Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jätin Xboxin Counter-Striken...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hieman nipottaen kysyn, onko Socomit joskus olleet First Person Shootereita?

Pleikkarille ei ole tähän mennessä tullut varmaan yhtäkään kunnon FPS-peliä jota voisi netissä pelata. Socom on varmasti hyvä peli mutta tuo Nisupulla on sitäkin ylistänyt/itkenyt jo niin kauan että kyllä muutkin ovat mielipiteesi huomannut, joita tietenkin saa täällä ja tällä alueella esittää, mutta antaisit jo olla. Siinä olen samaa mieltä että grafiikalla ei peliä tehdä. Ja miksi pelata Countteria boxilla kun vahvimman klaanituen saa tietokoneella ja mircin välityksellä, ja kun on olemassa vielä Clanbase, niin siihen sitten jäädään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
PS2 on FPS-pelien kuningas. Cube jyrää autopeleissä. Japsiropeissa Xbox murskaa muut.

Nettipelaaminen kannattaa vain Cubella. Se ei ole niin kaupallista. [/B]

Heh... toi oli hyvä!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Syksy tuskin muuttaa tilannetta, vielä vaakakuppi on vahvasti XBOXin puolella. SOCOMit edustavat nettiräiskintöjen parhaimmistoa monella eri osa-alueella josta vahva klaanituki vain esimerkkinä. XBOX Liven puolelta toki hyviä löytyy, ja samalle tasolle socomin kanssa niistä yltävät osa. XBOXin tarjoama parempi grafiikka ei yksin luo huippupeliä, siihen tarvitaan kokonaisuus joka kestää syvemmän tarkastelun, jota XBOX-peleistä löytyy.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Muumendaalen
Syksy tuskin muuttaa tilannetta, vielä vaakakuppi on vahvasti XBOXin puolella. SOCOMit edustavat nettiräiskintöjen parhaimmistoa monella eri osa-alueella josta vahva klaanituki vain esimerkkinä. XBOX Liven puolelta toki hyviä löytyy, ja samalle tasolle socomin kanssa niistä yltävät osa. XBOXin tarjoama parempi grafiikka ei yksin luo huippupeliä, siihen tarvitaan kokonaisuus joka kestää syvemmän tarkastelun, jota XBOX-peleistä löytyy.

Ehkäpä. Itse haluaisin kuulla yhden pelin XB:llä, mikä tarjoaa samanlaista toimintaa kuin SOCOM. Ja yhtä hyvää vieläpä. XB on ehkä konsolien räiskintä kingi, olen samaa mieltä, mutta mitään SOCOMin kaltaista ei ole vielä itselleni vastaan tullut.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Ehkäpä. Itse haluaisin kuulla yhden pelin XB:llä, mikä tarjoaa samanlaista toimintaa kuin SOCOM. Ja yhtä hyvää vieläpä. XB on ehkä konsolien räiskintä kingi, olen samaa mieltä, mutta mitään SOCOMin kaltaista ei ole vielä itselleni vastaan tullut.

Toivottavasti loppuvuoden myötä myös XB pääsee tällä saralla sille tasolle mihin sen olisi pitänyt yltää jo paljon aiemmin. HALO2 varmasti tulee olemaan jonkinlainen suunnannäyttäjä vaikka ei kaikilta osiltaan täyttäisikään odotuksia tai löisi SOCOMia.

Uusi todiste socom-pelaajien ylivertaisista henkisistä kyvyistä löytyy tästä uusimmasta videosta: WMD
 
Xbox Live on ainakin oikeaan suuntaan menossa. On totta, että palvelusta puuttuu edelleen siitä Xboxin ehkäpä suurimmasta genrestä eli toimintapeleistä se todellinen killer-app. Paljon hyviä nettitoimintapelejä Xboxilla on, mutta hyvin vähän erinomaisia. Tulevaisuus näyttää kuitenkin hyvältä. Halo 2 on varma hitti, Tron 2.0 lienee se "erilainen nettiräiskintä", Unreal Championship 2 rikkoo Unreal-pelien kaavan tarjoamalla kolmannen persoonan kuvakulman sekä melee-aseita, Far Cry: Instincts lupailee PC-versiota selvästi ehostetumpaa nettipeliä, Ghost Recon 2 ja Operation Flashpoint tarjoavat jotain melko realistista sotapeliä etsiville, Battlefield: Modern Combat lienee monipuolisen tiimipelaamisen malliesimerkki, Doom III - mikäli on hyvä peli - voi olla mahtava co-op-kokemus...

