Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kaapeliasiat: 60Hz, RGB:t, S-video etc.?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Batou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan sh0guni
Kun kerran PAL-kube ei tue S-videota, onko mahdollista saada RGB signaali muutettua s-video muotoon :confused:
Hauppaugen TV-kortilla ja s-video -> komposiitti -adapterilla pelailu on t u s k a a.

Tai onko kukaan kuullut modatusta s-video kaapelista :)
Ainakin englannista löytyy RGB->S-video -konverttereita. Hinnat sadan euron kieppeillä.

http://www.lektropacks.co.uk/product/technical.asp?dept%5Fid=103&sku=207
http://www.rgbtosvideo.com/

t. Ola
 
Miksi Rogue Leaderin kannen takana lukee että "Voit nauttia 60 Hrz kuvasta jos käytät RGB-kaapelia", mutta mulla on se Cube kiinni sillä johdolla mikä tulee sen paketin mukana ja tadaa! Niinpä se 60 Hrz on päällä. Siis onko tuo RGB vain kuvan parantamiseen? Lueskelin täältä silloin jossain vaiheessa samaa asiaa, että Cubeen tarvitsisi RGB-johdon 60 Hrz kuvan saamiseksi.

p.s. teksti vähän sekaista mutta minkäs teet kun tuo laatikko nöpöttää tuossa vieressä ja sormet syyhyää?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Miksi Rogue Leaderin kannen takana lukee että "Voit nauttia 60 Hrz kuvasta jos käytät RGB-kaapelia", mutta mulla on se Cube kiinni sillä johdolla mikä tulee sen paketin mukana ja tadaa! Niinpä se 60 Hrz on päällä. Siis onko tuo RGB vain kuvan parantamiseen? Lueskelin täältä silloin jossain vaiheessa samaa asiaa, että Cubeen tarvitsisi RGB-johdon 60 Hrz kuvan saamiseksi.
Teksti on sen takia, koska Cuben komposiittikaapelilla 60hz -moodissa ulostama signaali on PAL60-signaalia, jota ei ole standardoitu. Ilmeisesti 60hz RGB on sitten jotenkin enemmän standardien mukainen.

RGB-kaapeli parantaa kuvanlaatua huomattavasti. Jos käytät komposiittikaapelia, et näe mihin Cube todella pystyy.

t. Ola
 
sain eilen 24" daewoon tv ilmatteeks ja siinä on 2scart,1svideo ja erilliset audio lähdöt stereoihin mutta mistä tiedän toimiiko toi RGB-kaapeli tossa? manuaali löytyy mutta siinä ei edes ole minkään näköistä tietoa tukeeko se esim PAL(toimii koska testattu) mutta olis ollu kiva esim tietää tukeeko se NTSC että vois sen freeloaderin ostaa... mistä apua?
 
ja mä kun luulin että täältä sai nopesti vastauksia... vai onko tää muuten vaan kuollut aihe?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Diamond-Dog
ja mä kun luulin että täältä sai nopesti vastauksia... vai onko tää muuten vaan kuollut aihe?
Tiedät, kun kokeilet.

Mikäli grafiikka näkyy oikein kun aktivoit PAL60hz-moodin sitä tukevassa pelissä(esim. Rogue Leader), tarkoittaa se sitä, että televisiostasi löytyy tuki 60hz signaalille. Mikäli Daewoo osaa tämän lisäksi vielä RGB-signaalin, olet turvallisilla vesillä, vaikka jenkkipelit Freeloaderilla pelattuna lähettäisivätkin NTSC-videota.

t. Ola
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan olaiho
Tiedät, kun kokeilet.

Mikäli grafiikka näkyy oikein kun aktivoit PAL60hz-moodin sitä tukevassa pelissä(esim. Rogue Leader), tarkoittaa se sitä, että televisiostasi löytyy tuki 60hz signaalille. Mikäli Daewoo osaa tämän lisäksi vielä RGB-signaalin, olet turvallisilla vesillä, vaikka jenkkipelit Freeloaderilla pelattuna lähettäisivätkin NTSC-videota.

t. Ola

tarkottaako tämä sitä että kun tv tukee tota 60hz jos toi 60hz toimii myös rgp-kaapelilla ni pystyn pelaamaan import pelejä ilman ongelmia.. jos noin on ni heti kun saan vahvistuksen ni lähtee rgp-kaapeli tilaukseen
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Diamond-Dog


tarkottaako tämä sitä että kun tv tukee tota 60hz jos toi 60hz toimii myös rgp-kaapelilla ni pystyn pelaamaan import pelejä ilman ongelmia.. jos noin on ni heti kun saan vahvistuksen ni lähtee rgp-kaapeli tilaukseen
Mihin jäivät välimerkit?

t. O
 
huoh.. en tullut tänne äidinkielen tunnille vaan kysymään apua
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Diamond-Dog
huoh.. en tullut tänne äidinkielen tunnille vaan kysymään apua
huoh... minä en vaivaudu kirjoittamaan ohjeita urpoille, jotka eivät itse vaivaudu kirjoittamaan asiallista kieltä. Sori!

t. Ola
 
voisko joku kertoa miten asia on ilman tollasta turhaa mussutusta?
 
Olaiho tuntuu olevan aika ylimielinen pelle, joten turha siltä on mitään kysyä.

Luulisin että asia on näin: Jos tv:si tukee 60Hz signaalia ja se tukee myös RGB:tä niin silloin se tukee automaattisesti myös 60Hz RGB:tä.

Korjatkaa jos olen väärässä.

Ja olaiho, älä edes viitsi vastata tähän viestiin omin kommentein, koska fakta on että näissä foorumeissa sallitaan kyllä kieliopillisesti virheelliset sekä hieman sekavatkin postit joten päättele siitä aivan itse mikä on asiallista ja mikä ei...
 
kiitoksia avusta Calathia! onko jotain miten voi selvittää toimiiko rgb omassa tv:ssä? olen lukenu jotain että scartista näkis jostain pinneistä tjsp. mutta ne on ollut hieman sekavia... jollain tietoa?
 
Ostin juuri nintendon oman RGB:n ja kurkkasin kaapelia, niin pinnejä oli vain alle puolet! Miten tämä on mahdollista? En ole vielä kokeillut johtoa, mutta ovatko muut huomanneet saman?
 
Omituista. mä kun olen aina uskonut että vain jos on kaikki pinnit, kyseessä on RGB.
Siis siinä kuuluu olla vain se muutama?
 
kuulostaa oudolta. Käsittääkseni melkein niitä kaikkia pinnejä kuitenkin käytetään RGB-signaalin siirtoon. Toimiiko kuitenkin? Eron pitäisi selkeästi erottua kuvasta. Entä kulkeeko äänet SCARTin kautta? Entä herätevirta? (Vaihtaako tv automaattisesti oikean kanavan kun kytket Cuben päälle?) Ja näkyykö kuva myös televisiossa, joka ei tue RGBtä? Eli laskisin tuosta ainakin 9 pinniä jotka periaatteessa voidaan jättää pois, vaikkakaan en siinä oikein mitään järkeä näekkään.. Vai huijaako Nintendo kenties?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom