Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jätin Xboxin Counter-Striken...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muumendaalen sanoi:
Taisit käsittää väärin...
Kui? On aika satavarmaa, että esim. BO3:TD kerää enemmän nettipelaajia Pleikkarilla, kuin Xboxilla.

EDIT: Snadi kelaus, Ah! Meinaat mm. tota Halo 2:sta? Aika marginaalia joka tapauksessa, kun verrataan vaikka GT4:ään tai Killzoneen (no okei, Killzone on vasta potentiaalinen hitti). BO3:TD kerää kuitenkin suurimat pelaajamäärät PS2:lla ja mikäs sen mukavampaa, jos PS2 pelaajat pääsevät vielä pelaamaan yhdessä PC-pelaajien kanssa, kuten NFS:UG:ssa. Siihen ei Live kykene.

Hakkiz sanoi:
Jep. 9.11. jysähtää ja 11.11. tulee secondary explosion. Watch out! :rolleyes:

Toivottavasti odotukset palkitaan ja konsolinettipelaamisen historia saa uuden luvun...

Viimeksi muokannut moderaattori:
Muumendaalen sanoi:
No mutta ihan rehellisesti, kummalla konsolilla luulet tämän vuoden jälkeen olevan parempi nettipelitarjonta? :rolleyes:

Tässä vaiheessa vuotta vaikea sanoa kun pelimerkit eivät ole vielä pöydässä. Pleikkarin eduksi täytyy kuitenkin sanoa parempi historia klaanituen osalta. Jos xbox ei kykene tähän haasteeseen vastaamaan loppuvuoden artikkeleilla - on peli hävitty.

Yager sanoi:
Päinvastoin Microsoft on kyllä toteuttanut kaiken mitä on luvannutkin. PCllä tai PS2lla ei ole nähty mitään tavanomaisesta poikkeavaa verrattuna esim. Ninja Gaiden Master Ninja Tournament, Full Spectrum Warrior Co-Op, Splinter Cell: PT Multiplayer. Ja mielestäni juuri näitä pitäisi kehittää parempaan suuntaan eikä pelkästään räiskintää, jota kehitetään aina paremmaksi, mutta kaava on sama. SOCOM on yksi niistä peleistä, jotka vievät nettipelaamista eteenpäin, mutta se ei yksin riitä mihinkään. Monipuolisuus ratkaisee ja siinä on mielestäni ero PS2n netin ja Liven välillä. Se voi olla syy miksi Live ei ole vielä täyttänyt kaikkien odotuksia, mutta ei ole kyllä PS2aan.

XBOX live ei pysty tarjoamaan ainuttakaan hittiartikkelia nettipelaamisen tärkeimmässä genressä eli räiskinnässä. Pleikkarilta sellainen löytyy ja tällä kertaa kysymyksessä on peli joka nimenomaan poikkeaa massasta ja tällä kertaa vahvasti edukseen. Olet siinä mielessä oikeassa, että xbox live pystyy tarjoamaan monipuolisemman valikoiman laadukkaita nettipelejä, mutta kuitenkiin se hittituote puuttuu joka imisi suuret massat tämän matolaatikon ympärille. Matolaatikon inflaatioksi voidaan lisätä vielä myös erittäin ikävä tapa rekisteröityä livettäjäksi. Luottokorttia vaaditaan lapsosilta jotka vielä eilen poimivat purkan luokkahuoneen lattialta. En usko liven koskaan nousevan vakavaksi haastajaksi pleikkarin nettipuolelle ainakaan tässä ensimmäisessä sukupolvessa.

iltapelit.wmv

Klaanituesta

Klaanituki on ilmeisesti tämän uusimman live version erikoisuuksia ja sitä aletaan hyödyntää tulevissa nettipeleissä. Itseäni kiinnostaa tulevista liveräiskinnöistä Unreal Championship2, Halo2 ja Doom3, joista noussee vähintään yksi hittiräiskintä.

Tämänhetkisistä live peleistä sanoisin Wolfensteinin ja Project Gothamin olevan erittäin toimivia ja viihdyttäviä nettipelejä. Se, että Wolfenstain on jo vanha tekee siitä vielä merkittävämmän, se ilmestyi silloin kun ei PS2:lla ollut mitään hyviä nettipelejä. Itse näen luottokortin pakollisuuden vain hyvänä asiana, sillä minulla on sellainen mielikuva, että se rajoittaa pienten lasten määrää. Ei siinä muuten mitään, mutta minä en ainakaan heitä pidä kovinkaan hyvänä peliseurana, vaikka kyllä sitä poikkeuksiakin toki löytyy.

