Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kaapeliasiat: 60Hz, RGB:t, S-video etc.?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Batou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis sulla ei ole scart liitäntää sielä ?

vaikea uskoa :)

rgb on scart liitäntäinen, mutta silti kannattaa
varmistaa että töllö tukee RGB:tä.

kato töllös merkki, ja käy laitevalmistajan sivuilla.
eiköhän se selviä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ScorpioN
Siis sulla ei ole scart liitäntää sielä ?

vaikea uskoa :)

rgb on scart liitäntäinen, mutta silti kannattaa
varmistaa että töllö tukee RGB:tä.

kato töllös merkki, ja käy laitevalmistajan sivuilla.
eiköhän se selviä.
Joo siis kyl siellä kaks scart-inputtii on, mutta niistä roikkuu vaan keltanen punane ja valkonen inputti. Nehän on ne komposiittikaapelit niissä kiinni.
Eli tarvitsen varmaankin: Nintendo RGB-kaapelin
ja sitten RGB-Scartin. Onko niitä rgb-scartteja jossain kodinkoneliikkeessä? Mä lähden ihan kohta hankkimaan niitä!
 
siis mitä hemmettiä? mää pyörryn kohta.

Siis sulla on vaan komposhitti televisiossa? Eli se on joko tuotu jostain hevonkuusesta ja siinä on s-video tai sitten se on 15 vuotta vanha. Scartti on aina eurooppalaisissa töllöissä. Ja aina kun on scartti niin siihen menee RGB-scartti joka on täyskytketty scarttijohto. RGB-scartin voit ostaa Nintendon tarvikkeita myyvästä liikkeestä.
 
eiku revit hevon pyllyyn ne
komposhitti piuhat sieltä, eli
sielä luultavasti on joku adapteri välissä,
joten siihen ei tarvita kuin nintendon oma piuha.

näin olen ymmärtänyt, joku korjaa jos olen väärässä,
mutta näinhän se on, kunhan töllö vaan tukee RGB:tä
niin enää ei tarvita kuin tuo RGB scart liitin, joka
on siis tässä tapauksessa tuo oma Nintendon piuha.

RTFM jos et muuta keksi :D

ei muutaku lähet kauppaan, eiköhän se selviä viimeistään
siellä, asiakaspalvelu on MUST! :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
siis mitä hemmettiä? mää pyörryn kohta.

Siis sulla on vaan komposhitti televisiossa? Eli se on joko tuotu jostain hevonkuusesta ja siinä on s-video tai sitten se on 15 vuotta vanha. Scartti on aina eurooppalaisissa töllöissä. Ja aina kun on scartti niin siihen menee RGB-scartti joka on täyskytketty scarttijohto. RGB-scartin voit ostaa Nintendon tarvikkeita myyvästä liikkeestä.

Niin eli siinä ON PAKKO OLLA se SCART liitin, eikä mitään piuhoja
eli jos sielä ei ole sitä 24 pinnistä liitäntää, joka on se SCART
niin unohda tuo RGB.

*Enlightment is the word of the day*
 
Niin ja kun siinä on se scart-liitin niin et tarvitse muuta kuin sen Nintendon RGB-scartin jonka saat sieltä pelikaupasta tms.
 
okei sori että mä sotkin nää jutut. Mä kävin just kattomassa kaupungilla RGB-piuhaa, ja huomasin et ei prkl se menee suoraan scarttiin;) .Mä ku luulin että siinä on erillinen vihreä,punanen ja sininen kaapeli...:D
No, huono juttu oli että missään ei ollu RGB-kabluja jäljellä!!!!
NO kuitenkin kiitos paljon avusta, toivottavasti ei hiuksenne kauhean harmaiksi muuttuneet...
Menen varmaan kattomaan josko Fun Stationissa ois...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Omassa jenkkikuutiossa toimii RGB ihan hyvin
Siis puhutko nyt siitä komponentti-modista? (eli siis tehdään komponentti-piuhasta RGB-johto, muutenhan ei Jenkki/Japsi GC:stä RGB-kuvaa saa).
 
Reality check.

FAKTA: * USA/JAP -CUBESTA SAA RGB-signaalia VAIN MODATULLA KAAPELILLA* Modattuja kaapeleita ei ole kaupoissa, vaan ne ovat harrastelijoiden tekemiä ja kehittämiä. Lähiviikkoina harrastelijat ovat keksineet, miten USA-Cubesta saadaan RGB-signaali ulos USA-kaapeleita modaamalla. Kaapelista voi lukea lisää osoitteessa http://www.gamesx.com

RGB-signaali kulkee SCART-KAAPELISSA. Suomalaiset televisiot eivät ymmärrä komponenttisignaalia. Komponenttipiuhassa värit on eroiteltu erillisiin RCA-piuhoihin(tästähän sinä Lancer puhuit). Komponentti ja RGB eivät ole sama asia, eikä komponenttisignaalia saa muutettua RGB:ksi ilman elektroniikkaa.

Keiu,
sinä katselet komposiittivideota. USA-Cubessa AV-outin R, G ja B -nastat EIVÄT OLE KYTKETTYNÄ MIHINKÄÄN. Siksi RGB-scartissasi kulkee ainoastaan komposiittivideo, jota käytetään RGB-scart-kaapelissa synkkasignaalina. Kuvanlaatu on siis täysin sama, jonka saat käyttämällä koneen mukana tulevaa komposiittikaapelia! Televisiosi tukee NTSC:tä, kun se sitä komposiittina näyttää ilman ongelmia.

