Vastaus: Jääkiekon MM-kisat Saksassa 7.5 - 23.5
On se ihmeellistä tämä suomalaisten "jääkiekon ystävien" touhu. Hillitön valittaminen ja haukkuminen yleensä jo ennen kuin pelit edes alkavat. Ja siitä se riemu vasta repeää. jos tulee vastoinkäymisiä. Paskaa niskaan, niin isolla kauhalla ettei mihinkään kattilaan mahdu. Nyt jos koskaan tarvittaisiin kannustusta ja positiivista asennetta. Pelaajilta ja vaaditaan täydellistä pelaamista henkistä asennetta, mutta itse saa luovuttaa jo yhden tappion jälkeen ja ruveta lyömään lokaa niskaan. Jos yhdelläkin pelaajalla on samanlainen asenne kuin esim. Iltalehden keskustelupalstoille kirjoittavilla "lätkäfaneilla", niin ihan varmasti hävitään.
Kannustakaa, koska tappion hetkellä se on kaikkein tärkeintä. Ja sekin on totta, että vaikka Tanska on rankingissa paljon Suomea jäljessä ja ollut heittopussi menneinä vuosina, niin tänä vuonna niin ei ole. Tanskan materiaalilla ei ole mitään hävettävää Suomen vastaavaan verrattuna. Vielä kerran mikä meitä suomalaisia vaivaa? On turhat kisat, Jalonen on paska, Jokinen jumala/ai niin ei olekaan jne. Herätkää ja kannustetaan Suomi menestykseen. Ja niille joita lätkä ei kiinnosta tänä vuonna tai ollenkaan, niin pakkoko siitäkin on avautua joka paikassa. Antaa meidän muiden katsoa ja nauttia mm lätkästä jos niin haluamme.
Ja kyllä tiedostan, että tämä on vain minun mielipiteeni, mutta kysynpä silti, että jos suomalaisilla urheilufaneilla on aina näin negatiivinen asenne, niin miten voimme odottaa urheilijoiltamme parempaa?
Jalosesta sen verran, että jos pahin tapahtuu ja Suomi tosiaan häviää Saksalle, niin on toki myös minun mielestäni tarpeen miettiä uutta valmentajaa, mutta ainakin vielä uskon Jaloseen ja siihen, että hän saa Suomen joukkueen pelaamaan paremmin. Niin ja ajatelkaa mitä voi tapahtua, jos Suomi nousee tästä ja voittaa sekä Usan että Saksan? Sillä nosteella voisi mennä vaikka mihin asti.