Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykät

Vastaus: Kännykät

Olen miettinyt tässä kohtuuhintaista qwerty-puhelinta ja haluaisinkin kysellä, että mitä suosittelisitte. Ei mieluusti mitään über-kallista, vaan ihan sellainen "tyttöjenpuhelin" hyvillä ominaisuuksilla riittää. qwerty-näppis pittee olla fyysinen ja mielellään piilotettavissa, kameran soisin myös olevan hyvä, ei mikään huippu mutta ok. Kosketusnäyttö EI ole pakollinen, vaikka kovaa kyytiä onkin yleistymässä.

Otan ehdotuksia vastaan, kiitos. :D
 
Vastaus: Kännykät

Otan ehdotuksia vastaan, kiitos. :D

Nokialla on tarjolla kohtuu näppärä tuotevalitsin, jonka avulla voi haarukoida ehdokkaat erilaisten ominaisuuksien mukaan, mitä itse puhelimelta hakee esim. qwerty-näppis. Tosin nuo ottaa qwertynä huomioon myös pelkät kosketysnäyttölaitteetkin.

http://www.nokia.fi/tuotteet/kaikki-puhelimet

Tuon mukaan lähimmäksi osuu E75, mutta sen hinta on 400 tietämillä. Täyttä qwertyä liukukannella ei halvimmissa malleissa yleensä ole. Jollei piiloon menevä näppis ole pakollinen ja tinkii kameran pikseleistä, lötyy halvemmasta luokasta E63 ja C3, joka tosin tulee myyntiin vasta myöhemmin.

Ehkä muiltakin löytyy samantapainen tuotevalitsin.
 
Vastaus: Kännykät

Piilotettava qwerty näkyy monesti hinnassa, jos ei tarvitse olla piilotettavissa niin ehdottaisin näitä:
E71, E72 ja E63.
E71 on jämäkämpi, mutta hieman hitaampi kuin E72.
E63 on vähän niinkuin karsittu (ja halvemmalla tehty), mutta ihan pätevä jos ei tarvitse nopeita yhteyksiä yms.
 
Vastaus: Kännykät

Noin, asia on paketissa. Eli N900 on marginaalilaite marginaaliporukalle. Ei uskalla suositella kenellekään, niin eriskummallinen hybridi se on. He jotka ovat laitteen kohderyhmää, tietävät sen jo itse.

Itsellä on N900 ja veljellä tuo viimeisin iPhone. iPhone on ihan kiva, mutta minä en siitä saisi itselleni mitään. Olen käyttänyt N900 noin 3 viikkoa ja täytyy sanoa, että paras laite tähän mennessä mitä olen käyttänyt. Puhelimena ei lähellekkään parasta - ei edes hyvä, mutta minulle tämä on kokonaisuutena paras. Uskallan suositella tätä ainakin IT-alan miehille ja naisille. Sen kuin muokkaat vaan laitteen sellaiseksi, kuin haluat.
 
Vastaus: Kännykät

Kiitos hyvistä ehdotuksista! En olekkaan nokioita pitänyt edes jaloissa aikoihin, joten ehkä sitä pitäisi juurilleen takaisin. Onkos kenelläkään kokemuksia tuosta?Mietin että voisi harkita tuotakin, vaikka aika lelu taitaa olla. Sony-Ericsson on myös hyvä vaihtoehto, jäi tosiaan vaan itseäkin mietityttämään että onkohan tuossa ääkkösiä?
 
Vastaus: Kännykät

No mä ainakin ostasin sillä 30e:lla jonkun perus nokian tai vastaavan jos kerran vaan soittaa ja tekstata haluaa. On luotettavuus hiukan parempi kuin jossain kiina kopiossa.
Täytyy myöntää että tuo comes with music on ihan kiva lisä vaikka biisit onkin DRM raiskattuja. Aamulla tuon aktivoin ja nyt on jo 50 albumia ladattu.
 
Vastaus: Kännykät

Kiitos hyvistä ehdotuksista! En olekkaan nokioita pitänyt edes jaloissa aikoihin, joten ehkä sitä pitäisi juurilleen takaisin. Onkos kenelläkään kokemuksia tuosta?Mietin että voisi harkita tuotakin, vaikka aika lelu taitaa olla. Sony-Ericsson on myös hyvä vaihtoehto, jäi tosiaan vaan itseäkin mietityttämään että onkohan tuossa ääkkösiä?

Kaveri sanoo puhelimen olevan oikein hyvä, ja testien mukaan tuossa on paras Qwerty-näppäimistö tämän hetkisistä puhelimista.
 
Vastaus: Kännykät

Nuo ylikellotuskernelit itse asiassa parantavat akunkestoa joissain tilanteissa, koska ne samalla laskevat idle kellotaajuutta 125Hz ja nostavat taajuutta ylös vain kuorman alla. Tietysti lopullinen tulos riippu miten paljon laitetta käyttää.
Itelläni on ollu nyt ylikellotettuna 1000MHz:aan N900:aa ja ei oo mitään isompaa eroo mun mielestä ollu akunkestossa. Kovassa käytössä akku joo varmaan tyhjenee nopeemmin, mutta peruskäytössä kestää pidempään.

