Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kaapeliasiat: 60Hz, RGB:t, S-video etc.?

Valaiskaapa joku minua. Minkä ihmeen takia Cuben RGB-piuhassa on vain 9 (uskoakseni laskin oikein) niitä "nastoja" ja Dreamcastin vastaavassa johdossa niitä onkin 20? :confused:

Mistä muuten johtuu, että aina kun DC ja Cube on kiinni samassa scart "jaottimessa" vain DC osaa vaihtaa sen kanavan suoraan pelikanavalle? Jos DC:n irrottaa niin sit se Cube osaakin vaihtaa sen kanavan ihan normaalisti. :confused:
 
Hmm, minun Dreamcastin Scart-piuhassa on vain 9 pinniä. Olen elänyt vuosikaudet siinä uskossa, että se olisi RGB. Olenko ollut muka totaalisen väärässä? Tein Nintendon kaapelin kohdalla saman huomion, siinä oli vain 9 pinniä. Xboxin kaapelista en muista, sen pitäisi olla ainakin RGB.

Minulla DC ja Xbox laittavat virrat kytkettäessä telkkarin videokanavalle/-moodiin, eilen ekaa kertaa (joulupukki oli tuonut jo paketin, tarkistin vaan, että kaikki toimii, en pelannut kuin vähän, oikeasti ...) testatessani Nintari taisi tehdä saman tempun. Minulla kaikki koneet menevät yhden jakorasian kautta telkkarin takana olevaan RGB/NTSC:tä tukevaan liitäntään.

Yleisesti voisi sanoa, että jos joku/kaikki konsoli(t) toimii(vat) ja olet kuvaan tyytyväinen, älä ajattele, onko se S-Video/Scart/RGB/Pal/NTSC/60hz/50Hz/Wide-screen/4:3/16:9/ tai jotain muuta. Korjaa tilannetta vasta, kun joku ei toimi kunnolla ;)

-=Pacdam=-
 
käytössä on RGB kaapeli cubessa ja pitää aina vaihtaa itse kanava... normaalia?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kemes
Valaiskaapa joku minua. Minkä ihmeen takia Cuben RGB-piuhassa on vain 9 (uskoakseni laskin oikein) niitä "nastoja" ja Dreamcastin vastaavassa johdossa niitä onkin 20? :confused:

Tämänkin selvittääkseen pitää lukea vain juuri tästä topicista hieman vanhempia viestejä... Olisikohan sivulta kuusi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Diamond-Dog
käytössä on RGB kaapeli cubessa ja pitää aina vaihtaa itse kanava... normaalia?

Ei. Minulla on RGB-kaapeli, eikä kanavaa tarvitse vaihtaa itse, vaikka sen kytkeekin telkkariin, joka ei tue RGBtä.
Ettei vaan kyseessä olisi tavallinen johto, jota on myyty RGB-johtona, kuten on ilmennyt aiemmin tässä ketjussa?
 
mun RGB on konsolinetistä ostettu, se ei virallinen nintendon malli. voiko tohon vaikuttaa se että tv:ssä on 2scart toinen tukee RGB toinen ei sitten on vielä s-video...?
 
hmm.. mulla ainaki rupes ruutu välkkymään, kun laitoin 60hz tilan päälle sunshinessä, kun äsken sitä tossa pelailin. Sama vika oli xboxin kanssa.. Tv on n. 5v vanha nokia ja ainakin ohjekirjan mukaan tukee 60hz tilaa. Toisaalta mulla ei ole kyllä RGB-kaapelia, etä voipi johtua siitä..
 
Jahas löytykin vastaus tuolta, kun jaksoin hakea vain. En kyllä vaan käsitä, että miten on mahdolista että toi mun nokia ei tukis pal60-tilaa, kun kaverin ainakin 10v vanha matkatv tukee sitä. No ihmeitä on tapahtunu ennenki...
 
