Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Invert vai normaali tähtäys??

Normaali. Vihaan inverttiä muissa peleissä paitsi lentopeleissä. Enkä nyt oikein käsitä mitä loogisuudella tarkoitetaan, jos käännetään alas niin "katsotaan" ylös.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Enkä nyt oikein käsitä mitä loogisuudella tarkoitetaan, jos käännetään alas niin "katsotaan" ylös.

Asian voi hyvin selittää näin:

Laita kätesi 90 asteen kulmaan eteenpäin, kuin pitäisit pistoolia kädessäsi. Sitten kallista kroppaa taaksepäin, ase nousee ylös. Kun kallistaa kroppaa eteenpäin, joka tatilla/hiirellä olisi ylöspäin, ase sojottaa alaspäin. Eri asia sitten on että tähdätäänkö aseella kroppaa kallistelemalla, vai nostaako vaan rynkkyä käsitellessä edempää kättä ylemmäs. Se on juttu joka taas on jokaisella yksilöllinen miten asian näkee.

Sitten vastaus itse kysymykseen. Itse pelaan räiskinnät aina normalilla, mutta uskon, että konsolipeleissä pystyisin tottumaan inverttiinkin halutessani puolessa tunnissa. PC-peleissä moinen taas tuntuisi silkalta mahdottomuudelta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Normaali. Vihaan inverttiä muissa peleissä paitsi lentopeleissä. Enkä nyt oikein käsitä mitä loogisuudella tarkoitetaan, jos käännetään alas niin "katsotaan" ylös.

Samoin. Morrowindissä oli alussa invertillä ja kun vihollinen tuli ja refleksi niin väänsin heti väärään suuntaan. Luojan kiitos sitä sai muutettua normaaliksi.
 
Kun minä pelaan Haloa, niin käy näin:
Pelaaja painaa tikkua alas->Master Chief katsoo alas.
Tuntuu vain jotenkin luontevammalta. Bansheella lennellessä otan kyllä invertin käyttöön.
 
Sen verran tuli joskus "oikeita" lentosimuja lenneltyä, ettei mikään muu kuin invert kelpaa.

Ja piru periköön Worms 3D:n laiskat ohjelmoijat, jotka unohtivat invertin!
 
1st person shoottereissa kyl tuntuu luontevimmalta se että tähtäin liikkuu sinne minne tattia heiluttaa...eli ihan normaali...en tue inverttiä. lentopeleissä taas invertti tuntuu ainoalta oikealta...tosin missään halossa en jaksa tota alkaa muuttelee sen mukaan millä vehkeellä oon liikenteessä vai olenko jopa jalan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan aqualung


Ja piru periköön Worms 3D:n laiskat ohjelmoijat, jotka unohtivat invertin!

En voisi olla enempää samaa mieltä, yksi pääsyistä miksi heivasin pelin kuuseen. Invert on se mitä täällä käytetään, normaali on vähän kuin vasemmalla yrittäisi pelata, uskon kyllä että siihen tottuisi hyvinkin nopeasti.
 
Päinvastoin vai normaalisti

Teinpä mielenkiinnosta aiheesta pollin. Käykääpä äänestämässä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Veeksi
tosin missään halossa en jaksa tota alkaa muuttelee sen mukaan millä vehkeellä oon liikenteessä vai olenko jopa jalan.
Enhän minäkään niitä säädä sen mukaan.( Voiko niitä muuttaa kesken pelin :confused: ). Halon asetuksissa voi säätää kontrollit erikseen lentokonepilotille ja jalkaväkimiehelle.
Kai joku ymmärsi :)
 
Ei luonnistu invert juuri missään tilanteessa, ei edes Halon lento-osuuksilla. Halossa siis saa ohjain asetuksista laitettua erikseen lento-osioille. Aivan kuten Finlandia on puhunut.

"Tavallinen" ohjaus on yksinkertaisest pinttynyt päähän ja se toimii loistavasti reaktiotasolla, miksi sitä vaihtamaan.
 
Mun pitää totutella molempiin, eli molemmat onnistuu, mutta menevät silti sekaisin aluksi, jos ei ole sellaisia pelejä pelannut vähään aikaan. Hetken kun pelaa niin sitten onnistuu pelaaminen. Inverttiä käytän.
 
En käytä invertiä. Lentopeleissä se on tietysti pakollinen, mutta FPS-peleissä ei tulisi mieleenikään.


Tai no, yksi poikkeuskin on. Jostain syystä Halon lentohärveleiden käskyttäminen tuntui luontevammalta ilman invertiä.
 
Aina normaalilla. En yksinkertaisesti pysty käyttämään inverttiä tavallisissa silmistä kuvatuissa peleissä. Se ei vaan onnistu. Invert on outoa... sairasta... mahdotonta. Paholaisen keksintö, etten sanoisi. :)

Ja lentopeleissä taas tulee pelattua aina invertillä, koska lentokoneiden kohdalla on tottunut siihen, että kun ohjainkeppiä/-laitteita/yms. joita ohjaimen tatti silloin kuvaa vedetään taakse niin kone nousee. Silloin taas mieltää juuri olevansa sen koneen sisällä ja liikkuminen on koneesta kiinni, ei hahmosta siellä sisällä.
 
OT:
Onko näiden kyselyjen pakko nousta ylös joka kerta kun joku käy vain äänestämässä? Varsinkin häiritsee nämä kuukaudenkysymykset, jotka kummittelee kuukausia kysymyskuukauden jälkeenkin. Usein tulee klikattua näitä, luullen että sinne on kirjoitettu jotain uutta, mutta sitten siellä on vain samat vanhat tekstit.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Minuakin ärsyttää. Laittakaa nyt joku ruksi ihmeesä päälle.

Samaa mieltä, mutta asialle ei - ainakaan yksinkertainen moderaattori - voi mitään, eikä tietääkseeni muutenkaan voi.
 
Ylös Bottom