Rife sanoi:
Klaanituki on ilmeisesti tämän uusimman live version erikoisuuksia ja sitä aletaan hyödyntää tulevissa nettipeleissä. Itseäni kiinnostaa tulevista liveräiskinnöistä Unreal Championship2, Halo2 ja Doom3, joista noussee vähintään yksi hittiräiskintä.

Tämänhetkisistä live peleistä sanoisin Wolfensteinin ja Project Gothamin olevan erittäin toimivia ja viihdyttäviä nettipelejä. Se, että Wolfenstain on jo vanha tekee siitä vielä merkittävämmän, se ilmestyi silloin kun ei PS2:lla ollut mitään hyviä nettipelejä. Itse näen luottokortin pakollisuuden vain hyvänä asiana, sillä minulla on sellainen mielikuva, että se rajoittaa pienten lasten määrää. Ei siinä muuten mitään, mutta minä en ainakaan heitä pidä kovinkaan hyvänä peliseurana, vaikka kyllä sitä poikkeuksiakin toki löytyy.

Ei se kyllä rajoita. Paljoakaan, koska suuremmalla osin vanhemmat maksavat mikäli lapsi haluaa Liven. Pienet lapset ovat usein todella hyviä pelaamaan, mutta on tietty ikähaarukka jolloin on ihan pakko terrorisoida kaikkea. PGR2:n kohdalla olen kuullut valituksia paljon.

Oliver sanoi:
PS2 pelaajat pääsevät vielä pelaamaan yhdessä PC-pelaajien kanssa, kuten NFS:UG:ssa. Siihen ei Live kykene.

Itseasiassa kykenee. Microsoft ei vain ole tätä vielä mitenkään hyödyntänyt, ja ehkäpä parempi niin. Sen sijaan Xbox-pomo Robbie Bachin idea Xbox Liven ja "PC Liven" (XNA:n avulla PC-peleihin saadaan kaikki Live-toiminnot Gamertageja myöten helposti) yhdistämisestä siten, että Xboxilla pelattaisiin niin kuin konsolilla on paras pelata ja PC:llä pelattaisiin niin kuin PC:llä on paras pelata, on mielenkiintoinen. Molemmilla alustoilla olisi periaateessa sama peli, mutta pelimekaniikka ja käyttöliittymät poikkeaisivat toisistaan. Bach käytti esimerkissään muistaakseni jotain toimintapeliä, jossa Xboxilla ohjattaisiin sellaisia yksiköitä, joiden käytössä padin analogiohjauksesta on todella hyötyä, ja PC:llä puolestaan harrastettaisiin hiirelle soveltuvaa tarkkaa naksuttelua. Prikuulleen saman pelin pyörittäminen PC:llä ja konsolilla aiheuttaa helposti hankaluuksia tyystin erilaisten pelialustojen ja peliohjaimien takia. Minä en ainakaan haluaisi saada kuonooni jossain FPS-pelissä hiirellä mättäviltä PC-pelaajilta, kun omissa hyppysissäni pyörisi piskuinen padi. Mutta tietenkään autopeleissä yhtä radikaalia kuilua ei ole...

Juu, muun muassa FPS voisi olla ongelmallinen multiplättäri verkossa.
Mutta toivottavasti joskus tulevaisuudessa saataisiin "konsolisota" jossain pelimuodossa verkkoon. ;)

Niin, ja olihan tuossa NFS:UG:ssakin ongelmia aikansa, kun varsinkin PC-pelaajat vetelivät xiiteillä 600 km/h jne.

Hakkiz sanoi:
Minä en ainakaan haluaisi saada kuonooni jossain FPS-pelissä hiirellä mättäviltä PC-pelaajilta, kun omissa hyppysissäni pyörisi piskuinen padi. Mutta tietenkään autopeleissä yhtä radikaalia kuilua ei ole...

Eiköhän hiiret ja näppikset ole pian arkipäivää myös konsolipuolella. Monelta pleikkarin nettipelaajaltahan näppis jo löytyykin.

Nisupulla sanoi:
Eiköhän hiiret ja näppikset ole pian arkipäivää myös konsolipuolella. Monelta pleikkarin nettipelaajaltahan näppis jo löytyykin.

