Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kadonneet foorumistit?

Itse koin olevani ainakin jossain vaiheessa aktiivinen täällä (jos ei kirjoittajana niin ainakin lukijana), mutta kun Tapatalk tuki loppui, niin loppui myös minun aktiivinen foorumikäyttö. Jos jollain vinkkejä miten saada foorumin käyttö helpommaksi niin otan mielelläni vastaan.

Tapatalkin kanssa pystyin helposti saamaan notifikaatiot kännykkään ja julkisissa istuessa lukemaan ja vastailemaan postauksiin. Nyt kaikki pitäisi hoitaa selaimen kautta niin on jäänyt.
 
Itse koin olevani ainakin jossain vaiheessa aktiivinen täällä (jos ei kirjoittajana niin ainakin lukijana), mutta kun Tapatalk tuki loppui, niin loppui myös minun aktiivinen foorumikäyttö. Jos jollain vinkkejä miten saada foorumin käyttö helpommaksi niin otan mielelläni vastaan.

Tapatalkin kanssa pystyin helposti saamaan notifikaatiot kännykkään ja julkisissa istuessa lukemaan ja vastailemaan postauksiin. Nyt kaikki pitäisi hoitaa selaimen kautta niin on jäänyt.
Täällä pyöritellään foorumia varmaan 90% kännykän ruudulta edelleen, vaikkei olekaan Tapatalkia. Ei tietenkään niin näppärä enää, mutta toimii tämä semihyvin kännykän selaimellakin. Notifikaatiot jää tietysti uupumaan, mutta noin muuten ihan jees.
 
Itsellä ainakin on kännykässä Chromessa KFin sivu aina auki, ensimmäinen sivu joten aina kun sen avaa niin senkun refresh ja näkee onko tullut uusia viestejä. Ei ole iso vaiva vaikka tapatalk tietysti olisi ollut kätevämpi.
 
Niin luulen et konsolifin foorumi ei ole ainoa joka "kärsii" samoista ongelmista, ehkä me vähän vanhemmat ihmiset ollaan passivoiduttu, kun kaiken tiedon peleistä voi katsoa/kuunnella eri paikoista ja infoa peleistä tulee ihan joka tuutista. En usko et vanhemmilla pelaajilla on pelaaminen jääny. Pelaamiskultturi on varmaan muuttunut, eikä se hype esim. uusista peleistä enään saa ihan semmosia varinöitä aikaan kuin nuorempa, että sen takia pitäs olla heti foorumilla kattomassa onko jotain uutta tietoo tullu peleistä. Itse olin joskus todella aktiivinen eri peli foorumeilla. Meinaan nuorena sitä piti olla heti kertomassa oma mielipide pelistä tai muusta ;) . Mut ku ikää tullu niin ei sillä omalla mielipiteellä ole niin merkitystä, mielipide on kuin persereikä ja jokaisella on omansa. Toisaalta itte kyl tykkään paljon peli foorumeita lueskella. Pikkusen ehkä kaapeeksi konsolifinin foorumi aiheiltaan on käyny verrattuna, vaikka nyt 5 vuotta taaksepäin, tuntuu meinaan pyörivän aikalailla samojen pelien ympärillä keskustelut. Näyttäs et jotain 20 aktiivista kirjoitteliaa foorumilla on. Olisko 1 syy se, kun pitää spämmää se 50kpl tekstiä johki aiheisiin et voi pelit osioon avata uuden aiheen?
 
Niin luulen et konsolifin foorumi ei ole ainoa joka "kärsii" samoista ongelmista, ehkä me vähän vanhemmat ihmiset ollaan passivoiduttu, kun kaiken tiedon peleistä voi katsoa/kuunnella eri paikoista ja infoa peleistä tulee ihan joka tuutista. En usko et vanhemmilla pelaajilla on pelaaminen jääny. Pelaamiskultturi on varmaan muuttunut, eikä se hype esim. uusista peleistä enään saa ihan semmosia varinöitä aikaan kuin nuorempa, että sen takia pitäs olla heti foorumilla kattomassa onko jotain uutta tietoo tullu peleistä. Itse olin joskus todella aktiivinen eri peli foorumeilla. Meinaan nuorena sitä piti olla heti kertomassa oma mielipide pelistä tai muusta ;) . Mut ku ikää tullu niin ei sillä omalla mielipiteellä ole niin merkitystä, mielipide on kuin persereikä ja jokaisella on omansa. Toisaalta itte kyl tykkään paljon peli foorumeita lueskella. Pikkusen ehkä kaapeeksi konsolifinin foorumi aiheiltaan on käyny verrattuna, vaikka nyt 5 vuotta taaksepäin, tuntuu meinaan pyörivän aikalailla samojen pelien ympärillä keskustelut. Näyttäs et jotain 20 aktiivista kirjoitteliaa foorumilla on. Olisko 1 syy se, kun pitää spämmää se 50kpl tekstiä johki aiheisiin et voi pelit osioon avata uuden aiheen?
Täälläkin ikää jo on, mutta edelleen tosi innoissaan peleistä ja pelaamisesta. Kovin on rakas harrastus, eikä se näytä iän myötä mihinkään hiipuvan.

Mitä tulee tuohon rajoitukseen perustaa uusia ketjuja, niin eikös se ole osaltaan olemassa siksi ettei botit spämmää ja huijarit rekisteröidy myymään tavaraa foorumin kautta. Tokihan se vähän rajoittaa uusien ketjujen syntyä, mutta meidän aktiivisten foorumistien pitää sitten vissiin olla vielä vähän aktiivisempia. :)
 
Täälläkin ikää jo on, mutta edelleen tosi innoissaan peleistä ja pelaamisesta. Kovin on rakas harrastus, eikä se näytä iän myötä mihinkään hiipuvan.

Mitä tulee tuohon rajoitukseen perustaa uusia ketjuja, niin eikös se ole osaltaan olemassa siksi ettei botit spämmää ja huijarit rekisteröidy myymään tavaraa foorumin kautta. Tokihan se vähän rajoittaa uusien ketjujen syntyä, mutta meidän aktiivisten foorumistien pitää sitten vissiin olla vielä vähän aktiivisempia. :)

Kyllä itse ainakin yritän luoda ketjuja peleistä jotka yhtään kiinnostaa, sitähän ei ikinä tiedä tuleeko niistä hyviä tai kiinnostaako ne ketään muuta täällä mutta eipä siitä haittaakaan ole jos sen ketjun tekee. Voi sinne käydä itse ainakin kirjottelemassa ja lukee sitten joku jos lukee, osa ketjuista saa paljon meteliä aikaiseksi ja osa sitten vaipuu unholaan kun huomaa ettei itsellä sitä alkuinnostusta enempää ole kiinnostusta ja kukaan muukaan mitään sinne höpötä.
 
Täällä pyöritellään foorumia varmaan 90% kännykän ruudulta edelleen, vaikkei olekaan Tapatalkia. Ei tietenkään niin näppärä enää, mutta toimii tämä semihyvin kännykän selaimellakin. Notifikaatiot jää tietysti uupumaan, mutta noin muuten ihan jees.
Täytyypi testailla jos jotenkin saisi tuon selaimen kanssa nostettua aktiivisuutta.
 
Vähälle on itselläkin jäänyt osallistuminen, vaikka en koskaan aktiivisimpia käyttäjiä ollutkaan. BF3-ajat oli sitä aktiivisinta. Sekin vaikuttaa että jäi PS4/Xbone sukupolvi melkein kokonaan välistä.

Onhan tämä erikoistuneiden foorumeiden hiljentyminen laajempikin trendi internetissä. Keskustelut ja yhteisöt ovat siirtyneet Facebookiin ja Redditiin sekä Discord-chatteihin. Noilla alustoilla ketjut painuvat nopeasti uuden sisällön taakse piiloon, mikä johtaa toistoon ja siihen, ettei pitkää keskusteluhistoriaa pääse samalla tavalla syntymään kuin perinteisellä foorumilla. Myös uusien käyttäjien on hankalampi päästä tuollaisiin yhteisöihin sisään, kun yhden aiheen koko keskusteluhistoria ei ole helposti käsillä.
 
2001 liittynyt,muutamia viestejä silloin tällöin,ennen vanhaan ostin pelit täältä käytettynä,nykyään toi kauppapuoli näyttää aika hiljaiselta,että sillai,t jussi62
 
2001 liittynyt,muutamia viestejä silloin tällöin,ennen vanhaan ostin pelit täältä käytettynä,nykyään toi kauppapuoli näyttää aika hiljaiselta,että sillai,t jussi62
Juu, kauppapuoli on ihan kuollut nykyään ja tuli itsekkin ennen myytyä/ostettua todella paljon täällä.
 
Onhan sitä käynyt mielessä kirjoittaa pitkiä sepityksiä joistakin peleistä tai niistä mitä on pelannut, mutta tajunnut, että oma keskittymiskyky on vähän sitä ja tätä, joka vaikuttaa myös tekstin rakenteeseen, että se vaatisi vaivaa tehdä kunnon kappalejako johon purkaa omat ajatukset. Plus vähän laiskottaa.
Lyhyitä tokaisuja ei vain jaksa kirjoittaa, kun itse tullut siihen tulokseen, että ei ne paranna varmaan kenenkään lukemiskokemusta. Toki ne lisää sitä käyttäjän sitoutumista ja aktiivisuutta, mutta omaa aikaa mieluusti käyttäisin pelaamiseen kuin foorumilla pikkuviestien kirjoittamiseen ja lukemiseen, jos se vaikka kehittyisi isommaksi keskusteluksi.

Kuuntelu/Lukemisoppilaana kyllä tulee toimittua ja sivustoa muutaman kerran päivässä vilkaistua, josko jotakin jännää noussu mielenkiintoiseksi aiheeksi. Ihmettelen vain kuinka tehokkaasti modet ja vakinaiset sisällöntuottajat käyttävät aikansa foorumin ylläpitämiseen ja moderointiin verrattuna siihen jos itse sitä tekisin, olisi se hidasta touhua.

Jos olisi vaikka PS4:lla helppo tehdä videopätkistä Giffejä niin niitä olisi kiva hyödyntää viesteissä, jos foorumi niitä tukisi (tukee?). Ellei niitä pidä ladata jonnekin muualle ensiksi niin se taas syö intoa viestitellä.

Cyberpunkia varmaan voisi käydä haukkumassa ;)
 
Niin luulen et konsolifin foorumi ei ole ainoa joka "kärsii" samoista ongelmista, ehkä me vähän vanhemmat ihmiset ollaan passivoiduttu, kun kaiken tiedon peleistä voi katsoa/kuunnella eri paikoista ja infoa peleistä tulee ihan joka tuutista. En usko et vanhemmilla pelaajilla on pelaaminen jääny. Pelaamiskultturi on varmaan muuttunut, eikä se hype esim. uusista peleistä enään saa ihan semmosia varinöitä aikaan kuin nuorempa, että sen takia pitäs olla heti foorumilla kattomassa onko jotain uutta tietoo tullu peleistä. Itse olin joskus todella aktiivinen eri peli foorumeilla. Meinaan nuorena sitä piti olla heti kertomassa oma mielipide pelistä tai muusta ;) . Mut ku ikää tullu niin ei sillä omalla mielipiteellä ole niin merkitystä, mielipide on kuin persereikä ja jokaisella on omansa. Toisaalta itte kyl tykkään paljon peli foorumeita lueskella. Pikkusen ehkä kaapeeksi konsolifinin foorumi aiheiltaan on käyny verrattuna, vaikka nyt 5 vuotta taaksepäin, tuntuu meinaan pyörivän aikalailla samojen pelien ympärillä keskustelut. Näyttäs et jotain 20 aktiivista kirjoitteliaa foorumilla on. Olisko 1 syy se, kun pitää spämmää se 50kpl tekstiä johki aiheisiin et voi pelit osioon avata uuden aiheen?
Itsekin täällä viettänyt muutaman vuoden, mutta nykyään kirjoittelu jäänyt vähälle. Ja juuri tuossa mietin, että kyllä se on varmaan se pelikulttuuri mikä on tässä viimeisen 10 vuoden aikana muuttunut. Ennen riitti kun tunki levyn sisään ja nautti pelistä. Nykyään jauhetaan mikä peli pyörii sen 60fps ja upotellaan twiittejä. Näitä asioita sitten jauhetaan joka ketjussa. Oon kyllä varmasti itse jämähtänyt sinne viime vuosikymmenelle, enkä oikein siksi osaa täällä kirjoitella. Mutta paljon tulee lueskeltua ketjuja.

Tulipas jotenki ikävä FFfinin vanhoja foorumeita. Se oli paras foorumi ikinä!
 
Vanhaa foorumijyrää Mahewcoroa ei ole näkynyt vuoteen. Varmaan lopettanut pelaamisen kun 2DS:lle ei tule enää uusia pelejä.
 
Itse ainakin pidän kirjoitetusta tekstistä vs videot. Tekstiä on helppo sisäistää enemmän lyhyemmässä ajassa.
 
Muistan kirjoittaneeni paljonkin PESsistä jo vuonna 2001 kun peli julkaistiin. Edelleen pelaaja.
 
Ylös Bottom