Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jätin Xboxin Counter-Striken...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Jätin Xboxin Counter-Striken...

Ropelluksia tulee itse harvemmin pelattua, mutta en usko että näppis/hiiri -yhditelmällä saa mitään valtavaa etua pelattavuuteen. Silti olen sitä mieltä, että näppis ei kuulu konsoleille. Toki on eri asia, jos joku kehittäisi pelkkään kirjoittamiseen soveltuvan näppiksen sitä tarvitseville esim. kuurot ja puhekyvyttömät sekä äänenmurroksista kärsivät roolipelaajat :p

EDIT: Selailtua threadia tarkemmin huomasin menneeni hieman off-topicin puolelle, joten... Mielestäni kaikilla pelialustoilla on omat hyvät ja huonot puolensa nettipelin puolella. Nisupulla on oikeassa siinä, että yksi Liven huonoista puolista on "vaikea" rekisteröityminen tästä luottokortista ja maksullisesta palvelusta johtuen, joskin se vähentää myös huomattavasti ns. peelojen määrää (näin uskoisin). Livessä on kuitenkin mielestäni toistaiseksi paremmat puitteet online pelaamiselle. Ainoana ongelmana on näiden hittipelin puuttuminen. Ja mielestäni Counter-Strike ei ole lähelläkään parasta online-räiskintää XB:llä.

PS2:lle on myös omat hyvät ja huonot puolensa. Vaikka PS2:lla et joudu maksamaan palvelusta pitää silti hankkia nettiadapteri johon palaa rahaa ja kun Live Starter kitin saa esim PGR2:n mukana parin kympin lisähinnalla, ei tässä tule suuria eroja aloituskustannuksiin. No PS2:lla onkin sitten mielestäni ehkä juuri se etu, että sillä on SOCOM (mielestäni keskivertoräiskintä, joidenkin mielestä hittipeli) ja tulossa on mm. Gran Turismo 4. Boxilla ei kieltämättä tällä hetkellä ole tällaisia hittipelejä, vielä.

Yhteenvedoksi sanon että Xboxilta puuttuu NE hittipelit, pelivalikoiman ollessa muuten suurempi, mutta jos ja kun sellainen hittipeli ilmestyy pitäisi Livellä olla pienehkö etulyöntiasema PS2:n verkkopalveluun. Jos rahasta ei olisi pulaa niin voisin toki ostaa myös PS2:n tuohon boxin rinnalle, molemmilla kun on hyviä pelejä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Jätin Xboxin Counter-Striken...

Kero sanoi:
Silti olen sitä mieltä, että näppis ei kuulu konsoleille.

Yhteenvedoksi sanon että Xboxilta puuttuu NE hittipelit, pelivalikoiman ollessa muuten suurempi, mutta jos ja kun sellainen hittipeli ilmestyy pitäisi Livellä olla pienehkö etulyöntiasema PS2:n verkkopalveluun.

Näette asian liian mustavalkoisena, kyllä näppistä tarvitaan konsolipuolella täydentämään pädiä ja mikkiä. Mielummin kirjoittelen sillä kuin virtuaalisella versiolla.

Xbox ei tarjoa tällä hetkellä räiskinnän ystäville huipputason live-viihdettä. Loppuvuoden artikkelit lupaavat paljon hyvää ja kaunista, mutta annas nähdä miten pitkälle paljon hypetetyt tapaukset kantavat. DOOM3 kuulee jo nyt ennen ilmestymistä huolestuttavia arvioita xbox-versiosta. Entäs HALO2? Tuleeko se todellakaan vastaamaan niitä valtaviksi paisuneita odotuksia, joita tähän megajulkaisuun on fanien taholta ladattu?

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Jätin Xboxin Counter-Striken...

Hakkiz sanoi:
Minusta on ainakin kiehtovaa seurata, miten verkkopelaamisen kommunikointi kehittyy. Nykyinen äänikommunikaatio on vielä hyvin irrallinen itse pelistä; äänet eivät kuulu hahmoista, eikä hahmoilla ole minkäänlaista huulisynkkaa. Mutta tulevaisuudessa voidaan varmasti toteuttaa äänikommunikaatio niin, että se toimisi pelissä kuin hahmoille skriptattu dialogi. Lisäksi äänen muokkaus kehittynee sen verran pitkälle, että esimerkiksi roolipelissä oma ääni ei kuulukaan omana äänenä, vaan se vastaa hahmon muita ominaisuuksia.

