Hämmentävästi jo nyt saadaan seuraava lisäri julki ja päästään Pc puolen kanssa samaan sykliin.
Ruhr Sieg Nord osuus julkaistaan 9 lokakuuta ja hintaa varmaan taas se sama 20-25e. Täytyy taas sit palailla enemmän pelin pariin.
Hinta oli 29,90e, mutta nyt on ihan täyspitkä rataosuus useammalla raiteella, kolmella veturilla ja sekä rahti, että matkustajaliikennettä.
Tutoriaalit oli tuttuun tyyliin vain junan liikkeelle lähtöön ja pysäyttämiseen. Hassusti kolmatta veturia ei tutoriaalissa ollut laisinkaan.
Skenaarioissa oli puolet kovalla sateella, joten en lähtenyt edes sitä koittamaan.
Otin sieltä aikataululistauksesta jonkun perusreitin päästä päähän ja kuivan kesäkelin, jotta näkee radan ja tutustuu.
Mut, se ilo jäi lyhyeksi...
Jos joku muistaa mun tuskastelut Saksan radalta, siis siltä pämikä perus pelin mukana jo tulee. Minähän siis haluan ajaa tätä simuna, joten kaikki turvasysteemit täytyy olla päällä.
Muualla maailmassa riittää kun tietää minkä valon kohdalla painetaan check nappia, tai seurataan isolta näytöltä nopeutta.
Saksassa ei. Saksassa on mitä magneetteja ja eri taajuuden magneetteja.
Täytyy tietää minkä kohdalla painaa check nappia, minkä ajan sisällä jarrutetaan tiettyyn nopeuteen ja kun on jarrutettu niin mikä sen jälkeen on rajoitus. Ja eti magneettien alueilla eri nopeusrajoitukset. Myös jos pysähdyt/ajat liian hiljaa niin taas on omat rajoitukset. Näytössä kaikki lukee saksaksi.
No nyt mulle on selvinnyt, että se Saksan rata ei toimi tuon osalta kunnolla. Siinä on bugeja ja epäloogisuuksia joten en sitä ole enää ajanut ja olen kaikki nuo säännöt unohtanut.
Kehittäjät tietää ongelman, mutta se vaatii koko rataosuuden signaalijärjestelmän rakentamista uusiksi ja siihen ei vielä ole resursseja. Korjaavat kyllä tulevaisuudessa. Tässö uudessa radassa se toimii oikein.
Noh, nyt päästän uuteen lisäriin. Kaiken tämän uskomattoman vaikean systeemin lisäksi tämä kyseinen rataosuus käyttää kahta eri signaalijärjestelmää, joten joutuu opettelemaan ne.
Ja jotta vielä se ei riittäisi, niin nyt kun ei ole pelkkää matkustajaliikennettä, niin tämä magneetti järjestelmä ei ole niin yksinkertainen.
Matkustajaliikenteeseen, rahtijunaan ja raskaaseen rahtiin on jokaiseen omat nopeusrajoituksensa näihin magneetteihin. Ja tietysti omat sekuntimäärät missä ajassa jarrutellaan jne.
Nämä kun opettelee niin taas nostan sille tyypille hattua.
Lähes sata sivua taas jo lukenut ohjeita.
Näissä vetureissa on myös mulle uusi juttu, eli afb. En tiedä mitä tarkoittaa, mutta sen kanssa nopeus nousee/hidastuu automaattisesti haluttuun nopeuteen. Ne joutuu vain käyttämään kursorilla ruudulta. Tämä on kuitenkin erittäin kätevä systeemi ja hyvä ominaisuus veturissa.
Nyt myös tämän lisäosan myötä HUD:iin lisättiin palkki joka näyttää kiihtyvyyden/hidastumisen.
Tässä vielä matkustaja/rahti/raskas rahtijunien nopeusrajoitukset niin näette vähän mitä täytyy opetella.