Insurgency: Sandstorm

Veeksi

Well-Known Member
Varsinaiset Xbox Series S/X & PS5 päivitykset tulee kai ensi vuonna, jos kehittäjän sanaan on uskominen. Tällä hetkellä kuitenkin pyörii sentään 60 fps uusilla. Eikä se yhtään pöllömmältä näytäkään. Juu siis ehdottomasti valovuositolkulla parempaa settiä kuin tämä uusin niin sanottu Bäfä, kyllä tämä pitäisi Bäfä pelaajille kolista kaiken järjen mukaan oikein hyvin.
Onhan tuosta toki ollut aiemminkin puhetta, mutta mulla kyllä pyörii ihan 120fps. Eikö sulla? Ero on huomattava esim. BF 2042:een joka pyörinee n. 60fps.

Edit: No ei se kyl internetin mukaan pyöri 120fps. Onko bäfä sit 30fps vai VRR:kö tuohon tuo eloa?
 
Viimeksi muokattu:

Veeksi

Well-Known Member
Oli tullut Insuunkin viimein konsolipäivitys ja Operation Warlord lisäosa. Tarkemmat speksit: https://newworldinteractive.com/update-1-11-operation-warlord-comes-to-consoles/

Itse pelailen Series X:llä ja nyt ollaan päivityksen myötä puhtaan täydellisyyden äärellä. Voin ihan suoraan antaa arvosanaksi 9/10, koska nyt en keksi enää mitään teknistä murhetta, bugia tms. mitä tässä voisi parantaa. 10/10:iin pitäisi olla joko täydellinen graafinen ilme tai vanhan bäfän tyyppistä ajoneuvoilua tämän kaiken lisäksi. Vihdoin pääsee kyykystä maahan eikä omien pelien aikana äänet hävinneet kertaakaan. Innostuin tästä ja uudesta mapista sen verran kovasti, että tuli saatua "Tough Hombre"-saavutus (puolustettu E:tä, weapons cachea, ja tapettu samalla vihollisilta 10 (taisi 2 wavea olla jäljellä). Hivenen kuumotteli jo lopussa, kun olin myös viimeinen elossa lopulta. Paras pelikokemus vuonna 2021.

En muuten muista onko pelin äänimaailmaa tullut edes hehkutettua riittävästi, mutta sehän on tässä pelissä ihan kevyesti paras verrattuna mihin tahansa muuhun FPS-nimikkeeseen kaikki AAA-julkaisut mukaan lukien. Äänien laatu ja miksaus on täydellistä. Positiointi ja sijainnin merkitys ääneen aivan mieletöntä. Ja kaiken lisäksi äänet on otettu pelilliseksi elementiksi tavalla, jota ei ole ennen nähty. Pelichatit kuuluu muille. Tämä on varsinkin viikonloppuisin tuonut ihan uuden ulottuvuuden peliin. Mutta lisäksi on saanut huomata, että pelihahmojen huutelut ovat aivan huikeita. Ne ovat toteutukseltaan sellaisia, että saavat hyvällä tavalla suun virneeseen, mutta ne tuovat peliin tunnetta, mutta myös tilannetajua. Kuulemalla pelihahmojen spontaaneja huutoja ja keskusteluja, pystyy päättelemään missäpäin vihollisia on ja onko niitä paljon. Mitenkä mahtava tapa antaa pientä vinkkiä pelaajalle vihollisen sijainnista ilman mitään teennäistä minimappia tai heart beat sensoria tms.! Mukavasti tasapainottaa camppausta, kun vihollinen voi puheillaan paljastaa sijaintinsa. Tai huudollaan. :)
 

Rullakebab

Active Member
Nolottaa sanoa mutta tämä peli mennyt ihan ohi. Suurena battlefieldin, codin ja squadin fanina tää taitaa olla peli mitä pitää ehdottomasti kokeilla. Mitä nopeasti katsoin videoita niin aseita on ja paljon, meneekö tässäkin että pelaamalla saat avattua tavaraa?
 

Gimble

Well-Known Member
Nolottaa sanoa mutta tämä peli mennyt ihan ohi. Suurena battlefieldin, codin ja squadin fanina tää taitaa olla peli mitä pitää ehdottomasti kokeilla. Mitä nopeasti katsoin videoita niin aseita on ja paljon, meneekö tässäkin että pelaamalla saat avattua tavaraa?

Ei, kaikki on samalla viivalla aina. Just yksi hyvä syy lisää ottaa työstöön! Täytyy varmaankin Vigorilta (mennyt sekin sulta ehkä ohi ja on peräti ihan ilmainen) koittaa malttaa ottaa tätä taas työstöön. Solona Santtu ei ole parasta mahdollista toimintaa, mutta menettelee. Parinkolmen ja varsinkin neljän+ frendin kanssa ihan parhautta!
 

Rullakebab

Active Member
Ei, kaikki on samalla viivalla aina. Just yksi hyvä syy lisää ottaa työstöön! Täytyy varmaankin Vigorilta (mennyt sekin sulta ehkä ohi ja on peräti ihan ilmainen) koittaa malttaa ottaa tätä taas työstöön. Solona Santtu ei ole parasta mahdollista toimintaa, mutta menettelee. Parinkolmen ja varsinkin neljän+ frendin kanssa ihan parhautta!

Kiitos! Pitää ostaa. Vigorin olen ihan ostanut joskus xbox one aikaan, harmiksi silloin ei tuntunut olevan pelaajia ja lopetin koska pelin haut kesti törkeän kauan.
 

KelmiFIN

Active Member
Päivitys ei korjannut kranaattibugia, eli jos otat 2kpl kranaatteja kantoon voit heittää vain yhden niistä. Joskus toimii kahdenkin heitto, mutta useimmiten ei. Selkeä bugi. Muuten pyöri sulavammin kuin ennen PS5:lla päivityksen jälkeen. Kyllä tätä taas pelailee kranaattibugista huolimatta!
 

Eliminaattori

Kielinatsimoderaattori
Ylläpitäjä
Päivityksen myötä kaatuilu loppui ainakin yhden pelipäivän perusteella, ei mitään ongelmia. Samoin yksi henkilökohtaisesti hyvin paljon ärsyttänyt asia korjattiin, nyt pystyy menemään makuuasentoon myös kyykystä (ennen vain pystyasennosta). Uusi mappi ei hirveästi vakuuttanut, muutama selkeä pullonkaula puolustaa hyökkääjien aallot nolliin. Tai sitten ei vain osata. Kaipaisi pääkoppakin päivitystä, olen liian usein kuolemassa liiallisten riskien vuoksi (kun tulee liikaa kuolemia, joka lisää rynnimistä, loputon kierre).

Uusi VIP-pelimuoto vaikutti ihan hyvältä. Siinä siis arvotaan yksi tiimistä (jokaiseen erään) VIP-henkilöksi, joka voi puolustaa itseään vain käsiaseella. Kun VIP saavuttaa jommankumman kahdesta määränpäästä, niin erä voitetaan muutamassa sekunnissa. Yksi asia riepoo edelleen: pelissä pitäisi olla tiebreaker-erä/erät! Tasuri jättää vain paskan tai keskeneräisen maun. Joko tappio tai voitto. Security-joukkojen rynnäkkökopteri ja gatling-tuki ovat toisinaan laittoman tehokkaita suitsimaan etenemistä. Vaan saapa niitä itsekin käyttää omalla vuorollaan jos vain joku malttaa ottaa tutkaparin tähystäjälle tai komentajalle.

Voisipa kranaatteja käyttää yhtä vikkelästi kuin esim. CS:ssä. Liikaa kuolemia tullut kranaatti kourassa tai kiikari kädessä komentajalla. Aikaisemmissa postauksissa mainittiinkin jo kranaattibugi, ei pelitä aina kuten pitäisi. Myös aseiden vaihto tökki parilla pelikaverilla.
 

Veeksi

Well-Known Member
Voisipa kranaatteja käyttää yhtä vikkelästi kuin esim. CS:ssä. Liikaa kuolemia tullut kranaatti kourassa tai kiikari kädessä komentajalla. Aikaisemmissa postauksissa mainittiinkin jo kranaattibugi, ei pelitä aina kuten pitäisi. Myös aseiden vaihto tökki parilla pelikaverilla.
No onneksi ei voi! Se on varmasti ihan tarkoitus, että ei voi. Tuo lisäisi sellaista päämäärätöntä kranaattispämmäystä aivan älyttömästi. Esim. lippaan loputtua varman kuoleman odottaessa jne. ehtisi aina napata sokan irti ja niin omat kuin vihollisetkin kuolisi tuollaisiin jatkuvasti. Ei se kranaatti ja sokka oikeastikaan kranaattitaskusta ihan 0,025 sekunnissa irtoa.
 

Eliminaattori

Kielinatsimoderaattori
Ylläpitäjä
No onneksi ei voi! Se on varmasti ihan tarkoitus, että ei voi.
Tässä on toki hyvätkin puolensa. Enemmän tämä onkin henkilökohtainen juttu, kun suosin nopeaa etenemistä ja turvaudun reaktioihin jatkuvasti, mutta törmään usein kämppijöihin, jotka vievät hengen. Ne tutuimmat telttapaikat jo tunnistaa, vaan ei yleensä ole aikaa valita kranaattia ja hoidella sillä leireilijää hengiltä. Tai sitten ei pääse edes perille, kun ei ole kovien kranujen myötä tilaa savuille ja snaipperi hoitaa pahimmillaan jo spawnin lähellä :).
 

Gimble

Well-Known Member
Tässä vielä päivityksestä juttua liikkuvan kuvan muodossa. Täytyy vissiin ehtoommalla käydä ottaas sauhut!

 

Gimble

Well-Known Member
Tämä helmi hyvässä rabatissa nyt! Suosittelen erittäin paljon normaalihinnallakin, mutta varsinkin tällä hinnalla! :)

 

janneus

Well-Known Member
Äääh. Tässä pelissä repsottaa kyllä niin monta kulmaa että alkaa liimapinta loppua. Varmaan kuukauden tauon jälkeen käytiin taas muutama tunti pelailemassa ja kyllä oli glitchiä ja bugitusta taas toisensa perään:

Kun valitsee main menusta että menee pelaamaan ja siinä on PVP ja PVE vaihtoehdot, kursori hyppää aina kerran siihen PVE kun sen on siirtänyt PVP.

Ei saa vaihdettua asetta. Ei varmaan mennyt yhtään peliä etteikö olisi jollain meiän porukasta käynyt tätä.

Ase jää bugittamaan jos sitä vaihtaa samalla kun vaulttaa? Jäi vähän epäselväksi, kun ei itselle käynyt. Mutta lopputulos oli se että hahmolla näkyi ilmeisesti leijuvan lipas ilmassa, ja omassa ruudussa pystyy ampumaan, mutta kädessä eri ase mitä spectissä. Spectissä ei ammu, eivätkä viholliset ottaneet damagea.

Teatterimode vaikuttaa loistavalle. On free cameraa ja voi ekasta persoonasta spektata kaikkia! But wait, miten kelataan takasin päin? EI VOI! Also itsellä tämäkin bugasi, ja näytti että free cam / 1st person vaihto oli A:ssa, samoin kun pause/play. Eli onnistui pelkkä pausetus.

En tiedä oliko bugi, vai sarjassamme ihan "rehellisesti" ilmoitettu arvioitu aika peliin pääsemisestä. Näytti 4s ajaksi, ja 5min jälkeen aloitetttiin uusiksi. Taas 5min ja haku seis. Laitettiin muutama pelimuoto lisää (yritettiin kokeilla sitä uutta VIPpiä) haettaviiin ja arvioitu aika laski 3s. Nyt päästiinkin jo 4min odottelun jälkeen peliin.

Aseäänet eivät kadonneet enää! Jee.

Mä nii haluaisin pitää tästä, mutta ei tää sitä kyllä helpoksi tee.
 
Ylös Bottom