Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Dead Space esim on itsellä seuraavana ostos-listalla pleikkarille, mutta se oikeasti tuntuu tuskaiselta kun tietää, että peli jota pelaa on se huonoin mahdollinen versio.
Riippuu taas, mitä lähdettä uskoo. IGN:n Head-To-Headissa (vaatii Insider-oikat) Dead Spacen PS3- ja X360-versiot rankattiin tasaväkisiksi kaikissa muissa kategorioissa paitsi Presentationissa. Siinä PS3 vei voiton nopeampien latausaikojensa ansiosta. Yhteenvedossakin sanotaan näin:
The game runs identically on both platforms, and controls equally as well on either controller. You'll be able to save yourself a few seconds when loading a saved game on the PS3 version, but this isn't something you'd notice unless you were actively timing it. Ultimately, the PS3 and 360 version of the game will deliver an identically entertaining and atmospheric experience.

PS. Mitä taas Bioshockin PS3-versioon tulee, kannattaa lukea tämä viestini.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Ja jos nyt jatketaan IGN:n vertailujen kanssa, niin myös Star Wars: Force Unleashedissa tuli tasapeli.

The Force Unleashed is, at its heart, a melee-based brawler. If you're a Star Wars nut or a technophile you'll probably be happiest with the PS3 and 360 versions of the game. They deliver the most visually impressive audio and video presentations, though it comes at the cost of some of the extra play modes available in the PSP version of the game. The PS3 version of the game runs a bit smoother overall, but the 360 has the added benefits of Achievement points and doesn't require an install. Ultimately, neither is inherently better than the other, though partisans of each machine will have their own personal preferences.

"Totuus" ei ole kuitenkaan sen enempää Eurogamerissa kuin IGN:ssäkään. Oikeat erot löytyvät (jos ovat löytyäkseen) vain siitä omalta kotisohvalta, kun pelaa omilla laitteillaan ja käyttää omia aistejaan. Jos peli on nautinnollinen, näyttää ja kuulostaa hyvältä konsolilla Z*, niin sitten se on, väittäköön foorumin veikko tai interwep-saitin setä mitä tahansa. :)

* Vaihdoin X:n Z:ksi, ettei kukaan kuvittele X:n viittaavaan mihinkään tiettyyn konsoliin. :)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

IGN:n sanaan ei ole ollut näissä asioissa luottamista enää sen jälkeen kun väittivät GTA IV:n PS3-versiota graafisesti paremmaksi sub-HD -resoluutiostaan ja heikommasta ruudunpäivityksestään huolimatta.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

no hohhoijjaa tää ketju on tismalleen samanlainen mitä on jo ainakin kymmenen... PS hihhulit vastaan XpoX hörhöt

Vaikka pidänkin siitä, että pahimmille plege-pojille isketään luu kurkkuun, en voi muuta kuin kompata viestiäsi. Nähty ja kuultu juttu.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

I'm dreaming of a one HD-console future...
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

IGN:n sanaan ei ole ollut näissä asioissa luottamista enää sen jälkeen kun väittivät GTA IV:n PS3-versiota graafisesti paremmaksi sub-HD -resoluutiostaan ja heikommasta ruudunpäivityksestään huolimatta.
Heh, oikeastaan arvasin, että reaktio tulee olemaan tällainen. Enää puuttuu se, että Sony-pojat tulevat kertomaan, kuinka Eurogameriin ei voi luottaa niiden annettua esim. ekalla Resistancelle vain arvosanan 6/10. Mutta pointtini tuli selväksi jo edellisessä viestissäni: uskokaa itseänne, älkää muita. Pelatkaa ja pitäkää hauskaa, älkää murehtiko "tuliko nyt kuitenkin ostettua väärä versio". :)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

IGN ei tainnut myöskään bioshock-vertailussaan mainita että PS3-versio pyörii ruppanalla 680p-resolla...?

Mahtaakohan pelisaitella olla edellytyksiä tai varsiinkaan kiinnostusta pikseleitten nypläykseen? Taitaa olla nämä ruppanareso-jutut aina peräsin jostain Beyond3D foorumeilta, joissa harrastetaan pikselinlaskemista.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Mahtaakohan pelisaitella olla edellytyksiä tai varsiinkaan kiinnostusta pikseleitten nypläykseen? Taitaa olla nämä ruppanareso-jutut aina peräsin jostain Beyond3D foorumeilta, joissa harrastetaan pikselinlaskemista.
Kovasti sitä silti käytettiin lyömäaseena Halo 3:sta vastaan. :D
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Kovasti sitä silti käytettiin lyömäaseena Halo 3:sta vastaan. :D

Halo 3:n nyt onkin oikeasti aika paskan näköinen peli verrattuna konsoleiden parhaimpiin shoottereihin ja sai silti presentaatioistaan huimaa ylistystä(tai näin ainakin muistelen, en vaivaudu kaivelemaan). Ketä kiinnosti Cod4:n sub-hd-reso? Sinua ainakin varmasti vitutti kun pelasit peliä?
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Sinua ainakin varmasti vitutti kun pelasit peliä?
Ei se vituttanut, mutta pisti kyllä silmään.