Toivon tätä yhtä hartaasti kuin Xboxin padia kannettavaani irc-sessioiden vauhdittajaksi. Olen tässä asiassa erittäin jyrkkä, sillä minusta konsoliräiskinnässä kuuluu olla padi kaikilla tai ei kellään. Se, että joku hilluu jollain tarkkuutta parantavalla erikoisohjaimella, pilaa vain muiden pelinautinnon. Ja sitä paitsi jos kehittäjille annetaan mahdollisuus hyödyntää hiiriohjainta räiskintäpeleissä, monilta katoaa varmasti paras terä hyvän padiohjauksen suunnittelusta. Esimerkiksi Halo ei ole mikään maata mullistava räiskintäpeli muiden räiskintöjen joukossa, mutta ainakin se toimii isolla teellä myös padilla - toisin kuin 90% muista räiskinnöistä. Jos pelin pelimekaniikka vaatii erikoisohjainta, kuten Steel Battalionissa, se tulisi sitten tarjota pelin mukana, jotta kaikki peliä pelaavat saisivat mahdollisuuden tasavertaiseen taistoon. Nettipelit pitäisi ratkaista pelaajien omalla taidolla, ei välineillä.

Itse olen myös hyvin kriittinen hiiren+näppäimistön käytön suhteen konsolipeleissä. Toivottavasti eivät ikinä tule Xboxille. Sehän on vain loistava juttu, että jokainen pelaa samankaltaisella ohjaimella.

Näppis ja hiiri ei TODELLAKAAN kuulu konsolipelaamiseen, PC:lä pelataan pöydän ääressä nököttäen, konsoleilla sohvalla/nojatuolissa mukavasti röhnöttäen.. Ja näppäimistön ja hiiren käyttö sohvalla lojuessa on vaikeaa...

Sitäpaitsi jos moinen rienaus yleistyy, ennen pitkää ilmestyy konsolipeli joka edellyttää näppiksen ja hiiren käyttöä. Ja sitten onkin konsoleiden paras ominaisuus, mukava ja helppo pelaaminen, mennyttä. :eek:

Jos pelattavuus on yhtä hyvin toteutettu kuin Halossa, ei todellakaan näppiksiä ja hiiriä tarvita. Kun hyvä pelattavuus alkaa olla jo pakollinen lisä FPS peliin, myös ohjaimella, minä ainakin tykkään nojata sohvan pehmeään selkänojaan analogitikkuja vispaten. Ei tarvitse istua pöydän ääressä selkä epäluonnollisessa asennossa. Jos jokainen pelaaja pelaa padillä peli on reilua.

Vastaus: Jätin Xboxin Counter-Striken...

Näppäimistö ajaa eräissä peleissä asiansa jopa paremmin kuin voice-chätti, näin uskallan väittää. Hyvänä esimerkkinä Everquest Online -nettiroolipeli, jossa viestitään vain tekstipohjaisesti muiden pelaajien kanssa. Taustalla soi pelin luritukset ja sukellusta fantasiamaailmaan eivät häiritse piereskelevät tai muita sulosointuja päästelevät kanssapelaajat.

Nisupulla sanoi:
Näppäimistö ajaa eräissä peleissä asiansa jopa paremmin kuin voice-chätti, näin uskallan väittää. Hyvänä esimerkkinä Everquest Online -nettiroolipeli, jossa viestitään vain tekstipohjaisesti muiden pelaajien kanssa. Taustalla soi pelin luritukset ja sukellusta fantasiamaailmaan eivät häiritse piereskelevät tai muita sulosointuja päästelevät kanssapelaajat.

Olen tässä vähän miettinyt, että eivätkö ihmiset todellakaan käytä mute-toimintoa, kun kiljuvista kakaroista aina vain jaksetaan valittaa? Ja onhan siellä mahdollisuus ilmoittaa häiriköijästä myös Microsoftille. Tarpeeksi monta negatiivista palautetta johtaa toimiin.

Käytän kyllä mute-toimintoa esim. Socomissa jonkun verran, mutta esim. Everquestissa ei ole mielestäni kyse mutesta vaan siitä että tekstimuotoinen kommunikointi sopii peliin paremmin tunnelman puolesta.

Niin no tietysti sekin on totta, että ei fantasiahahmo ole elää niin uskottava, jos hahmon käyttämä ääni ei sovellu sen ulkonäköön ja luonteeseen (winkwink Climax Solent). Siis jos tätä tuolla tunnelmalla tarkoititte.

Minusta on ainakin kiehtovaa seurata, miten verkkopelaamisen kommunikointi kehittyy. Nykyinen äänikommunikaatio on vielä hyvin irrallinen itse pelistä; äänet eivät kuulu hahmoista, eikä hahmoilla ole minkäänlaista huulisynkkaa. Mutta tulevaisuudessa voidaan varmasti toteuttaa äänikommunikaatio niin, että se toimisi pelissä kuin hahmoille skriptattu dialogi. Lisäksi äänen muokkaus kehittynee sen verran pitkälle, että esimerkiksi roolipelissä oma ääni ei kuulukaan omana äänenä, vaan se vastaa hahmon muita ominaisuuksia.

Ylös Bottom