Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Metassa ei taida vielä olla Eurogamerin 6/10-arvosanaa. ;)

Mutta tää menee nyt jo täysin ohi aiheesta. Toiset syyttävät IGN:ää liian hyvistä arvosanoista, toiset liian huonoista... Olisiko kuitenkin niin, että pisteet tulevat *arvostelijalta*, eivät saitilta? Ei MC ja sen keskiarvo ole mikään Totuus, jota kaikkien pitää noudattaa.

En pidä metaa todellakaan minään totuutena :D Sieltä nyt vaan kivasti näkee, mitä arvosanoja on annettu. Ja kuten sanoin, arvostelu on aina mielipide, mutta toiset vaan tuntuvat keskittyvän enemmän siihen miinuksista ruikuttamiseen kuin toiset. Nuo IGN:n grafiikkavertailut saavat myös usein suun nauruun, kun siellä itketään hyvin usein kuinka PS3-versio on milloin missäkin asiassa niin ja niin surkea ja silmät itkee verta kun sitä pelaa. Kummallista, etten itse ole juurikaan omissa kopioissani huomannut sellaisia rumuuksia, mitä siellä kailotetaan. Olen varmaan sitten saanut aina GameStopista jonkun parannellun version...
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Eurogameriila uusi Face-Off.

Vertailussa:

* Skate 2
* Silent Hill: Homecoming
* Need for Speed: Undercover
* Sonic Unleashed
* Tom Clancy's EndWar
* Rise of the Argonauts
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vähän aikaa taas ehtinyt edellisestä vertailusta kulua, mutta IGN Insider on tiirannut Wanted: Weapons of Fatea Pleikalla ja boksilla. Kumpi versio halutumpi, kumman kohtaloksi muodostuu jäädä tällä kertaa kakkoseksi?
The Verdict
Wanted: Weapons of Fate is a unique experience with impressive set pieces and some interesting mechanics that freshen up the stodgy third-person shooter genre. The game offers the same basic content and feature-set on the Xbox 360 and PS3. The game also controls just as well on both consoles, though you'll probably have your own preference for controller. The biggest difference is with the visuals. The 360 version is a good deal darker than the PS3 version and, in some cases, it can get in the way of gameplay. Black levels swallow up environmental detail and make a lot of indoor areas appear murky and indistinct. The 360 version also has more frequent and longer load times than the PS3 version. If you're able to choose, the PS3 version of the game looks and runs better than the 360 version and I'd recommend it as the best choice.

Overall
1. PS3
2. Xbox 360
PS3:lla on n. viiden minuutin mittainen asennus, mutta sen ansiosta peli latailee kentät n. 5 sekuntia nopeammin, ja siirtymät välianimaatioista peliin sujuvat nykimättä.
The PS3 is the best looking version of Wanted. The added brightness and smoother loading transitions make it a more polished experience overall. The 360 version looks a bit murkier and runs a bit more sporadically, especially when loading cutscenes. It won't be a huge distraction to most players, but if you've got the luxury of choice, I recommend the PS3 version.
IGN Insiderit pääsevät myös katsomaan vertailuvideon.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Klassisia show-painihetkiä eletään uudelleen sekä Pleikalla että boksilla WWE Legends -pelissä, josta IGN on ehtinyt jo H2H-vertailun tehdäkin. Ja nyt on pakko sanoa jo etukäteen, että nyt IGN:n puolueettomuus alkaa olla jo vaakalaudalla.
The Verdict
Well, Hulkamaniacs, no matter which system you choose to enter the squared circle with, you're going to be getting the same experience. There's blood, championship belts, steel chairs, and plenty of sweaty men. If it wasn't for the PS3 pixilation during the blue sections of six-man matches and Sony's better looking historical videos, these two versions would be pretty much identical. Personally, I never played six-man battles, so the pixilation isn't a big deal to me, but I did watch and enjoy those WrestleMania movies recapping the matches. So, if I had to pick -- and the whole point of this article is to pick -- I'd give the nod to the PlayStation 3 version of Legends, but it really comes down to which gamer profile you want to pad with easy points or Trophies.