Hämärästi muistan vuosien takaa luvatun Half-Life: Team Fortress tai jonkun vastaavan nimisen online-pelin, johon tekijä Valve lupasi pelihahmon seuraavan huulenliikkeillä pelaajan voice-ilmoittelua. Peliä ei koskaan kuitenkaan kuulunut, mutta oisko tätä tekniikkaa sitten kuitenkin viety pian ilmestyvään peliin Half-Life 2 ja sen nettijatkeisiin? Voicemaskit eivät ole ottaneet kannatusta pelaajien keskuudessa ja ymmärtäähän sen hyvin. Aluksi kuulostaa hauskalta mutta siinä se. Uskottavan äänimaiseman luominen on jo nyt viety varsin pitkälle, mutta vielä on paljon työtä edessä. XBOXin pelissä Rainbox Six kolmosen yksinpelissä oli jo varsin hyvä yritys oikeaan suuntaan.
 
Vastaus: Jätin Xboxin Counter-Striken...

Tässä on nyt tullut pari päivää Rainbow Six 3: Black Arrow'ta pelattua Xboxilla. Eniten pelissä viehättää Live 3.0 -ominaisuudet, jotka kyllä parantavat yhteydenpitoa ja klaanitoimintaa kummasti.

Viime keväänä Liveen tuli mahdollisuus lähettää Dashboardilta 15 sekunnin ääniviestejä kavereille ja niille henkilöille, joita kutsuu kaverilistalleen. Ominaisuuden huono puoli oli se, että se ei toiminut pelien sisällä. Nyt tähän on kuitenkin tullut muutos. Rainbow Six 3: BA:ssa pelaajat voivat lähetellä vapaasti näitä viestejä toisilleen ja ne tallentuvat jokaisen henkilökohtaiseen "Inboxiin" eli "postilaatikkoon". Ääniviestien rinnalle on tullut myös päälle 100 merkin tekstiviestit, jotka toimivat samalla periaatteella - ne vain pitää kirjoittaa. Ubisoftilla on muuten hyvä yritys korvata hidas virtuaalinäppis: kirjaimet ja merkit ovat ympyrän muodossa, ja valinnat tehdään osoittamalla analogitatilla haluttua merkkiä ja painamalla A:ta. Systeemi vaatii hetken totuttelua, mutta kun merkkien suunnat sisäistää, sillä voi kirjoittaa hyvin vauhdikkaasti viestejä.

Klaanitoimintaa Xbox Livessä on haitannut se, että Live ei ennen sisältänyt minkäänlaisia ottelukalentereja tai muita klaanityökaluja. Onneksi Microsoft on nyt korjannut ongelman. Jokainen voi perustaa oman klaaninsa Liveen, valita sille nimen ja tagin (Gamertagin eteen tuleva etuliite), tehdä klaanille oman logon, kirjoitella kuvauksen klaanin toiminnasta ja laittaa vielä lopuksi mahdollisen WWW-sivun osoitteen. Kun klaani on pystyssä, mukaan voi etsiä jäseniä rekrytointitoiminnolla. Jäsenille on mahdollista asettaa omat arvonimensä (ylennykset/alennukset).

Ja sitten kun klaani on kaikin puolin kunnossa, on aika haastaa muita klaaneja. Tämä onnistuu ottelukalenterin avulla, joka toimii hieman kuin XSN Sports -palvelu, mutta vain täysin Liven sisällä. Julkiselle listalle voi laittaa oman ilmoituksensa halukkuudesta klaanimatsiin tai sitten sieltä voi poimia mielenkiintoisen matsin omalle kalenterilleen. Kätevää.