Eipä tuo kovin uudetkaan Nokiat PAL60-tilaa... Paska juttu (varsinkin kun itselläni on Nokia toisena tv:nä).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jannuxx
Itse ostin eilen Biltemasta:D sellasen jako rasian, jossa on äänelle rca ulostulot.(3 laitetta saa kiinni TV:n lisäks) Hienosti toimii... Hinta: 22,9 (a/b/c -switchattava +jotain kummallisia kopiointi nappuloita 3kpl)
tarvitset myös scart-kaapelin, jossa on kaikki nastat liitetty. Samaisesta paikasta (1,5m) 3,9
Yht:26,8

T:Jannuxx

Kysyisin tämmöistä:
Jos cubesta menee rasiaan RGB-johto ja rasiasta tv:seen tavallinen scart-johto niin vaikuttaako RGB johto mitään?:confused:

Sanon nyt heti että en ymmärrä näistä asioista yhtään mitään, joten yrittäkää suhtautua sen mukaisesti.;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Janium
Kysyisin tämmöistä:
Jos cubesta menee rasiaan RGB-johto ja rasiasta tv:seen tavallinen scart-johto niin vaikuttaako RGB johto mitään?:confused:

Sanon nyt heti että en ymmärrä näistä asioista yhtään mitään, joten yrittäkää suhtautua sen mukaisesti.;)

Mulla on siinä pleikkari kiinni rgb-kaapelilla ja huomasin että se ei toista tuonti pelejä väreissä...elikkä toden näköisesti ei vaikuta! (halvalla ei saa sittenkään hyvää, paitsi jos purkaisin ton boxin ja tutkisin onko asialle mitään tehtävissä...;)
 
Ostin tässä taannoin RGB:n jolla violetti leegopalikkani on telkassa kiinni, kuva on aivan älyttömän vaalee ja kirkas, vaikka laittas telkkarista auringot ja valoisuudet nolalle, se ei auta tarpeeksi. Mistä tämä johtuu ja onko normaalia? Muuten kuva on hyvä.

Onko Cubelle olemassa RGB-letkua jolla saisi saman aikaisesti kuvan telkkariin ja äänen stereoihin?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan yoshi
Ostin tässä taannoin RGB:n jolla violetti leegopalikkani on telkassa kiinni, kuva on aivan älyttömän vaalee ja kirkas, vaikka laittas telkkarista auringot ja valoisuudet nolalle, se ei auta tarpeeksi. Mistä tämä johtuu ja onko normaalia? Muuten kuva on hyvä.

Onko Cubelle olemassa RGB-letkua jolla saisi saman aikaisesti kuvan telkkariin ja äänen stereoihin?

Itselläni kävi RGB kaapelin kanssa ihan sama homma. Oma kaapelini oli Chilicube tuote, joten se oli yritetty tehdä mahdollisimman halvalla. Ehkä kaapelisi ei tykkää telkkaristasi, sillä minun sonylla kävi niin. Toisessa telkkarissa värit näkyivät ihan hyvin.

Stereo-ongelmassa on ainakin kaksi vaihtoehtoa:
-Jos televisiossasi on erilliset audio-out pistokkeet niin sitä kautta voit vetää piuhan stereoihin
-Tai sitten ostat piuhan jonka toinen pää liitetään kuulokeliitäntään ja toinen pää liitetään stereoihin (stereon)audio-outin kautta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mika73
Saako CameCubelle RGB kaapelia??

Nintendo Finlandin sivulla puhutaan analogisesta ja digitalisesta videoulostulosta.. Jossain on mainittu myös 60Hz ja RGB..

RGB kaapelia en ain ole nähnyt missään.. Pelkästään jonkun digitalisen kaapelin, jonka toinen pää muistutti PC monitorin D liitintä..

Eli miten on?

Stockmannin Microniasta, VPD:stä ja Konsolinetistä pitäisi saada ainakin...

T:Janne/Sanura Suomi Oy
janne.suominen@sanura.fi
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kanis
Itselläni kävi RGB kaapelin kanssa ihan sama homma. Oma kaapelini oli Chilicube tuote, joten se oli yritetty tehdä mahdollisimman halvalla. Ehkä kaapelisi ei tykkää telkkaristasi, sillä minun sonylla kävi niin. Toisessa telkkarissa värit näkyivät ihan hyvin.

Stereo-ongelmassa on ainakin kaksi vaihtoehtoa:
-Jos televisiossasi on erilliset audio-out pistokkeet niin sitä kautta voit vetää piuhan stereoihin
-Tai sitten ostat piuhan jonka toinen pää liitetään kuulokeliitäntään ja toinen pää liitetään stereoihin (stereon)audio-outin kautta.
Olohuoneessa sijaitsevalla Sonylla tämä kuvan valoisuus ilmeneekin, kun taas omalla ikivanhalla Thomsonillani kuvan värit ovat hyvät, mutta kuva muuten ei ole niin hyvä kuin Sonylla. Kumma juttu, mutta pienimuotoisen tutkimuksen tuloksena sain selville että Nintendon paskat paketti kaapelit antavat paremman kuvan kuin chilipili RGB. Nintendo on laatua, siitä ei pääse mihinkään.
 
Ongelma->

Trinitronissani on 3 scart-tuloa, joista 2 s-video ja 1 RGB. TV:n RGB:ssä on tällähaavaa kiini XBOX rgb-johdolla.
Ensiviikolla joutuu kantamaan GC-Metroid-bundlen tohon Xboxin kaveriksi, ja siinähän syntyy ongelma. GC ei(?) tue S-Videota, joten mihinkäs minä sen törkkään kiinni? Peruskaapelilla en rupea edes konetta päälle pistämään.

Eli vaihtoehtoina näen:

1) Xboxiin S-video-piuha ja Cubeen RGB. (Kallis vaihtoehto, ja tukeeko XBoxin S-Video-piuha edes optista kaapelia DD5.1:n)
2) Jakaa RGB jollain jakorasialla kahdeksi. (Kärsiikö laatu, ja joutuuko TV:n takana viettämään aikaa painellessa switchiä aina koneen vaihtuessa?)
3) Vai toimiiko Xboxin RGB kaapeli S-video laatuisena jos törkkäsen sen kiinni S-video sisääntuloon? (taitaa olla turha toivo..)
4) Myydä kaikki irtaimisto, ja lähteä vuorille etsimään itseäni.
5) Joku muu idea, mikä?

Mitenkäs muuten Pro Logic 2, kulkeeko mokoma GC:sta ilman erillispiuhoja? Siis GC->RGB- tai perusjohto->TV->RCA->Vahvari?

Voi olla näihinkin vastaukset täälä, mutta luovutin etsinnöissäni.
 
Air,
1. Xboxiin saa piuhan, jossa on RGB-scart, S-video-ulostulo sekä optinen ääniulostulo. Maksaa parikymppiä. Mm. Hevnetistä löytyy.

2. Tämä olisi paras vaihtoehto. Automaattisesti sisääntuloa vaihtavat boksit huonontavat kuvanlaatua älyttömästi. Kytkimellinen boksi jää ainoaksi vaihtoehdoksi. Niitä saa mm. Biltemasta. Bilteman boksi tukee muistaakseni RGB:tä, searchilla löytyy lisää tietoa.

3. Saattaa toimia komposiittina, koska RGB-kaapelissa kulkee myös komposiittivideo, josta televisio hakee RGB:n synkan.

Pro Logic II-signaali kulkee toki RGB-scartissa aivan yhtä hyvin kuin erillisiä piuhoja pitkin. Eli ei muuta kuin RGB-kaapeli töllöön ja töllön ääniulostulosta piuhat vahvariin(onkin varmaan jo).

Niin, ja PAL GC ei tue S-videota.

t. Ola
 
Kiitoksia,

Luulempa että ratkaisuni on tämä Hevnetin Xbox:n RGB/S-Video kaapeli ja GC:n RGB. Eipä sillä S-videon ja RGB:n ulosannilla ole ihmissilmin havaittavaa eroa, vai? Mielummin näin kun pyllistellä tv:n takana. Ja saapahan sitten Xboxiin RGB-laadun takaisin jos GC:lle näytän joskus ovea.

Onko muuten kokemuksia näistä 3rd party piuhoista? Tai väittääkö joku S-videon ja RGBn eroja havaittaviksi (jos on, niin miten).

Tää vähän menee jo Xbox puolelle, mutta eipä kai ketään haittaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Air
Onko muuten kokemuksia näistä 3rd party piuhoista? Tai väittääkö joku S-videon ja RGBn eroja havaittaviksi (jos on, niin miten).
Minulla on tuo Hevnetin piuha. Ei valittamista.

S-video näyttää televisiossa terävämmältä, mutta se johtuu siitä, että kuvanparannuspiirit terävöittävät kuvaa keinotekoisesti. Sama juttu värien kanssa. RGB:n värit ovat omien kokemusteni mukaan huomattavasti luonnollisemmat. Testaa ja totea itse.

Tuosta Hevnetin piuhasta saa S-videon ulos ymmärtääkseni myös piuhassa olevasta scart-jakista, joten et tarvitse erillistä adapteria.

t. Ola
 
Moderaattorina näytän esimerkkiä ja kysyn nyyppä-kysymykseni lukematta 258:a edellistä viestiä.

Eli saako Cubeen RGB-johtoa, jossa olisi stereo-out lähtö? PS2:lle en ole muita nähnytkään, mutta ainakin konsolinetin johto oli karvalaakimalli ilman tuota "output-palikkaa".
 
Ylös Bottom