Xbox Live ei ympäristönä ole ollut riittävän joustava klaanipeleille, jotta klaanit yleistyisivät rivakasti, mutta tähänkin tulee muutos. Uudet klaanipalvelut lisäävät klaanien toimintamahdollisuuksia Liven sisällä. Lisäksi olen erittäin mielissäni siitä, että Microsoft pyrkii tekemään Xbox Liveen sellaisia ominaisuuksia, jotka oikeasti kaventavat PC- ja konsolipelien eroja, mitä nettipelaamiseen tulee. PC:llähän pelit pysyvät hyvin kauan "elossa" fanien tehdessä niihin lisää sisältöä jatkuvalla syötöllä. Xbox Livessä voi jo nyt jakaa omaa sisältöään muille, tosin vain Atarin floppipeli Driver 3:ssa (omat "minielokuvat"). Far Cry: Instincts vie ominaisuuden vielä pitemmälle, sillä siinä on mukana vartavasten Xboxille suunniteltu karttaeditori, jolla fanit voivat tehdä omia moninpelikarttojaan ja lähettää ne muiden ladattavaksi ja pelattavaksi. Koska nämä Liven päivitetyt ominaisuudet vaativat kuitenkin itse peliltä tukea, olisi suotavaa, että yhä useampi kehittäjä todella hyödyntäisi niitä - ja mieluiten mahdollisimman innovaatisin keinoin.
 
Juuri hyvä klaanituki tekee muutenkin hyvästä nettiräiskinnästä sen helmen joka kerää ympärilleen laajan ja tiiviin porukan. Näin on käynyt SOCOMissa. Euroopan liigaan osallistuu useampi kotimainen klaani ei lainkaan huonoin tuloksin. Tässäkin tapauksessa suomalaiset ovat mitä ilmeisimmin suhteessa väkilukuun - yliedustettuina.

Seuraava askel on varmasti mainitsemasi omien sisältöjen mukaan tuominen konsoleiden nettipeleihin. Parhaana esimerkkinähän tiedämme Half-Lifen, joka kantaa vieläkin vaikka ilmestyikin jo pelihistoriassa vuosituhat sitten. Jenkeissä PS2lle myydään kovalevyä, jonka mainostetaan mahdollistavan jatkossa ladattavien sisältöjen mukaan tuomisen. Laaja ja uskollinen Playstation-käyttäjäkunta takaa jatkossa rikkaan ja monipuolisen sisältötuotannon.

XB Liven muuten mainio ympäristö ei mielestäni anna VIELÄ tarpeeksi vastinetta niille odotuksille jota sille ladattiin alkuvaiheessa. Nettiräiskintä-genrestä ei löydy vastinetta tiedätte kyllä mille :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nisupulla
XB Liven muuten mainio ympäristö ei mielestäni anna VIELÄ tarpeeksi vastinetta niille odotuksille jota sille ladattiin alkuvaiheessa. Nettiräiskintä-genrestä ei löydy vastinetta tiedätte kyllä mille :D

Päinvastoin Microsoft on kyllä toteuttanut kaiken mitä on luvannutkin. PCllä tai PS2lla ei ole nähty mitään tavanomaisesta poikkeavaa verrattuna esim. Ninja Gaiden Master Ninja Tournament, Full Spectrum Warrior Co-Op, Splinter Cell: PT Multiplayer. Ja mielestäni juuri näitä pitäisi kehittää parempaan suuntaan eikä pelkästään räiskintää, jota kehitetään aina paremmaksi, mutta kaava on sama. SOCOM on yksi niistä peleistä, jotka vievät nettipelaamista eteenpäin, mutta se ei yksin riitä mihinkään. Monipuolisuus ratkaisee ja siinä on mielestäni ero PS2n netin ja Liven välillä. Se voi olla syy miksi Live ei ole vielä täyttänyt kaikkien odotuksia, mutta ei ole kyllä PS2aan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Yager
. PCllä tai PS2lla ei ole nähty mitään tavanomaisesta poikkeavaa verrattuna esim. Ninja Gaiden Master Ninja Tournament, Full Spectrum Warrior Co-Op,Splinter Cell: PT Multiplayer . [/QUOTEn nyt tiedä miten tuo pitäisi tulkita ,mutta Splintter cell PT:ssä on pleikalle nettipeli. Perehtykää asioihin!
 
Itekkin omistan Pleikkarin enkä voi muuta sanoa että SOCOM-sarjaa parempaa netti räiskintää ei tulla PS2 näkemään (No KillZnesta en vielä tiedä ;) ) Socom 1:sen oston jälkeen en ole muihin peleihin kauheasti koskenut,en off- enkä onlinessä.SOCOM:in hyvyys perustuu mun mielestä juuri siihen yhteisöön joka SOCOM:in ympärille on muodostunut : Maajoukkueiden väliset turnaukset,monet eri klaanien väliset sarjat (GameBattles,ESL,yms...).Niin ja tietysti kotimaiset jannut jotka oppii tuntemaan pelatessa.Grafiikka SOCOM:isss on "ihan jees",pelattavuus on mahtava (vaatii totuttelua) sekä pelityyli eroaa muista saman lajityypin edustajista mielestäni positiivisesti (pelkkä rynniminen ei riitä...aivot pitää olla messissä ja keskittyä kokoajan).Mitäpä siinä muuta...SOCOM pitää valtikkaa ainakin Pleikkarin puolella.(Ja tulee aina pitämään jos multa kysytään :) )
 
SOCOM II päihittää yksin xbox liven?

July 29, 2004 - Sony Computer Entertainment sent out a gleeful announcement today claiming that SOCOM II: U.S. Navy SEALS has averaged 373,000 online player hours per day, apparently more player hours daily than all Xbox Live titles log worldwide.


Want another big number? The total player hours on SOCOM II is approaching 94 million hours, or 10,835 years of straight gameplay.

As another perspective on SOCOM II's popularity, Sony points out that as a daily average, more than 103,000 unique SOCOM II accounts log in -- equivalent to the capacity of the University of Michigan stadium. That, by the way, is one of the largest sports venues in the country.

In other words, many, many people are playing SOCOM II. Sony's possible suggested conclusion: why aren't you?

ps2.ign.com
 
Muumendaalen sanoi:
Kuten todettu yksi huippu-peli ei pelasta muuten täysin paskaa nettipelisydeemihässäkkää.

Pelithän juuri kaiken ratkaisevat. Nyt seuraavien kuukausien aikana ilmestyy useampi nettipeli jotka saattavat olla samanlaisia hittejä kuin tämä paljon mainittu.
 
Indeed. Peli vaikutti varsin tuoreelta, mitä sitä Lloopella kokeiltiin, ja siinä oli sitä jotain, mitä puuttuu monesta räsikinnästä. Moninpelikentät olivat hienon näköisiä ja avaria sekä aluskasvillisuuksinen tarjosivat suojaa. Piirtöetäisyys ei mikään mahtava ollut, mutta kyllä sen kesti. Pitääpä nyt koittaa itsekin tämä hommata :)
 
Vaikea sanoa...kyllä pleikkarille tulee ainakin tarpeeksi hyviä nettipelejä, siis jos kaikki meee nappiin niin tänä vuonna nähtäisiin netissä: GT4 , KillZone , Starwars : BattleFront yms..lista jatkuu...en vaan muista muita tähän käteen
 
Nisupulla sanoi:
Pelithän juuri kaiken ratkaisevat. Nyt seuraavien kuukausien aikana ilmestyy useampi nettipeli jotka saattavat olla samanlaisia hittejä kuin tämä paljon mainittu.

Jep. 9.11. jysähtää ja 11.11. tulee secondary explosion. Watch out! :rolleyes:
 
Hakkiz sanoi:
Jep. 9.11. jysähtää ja 11.11. tulee secondary explosion. Watch out! :rolleyes:

Burnout 3:lla ja Flatoutilla on myös omat potentiaalinsa jysähtää ja kovaa. Jälkimmäistä ei pleikkarilla netissä nähdä, ensimmäinen nähdään, mutta sekin vähemmin pelaajamäärin.
 
Paavi^ sanoi:
Burnout 3:lla ja Flatoutilla on myös omat potentiaalinsa jysähtää ja kovaa. Jälkimmäistä ei pleikkarilla netissä nähdä, ensimmäinen nähdään, mutta sekin vähemmin pelaajamäärin.
Kui? Vaikka prosentuaalisesti Pleikkareita on verkossa vähemmän kuin Xboxeja, niin lukumääräisesti taitaa 'boxi jäädä edelleen jälkeen.
Juurihan MS ilmoitti Livellä olevan reilu miljoona käyttäjää. PS2-verkkosovittimia oli myyty jo keväällä reilu 2 miljoonaa ja pelkästään SOCOM II kerää enemmän pelitunteja/päivä kuin Live yhteensä.

Power by numbers. ;)
 
Ylös Bottom