Tuoreimpine uudistuksineen Xbox Live alkaa olla jo verraton kehys erinomaisille peleille. Nyt pitää toivoa vain, että niitä erinomaisia pelejä tulisi olemaan enemmän kuin yksi tai kaksi. Liian moni Live-peli on pelillisesti yllätyksetön ja tarjoaa sellaisen kokemuksen kuin millä tahansa muullakin pelialustalla. Myös Rainbow Six 3: Black Arrow lukeutuu valitettavasti tähän ryhmään. Vastaavaa räiskintää on saatu pelata jo vuodesta nakki ja keppi PC:llä ja sen lisäksi peli tuppaa paikoin esittelemään hieman heikkoa optimointiaan.
 
Vastaus: Jätin Xboxin Counter-Striken...

No nyt kun tuota Socomia on tullut pelattua niin voi todeta ettei sekään nyt mitään hyperihmeellistä tarjoa. Ei sitä kauaa jaksa räiskyttää menemään. Aluksi luulin jo että se olisi jotenkin paljonki erilainen, mutta ei se tarpeeksi ole voittaakseen minuna sieluani.
 
Vastaus: Jätin Xboxin Counter-Striken...

Hakkiz sanoi:
Tässä on nyt tullut pari päivää Rainbow Six 3: Black Arrow'ta pelattua Xboxilla. Eniten pelissä viehättää Live 3.0 -ominaisuudet, jotka kyllä parantavat yhteydenpitoa ja klaanitoimintaa kummasti.

Tuoreimpine uudistuksineen Xbox Live alkaa olla jo verraton kehys erinomaisille peleille. Nyt pitää toivoa vain, että niitä erinomaisia pelejä tulisi olemaan enemmän kuin yksi tai kaksi. Liian moni Live-peli on pelillisesti yllätyksetön ja tarjoaa sellaisen kokemuksen kuin millä tahansa muullakin pelialustalla. Myös Rainbow Six 3: Black Arrow lukeutuu valitettavasti tähän ryhmään. Vastaavaa räiskintää on saatu pelata jo vuodesta nakki ja keppi PC:llä ja sen lisäksi peli tuppaa paikoin esittelemään hieman heikkoa optimointiaan.

XBOX Live ansaitsisi paremmat nettipelit mitä sillä nyt on tarjota. Nyt mukaan tuotu klaanituki on varmasti eräs ratkaiseva askel parempaan suuntaan, kunhan vain niitä pelihittejä ilmestyisi. Xbox kärsii ehkä liian likeisistä väleistä PC-puoleen - pelit eivät ole tarpeeksi omanlaisiansa. Ehkä saamme HALO2:sta monivuotisen kokemuksen ja klaaneille mitä parhaimman kisatantereen. Kuitenkaan sekään ei vielä yksin riitä vaan rinnalle joku "realistisempi" ja tämän päivän sodankäyntiä paremmin kuvaavalle pelille olisi tilausta. Kaahailu ja golffin pelaaminen kun ei kuitenkaan ole niin addiktoivaa kuin sotaleikit.
 
Vastaus: Jätin Xboxin Counter-Striken...

Itse toivoisin laajuutta Liven toimintapeleihin. Pienissä ympyröissä yksitoikkoinen ammuskelu ei jaksa kovinkaan kauaa kiinnostaa, kun minulla on kuitenkin tuota PC-taustaa jonkin verran ja sieltä mieleen tulevat esimerkiksi sellaiset pelit kuin Tribes 2 ja Battlefield 1942. Live-peleillä on pitkä matka kuljettavana tuon kaksikon monipuolisuuteen. Wolfenstein tarjoaa kyllä erilaisia yksiköitä, mutta ei mitään kulkuneuvoja. Battlefield on uskomaton kokemus erinomaisilla tiimeillä, kun serverillä on 64 pelaajaa samaan aikaan.

Pientä muistelua: Ilmassa viuhuvat luodit ja maa jytisee, kun kylän keskustassa riehuu raaka taistelu jalkaväen ja vihollistankin välillä. Yllättäen tankki saa singosta persauksilleen ja räjähtää. Pian keskustaan kaahaa kaksi vihollisten jeeppiä hirmuisella vauhdilla, ja toinen ei ehdi väistää pioneerin asettamaa miinaa. Kabum! Jeepinraato singahtaa toisen jeepin kylkeen ja tämä liukuu suoraan talon seinään ja alkaa liekehtiä. Toisaalla ilmatorjuntatykki naputtaa tasaiseen tahtiin ja onnistuu pudottamaan yhden ilmassa pörräävistä viholliskoneista mereen. Lentäjä selvityy laskuvarjon avulla, mutta joutuu uimaan takaisin rantaan. Tarkka-ampuja hoitakoot homman. Merellä laivasto on hyökännyt vihollisten ilmatukialukselle. Hyökkäystä säestävät pommikoneet. Istun itse yhdessä pommikoneessa "takapenkillä" konekivääri kourassa tutisten ja yritän hampaat irvessä karistaa perässä tulevaa vihollishävittääjää kannoilta. Tässä on nettisotaa parhaimmillaan, tuumaan.

Juttu on ehkä hieman dramatisoitu, mutta pointti ei muutu. Paljon yksiköitä, laajuutta ja suuria pelaajamääriä, sitä Xbox Liveen tarvitaan. Valitettavasti tulevaisuus tällä saralla ei näytä kovin lupaavalta, kun jo 8 pelaajan peleissä saattaa esiintyä sellaista viivettä, josta kovimmat PC-miehet saisivat näppyjä.
 
Vastaus: Jätin Xboxin Counter-Striken...

Toivon että myös Burnout 3 tukee näitä klaaniominaisuuksia, sillä se tarjoaa hyvän kehityspohjan klaanitoiminnalle. Burnout kun tulee sisältämään tiimipelimuotoja mm. Road Ragessa, jossa viimein kuski radalla tai ensimmäinen 10 autoa radalta pois pökkinyt voittaa. Ainakin jotain käsitystä tuollaista sain IGN:n previkasta. Kyseessä on kummiskin erittäin potentiaalinen Live-peli. Believe me.
 
Vastaus: Jätin Xboxin Counter-Striken...

Paavi^ sanoi:
Toivon että myös Burnout 3 tukee näitä klaaniominaisuuksia, sillä se tarjoaa hyvän kehityspohjan klaanitoiminnalle. Burnout kun tulee sisältämään tiimipelimuotoja mm. Road Ragessa, jossa viimein kuski radalla tai ensimmäinen 10 autoa radalta pois pökkinyt voittaa. Ainakin jotain käsitystä tuollaista sain IGN:n previkasta. Kyseessä on kummiskin erittäin potentiaalinen Live-peli. Believe me.

Indeed. Tosin epäilenpä, että EA:lla on ja tulee aina olemaan hieman poikkeukselliset Live-systeemit. Jokin "EA Online" niillä on Liveksi naamioituna.
 
Vastaus: Jätin Xboxin Counter-Striken...

Nisupulla sanoi:
Entäs HALO2? Tuleeko se todellakaan vastaamaan niitä valtaviksi paisuneita odotuksia, joita tähän megajulkaisuun on fanien taholta ladattu?
Luulenpa että kyllä täyttää. Ei sitä muuten oltaisi palkittu E3-messuilla, varsinkaan moninpeliä. Tietenkin voi olla että jotkut pettyvät tähänkin, mutta arvaan villisti että peli täyttää odotukset.
 
Vastaus: Jätin Xboxin Counter-Striken...

Noh, nyt pitäisi socom olla myytynä. Eipä siitä ollut rokkaamaan minun maailmaani.
 
Vastaus: Jätin Xboxin Counter-Striken...

Paavi^ sanoi:
Noh, nyt pitäisi socom olla myytynä. Eipä siitä ollut rokkaamaan minun maailmaani.

Ihan hyvä pelihän tuo on, mutta nykyään ei vain oikein jaksa pelata, kun serverit lagaavat niin älyttömästi ja iso osa pelaajasta on niitä ääliö-pelaajia, kun kaikki "järkevät" pelaajat ovat siirtyneet sinne "nBk K-18" tjsp. servulle pelaamaan. Myös tuo vaihteleva osumakestävyys ottaa pattiin, kun välistä kuolee kun ampuu pistoolilla pikkuvarpaaseen ja välistä taas saa rätyyttää lippaallisen yläselkään. Mutta tuo lagaaminen ja hyvien pelien puute lähinnä alkoi ottaan päästä. Burnout 3:sta tässä odotellaan ;)
 
Vastaus: Jätin Xboxin Counter-Striken...