Overall
1. PS3
2. Xbox 360
Epäilykset heräsivät lähinnä siksi, että Lens Of Truthin vertaillessa kyseisten pelien demoja graafiset erot olivat niin selkeät (boksin hyväksi), että jopa minä ne huomasin.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Wooot, miten IGN:llä voi mennä noin pahasti metsään arvio, ei ainakaan ilman puolueellisuutta.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Wooot, miten IGN:llä voi mennä noin pahasti metsään arvio, ei ainakaan ilman puolueellisuutta.

Jeps. Katsoin tuon Lens Of Truthin vertailun, niin mitä kettua! Miten PS3 versio voi olla parempi. Näytti ihan karmealta.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens Of Truth ja leffalisenssipeli Wanted: Weapon Of Fate.
If you are in the market for Wanted: Weapons of Fate, the PlayStation 3 version is the way to go. With easier to see graphics, environment effects and no screen tearing this is the clear winner.
X360-versio on suorastaan ylitumma, se repeilee jopa FMV-videoiden aikana, ja siitä puuttuu mm. bloom-efekti kokonaan. Pleikalla on taas pakollinen vajaan parin gigan asennus, mutta sen ansiosta latausajat on onnistuttu hävittämään käytännössä kokonaan.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Itse en kyllä henk. koht. tajua tällaista pikseli huoraamista, erot on kuitenkin niin pienet että se ei vaikuta suuntaan eikä toiseen, jos nä kaverit haluaa pullonpohjalasit päässä tiirata pikseleitä niin voi todeta että muutakin elämää on, tuskin se ne pari pikseliä normaalin ihmisen pelikokemusta muuttaa yhtään mitenkään. Kyllä se pelin juoni ja pelattavuus on se pääasia.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Itse en kyllä henk. koht. tajua tällaista pikseli huoraamista, erot on kuitenkin niin pienet että se ei vaikuta suuntaan eikä toiseen, jos nä kaverit haluaa pullonpohjalasit päässä tiirata pikseleitä niin voi todeta että muutakin elämää on, tuskin se ne pari pikseliä normaalin ihmisen pelikokemusta muuttaa yhtään mitenkään. Kyllä se pelin juoni ja pelattavuus on se pääasia.
Näin itsekin asian näen, mutta koska jotkut tahtovat sitten vaikka väkisin keulia "oman" versionsa paremmuudella, pitää tällainenkin ketju olla olemassa. Toisaalta näistä tiedoista voi olla apua myös niille, joilla on molemmat konsolit, eivätkä osaa päättää, kummalle alustalle pelin hankkisi.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Itse en kyllä henk. koht. tajua tällaista pikseli huoraamista, erot on kuitenkin niin pienet että se ei vaikuta suuntaan eikä toiseen, jos nä kaverit haluaa pullonpohjalasit päässä tiirata pikseleitä niin voi todeta että muutakin elämää on, tuskin se ne pari pikseliä normaalin ihmisen pelikokemusta muuttaa yhtään mitenkään. Kyllä se pelin juoni ja pelattavuus on se pääasia.

Ainakin tuon Wanted: Weapons of Faten demon perusteella tearing on aika rankka ilmiö pelissä, joten jos se on saatu PS3-versiossa eliminoitua, on kyseessä aika selväkin ero. Joskus sattuu tällaisia selkeitä tapauksia, mutta yleensä erot ovat niin pieniä, ettei niitä tavallisen pelaamisen aikana ehdi miettiä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ainakin tuon Wanted: Weapons of Faten demon perusteella tearing on aika rankka ilmiö pelissä, joten jos se on saatu PS3-versiossa eliminoitua, on kyseessä aika selväkin ero. Joskus sattuu tällaisia selkeitä tapauksia, mutta yleensä erot ovat niin pieniä, ettei niitä tavallisen pelaamisen aikana ehdi miettiä.

Niinpä. Ei pienet pikselierot, joita kyttäämällä joutuu hakemaan, ole niin merkitseviä, mutta tearing, ruudunpäivitysongelmat, sekä selkeät pikselöitymiset jne. kyllä haittaavat ainakin omaa pelikokemustani. Ei siitä pääse mihinkään.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kyllä se pelin juoni ja pelattavuus on se pääasia.

Aika harvoin se juonikaan on mikään tärkeä myyntipointti, kun ne pelit, joissa on ollut oikeasti hyvä juoni voidaan rehellisesti sanoen laskea yhden käden sormilla (siis koko peliteollisuuden olemassaolon aikana). Onhan noita, jotka yrittää, mutta aika usea tarinavetoinen peli kompastuu siihen, että ollaan kuviteltu kirjoituksen määrän olevan yhtä kuin laatua.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Eurogamerissa uusi Face-Off.

Vertailussa
* Tom Clancy's HAWX
* Battle Fantasia
* 50 Cent: Blood on the Sand
* Wheelman
* The Godfather II
* Wanted: Weapons of Fate
* Command and Conquer: Red Alert 3
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

IGN Insiderit pääsevät tutkimaan, repiikö X-Men Origins: Wolverinen jokin versio muut kappaleiksi Head-to-Head-vertailussa.
The Verdict
X-Men Origins: Wolverine -- Uncaged Edition is a fun game no matter which platform you choose to play it on. Lifting dudes off the ground, tearing them in half and watching it rain blood is fun. However, if you're one of those hair-splitters and you have a PS3, 360 and PC ready to go, there are a few things to weigh in your decision. The PS3's controller feels better for the affair, but the 360 and PC outdo Sony in terms of the level of detail. The PC is really clear, but it suffers from the same hiccups as the consoles. The cheaper price tag on the PC is nice, but it comes with the loss of Achievements/Trophies and those awards are sure to keep some console gamers playing. Honestly, you can't go wrong buying X-Men Origins if you're an action fan, but if I was in your shoes -- and I wasn't the admitted PS3 Trophy whore that I am -- I'd grab the Xbox 360 version for the use of a controller, Achievements and addition detail. The load times suck, but they're not unbearable.

Overall
1. Xbox 360
2. PS3
3. PC
Ehkä hienoisena yllätyksenä PS3-versiossa on selvästi nopeimmat latausajat, vaikkei siinä ole minkäänlaista asennusta. Esim. pelin alussa PS3:lla pääsee pelaamaan vain 6 sekunnin latailulla, kun PC:llä lataillaan 13 sekuntia ja boksilla jurnutetaan peräti puoli minuuttia. Graafisesti PS3-versio on kuitenkin kolmikon heikoin PC:n viedessä pisimmän korren.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Myös Lens of Truth vertaili Loganin seikkailut: Clicks.

Tuossa vertailussa Xboxin latausajat todetaan lyhyemmäksi (ps3 average 9 sec. / Xbox 360 average 7 sec.)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ehkä hienoisena yllätyksenä PS3-versiossa on selvästi nopeimmat latausajat, vaikkei siinä ole minkäänlaista asennusta.
Otetaanpa tätä pikkaisen takaisin. Vaikkei suoranaista asennusta olekaan, Pleikka-versio jossain taustalla näemmä on kopioinut dataa kiintolevylle 2,7 gigan edestä. Se voinee selittää noita eroja latausajoissa. Käyttäjäystävällistähän tuo silti on, koska missään vaiheessa en huomannut mitään. Vasta tuossa sattumalta katsoin Pleikkarin datatiedostoja, ja siellähän tuollainen iso köntsä sitten olikin.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Menköön julkaistujen pelien piikkiin... IGN:n vertailu Terminator Salvationista. Neljän tunnin pikapyräys kummallakin...
Final Verdict
Whether you buy Terminator Salvation on PS3 or 360, the experience is the same. Each shares the same good and bad points. The only real difference comes with Achievements/Trophies. This is the perfect game for Achievement whores, because it only takes about four hours to get them all. And since that's the real reason people will play this game, I have to give the ultimate bow to the PS3 version. Platinum Trophies aren't the easiest thing to earn. Finding a game that makes that possible is kind of a big deal. Bigger than finding an easy route to 1000 gamerpoints.

Overall
1. PS3
2. Xbox 360
Grafiikan suheen ainoa ero IGN:n mukaan on taas kerran kirkkaudessa, eli PS3-versio on kirkkaampi ja X360-versio se tummasävyisempi.