Lancer
ensinnäkin, mikäli televisiossasi on ainoastaan RCA-sisääntulot videolle(eikä siis scart-liitäntöjä), et saa sinne mitään muuta kuin tavallista komposiittia sisään!

Jos televisiosi tukee s-videota, siitä on luultavasti maininta manuaalissa. Jos televisiosi ei tue s-videota mutta silti syötät sille s-videota scartiin, joudut katselemaan mustavalkoista kuvaa!
Tarkista asia ennenkuin teet mitään hankintoja. S-videota saat scartiin erillisen adapterin avulla(hinta about 5)

Ja Lancer (sekä samalla muut USA-Cuben omistajat), sinä et siis tee Nintendon virallisella RGB-scartkaapelilla yhtään mitään! USA-Cubesta ei tule sillä kaapelilla RGB:tä ulos vaikka kuinka pyytäisi.

Ainoa mahdollisuus saada USA-Cubesta RGB:tä scartiin on ottaa yhteys harrastajaan joka tekee sinulle piuhan(good luck!), tehdä piuha itse (vaikeaa ja kallista) tai odottaa kunnes joku firma alkaa valmistaa niitä.

t. Ola
 
Hyvää tietoa!

Kiitokset olaiholle, sieltä tuli tuhti tietopaketti. Itse omistan USA-Cuben (kuten myös kaikki muutkin mahdolliset usa-pelilaitteet) ja mietin juuri tuota RGB-asiaa. Olen myös usa-N64:n kanssa joutunut tyytymään s-videoon. Toisaalta, kyllä sekin riittää.. Dreamcast oli kyllä omaa luokkaa. Jenkki-DC antoi rgb:n, vga:n, compositen ja s-videon.

En ymmärrä miksei eurooppalaisiin telkkareihin voisi lisätä noita komponenttiliittimiä(??). Scart on ihan älytön viritys muutenkin.

Kuulin myös, että jenkkicuben kuvan saa myös jollain virityksellä antamaan vga-kuvaa, kunhan peli tukee lomittamatonta näyttöä. Cuben digitaalilähdöstä saisi kuulema myös äänen digitaalisena ulos. Miten ois Mario Sunshine DTS-äänillä?

-prisoner
 
Re: Hyvää tietoa!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
En ymmärrä miksei eurooppalaisiin telkkareihin voisi lisätä noita komponenttiliittimiä(??). Scart on ihan älytön viritys muutenkin.

Kuulin myös, että jenkkicuben kuvan saa myös jollain virityksellä antamaan vga-kuvaa, kunhan peli tukee lomittamatonta näyttöä. Cuben digitaalilähdöstä saisi kuulema myös äänen digitaalisena ulos. Miten ois Mario Sunshine DTS-äänillä?

Noh eurooppalaisilla on ollut aina omat älyttömät standardinsa eivätkä he niistä luovu vaikka mikä olisi. Itsekkin toivoisin komponentti sisääntulolla varustettuja tv:eitä, mutta eipä niin tule käymään.

Aivan oikein olet kuullut USA ja JAP-cuben saa antamaan VGA ja RGB kuvaa ulos pienellä kaapelin remplaamisella. Tässä linkkejä: Cube Component cable mod , Gamesx Cube VGA-out mod

DTS-ääniä ei Mario Sunshinesta saa ellei niitä siinä muodossa pelilevylle tallenneta, mutta digitaalisesti PCM:nä silti saisi äänet vahvarille.
 
Re: Re: Hyvää tietoa!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan SamiS


Noh eurooppalaisilla on ollut aina omat älyttömät standardinsa eivätkä he niistä luovu vaikka mikä olisi.

Niin, käyttävät mokomat aivan käsittämättömiä kymmenjärjestelmään pohjautuvia mittayksiköitäkin.
 
Olivat viimein Konsolinetissä tajunneet myyvänsä vanhentuneita RGB-kaapeleita ja poistaneet tuotteen sivuiltaan.
 
Ostin rgb kaapelin ja mulla on tällänen ongelma: Elikkä värit on todella haaleat enkä oo huomannu kuvanlaadussakaan mitään eroa. Onks jollain muulla ollu samanlaista ongelmaa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pepto
Ostin rgb kaapelin ja mulla on tällänen ongelma: Elikkä värit on todella haaleat enkä oo huomannu kuvanlaadussakaan mitään eroa. Onks jollain muulla ollu samanlaista ongelmaa?

Ettei vain olisi RGB-johto hajalla, tai jonkun sekunda valimstajan tekemä. :( Jos on mahdollista vie johto takaisin ja vaadi tilalle uusi tai rahat takaisin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pepto


Eli tän ostin: http://www.konsolinet.fi/shop/publi...52&PHPSESSID=e9116eea4ba563ad339cbefe620b079e. Testasin sitä thps3:lla. Onko muilla ollu ongelmia ton johon kanssa?

Konsolinet: "Kaapelissa havaitun pienen valmistusvirheen takia se ei toimi kaikissa TV:ssa. Jos ongelmia esiintyy, saat uuden kaapelin veloituksetta kun uusi valmistuserä on saapunut! Koskee myös kaapelin aikaisemmin ostaneita."

Eli ota yhteyttä Konsolinettiin, jos sieltä kerta olet johdon ostanut.
 
N64 Modaus

No joo, N64:sen RGB modaus ei onnistu PAL versiossa, ei ainakaan www.gamesx.com antamilla ohjeilla. Joten edes harkitse kokeilevasi sitä!
Syynä tähän on eri tyyppinen IC piiri (U4)
RGB signaalit on korvattu Chroma ja Luma signaaleilla.

Tiedän tämän koska olen kokeillut.

Sepi
 
Ylös Bottom