Jo 20min pätkä Halo 2 Online-pelistä näyttää mitä tuleman pitää. Halo 2 tulee olemaan konsoleiden paras FPS-peli netissä. Tottakai Xboxille tulee vielä Ghost Recon 2 ja tukku muita räiskintöjä, silti uskon että suurin osa pelaa Halo 2:ta vielä pitkään sen julkaisusta asti. Vähän aikaa sitten ilmestynyt Rainbow Six 3: Black Arrow on myös hieno FPS-peli. Xboxilla onnistuu 12-16 pelaajan sessiot helposti. Live 3.0 toimii upeasti, nyt voi lähettää teksti/ääni-viestejä suoraan pelissä kavereille ja klaanitagi näkyy nimen edessä. Klaanimatseja on myös helppo järjestää.

En tuomitse silti PS2:sta ja sen Online-puolta. Haluaisin joskus kokeilla Socomia. Tilanne vaan on nyt niin ettei konsolin vaihtoon ole tarvetta.

Nimim. SoF2, CS, RS3:BA
 
Vastaus: Jätin Xboxin Counter-Striken...

Ehkäpä Killzone yllättää. Moninpeliä on ainakin kehuttu kovasti. Halo2 on sellainen peli, jossa tekijät eivät riskejä ole ottaneet, mutta kuten joku sanoi, realistisempaa sotaleikkiä kaipaisi...
 
Vastaus: Jätin Xboxin Counter-Striken...

Solid Snake sanoi:
mutta kuten joku sanoi, realistisempaa sotaleikkiä kaipaisi...

Asiasta kivipuutarhaan... Itse en noita realistisiä räiskintäjä kaipaa. Ei kiinnosta pelit joissa kuulo menee ekan sarjan jälkeen (tai vähintään alkaa armoton tinitys) enkä pelejä joissa ei voi kuin ryömiä jalkaan osuneen yhden luodin jälkeen. Se että yksi luoti tapaa ei puolestaan ole realistista, sen pitää myös olla oikeassa paikassa, tai sitten niitä pitää olla useampi ei niin oikeassa paikassa. Juu, olen tylsä ja pikkutarkka, lue sigu :D
 
Vastaus: Jätin Xboxin Counter-Striken...

Itse odotan Ghost Recon 2:sta jopa enemmän kuin Halo 2:sta. Viikolla tuli hienoja uutisiakin kun saimme tietää Xbox- ja PC-versioiden kehiteltävän eri firmojen toimesta kuin PS2 ja Gamecube. Tämä todennäköisesti varmistaa sen, ettei tarvitse kompromisseja tehdä visuaalisuuden tms. suhteen. Edes osittaiseen realistisuuteen pyrkivät GR-sarjan pelit ovat aina olleet lähellä sydäntä. Toivotaan ettei 3rd person -kuvakulma pilaa hienoa pelisarjaa. Tuskin.

Halo 2:lta odotan ehkä enemmän yksinpeli- sekä cooperative-pelimuotoja. Myös juoni kiinnosti jo ensimmäisessä osassa ja odotan toiselta samanlaista fiilistä. Moninpelivideon (20min) nähtyäni tuli jotenkin quakemainen tunnelma, en sitten tiedä.

Mutta anyway. Marraskuu tulee olemaan hieno kuukausi Xboxille allekirjoittaneen näkökulmasta katsottuna ainakin - GR2, Halo2 ja ESPN NHL 2K5.
 
Vastaus: Jätin Xboxin Counter-Striken...

Slaisser sanoi:
Asiasta kivipuutarhaan... Itse en noita realistisiä räiskintäjä kaipaa. Ei kiinnosta pelit joissa kuulo menee ekan sarjan jälkeen (tai vähintään alkaa armoton tinitys) enkä pelejä joissa ei voi kuin ryömiä jalkaan osuneen yhden luodin jälkeen. Se että yksi luoti tapaa ei puolestaan ole realistista, sen pitää myös olla oikeassa paikassa, tai sitten niitä pitää olla useampi ei niin oikeassa paikassa. Juu, olen tylsä ja pikkutarkka, lue sigu :D

Sanotaan, VÄHÄN realistisempaa sotapeliä. Avainsana siis on "vähän"...
 
Vastaus: Jätin Xboxin Counter-Striken...

Solid Snake sanoi:
Ehkäpä Killzone yllättää. Moninpeliä on ainakin kehuttu kovasti. Halo2 on sellainen peli, jossa tekijät eivät riskejä ole ottaneet, mutta kuten joku sanoi, realistisempaa sotaleikkiä kaipaisi...

Killzone vaikuttaa peliä testanneiden mielipiteisiin pohjautuen aikamoiselta flopilta. Nyt nähtyäni halo2:sta sen 20 minuutin videon, on siitäkin pelistä turha klamouri karissut pois. Nettipeli ainakin tämän yhden kartan pohjalta on silkkaa quake-mättöä ilman mitään sen kummempaa. Tietysti sekin menettelee, mutta vallankumoukselliseksi ei tätäkään peliä voi ehkä sanoa.
 
Vastaus: Jätin Xboxin Counter-Striken...

Nisupulla sanoi:
Nyt nähtyäni halo2:sta sen 20 minuutin videon, on siitäkin pelistä turha klamouri karissut pois. Nettipeli ainakin tämän yhden kartan pohjalta on silkkaa quake-mättöä ilman mitään sen kummempaa.
Silkkaa Quake-mättöä? Höpsis. Aika kaukana ollaan hurjatahtisesta ja pelkistetystä Quaken rakettihipasta. Saman pelityypin peleistä on tietysti kyse.
 
Vastaus: Jätin Xboxin Counter-Striken...

Halo 2:ssa on muutamia mukavia "toucheja", jotka tekevät siitä erilaisen. Esimerkiksi hahmoilla ei ole energiaa, vaan ne kuolevat ilman suojia yhdestä laukauksesta. Juju on kuitenkin se uudelleenlatautuva suoja. Periaatteessa voit mennä tulitaisteluun, suojautua ja ladata suojat, rynnistää taas ja toistaa suojautumisen etkä menetä käytännössä mitään. Kelpaa minulle. Eipähän tule sellaisia tilanteita kuin esimerkiksi Wolfensteinissa, kun on hyvässä suojassa 20 metrin päässä maalista anastettujen asiakirjojen kanssa, mutta energia on ihan nollissa. Vertaus on tietysti siinä mielessä huono, että Wolffissa on lääkintämiehet, mutta pointti on nyt kuitenkin se, että minusta tuollainen ratkaisu rohkaisee sekä hyökkäämään että suojautumaan - esimerkiksi etenemään suojasta suojaan -periaatteella. Näin ollen peli ei pitäisi olla liian hidastempoinen, mutta ei myöskään ihan silmitöntä räiskintää ainakaan taktisesti pelaavien seurassa. Se 20 minuutin video ei minusta sisältänyt erityisen hyvin organisoitua tiimipeliä, klaanimatseissa tilanne lienee toinen.

Toinen juttu on tietysti ne ajoneuvot, jotka minusta selkeimmin erottavat Halo 2:n Quakesta ja Unrealeista (tosin onhan ne jo uusimmassa UT:ssa).

En vallankumouksesta tiedä, mutta "hitusen realistisemmat" ammuskelut ovat ainakin tähän mennessä olleet konsoleilla yhtä tuskaa. Sellainen kökkiminen ja laakista nirri pois -meininki ei yksinkertaisesti ole hauskaa. Jos Battlefield 1942 toimisi konsoleilla kuin PC:llä, siinä olisi minun unelmanettipeli - arcademainen mutta monipuolinen. Halo 2 vaikuttaa ykkösen LAN-moninpelin mukavuuden muistaen ihan pätevältä yrittäjältä. Toivottavasti tekniikka pelaa...

PS. Eihän tuo Socomikaan ihan täysin realismihakuinen peli ole, eh? Kyllä siinäkin tulee raakoja mies miestä vastaan -kohtauksia, joissa juostaan ympyrää nappi pohjassa. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom