Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

eDome uutisoi, että Need for Speed: Shiftin PS3-versiossa on selvästi huonompi vauriomallinnus kuin pelin X360- ja PC-versioissa. Pleikkarilla autot lähinnä naarmuuntuvat, kun muilla alustoilla peltiä saa ruttuun ihan kunnolla. Vielä ei ole tiedossa, onko kyseessä bugi vai tarkoituksellinen puute/rajoitus PS3-versiossa.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

eDome uutisoi, että Need for Speed: Shiftin PS3-versiossa on selvästi huonompi vauriomallinnus kuin pelin X360- ja PC-versioissa. Pleikkarilla autot lähinnä naarmuuntuvat, kun muilla alustoilla peltiä saa ruttuun ihan kunnolla. Vielä ei ole tiedossa, onko kyseessä bugi vai tarkoituksellinen puute/rajoitus PS3-versiossa.

Jos ei ole bugi ja jos näin tosiaan on, niin mielestäni aika kummallista. Se että jossain pelissä on karvan verran parempi grafiikka, ruudunpäivitys tai joku muu lähinnä visuaalisuuteen(tottakai samalla myös pelattavuuteen) vaikuttava tekijä on vielä ihan siedettävää. Mutta se että peli on erilainen "sisällöltään" on hieman outoa. Itse en tätä esim. voi mitenkään rinnastaa Batman Arkham Asylumin PS3 puolen Jokeri bonukseen. Batmanin tapauksessa kyse on kuitenkin bonuksesta ja tässä enemmänkin toisen version puutteellisuudesta...
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vielä ei ole tiedossa, onko kyseessä bugi vai tarkoituksellinen puute/rajoitus PS3-versiossa.
Eikös tästä ole ollut jo aikoinaan juttua, että XO:n prossu on vaan parempi laskemaan fysiikkaa ja perinteiseen numeronmurskaukseen, kun taas Cell on tehomylly grafiikka/videopuolelle .
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Eikös tästä ole ollut jo aikoinaan juttua, että XO:n prossu on vaan parempi laskemaan fysiikkaa ja perinteiseen numeronmurskaukseen, kun taas Cell on tehomylly grafiikka/videopuolelle .
Itse asiassa melkeinpä päinvastoin. Fysiikanlaskenta on juuri sellaista Cellille sopivaa puuhaa, kun taas boksin GPU:n suurempi fillrate mahdollistaa runsaammat graafiset efektit ja "ilmaisen" antialiasoinnin. Mutta periaatteessa graffan kannalta on melko lailla sama, onko pelti rutussa vai suorana (ellei siitä lasketa jotain älyttömiä heijastuksia).
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Mestari Anttila ehti vasta eilen ihmettelemään, että mikäs Need for Speed: Shiftissä onkaan vikana, kun arvostelussa oleva peli ei ihan vastannutkaan ennakkolupauksia. PS3-versiosta kun puuttui etukäteen kovasti mainostettu kunnon vauriomallinnus. Puute - tai todennäköisesti sen aiheuttama mekkala - on huomattu myös tekijätiimissä ja korjausta on luvassa.

Electronic Artsin yhteyshenkilö kertoo olleensa yhteydessä pelin tekijätiimiin Slightly Mad Studiosilla ja ongelma on tiedossa. Peliin julkaistaan vielä tämän viikon aikana päivitys, joka tuo myös PS3-versioon kunnon vauriomallinnuksen.

Pikapuoliin siis myös PS3-kuskit pääsevät romuttamaan autojaan kunnolla.

Syitä vauriomallinnuksen puuttumiseen sopii arvailla, siihen EA tai Slightly Mad eivät ole vielä kommentoineet.

Linkki
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens of Truth pisti samalle lähtöviivalle Need for Speed: Shiftin. Kumpi versio sai tyytyä katselemaan vain perävaloja toisen kiihdyttäessä selvään voittoon?
While both versions of Need for Speed SHIFT are very close, we felt that the sharper graphics and a slight performance edge of the Xbox 360 was enough to take the win. Regardless of what console you own, if you like racing simulators Need for Speed SHIFT is one to take a closer look at.
Pleikkarilla oli 3 gigan asennus, jonka ansiosta latausajat itse pelissä ovat n. 10 sekuntia nopeammat. Mutta useammin ilmenevä ruudun repeily sekä Quincunx-suttuantialiasing tasoittivat tietä X360-version voitolle tässä kisassa.

PS. Vertailu ei ottanut paljon puhuttua vauriomallinnusta huomioon mitenkään.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ninja Gaiden 2 Sigmassa (PS3) ei ole pelkästään aito 720-tarkkuus (vs. boksiversion 1120x585), vaan siinä on myös paremmat tekstuurit. Tosin murheetta ei PS3-versiokaan ole, sillä siinä siinä jäädään hurmeetta. (Anteeksi köpö sanaleikkini.) Metristen verikaarien sijaan vihollisista lentää teletappityyliin purppura"kimallusta", mikä on aikamoinen pettymys.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ninja Gaiden 2 Sigmassa (PS3) ei ole pelkästään aito 720-tarkkuus (vs. boksiversion 1120x585), vaan siinä on myös paremmat tekstuurit. Tosin murheetta ei PS3-versiokaan ole, sillä siinä siinä jäädään hurmeetta. (Anteeksi köpö sanaleikkini.) Metristen verikaarien sijaan vihollisista lentää teletappityyliin purppura"kimallusta", mikä on aikamoinen pettymys.

Demossa tulee palttua lattialle ja näyttää suihkuavan muutenkin, purppurapöllähdyksen lisäksi siis.
Onko täysversioon sitten tehty eritavalla, ilman verta?
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Menee ehkä kevyesti aiheesta ohi, mutta Need for Speed: Shiftin X360-versiosta on löytynyt todella kumma bugi: peli yrittää ottaa yhteyttä PlayStation Storeen. :D

No huh huh, tuo on tosiaan jo "hieman" hupaisamman luokan kömmähdys:D. On tainnut EA:n pojilla jäädä ylimääräinen koodin pätkä Xbox version sisuksiin tai jotain muuta vastaavaa. Noh, kaikkea sitä näkee kun tarpeeksi vanhaksi elää:).
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Demossa tulee palttua lattialle ja näyttää suihkuavan muutenkin, purppurapöllähdyksen lisäksi siis.
Ei sentään. Pleikkarillakin jonkin verran verta näemmä sittenkin on, mutta ne boksilla nähdyt monen metrin verisuihkut on korvattu teletappikimalteella.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Aloitetaan aamu taas Lens of Truthin vertailulla DiRT 2:sta. Lensikö rapa jommankumman version päälle?
Xbox 360 comes out with the clean victory having less screen tearing throughout races. Although both games looked almost identical, the screen tearing on the PlayStation 3 version was so bad it actually distracted us from the game and consequently lost this race.
Muuten tuli tasapeli, mutta PS3-versiossa n. 11 prosenttia frameista repeää, kun boksilla ongelma koskee vain reilua prosenttia ruuduista. Se oli sen verran selkeä ero, että LoT julisti X360-version voittajaksi. Pleikkari-versiossa on myös vajaan 4 gigan asennus, joka lyhentää latausaikoja pari sekuntia boksiversioon verrattuna.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Verrataanko latausaikoja X360 ja PS3 välillä siten, että kummassakin käytetään kovoasennusta? Kai tämä jossain sivuston arvosteluperusteissa sanotaan, mutta ei ole tullut vastaan.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Aloitetaan aamu taas Lens of Truthin vertailulla DiRT 2:sta. Lensikö rapa jommankumman version päälle?

Muuten tuli tasapeli, mutta PS3-versiossa n. 11 prosenttia frameista repeää, kun boksilla ongelma koskee vain reilua prosenttia ruuduista. Se oli sen verran selkeä ero, että LoT julisti X360-version voittajaksi. Pleikkari-versiossa on myös vajaan 4 gigan asennus, joka lyhentää latausaikoja pari sekuntia boksiversioon verrattuna.

Mjaa, olenkohan ollut liian humalassa pelatessani, kun en huomannut tearingia lainkaan. Tearingit kyllä iskee normaalisti pahasti silmään, jos niitä esiintyy ollenkaan. No, saa nähdä johtuuko tearing-vapaa pelaaminen vain alun hitaista autoista. Ehkä sitä alkaa esiintyä kun äxönin määrä ruudulla lisääntyy.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Mjaa, olenkohan ollut liian humalassa pelatessani, kun en huomannut tearingia lainkaan.
Mulla oli sama "vika" ihan selvinpäinkin, kun vertailin kotioloissa DiRT 2:n demoa kummallakin alustalla. Ja itse asiassa Digital Foundryn kaverit toteavat juuri saman, eli pelkkiä numeroita ei aina voi tuijottaa.
However, during in-game, you can easily be forgiven for not noticing so much of the tearing on the PS3 version, and it is an interesting example of how the mathematical certainties of automated analysis do not always tally with the perceptions of the human eye. Sometimes a game simply looks cleaner than it actually is... it's all about the context.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Te ootte pojat väärässä: jos tarkka tutkimus todistaa, että kuva repeilee, niin sehän repeilee ja tämä on paha asia, näitte te sitä tai ette!

Kuten Tuntemattomassa sotilaassa sanotaan: "On aivan turha valittaa herroille, ettei ruoka täytä vatsaa ja että on nälkä. Jos valitat, lyövät he eteesi sellaiset rätingit, mitkä osoittavat, ettei sinulla yksinkertaisesti voi olla nälkä!”
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Olikohan Dirt tällanen peli, missä se tearing oli jotenkin "optimoitu" sinne kuvan reunaan tavallaan piiloon tai jotain sellasta muistan lukeneeni..

Eipä siinä nimittäin ole tullut ainakaan nähtyä lainkaan tearingia ja yleensä kyllä sen huomaan.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Mulla oli sama "vika" ihan selvinpäinkin, kun vertailin kotioloissa DiRT 2:n demoa kummallakin alustalla
Omatkin kultasilmät ovat ilmeisesti ruosteessa, koska en havainnut tearingia PlayStation 3-versiossa lainkaan.
Voihan toki olla kuten Pibe hekumoikin, että alun autot ovat vain yksinkertaisesti niin hitaita, ettei tearing ole silmin havaittavaa siinä vaiheessa..

Sen sijaan aikanaanhan avauduin oikein urakalla mm. Resident Evil 5-demon tearingista molemmilla alustoilla..
 
Ylös Bottom