea sitä mitä BF2042:ssa ei ole ja pohjimmiltaan se näkyy siinä, että pelintekijät itse rakastavat peliä ja aihetta. Kaikki on tehty viimeisen päälle ja pienetkin yksityiskohdat on huomioitu. Siinä on paljon sellaista mitä ei osaa aluksi edes huomioida tai arvostaa, mutta ne tekee pelistä sen mitä se on.
Pushista on huomannut senkin pienen jutun mikä pitää homman fressinä. Karttoja on kohtuu paljon ja huonohkona puolena ne on tyyliltään (ulkonäöltään) hyvin samanlaisia. Mutta samakin kartta on itseasiassa aika erilainen pelata niin hyökkääjänä kuin puolustajana. Ja kun hyökätä ja puolustaa voi samassa kartassa vielä kahteen eri suuntaan. Ja sitten kun hyökkääjillä ja puolustajilla on vielä vähän eri aseet ja molemmilla puolin omat lempilapset. Näiden ansiosta samaa karttaakin tulee pelattua niin monella eri tavalla ja eri perspektiivistä. Muutenkin karttasuunnittelu on ainakin pushin osalta toimivaa ja samassa mapissakin tulee matsin eri aikoina niin erilaisia ympäristöjä, että on hyvä vähän hakea erilaisia ase ja taktiikkavariaatioita. Toisaalta halutessaan pystyy yleensä myös sopeutumaan ja etsimään ne omaa tyyliä ja asetta tukevat paikat.
Sitäkin arvostan, että vaikka on pieni tiimi ja pieni budjetti, niin pelintekijät on pitäneet yhteyttä koko ajan peliyhteisöön ja huomioineet pyyntöjä. Esim. viimeisimmän päivityksen yhteydessä pahoiteltiin kun konsolipuolella ei näy kaverit eri värillä. Mutta samalla sanottiin, että ihmiset tuntuvat odottavan, että saman partyn tyypit pitäisi näkyä eri värillä (luultiin, että ominaisuus tarkoittaa tätä, vaikka se tosiaan tarkoittaa kaverilistan pelaajia ja ehkä juurikin boksin ja plesen kaverilistoille ei ole tehty rajapintaa). Joten he sanoivat, että pyyntöjen perusteella ottavat kehitykseen partylaisten oman värin. Toivottavasti se tulisi pian. Se on varmaankin pelin suurin puute tällä hetkellä.