Tein vielä työpöydälle pikakuvakkeet mistä voin nopeesti säätää kellot siihen vakio 250-600MHz tai sitten siihen 125-1000MHz:aan.
http://img718.imageshack.us/img718/5758/screenshot2010060218451.png

Hienosti kyllä toimii nettiselain ja kaikki noilla 1000MHz kelloilla. Eikä oo mitään kaatumisia tai muita ongelmia ollu ylikellotuksen jälkeen.
 
Vastaus: Kännykät

Hienosti kyllä toimii nettiselain ja kaikki noilla 1000MHz kelloilla. Eikä oo mitään kaatumisia tai muita ongelmia ollu ylikellotuksen jälkeen.

Täytyy jossain välissä kokeilla. Mitä widgetiä tuossa käytät, eli joka näyttää muisti, cpu sun muut tiedot?
 
Vastaus: Kännykät

Ei varsinaisesti, ei ainakaan viimeisin. Laite tuli markkinoille viime vuonna. Kaiketi silloin se oli jonkinmoinen tölväisy sinne suuntaan. Viimeisin yritys on vastikään julkistettu N8, ja oletettavasti myöhemmin tänä vuonna julkistettavat N9 ja MeeGo laitteet, sekä useat kosketusnäytöllä varustetut C ja X mallit, ja tietysti perinteiset "numerosarja"-puhelimet, joissa niissäkin on kosketusnäytöllisiä malleja.

Sekoitin tuon N900:sen varmaan johonkin tulevaan Nokia-malliin, jonka puhuttiin olevan iPhonen kilpailija tms.. Siinä kai oli jopa HDMI-liitäntää yms.. Mikähän malli se on? Olen ihan pihalla noista Nokian malleista ja numerosarjoista, koska ei niitä ole tullut oikein seurattua.
 
Vastaus: Kännykät

Se on N8. Ja ainoa joka sitä sanoo iphonen tappajaksi on media.
 
Vastaus: Kännykät

Täytyy jossain välissä kokeilla. Mitä widgetiä tuossa käytät, eli joka näyttää muisti, cpu sun muut tiedot?

Desktop Command Execution Widget on toi mikä näyttää Rootfs:n, Batteryn, CPU kellotaajuuden jne.
ja System Info Widget näyttää RAM muistin käytön ja CPU käytön.

Mutta mitä oon tosta ylikellottamisesta lukenu niin se että miten laite toimii ylikellotettuna on tuurista kiinni. Eli noissa N900:ssa on eroja sillain että joillain toimii hyvin ylikellotettuna ja joillain taas kaatuilee. Eli teillä muilla ei välttämättä toimi yhtä hyvin se 1GHz:ssa ku mulla. Jos ylikellotat ni aina vähä kerrallaan kannattaa nostaa ja kokeilla että toimiiko.

Plus vielä se että ylikellottaminen vie N900:lta takuun.
 
Vastaus: Kännykät

Saunalahti on päättänyt räväyttää aikamoisen kytkypaketin.

- HTC Desire -puhelin + 4 Gt microSD muistikortti
- 3000 min/kk puheaikaa Saunalahden, Elisan ja Kolumbuksen liittymiin
- 100 min/kk puheaikaa muihin liittymiin
- Mobiililaajakaista Nopsa (rajoittamaton nopeus, max. 15 Mbit/s)
- Määräaikainen liittymäsopimus 24 kk


HTC Desire:
Qualcomm Snapdragon QSD8250 1 GHz
576 MB RAM
Google Android OS v2.1
3.7" AMOLED kapasitiivinen kosketusnäyttö, 480x800 resoluutio
5.0 megapixel kamera, automaattitarkennus, LED-salama, Geo-Tagging, video (720x480@30fps)
Puheaika 6 h 30 min (3G), valmiusaika 360 h (3G)
Mitat: 119 x 60 x 11.9 mm, paino 135 g

Ja koko setti kustantaa kuukaudessa 19,90e/kk (yht. 477e) :eek:
 
Vastaus: Kännykät

Saunalahti on päättänyt räväyttää aikamoisen kytkypaketin.
Tuo on niin älyttömän hyvä tarjous, että tekee mieli repiä vähätkin hiukset päästäni viime vuonna 24 kk:n kytkyllä otetun HTC Heron vuoksi. Etenkin kun Heron OVH oli tuohon aikaan lähemmäs 700 e...

No, laitoin kyllä muutama päivä sitten jo Saunalahdelle kyselyä, onnistuuko puhelimen ja liittymän vaihto tuohon pakettiin, mutta vastausta tässä edelleen odotellaan.
 
Vastaus: Kännykät

Onnistuu varmasti. Silloin vain pitää maksaa loput erät kerralla pois tuosta vanhasta luurista.
 
Vastaus: Kännykät

Onnistuu varmasti. Silloin vain pitää maksaa loput erät kerralla pois tuosta vanhasta luurista.
Näin sen olen itsekin järkeillyt, mutta odotan nyt Saunalahden virallista vastausta. Pelottaa vaan, että kuinka perhanasti Herossa on vielä maksettavaa. Oma arvio liikkuu jossakin 400 eurossa. Toki tuosta ehkä jonkun pennosen saa, jos saa jollekin myytyä.
 
Vastaus: Kännykät

Katso sieltä oma saunalahdesta koska sopimus päättyy ja lasket siitä. Tosin siinä voi olla heittoa +/- kuukausi riippuen miten sitä ollaan laskutettu.
 
Ylös Bottom