Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jääkiekon MM-kisat 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peoh1985
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Jääkiekon MM-kisat 2011

Mutta tosiaan. Aiheesta kannattaa varmaankin puhua ja itkeä sitten vasta lisää, kun oikeasti tiedetään miten aikovat pelejä näyttää, ja millaisella kokoonpanolla. Siihen asti mustatuntuu-mututuntumat kannattanee pitää itsellään, eikä julistaa historian paskimpia kisoja etukäteen.

Ainut mikä itselläni asiasta hiertää on tämä pelien siirtyminen maksukortin taakse. Enkä ole toistaiseksi EHT-turnauksissa ollut niin vakuuttunut toiminnasta että siitä kannattaisi maksaa. Mulle Kortelainen ja Aravirta kaksikko jauhamassa itsestäänselvää lässynlässyä ei riitä asiantuntija lähetykseksi. Toivoin yli kaiken että maikkari ottaa mallia ylestä, hankkii esim. Kekäläisen tasoisia vieraita ja käyttää aikaa/rahaa panostaakseen lähetyksiin. Silloin olen helposti valmis maksamaan kortista.

Itseäni ainakin ärsyttää suunnattomasti kisojen siirtyminen maikkarille jo ainoastaan siitä syystä, että selostaja vaihtuu. Kylmä fakta on se, ettei mm-kisat ole mitään ilman Mertarantaa, ainakaan Suomen pelit. Kyllä se vaan lisää siihen niin paljon lisää tunnetta ja saa liimaantumaan penkkiin. Ei paljon nappaa alkaa säätään ääntä radiosta ja kuvaa töllöstä, jos edes Mertaranta selostaa radion puolella. Itse katson paljon mieluummin tunnepitoista ja mukaansatempaavaa selostusta, kuin järkyttävän tylsää monotonista sepitystä, mitä edustaa about kaikki muut jääkiekkoselostajat keihin olen törmännyt.

Koivukin sen sanoi, että Mertaranta on osa suomalaista kiekkoperinnettä.

Otetaanpa osaa tähän mussutukseen.

Olen kyllä itsekin hirvittävän pettynyt siihen, että Mertsiä ei enää kuulla MM-kisoissa, toki. Kukapa ei? Mutta unohtaakohan porukka nyt, että se itse PELI on tärkein? Onhan se väärin jne, mutta nyt ainakin tulee yksi hyvä syy sille, että miksi YLEN kanavia ei tarvitse seurata ollenkaan. Toki eniten kaihertaa se, että YLE kuitenkin lähettää leijonaosan matseista ja mahtavaa on katsella muidenkin maiden edesottamuksia tarkemmin. Omalle kohdalle MM-kisat on kevään huippukohta ja kastroitu versio on pahuutta. Suurin vatutuksen aihe lie tuo. Suomen pelit kai ne tärkeimmät toki on ja jos edes ne nähdään ns. "ilmaiseksi", niin siihen on tyytyminen. En ymmärrä tätä valittamista, kai tästä jonkinlaisen vetoomuksen saa aikaan, tai on jo tehty? :o

Jos MTV3 on ostanut oikeudet tulevien MM-kisojen näyttämiseen, miksi ne näkyisivät sitten YLE:llä?

Nuo suomen pelithän on pakko tulla ilmaiskanavilta, muut voi tulla maksukanavilta.

Silloin kun tuo kauppa oikeuksista julkaistiin niin kumpikin, yle, sekä maikkari sanoivat, että yhteistyö lähetyksissä on mahdollista. Tämä voisi hyvin tarkoittaa sitä et ilmaiskanava pelit näkyisivät ylellä tai sitten sitä, että mtv3:lla näkyy suomen pelit, mutta mertsi on selostamassa vaikka onkin ylen palkkalistoilla. Loput pelit sit mtv3 maxilla.

Nuo suomen pelithän on pakko tulla ilmaiskanavilta, muut voi tulla maksukanavilta.

Silloin kun tuo kauppa oikeuksista julkaistiin niin kumpikin, yle, sekä maikkari sanoivat, että yhteistyö lähetyksissä on mahdollista. Tämä voisi hyvin tarkoittaa sitä et ilmaiskanava pelit näkyisivät ylellä tai sitten sitä, että mtv3:lla näkyy suomen pelit, mutta mertsi on selostamassa vaikka onkin ylen palkkalistoilla. Loput pelit sit mtv3 maxilla.

Kyllä tämä on jo ilmoitettu että MTV3:lta ja Canal Plussalta tulevat. MTV3 vaati Yleltä muutamista peleistä yhtä paljon rahaa kuin Yle maksaa nyt koko kisoista koska soppari on nyt niin paljon kalliimpi.

Tuosta jutusta löytyi sekin pointti minkä itse kuulin joskus ja sen takia olen salaa elätellyt toiveita Mertsin palkkaamisesta keikkapohjalta myös tulevien MM-kisojen selostajaksi. Eli: "Mertaranta on jo pitkään työskennellyt Ylelle freelancerina, ei vakituisena työntekijänä." Tuskin YLE pahasti suuttuu jos "koko kansan kiekkoääni" käy kilpailijan puolella vetäsemässä yhdet MM-kisat.

Tuosta jutusta löytyi sekin pointti minkä itse kuulin joskus ja sen takia olen salaa elätellyt toiveita Mertsin palkkaamisesta keikkapohjalta myös tulevien MM-kisojen selostajaksi.
Takaraivossa kutittaa epämääräinen muisto siitä, että jossain vaiheessa YLEn sivuilla olevissa Mertaranta vastaa -kyselysessioissa Mertsi ihan suoraan tyrmäsi mahdollisuuden Maikkarilla selostamiseen.

Yritin tuossa kyseistä vastausta löytää, mutta ei vielä ainakaan tärpännyt.

Update! Viime vuoden toukokuulta löytyi tällainen MTV3:n uutinen:

Minulla ei ole mitään tekemistä sen sopimuksen kanssa. Minulla on Yleisradion kanssa sopimus, minä en omista jääkiekkomaajoukkueen oikeuksia, minä olen tehnyt Ylelle töitä. Eli vastaus tähän on, että en ole siirtymässä yhtään minnekään, totesi Mertaranta Ylen haastattelussa.

Tosin jos enää sopimusta ei ole, tilanne on voinut muuttua oleellisesti.

No tavallinen MTV3 on myös ilmaiskanava, joten mikseivät näyttäisi Suomen pelejä siellä, eikä YLE:llä. Ja muut pelit tulee hyvin varmasti MAXilta, mikä on suoraan sanoen perseestä.

Tässä tämän (ja huomis-) päivän pitkävetorivi:

Tshekki - USA: 1X2 (1.40)
Ruotsi - Saksa: 1X2 (4.85)
Suomi - Norja, enemmän tehopisteitä: 1X2 (2.20)
1=Granlund, X=yhtä monta, 2=M.Olimb

Kokonaiskerroin 14,93.

Minkä takia tuo Kekäläinen on taas tarvinnut raahata tuonne studioon. En sitten voi sietää koko äijää.

Mutta jokohan Venäjä alkais pelaan huomenna? Tosin sama se alkavatko pelaamaan kunhan tippuvat :)

Minkä takia tuo Kekäläinen on taas tarvinnut raahata tuonne studioon. En sitten voi sietää koko äijää.

Ei tuota jaksaisi Suomen pelien aikana katella ainakaan. Muuten ei mitään vikaa, vaikka onkin aika kuiva ulospäin ja tyyli ja tälläiset jutut.

No tavallinen MTV3 on myös ilmaiskanava, joten mikseivät näyttäisi Suomen pelejä siellä, eikä YLE:llä. Ja muut pelit tulee hyvin varmasti MAXilta, mikä on suoraan sanoen perseestä.

Eipä sinänsä haittaa, että näkyisi vaan Suomen pelit. Näkyisipä nekin edes mtv3:lla. Tosin ehkä otan ekaa kertaa ikinä osaa mahdolliseen Mertaranta- juomapeliin, kun alkaa vituttaa ne mainosten määrät. "Ja tervetuloa takaisin mukaan tunnin mainoskatkolta, Suomi teki juuri kaksi maalia..."*

* Formula-flashbackki (ja voi, Räikkönen keskeytti katkon aikana...)

On se Tsekki vaan hemmetin kova. Taitaa olla nämä kisat pikkuhiljaa naputeltu pakettiin :cool:

Näkyy muuten pelit teräväpiirtona Yle HD kanavalla. Ainakin täällä Kuopion seudulla ja mitään kanavapakettia itselläni ei ole. Kaapelissa kanava on paikalla 50 tai 250. Kannattaa ensin vielä päivittää kanavalista. Lähetystä tulee klo 17 - n. 23 välillä...

Antenniverkkoon tarvitsee kaite jonkinmoisen salauksenpurkukortin.

Tuolta lisää info:
http://avoinyle.fi/www/fi/FAQ/HD.php

Kyllä itteä ainaki ärsyttää, jos nuo muut pelit tulee maxilta. Näissä kisoissa oon kattonu melkein kaikki pelit.

Yle HD näkyy myös Welhon kaapeliverkossa kanavapaikalla 50 eikä katseluun tarvita ohjelmakorttiakaan.

On kyllä huippu joukkue tuo Tshekki. Ei kyllä ihmettelisi jos Tshekki pääsisi finaaliin. Jagr on aivan huippu kunnossa. Kelpaisi varmasti kaikille joukkueille.

Mitä tuota ottelua katselin, niin ihan oli hallussa Tsekeillä peli ainakin tuon kahden erän ajan. Todella vakuuttavaa puolustamista, kun taas jenkit ei pystyneet omalla kiekollisella pelillä haastamaan Tsekkien puolustusta. Kaksinkamppailuissa jäivät jälkeen nurkissa ja lähes ympäri kenttää. Eka erä ilmeisesti sitten oli tasaisempaa? Noissa kahdessa viimeisessä erässä jenkeillä oli todella hankalaa edes päästä maalintekoalueelle, eli tuonne b-pisteiden väliin ja aina kun päästiin vähänkään lähemmäs maalialuetta, oli jenkki siellä yksin ja kavereita ei ollut auttamassa. Hyvin pelasi tsekit ja nuoruuteni supertähti Jagr oli mahtava. Ei sinänsä ihmeellistä, kun vetäähän se Selännekin hyvin änärissä. :)

Ylös Bottom