Ja mitä tulee Halon visuaalisuuteen, tyyliltään se hakkaa vaikkapa umpigeneerisen Resistancen 12-0.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

IGN ei tainnut myöskään bioshock-vertailussaan mainita että PS3-versio pyörii ruppanalla 680p-resolla...?
Tuota ei mainittu, mutta olisiko se muuttanut lopputulosta miksikään? Eiköhän vertailu tehty kuitenkin sen perusteella, miltä se oikeasti näytti, ei natiiviresoa miettimällä. Sitä paitsi ei tavallinen pelaaja välitä - tai välttämättä edes tiedä - mikä pelin natiiviresoluutio on. Ja oliko PS2:n kauneimpiin peleihin kuulunut Ico ihan kauhea, kun sen todellinen tarkkuus oli jotain ihan umpisurkeaa?

Jos jotakuta edelleen kiinnostaa, voi käydä lukemasta tästä ja tästä, miltä eri versiot meikun laitteilla ja aisteilla vaikuttivat.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Kovasti sitä silti käytettiin lyömäaseena Halo 3:sta vastaan. :D

Käsittääkseni Halo3 veteli kymppiä hipovia arvosanoja lähes joka paikassa, joten ei siitä ainakaan hirveemmin sakotettu, jos se arvostelussa mainittiin(itse en enää pysty muistamaan).

Jos taas viittaat foorumifanipoikiin, niin se osasto nyt lyö millä tahansa mitä vaan keksii vastustajan päänmenoksi spinnata.

Ymmärsin kuitenkin, että yllä oli kyse siitä mitä mieltä pelisaitit ovat multiplattareista.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Kovasti sitä silti käytettiin lyömäaseena Halo 3:sta vastaan. :D
Miksei asioista voi silti keskustella järkevästi? "Noi haukku mun peliä, nyt haukun niiden peliä!"

Minua se ei haittaa ollenkaan, jos joku viitsii laskea pikseleitä ja tutkailla, millaista antialiasointia on käytetty. Siitä voi vähän saada kuvaa pelien kehityksestä ja mahdollisesti kehityksen kehittymisestä. Se on sen sijaan ihan perseestä, että sen perusteella ruvetaan mollaamaan, ei pelkästään jotain toista konsolia, vaan käytännössä myös kaikkia sen omistajia ja niitä, jotka sitä "huonompaa" versiota pelaavat. Pelaamisen pitäisi olla meidän yhteinen kiva harrastus, ei jatkuvaa rivien välistä kuittailua ja ylemmyydentunnossa leijumista.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Ei se vituttanut, mutta pisti kyllä silmään.

Ja mitä tulee Halon visuaalisuuteen, tyyliltään se hakkaa vaikkapa umpigeneerisen Resistancen 12-0.
Nytkö se tyylikkyys onkin tärkeä asia? Käsitin jo, että se reso oli...
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Se on sen sijaan ihan perseestä, että sen perusteella ruvetaan mollaamaan, ei pelkästään jotain toista konsolia, vaan käytännössä myös kaikkia sen omistajia ja niitä, jotka sitä "huonompaa" versiota pelaavat.
Joku taitaa nyt ottaa tämän vähän henkilökohtaisesti.

Pelaamisen pitäisi olla meidän yhteinen kiva harrastus, ei jatkuvaa rivien välistä kuittailua ja ylemmyydentunnossa leijumista.
Tämän ketjun (jonka otsikossa on typo) aiheena on multiplattareiden vertailu. Jos versiot eivät ole identtisiä, on toinen yleensä jollain osa-alueella huonompi.
Jos haluaa ylläpitää henkilökohtaista happy-happy-joy-joyta, kannattaa varmuuden vuoksi välttää näitä topikkeja.

Ja on keskustelun kannalta turhaa tulla kertomaan että "en näe noissa mitään eroa".
Eroja on ja niiden kieltäminen ei ole hedelmällistä aiheen kannalta.

Nytkö se tyylikkyys onkin tärkeä asia? Käsitin jo, että se reso oli...
Vai että joko-tai?
Halossa reson pudotus tehtiin jotta saataisiin syvempi värimaailma.
PS3:n Bioshokissa syynä ei tainnut olla jonkin toisen osa-alueen boostaaminen, koska 360-versioon verrattuna siitä ei mitään parannusta löydy.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

On tää nyt ihme pelleilyä, miten näistä jaksetaan tuohtua. Kun on molemmat koneet, niin versioiden paremmuus on aika tärkeä valintaperuste, vaikka ero ei olisikaan suuri. Muitakin perusteita tietysti on.

Tuntuu sitäpaitsi, että alun selvien erojen ja sen jälkeisen kiinni ottamisen jälkeen grafiikan eroja alkaa taas olla XO:n hyväksi. Voi tietysti olla harha, kun on tullut seurattua vain mielenkiintoisimpia tapauksia.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Joku taitaa nyt ottaa tämän vähän henkilökohtaisesti.


Tämän ketjun (jonka otsikossa on typo) aiheena on multiplattareiden vertailu. Jos versiot eivät ole identtisiä, on toinen yleensä jollain osa-alueella huonompi.
Jos haluaa ylläpitää henkilökohtaista happy-happy-joy-joyta, kannattaa varmuuden vuoksi välttää näitä topikkeja.

Ja on keskustelun kannalta turhaa tulla kertomaan että "en näe noissa mitään eroa".
Eroja on ja niiden kieltäminen ei ole hedelmällistä aiheen kannalta.


Vai että joko-tai?
Halossa reson pudotus tehtiin jotta saataisiin syvempi värimaailma.
PS3:n Bioshokissa syynä ei tainnut olla jonkin toisen osa-alueen boostaaminen, koska 360-versioon verrattuna siitä ei mitään parannusta löydy.
Eli kun olet lukenut, että kehittäjät kertovat tiputuksen tapahtuneen värimaailman syventämisen takia niin uskot sen nielemättä?Vai mistä tuon FAKTAN vetäisit? Onneksi tuo reson pudotus ei kuitenkaan poistanut pelin fps-ongelmia, tai toisaalta eipä se "syventynyt" värimaailma paljoa pelastanut, kun peli yksinkertaisesti oli ja on paskan näköinen verrattuna saamiinsa arvosanoihin. Onneksi minun silmäni ei muuten ole koskaan Codissa huomannut tuota sub-hd-resoa. Olisipa mukavaa nauttia pelaamisesta, kun joutuisi tuollaisia asioita kyttäämään...
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Joku taitaa nyt ottaa tämän vähän henkilökohtaisesti.
Nimenomaan. Onko siinä jotain väärää? Pitääkö toisille olla ilkeä vain koska voi?

Jos versiot eivät ole identtisiä, on toinen yleensä jollain osa-alueella huonompi.
Toki voidaan kiistattomasti todistaa jotain teknisiä seikkoja kuten antialiasoinnin taso, natiivitarkkuus tai latausajat. Ne on kaikki mitattavia suureita. Se on sitten eri asia, onko niillä loppukäyttäjälle todellista merkitystä. Mutta mitä ei voida mitata on pelaaminen kokonaisvaltaisena kokemuksena, koska siihen vaikuttavat muut seikat kuin tekniset yksityiskohdat.

En yritä väittää, etteivätkö boksiversiot olisi usein "parempia". Kyse on enemmän siitä, että vaikka eroja olisi paperilla, normaalipelaajan pelikokemus on todennäköisesti silti ihan yhtä antoisa kummalla versiolla tahansa.

PS. En aio pysyä poissa keittiössä, koska persaus ei kestäisi tulta. Haluaisin vaan ihmisten oppivan enemmän suvaitsevaisuutta ja toisten kunnioittamista.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vx. PS3

Vai mistä tuon FAKTAN vetäisit?
Halo 3:n rendertarget käyttää erittäin edistynyttä (kahteen erilliseen bufferiin rasteroitua) HDR-valaistusta ja on sovitettu GPU:n 10MB embeddattuun DRAM:iin.
Tuo FAKTA on laskettavissa yksinkertaisella matematiikalla.

Onneksi tuo reson pudotus ei kuitenkaan poistanut pelin fps-ongelmia, tai toisaalta eipä se "syventynyt" värimaailma paljoa pelastanut, kun peli yksinkertaisesti oli ja on paskan näköinen verrattuna saamiinsa arvosanoihin.
Niihin arvosanoihin lienee vaikuttanut muutkin seikat kuin sinun subjektiivinen mielipiteesi pelin visuaalisuudesta.

Olisipa mukavaa nauttia pelaamisesta, kun joutuisi tuollaisia asioita kyttäämään...
Kuten vaikkapa musiikista ja elokuvista, voi peleistäkin nauttia niin kokemuksena, kuin teknisenä suorituksena.

Nimenomaan. Onko siinä jotain väärää? Pitääkö toisille olla ilkeä vain koska voi?
Kukas sinulle nyt on ollut ilkeä?

Toki voidaan kiistattomasti todistaa jotain teknisiä seikkoja kuten antialiasoinnin taso, natiivitarkkuus tai latausajat. Ne on kaikki mitattavia suureita. Se on sitten eri asia, onko niillä loppukäyttäjälle todellista merkitystä. Mutta mitä ei voida mitata on pelaaminen kokonaisvaltaisena kokemuksena, koska siihen vaikuttavat muut seikat kuin tekniset yksityiskohdat.
Peleistä saatuja kokemuksia ylistetään niiden omissa ketjuissa. Täällä vertaillaan teknistä toteutusta.
(Tosin nyt tämä topikki on luisunut olemassaolonsa perustelemiselle)
 
Ylös Bottom