Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jade Empire

Vastaus: Jade Empire

Tuon arvostelun jälkeen tulin vakuuttuneeksi tämän pelin hyvyydestä. Vaikka IGN on antanut viime aikoina normaalikin kovempia pisteitä (ks. God of War 9.8), niin silti tulin todella vakuuttuneeksi pelistä. Pakkohan tämä on ostaa, kun pidän rooli- /seikkailupeleistä.
 
Vastaus: Jade Empire

Olin kyllä alusta asti vakuuttunut, että BioWare tekee takuuvarmaa yli 9:n työtä Jade Empiren kanssa, mutta jos IGN on pätkääkään oikeassa on tässä konsoliroolipelien joukkoon uusi klassikko ja se jopa ylittää meikäläisen odotukset. Pitääkin pistää välittömästi hankintaan kunhan tännepäin maailmaa saapuu.
 
Vastaus: Jade Empire

Onko tuota Limited editionia missään suomalaisessa kaupassa varattavana? CDON.comissa on, mutta suomalaisista kaupoista ei ole löytynyt.
 
Vastaus: Jade Empire

Loistavaa, että sieltä näköjään putkahtikin odotuksiakin kovempi teos, kyllähän IGN antaa noita megapisteitä vähän turhan usein, mutta kyllä ne pelit ovat sitten olleetkin erittäin hyviä, ainakin juuri God of War.

Pistinkin Kanadaan tilauksen samantien, ensi viikolla julkaistaan. Milloin tuo muuten Euroopassa tulee ulos?.
 
Vastaus: Jade Empire

Dr Evil sanoi:
Pistinkin Kanadaan tilauksen samantien, ensi viikolla julkaistaan. Milloin tuo muuten Euroopassa tulee ulos?.


22.4.

Edit: Hmm... Suomen toppuralla ei ole Limited editionia listoillaan ollenkaan, mutta Ruotsin versiolla on. Tämähän meni jännäksi.
 
Vastaus: Jade Empire

Dr Evil sanoi:
Jade Empiren kotisivuilla on jotain videoita. Ainakin se mikä esittelee periaatteessa Priman peliopasta on ihan hyvä.

http://jade.bioware.com/gallery/


Noissa isommissa videoissa näkee aika hyvin millainen peli on. Vaikka ovatkin ilmeisesti viime kesältä. Tuo kinkuilla mätkiminen oli aika huvittavan näköistä.
 
Vastaus: Jade Empire

Rupesipa kummasti kiinnostamaan, laitoin tilaukseen saman tien. IGN:n arvostelussa taisi olla Jade-lasit päässä, mutta vaikka siitä 1-1.5 numeroa pudottaisi, on kyseessä äärimmäisen kiinnostava tekele.
 
Vastaus: Jade Empire

Pacdam sanoi:
Rupesipa kummasti kiinnostamaan, laitoin tilaukseen saman tien. IGN:n arvostelussa taisi olla Jade-lasit päässä, mutta vaikka siitä 1-1.5 numeroa pudottaisi, on kyseessä äärimmäisen kiinnostava tekele.

Itsekin varasin CDON.comista Limited editionin, kun satuin muutakin tilailemaan.
 
Vastaus: Jade Empire

Ennakko-odotuksiini suhteutettuna 1UP ja GameSpot ovat antaneet realistisimmat arvosanat. En sitten tiedä, onko peli käytännössä parempi kuin hyvä. Jotenkin tuntuu, että BioWaren Xbox-tekniikka pettää taas, mikä hankaloittaa peliin eläytymistä, eikä peli tarjoa sellaista vapautta tai skaalaa, jota Xboxin nykyisestä roolipelitarjonnasta edukseen erottuminen vaatisi. Joka tapauksessa Jade Empiressa on varmasti potentiaalia hyväksi fransiisiksi - ja siis se on ehdottomasit hyvä peli. Eiköhän BioWare jatka nimikkeen parissa Xbox 2:lla.
 
Vastaus: Jade Empire

Jotenkin rupeaa tuntumaan että IGN on mennyt ihan sekaisin, nykyään tulee paljon parempia arvosanoja kuin aikaisemmin, vaikka tämän kohdalla sen ehkä uskookin kun metascorekin on kuitenkin aika huima.
 
Vastaus: Jade Empire

Sarine sanoi:
Jotenkin rupeaa tuntumaan että IGN on mennyt ihan sekaisin, nykyään tulee paljon parempia arvosanoja kuin aikaisemmin, vaikka tämän kohdalla sen ehkä uskookin kun metascorekin on kuitenkin aika huima.

Joo IGN antaa kovia pisteitä, mutta pitää muistaa, että monet sivut antavat peleille esim 10/10, 5/5 tai vaikka kirjaimen A, eli niin paljon kuin voi saada. Miksei IGN ja muut desimaaleja käyttävät saa antaa kymppiä?
 
Vastaus: Jade Empire

Dr Evil sanoi:
Miksei IGN ja muut desimaaleja käyttävät saa antaa kymppiä?
Koska yleensä ne jotka antavat niitä kymppejä ovat mitä ovat, antavat ihan paskoillekin peleille loistavat pisteet, vaikka se tietenkin on arvostelijan mielipide. Ei mulla mitään sitä vastaan ole että pelit täydet pisteet saa, mutta mikään peli ei kuitenkaan ole koskaan täydellinen.
 
Vastaus: Jade Empire

Sarine sanoi:
Koska yleensä ne jotka antavat niitä kymppejä ovat mitä ovat, antavat ihan paskoillekin peleille loistavat pisteet, vaikka se tietenkin on arvostelijan mielipide. Ei mulla mitään sitä vastaan ole että pelit täydet pisteet saa, mutta mikään peli ei kuitenkaan ole koskaan täydellinen.

Ei pelien pidä olla täydellisiä, vaan viihdyttäviä... Viihteen takiahan me niitä pelaamme. Jos täydellisyyttä haluat niin yhtä hyvin voit mennä tuijottamaan, vaikka jotain Mona Lisaa :rolleyes:

Mutta tulin kyllä melkein housuihin, kun näin sen pelin ensimmäisen kerran. varteenotteva haastaja Final Fantasyille (graafisesti) :eek:
USKOMATTOMAN näköinen. Jos tämä peli floppaa niin kiroan kyllä Biowaren alimpaan helvettiin. Mutta vakavasti sanoen. Jos tämä peli osoittautuu hyväksi, niin Bioware on ansainnut minun luottamukseni. :)
 
Vastaus: Jade Empire

Locku sanoi:
Ei pelien pidä olla täydellisiä, vaan viihdyttäviä... Viihteen takiahan me niitä pelaamme. Jos täydellisyyttä haluat niin yhtä hyvin voit mennä tuijottamaan, vaikka jotain Mona Lisaa :rolleyes:

Onko joku väittänytkään että pelien pitää olla täydellisiä? Tarkotinpa vaan että periaatteessa täysiä pisteitä ei voi antaa kun täydellisille peleille (tai voihan niitä jos haluaa), ja yhtäkään täydellistä peliä ei ole tullut vastaan eikä tulekaan. Taktisesti IGN oli jättänyt 0.1 pisteen eron siihen kymppiin, eli täydellinen ei sekään ole. Mona Lisaa menisin mieluusti tuijottamaan.

Locku sanoi:
Jos tämä peli floppaa niin kiroan kyllä Biowaren alimpaan helvettiin. Mutta vakavasti sanoen. Jos tämä peli osoittautuu hyväksi, niin Bioware on ansainnut minun luottamukseni. :)

BioWare ei floppaa, se on varma se ja se on ansainnut oman luottamukseni jo vuosia sitten.
 
Vastaus: Jade Empire

Sarine sanoi:
Koska yleensä ne jotka antavat niitä kymppejä ovat mitä ovat, antavat ihan paskoillekin peleille loistavat pisteet, vaikka se tietenkin on arvostelijan mielipide. Ei mulla mitään sitä vastaan ole että pelit täydet pisteet saa, mutta mikään peli ei kuitenkaan ole koskaan täydellinen.

Siis sivut/lehdet mitkä antavat pisteensä asteikolla 1-10 tai 1-5 tähteä ovat kaikki huonoja?. Pointti oli se, että miksi eri asteikoilla voi antaa täydet pisteet, mutta toisella ei, Famitsukin on muuten pari kertaa antanut täydet pisteet. Moni elokuva ja peli on saanut 5 tähteä, ei niiden tarvitse silti täydellisiä olla, kuitenkin ihmisten suhtautuminen tuohon desimaali asteikkoon on yleisesti ottaen sama kuin sinulla, eli siinä ei saa antaa niin helposti täysiä pisteitä kuin muissa arvostelutavoissa.
 
Vastaus: Jade Empire

Dr Evil sanoi:
Siis sivut/lehdet mitkä antavat pisteensä asteikolla 1-10 tai 1-5 tähteä ovat kaikki huonoja?
Ei, vaan suurin osa, jotka ovat aina ensimmäisenä antamassa täysiä pisteitä.

Dr Evil sanoi:
Pointti oli se, että miksi eri asteikoilla voi antaa täydet pisteet, mutta toisella ei, Famitsukin on muuten pari kertaa antanut täydet pisteet.
Olenko sanonut että se asteikko vaikuttaa siihen täysien pisteiden antamiseen? Oli se sitten mikä tahansa ei se vaikuta siihen mitenkään, samaa asiaa se kuitenkin vastaa.
Dr Evil sanoi:
kuitenkin ihmisten suhtautuminen tuohon desimaali asteikkoon on yleisesti ottaen sama kuin sinulla, eli siinä ei saa antaa niin helposti täysiä pisteitä kuin muissa arvostelutavoissa.
Itse olen nimenomaan tuon desimaalin tavan ystävä, koska se antaa tarpeeksi tarkan arvosanan, muttei kuitenkaan mene liian näpräilyksi (kuten esim. Pelit-lehden 1-100p.).
 
Vastaus: Jade Empire

Sarine sanoi:
Itse olen nimenomaan tuon desimaalin tavan ystävä, koska se antaa tarpeeksi tarkan arvosanan, muttei kuitenkaan mene liian näpräilyksi (kuten esim. Pelit-lehden 1-100p.).

Selitäppäs nyt miten tuo desimaalisysteemi eroaa Pelit-lehden 1-100 -asteikosta? Esim. 8.9 kääntyy aika hyvin 89:ksi pisteeksi :D

EDIT: Typo
 
Ylös Bottom