Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jeff Minter tekee peliä Gamecubelle

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rseppala
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

rseppala

New Member
Ei varmastikkaan nuorempia boardin seuraajia paljoa heiluta, mutta me, jotka tulemme ajalta jolloin Revenge of Mutant Camels ja pelattavuus olivat kova juttu saattaa asia syyhyttää rajustikkin!

Yak on odotellut aikansa uuden "unite" peli-ideansa kanssa, ja nyt koneissa on riittävästi tehoa idean toteuttamiseen.

Kyseessä on musiikkiin pohjautuva psykedeliapläjäys. Graafisesti Tempest 3000 tyylinen, mutta pelillisesti jotain aivan muuta.

Peli julkaistaan Lionheadin toimesta, ja takana on Jeffin lisäksi vain rahaa ja muusikkoja, eli miehellä on vapaat kädet.

jos kiinnostaa niin käykää tutustumassa llamasoftin sivuihin: http://www.llamasoft.co.uk/

:) :p :D
 
Hienoa, että pelissä on kokonaan uusi idea.

Silti, (ajatusleikkinä) uusi versio Llamatronista olisi myös todella hienoa. Ohjauksen voisi nykykonsoleilla hoitaa Robotron-tyylisesti kahdella tatilla.
 
Tästähän uutisoitiin myös CubeFIN:issä -> http://www.cubefin.com/uutiset/uutiset.php?id=558.

--
Jeff Minter on paljastanut, että hänen pelikehitystudionsa Llamasoft kehittää uutta Unity-nimistä toimintapeliä GameCubelle. Uusi titteli on tietojen mukaan yhdistelmä valoshow'ta, musiikki-instrumentteja ja arcade-meininkiä. Lionhead Studiosin Peter Molyneux avustaa tietojen mukaan uuden pelin kehittämistä.

Jeff Minterin aiempia aivotuksia ovat mm. legendaariset Defender ja Tempest, joten jotain uutta ja erikoista on lupa odottaa. Lisää piakkoin.
--

Ja tämä taitaa olla vähän väärällä osastolla. *siirtää*

- Esa
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Jeff Minterin aiempia aivotuksia ovat mm. legendaariset Defender ja Tempest, joten jotain uutta ja erikoista on lupa odottaa. Lisää piakkoin.
Pelit eivät ole Minterin aivoituksia. Defenderin teki Eugen Jarvis ja Tempestin Dave Theurer.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Pelit eivät ole Minterin aivoituksia. Defenderin teki Eugen Jarvis ja Tempestin Dave Theurer.

Nähtävästi lähteenä käyttämäni gamesarefun.com ei ollut asioista ihan perillä. Enkä näköjään minäkään.

- Esa
 
Oli asia miten hyvänsä, tämä on kuitenkin vit*** kova juttu. Kovempi kuin Ikaruga :p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tae
Oli asia miten hyvänsä, tämä on kuitenkin vit*** kova juttu. Kovempi kuin Ikaruga :p

En nyt kuitenkaan menisi ihan noin pitkälle. Ikaruga on ainakin allekirjoittaneella ehdottomasti yksi vuoden odotetuimmista peleistä. Ja jenkeissähän peliä tullaan myymään maukkaaseen 40 dollarin hintaan. :)

http://www.ebgames.com/ebx_assets/product_images/232718.jpg

Menikö hieman off-topic? No sanotaan nyt vaikka niin, että kyllähän tämä Jeff Minterikin peli kiinnostaa, kunhan nyt ensin saadaan siitä lisää infoa.

- Esa
 
Lisätäänpä hypemoottorin hieman lisää virtaa lainauksilla ja kuvilla tuoreesta EDGE-lehdestä:

ja ne kuvat: http://www.newtechnix.com/Affichage_Article.php3?Id_Article=9004

"The game mechanics in Rez will always be the same," he says, putting down the controller and getting in to more serious mode. "It was Panzer Dragoon with it's trance trousers on, wasn't it? There wasn't that much variety in the actual gameplay. The graphics were quite nice, but they were very self-conciously 'Tron'. It was like they'd imagined abstract space that was like 'Tron', whereas the abstrace space in Unity will see me jamming with the hardware and coming up with stuff. I want to have modern abstract as opposed to retro abstract, which I think Rez was.

And there'll be more variety in the gameplay. I want to extend the idea which I began with Tempest of having the bonus rounds where you have a contrast between the very hectic shoot 'rem up rounds and the levels where you're just travelling through space scoring points. The actual style of gameplay will change according to which environment you find yourself in. So you may find yourself zooming down a tube where you're shooting things like Tempest or where you're in an arena and you're swivelling around and the camera's sort of zooming about and enemies are firing at you from all sides, like Llamatron on acid. So there'll be various different styles of gameplay withing the thing which you'll discover as you play through the game."

"I think consumers will love Unity," says Minter, "because basically I'm going to make it so that when you first start playing it it is immediately accessible as a very nice feeling shoot 'em up game. Think of Gridrunner that I just did on the PC, the way you can just walk up to that and you don't have to mash the firse button, you can just sit there and mov the mouse and it draws you in instantly - and then later on, stuff starts emerging. The early levels of Unity wont be too far mad out there, they'll be very accessible so that anybody can pick it up and hopefully be hooked so that when the scenarios do get a little weirder later on they'll be enjoying themselves so much that they'll be pleased to carry on. I do realise that if I make itoo weird straight out of the box people won't know what's going on.

The thing with the light synth that I've found over the years is that hardly anyone would think to go out and buy one because they just don't know what it is, but once they see it they go 'Wow, that's really nice', and they really enjoy it. So Unity will introduce itself as just a regular game and it'll start to build light synth stuff around you, and hopefully when that starts happenning you'll just go 'Wow, that's so cool'.

--

- Esa
 
Rez²?

Mielenkiintoiselta kuulostaa, mutta Molyneux ja Minter on tehnyt niin paljon roskaa vuosien varrella, että en oikein vielä jaksa innostua pelistä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Nähtävästi lähteenä käyttämäni gamesarefun.com ei ollut asioista ihan perillä. Enkä näköjään minäkään.

Jutussa tarkoitettiin varmaankin Jaguarin Tempest 2k:ta.
 
Luojan kiitos että omistan Cuben. Minterin peli on pakko ostaa.
Elämäni ensimmäinen (tietokone)peli oli Metagalactic Llamas Vic-20:lle armon vuodelta -83. Jostakinhan tämäkin hulluus oli pakko aloittaa.... Elämme hienoja aikoja.... :p
ps. ja se sama Metagalactic Llamas on vieläkin hyllyssä!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Kyseessä on musiikin ympärille jotenkin rakentuva räiskintäpeli hieman tyyliin Rez.

- Esa

Vaikuttaa niin häröltä, että sitä on suorastaan pakko kokeilla jos/kun se saadaan valmiiksi (eikös Lionhead ollutkin mukana kehityksessä? ;)).
Reziä olisi hauska päästä kokeilemaan joskus, mutta kaikki paikalliset PS2-pelaajat ovat toistaiseksi olleet liian tervejärkisellä linjalla (FF:t, GTAt) ostaakseen moisen. Kenties saan konvertoitua jotakuta sen verran, että Platinumina tarttuisi matkaan...hmm..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jona Asih
Kenties saan konvertoitua jotakuta sen verran, että Platinumina tarttuisi matkaan...hmm..
Saat tuota varmaan jonkun aikaa odotellakin, kun Rezhän ei ilmesty Platinumina (tai ainakaan ei pitäisi). Paljonko sen Platinumin raja muuten on, puolimiljoonaa vai miljoona kopiota? (Rez ei varmaan ole myynyt sataatuhattakaan, joten ei tuolla sinänsä mitään väliä ole)
 
Muutaman kerran olen nähnyt Reziä todella edullisesti, joten kannattaa pitää silmät auki. PC-SuperStoren 19.90 taisi olla halvin, joskin se liittyi loppuunmyyntiin.
 
Ylös Bottom