Update! Head-to-Head-videosta kävi ilmi vielä yksi seikka, josta ei tekstissä kumma kyllä mainita mitään; ilman kiintolevyasennusta X360-versiossa latausajat ovat jopa 4-6 kertaa pidemmät kuin Pleikkarilla. Asennuksen kanssa ovat kuitenkin tasaväkisiä. Pleikka-version mahdollisesta asennuksesta tai sen koosta ei puhuttu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kertonee jotain IGN:n vertailujen laadusta, jos ainoa löydetty meriitti oli pokaalin saamisen helppous pleke-versiossa.

Todellissuudessa boksille tehty versio Terminator Salvationista on täysin susi:

The Xbox 360 had so much screen tearing it literally made me feel like I was going to puke all over my brothers face. I had to get up and leave the room until he finished the level. It was everywhere

Although they both had texture issues, like missing color maps in random areas, the PS3 seemed to use specular and normal mapping correctly. Although these techniques were present in the Xbox 360 version it was random and misused; in essence it felt broken. Sometimes the Xbox 360 version had them, but most of the time it didnt. It was way too inconsistant.

The Xbox 360 looked completely different. It seemed to have nothing at all! No HDR, no volumetric light, no bloom, no grass and definitely no little particles floating around. It had nothing but color maps and fog that engulfed everything. It looked terrible! The differences were incredible and it looked and felt like an entirely different level. Ive never witnessed such a drastic difference between two of the same areas before! Even the renowned red eyes of the Terminator were missing in some areas on the Xbox 360

The PS3 had this cool camera effect when you threw a grenade or when an explosion was near. In the PS3 version when you threw a grenade the screen would shake as if the explosion would affect you, the Xbox seemed to not have it at all. Under further investigation the Xbox 360 did have the camera shake effect but it was so minute it could easily be missed. In my opinion its not as major as the other problems mentioned prior but it does effect the overall immersion of the game. As minor as the effect was we all agreed it made the game more intense. There really isnt a logical reason why it wasnt present in the Xbox version, but at this point we werent surprised.


Ja tämä kaikki löytyy artikkelista joka on ilmainen. :D
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kertonee jotain IGN:n vertailujen laadusta, jos ainoa löydetty meriitti oli pokaalin saamisen helppous pleke-versiossa.
IGN:n vertailut ovat aika paljon kasuaalimpia, eikä niissä tuijotella teknisiä meriittejä niin tarkasti kuin vaikka Lens of Truthissa. Voisi melkein sanoa, että IGN suhtautuu multiplattiksiin aika lailla samalla tavalla kuin mie, ja sitten esim. LoT ja Eurogamer pureutuvat syvemmälle löytäen enemmän nitpickattavaa (ts. ruokaa fanipojille).

Se tietysti ihmetyttää, miten IGN ei ole noin järkkyä repeilyä huomannut. Ellei kyseessä ole sitten RE5-tyylinen repeily, joka esiintyy vain tietyllä näyttötavalla ja tietyllä resolla. Itse en huomannut H2H-videossa oikeastaan mitään eroja, vaikka LoT:n jutun mukaan X360-versio on pissitty ihan täysin niin tekstuurien kuin valaistusefektienkin osalta.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

...sitten esim. LoT ja Eurogamer pureutuvat syvemmälle löytäen enemmän nitpickattavaa (ts. ruokaa fanipojille).

Ainakin EG:n vertailut tuntuvat olevan usein sivuilla vain tuomassa juuri sitä "ruokaa fanipojille". Siellä ei paljon moderointia harrasteta muutenkaan, joten porukka voi heittä "FU:ta" tai mitä hyvänsä siellä kommenteissa.. Eli ts. järkevää keskustelua ei paljon synny. Itse en suoraan sanottuna jaksa niitä oikein enää lukea, varsinkin kun nipotetaan niin pienistä asioista.

Tämä siis tosin vain mun mielipide, sillä "pikku asia" toiselle voi olla "suurikin asia" toiselle.. Mulle nämä ovat kuitenkin loppupeleissä "pelejä", ei mitään photo-realistisia elokuvia.

Mutta joo, konsolitaistelu tuskin loppuu koskaan, joten siinä mielessä.. (luojan kiitos Blu-ray vs HD DVD saatiin päätökseen - edes yksi rintama vähemmän).
 
Ylös Bottom