Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

  • Viestiketjun aloittaja Duff
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Satuin löytään vielä kaupasta alkuperäisen s-video johon hintaan n.15 oli n.-50% niin ostin sen. :) Siinä oli näköjään kakshäiriönpoistajaa sekä mahdollisesti kullatut liittimet ja kunnon paksuinen johto ja hyvin toimii. Ois pitänyt ostaa kauan sitten...
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

LCD-telkkarista löytyy 3xSCART, 1xHDMI ja komponentti? (5 kpl rca-reikiä jonossa) + komposiitti pariin kertaan. Mikä näistä on paras tapa liittää PS2 telkkariin ja mistä tilaan sopivan johdon? Nykyinen kuva on täysin hanurista mukana tulleella johdolla
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

PS2:lle parhaat vaihtoehdot ovat komponentti ja RGB-scart.
Komponentista on enemmän hyötyä, jos pelaa jenkkipelejä. Esim. GT4:n jenkkiversiosta löytyy tuki 1080i-resoluutiolle komponentin kanssa.
Euro-peleillä pärjää mainiosti RGB-scartillakin (RGB on signaalityyppi ja scart se liitin).
Noista telkkarisi kolmesta scartista ainakin yksi varmasti tukee RGB:tä.

EDIT: Sopiva löytyy vaikka täältä: http://www.konsolinet.fi/tuotekortti.php?path=15/27/116
Itse olen vastaavalla pärjännyt ensimmäisestä Pleikarista lähtien. PS3:lla siirrytään sitten HDMI:hin, vaikka vanhat johdot toimisivat siinäkin.
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

kasvain sanoi:
LCD-telkkarista löytyy 3xSCART, 1xHDMI ja komponentti? (5 kpl rca-reikiä jonossa) + komposiitti pariin kertaan. Mikä näistä on paras tapa liittää PS2 telkkariin ja mistä tilaan sopivan johdon? Nykyinen kuva on täysin hanurista mukana tulleella johdolla

Mun uudessa Sonyssa (1080p) jopa rgb-scartin kuva on aivan arseesta. Seuraavaksi sijoitan komponenttiin. Maksaa n. kybän (www.modpiiri.com). Jollei silläkään kuva parane nakkaan pleikalla vesilintua ja hoidan pelailut XO:lla
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

mikaju sanoi:
Mun uudessa Sonyssa (1080p) jopa rgb-scartin kuva on aivan arseesta.
Kannattaa tarkistaa PS2:sta ulostulon asetukset ja kaipa tuon tason telkkarissa löytyy paljonkin säätömahdollisuuksia.
Signaalilaadullisesti RGB:llä ja komponentilla ei pitäisi olla juurikaan eroa, sillä kyseessä on melkein vain kaksi eri nimeä samalle asialle.
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Oliver sanoi:
Kannattaa tarkistaa PS2:sta ulostulon asetukset ja kaipa tuon tason telkkarissa löytyy paljonkin säätömahdollisuuksia.
Signaalilaadullisesti RGB:llä ja komponentilla ei pitäisi olla juurikaan eroa, sillä kyseessä on melkein vain kaksi eri nimeä samalle asialle.

Epäilen että nuo mun ongelmat johtuvat enemmän tuosta skaalauksesta 1080p resoluutioon. Olen kuitenkin antanut itseni ymmärtää, että tuo ps2 komponentti olisi huomattavasti rgb:tä laadukkaampi lcd-television omistajalle, jopa ilman proge-kuvaakin.
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

mikaju sanoi:
Olen kuitenkin antanut itseni ymmärtää, että tuo ps2 komponentti olisi huomattavasti rgb:tä laadukkaampi lcd-television omistajalle, jopa ilman proge-kuvaakin.
Juu, ei minullakaan käytännön kokemusta tuosta ole ja kympin piuhalla ei testailukaan liikaa kustanna. :)
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

mikaju sanoi:
Olen kuitenkin antanut itseni ymmärtää, että tuo ps2 komponentti olisi huomattavasti rgb:tä laadukkaampi lcd-television omistajalle, jopa ilman proge-kuvaakin.

Näin on näreet ainakin minun kokemuksen mukaan. Ei se kuva silti mitään silmiä hivelevää ole, mutta mukiinmenevää kuitenkin. Proge kuvaa ilkeää katsella pidempäänkin...se antaa toivoa Wii+LCD-töllö yhdistelmän suhteen :D
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Legge sanoi:
se antaa toivoa Wii+LCD-töllö yhdistelmän suhteen :D
Niitä (Wiin komponenttijohtoja) ei tosin Jenkeistä tunnu saavan mistään ja huutokaupossa hinnat ovat kiivenneet pilviin.
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Oliver sanoi:
Niitä (Wiin komponenttijohtoja) ei tosin Jenkeistä tunnu saavan mistään ja huutokaupossa hinnat ovat kiivenneet pilviin.

Jos kaikki mahdolliset ennakkotilauspaikat (play, play-asia, yesasia) kusee niin sitten tuetaan kotimaista ja maksetaan se 40 :D
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Tilasinpa vihdoin tuon komponenttikaapelin ja on se lcd-näytöllä huomattavasti parempi kuin rgb. 3d pelit näyttävät surkeilta isolla näytöllä, mutta 2d pelit kuten Gradius ja Contra olivat oikein kauniita ja pelattavia. Yhden proge-pelin omistan vaan eli soul calibur 2:sen, ja sehän näytti myös mainiolta ps2:sen puutteet huomioon ottaen.
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Saako enään mistään päin suomea tai nettiä noita alkuperäisiä sonyn rgb-piuhoja?
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Kävin Ison Omenan SikaMarketista oman halppis-S-video-piuhani hakemassa. Hyvään hintaan sain: (en ole mikään kanta-asiakas/työntekijä)

55f97Img_0583.jpg


Ja kuvanlaatu parani aivan järjettömästi! Burnout Revengen GUIssa näin asioita, mitä ennen en ole edes huomannut, kaikki tekstit ruudulla hyvälaatuisia ja kokonaisuutena värikkäämpi ja tarkempi kuva! Ostakaa ihmeessä jos Isoon Omenaan pääsette!
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Miten voisin tietää tukeeko telkkarini RGB-signaalia?
Malli on Samsung CB-5051AT, eli kuvaputkiTV.

Jos ei tue niin varmaan kannattaa hankkia HDTV:lle komponenttikaapeli? Ja silloinhan kuvanlaatu on parempaa kin RGB + kuvaputkiTV?
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Mistä nettikaupasta löytäisin hyvän RGB-Scart kaapelin, jossa on kullatut liittimet?
Kaapelissa EI SAA olla RCA-naaras-ulostuloa!
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Nyt kun tulee tässä taas piitkästä aikaa otettua PS2 käyttöön. Ja vehkeet on nykyää vähän eri luokkaa. Niin ajattelin kysästä, että millä piuhalla saisin parhaan mahdollisen kuvan LCD telkkuu? RGB scart vai joku muu?
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Karas sanoi:
Nyt kun tulee tässä taas piitkästä aikaa otettua PS2 käyttöön. Ja vehkeet on nykyää vähän eri luokkaa. Niin ajattelin kysästä, että millä piuhalla saisin parhaan mahdollisen kuvan LCD telkkuu? RGB scart vai joku muu?

Luulis että komponenttikaapelilla... Tässä esim verkkokauppa.comissa oleva, siellä on muitakin, ja muualtakin löytyy...
 
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Tuli tossa nyt sitten kokeiltua Vice Cityä. Mutta kuva ei ole koko ruudun kokoinen vaan kaikista reunoista jää jonkun verran pois. Sasko tota kuvaa jotenkin sitten kokoruudun kokoiseksi? Tai edes niin ettei reunoihin jää mustia palkkeja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mä ostin konsolinetistä tän http://www.konsolinet.fi/tuotekortti.php?path=15/27/1368 Mulla on PS2.
mulla on Samsungin lcd m86-sarjaa 37" full hd. Kuvassa näkyy jotain pisteitä.Onko rgb-scart sille sopivampi?Mun telkussa on rgb-scart paikka.Vai onko komponentti paras vaihtoehto?Voitteko vastata mahdollisimman pian.
En kestä pelata sellaisella näytöllä.:confused:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kaapeliasiat - RGB/S-Video/SCART/Pelit/DVDt/TV

Olisin nyt hankkimassa RGB-kaapelia tuon pleikkarin perus kaapelin tilalle. Laittakaas tähän linkkiä mikä olis paras. Koitin tuolta Konsolinetin verkkokaupasta etsiä mutta siellä ei ainakaan niitä näkynyt.
 
Ylös Bottom